CPL topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zorro

Berichten: 8766
Geregistreerd: 19-02-05

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:35

Ik heb mijn lymfedrainage