CPL topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:21

Heeft er iemand ervaring met NAF's Devils relief?

Het zou pijnstillend werken en wordt vaak gegeven bij paarden met gewrichtsproblemen.

dit zijn de ingredienten:


Samenstelling
Water, Methyl sulfonyl methaan (MSM), Glycerine

Sensorieel: Duivelsklauw tinctuur (325 ml), Mariadistel tinctuur (0,66 ml), Kurkuma tinctuur (0,37 ml), Bosbessen tinctuur (0,29 ml), Gember tinctuur (0,29 ml), Gingko tinctuur (0,29 ml), Rozemarijn tinctuur (0,29 ml), Rozen (Rozenbottel) tinctuur (0,59 ml), Zoethout tinctuur (0,22 ml).

de duivelsklauw werkt pijnstillend, maar bv de mariadistel en kurkuma zou moeten ook bijdragen tot de cpl. Ik heb het staan omdat mijn 21 jarige bij momenten onregelmatig is, vaak na bv een zwaardere les, ik ging het op dergelijke perioden als ondersteuning geven de dag zelf en de dagen erna, maar de cpl is waarschijnlijk ook pijnlijk, en paard is zo eentje die geen pijn laat merken. Zijn de bestanddelen bevorderend voor de cpl, en kan dit product kwaad om het gewoon preventief te geven?

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:34

Ik heb er ervaring mee, mijn pony'tje heeft dit destijds lang gehad. Ze had artrose, cushing en een ontschoening. Ik zou dit zonder twijfel durven te geven aan Marloes als die pijn gaat krijgen. Ik vind het een fijn middel.

Op dit moment krijgt mijn andere paard buteless, ook een drankje met duivelsklauw en dit lijkt zelfs nog wat sterker te zijn.

Duhelo

Berichten: 28559
Geregistreerd: 29-05-03

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:06

awel, de mijne heeft nog niet zichtbaar pijn, loopt wel wat stijf maar na 15 minuten stappen is ze lekker soepel, is niet mank. Maar ze wordt wel wat ouder en het is het type paard dat zelfs licht onregelmatig loopt bij een hoefzweer die er via de kroonrand uitbreekt. de laatste weken is ze ook wel behoorlijk vermagerd, maar of dit nu door pijn komt of door de winter die nu toch wel lang genoeg wordt ...

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:27

Je kan het altijd eens twee weken proberen en kijken wat het doet!

Berdien

Berichten: 64531
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:37

Mijn merrie (wordt 27) krijgt elke dag duivelsklauw. Niet voor CPL (dat heeft ze in hele lichte mate) maar voor haar artrose. Ik vind het fijn spul :) Of het echt wat doet voor CPL... Als ik dit zo lees zou ik eerder denken aan iets van artrose dan CPL qua klachten na zware lessen etc :)

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:45

Ik geef de mijne golden paste van kurkuma. Niet voor de CPL maar voor z'n weerstand en artrose.
Hij doet het er goed op. Cpl is niet weg. Ik geef het nu ruim 2 jaar en cpl is sinds 3/4 jaar verergerd, dus verhelpen doet dat het iig niet.

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 00:10

Hier geen ervaring met Kurkuma enzo. :o

Janneke, heb je nog iets gehoord over de bloeduitslagen?

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 06:32

Heb er nu een stuk of 5, dus kan gaan vergelijken. Maar heb daar nu geen tijd voor, beetje te vol met alles. Paps int zo'n, organisatie van soort open dag hier, heel de fosfaatregeling met de bijbehorende beslissingen. Maar ze zitten in een map allemaal, dus komt goed.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:51

Hoe gaat het ondertussen met de paarden en hun benen? Hier heel goed, heb een heel blij paard in de wei staan en met rijden ook! :D Ik heb zelfs dinsdag de sokken even met water kunnen wassen en daarbij gaf ze geen tekenen van pijn door wondjes oid en ook zijn de benen mooi dun :j Ik heb ook geen korstjes oid aangetroffen, die worden bij haar 4 witte sokken altijd meteen zichtbaar, maar niks tegengekomen. Ik rijd haar nu om de dag, dat vind ze superleuk en zal ook bijdragen aan de doorbloeding en vochtafvoer in de benen dus dat houd ik er in :)

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:10

Hier gaat het ook goed!
Een kleine week geleden voor het eerst Cydectin gebruikt en de jeuk is bijna helemaal weg.

Afbeelding

Beweging helpt inderdaad erg goed. :j

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:13

Hier gaat het ruk. Morgen komt als het goed is de DA en dan laat ik hem verdoven om de sokken zo kort mogelijk te maken. Dan misschien eind de middag nog in het zoute water en zaterdag in de Cydectin.

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:19

Wat balen zeg... :(:)

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 18:20

Fijn dat het bij jou goed gaat kim!
Hier ook even wat minder.. Hij heeft een paar knobbels die een beetje bloeden, hebben jullie paarden dat ook wel eens?

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:02

Dat heeft die van mij dus ineens weer en ze doen pijn, want hij vindt het niet fijn als ik er aan zit.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:07

Wat fijn dat het bij jou ook goed gaat Kbk! :D Wordt ze nog steeds behandeld door de mevrouw van de lymfedrainage?

Wat naar dat het bij Jaan81 en 8nnemiek minder gaat... Voor 8nnemiek, mijn tinker heeft ook wat knobbels (volgens mij oud littekenweefsel van toen ze heel erg mok had) bij de kootholtes zitten, maar daar komt 'zomaar' nooit bloed uit. Ze heeft wel eens korstjes waarna het gaat bloeden, was dat bij jou ook zo?

Succes Jaan81 met sokken inkorten en behandelen, hopen dat het gauw aanslaat! :)

Hier vind ze het momenteel niet zo erg dat ik aan de sokken zit als ik ze eens in de 2 weken kortknip, dus daar ben ik blij mee, is denk ik een teken dat het geen/niet veel pijn doet :)

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:34

Hier gaat het erg goed! Benen zijn echt slank, en wondvrij. Althans van de cpl. Madam is zaterdag over een ruiterpad paaltje heen gestampt en heeft daardoor een vervelend wondje onder de knie en een bij de kroonrand. Toen we thuis kwamen gelijk uitgewassen en ingesmeerd, maar het geneest nog niet heel goed.

Raar dat er dan ook paarden juist veel last hebben, het staat dus blijkbaar los van het weer of de tijd van het jaar. Hopelijk knappen ze snel weer op!

Ik heb gisteren met mensen gepraat die al jaren trekpaarden hebben en fokken: ze wisten niet eens wat cpl is.. paarden hadden wel eens wat mokklachten meende ik te begrijpen, maar daar werd niet over gepraat alsof het echt ernstige mok was. Ben dan zo nieuwsgierig wat er bij die paarden onder de sokken zit..

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 19:47

Bah, ik had gehoopt dat het nu met beter weer voor alle CPL-paarden beter zou worden.

Ja, Kim wordt nog steeds behandeld.

Zorro, dat is best erg....

Ik merk ook wel dat veel dierenartsen er ook weinig vanaf weten en het dan maar als Mok bestempelen, terwijl het dat helemaal niet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:19

Ik heb nog even een duidelijke foto opgezocht, deze is van gisteren:
Afbeelding

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:48

Is er een reden voor dat je de achterkant niet scheert? Ik heb alles rondom kaal omdat ik de ribbels schoon wil kunnen houden en daar ook wel eens wondjes zitten. Maar ik zie deze coupe vaker voorbij komen, bewuste keuze?

Zo heb ik het geschoren, reden goed zichtbaar:

Afbeelding

Afbeelding

Foto's zijn van de eerste uitbraak, vorig jaar juni..

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:00

Bedoel je mij? Benen zijn begin Januari geschoren en ook gewoon helemaal.
Het is alleen nu weer een eind aangegroeid.

De foto's vind ik nog meevallen. :j

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:56

Dit is juist wel de tijd dat er vaak een dip is. Door verharen snel minder weerstand, weer schommelingen, etc. Onder Tych z'n sokken broeit t zo enorm, gewoon altijd warm. Bah.

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:40

Oh dan lijkt het net of alleen de voorkant geschoren is! Ik kom namelijk wel eens foto's tegen waarbij alleen de voorkant van het been geschoren is, en ik vraag me altijd af of dat met een reden is.

Dan groeien de sokken wel snel aan bij kim zeg! Loes houdt ze vrij lang kort.

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:54

Daar zit iets in inderdaad, rond deze tijd komt bij paarden met een mindere weerstand ook vaak schimmel/ringworm voor.

Ja, het groeit op zich best snel. :j Manen en staart groeien ook erg snel.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:10

Ik knip de sokken altijd zo af dat ze niet op de grond komen, dus alles over de hoef en achteraan eraf zodat het haar niet in de modder/natte kan hangen en dus beter droog blijven, en dan nog wat 'lucht' maken in de kootholtes. Scheren is geen optie, dat wil ze niet hebben.
Daardoor zien haar sokken er altijd zo uit: (ik zal zien of ik nog een gewone benenfoto kan maken binnenkort)

Afbeelding

Die moet ik ook elke 2 weken knippen, anders zit het haar er alweer aan :)

zorro

Berichten: 8764
Geregistreerd: 19-02-05

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:13

Ik scheer het vrij kort af, dus daardoor zal het ook wel langer duren voor het weer lang is. Ben al super blij dat ik kan scheren. Ik heb een snoerloos apparaat en ik scheer als Loes gewoon los in de wei staat. Zonder halster of touwtje, ze blijft wel staan. Ideaal.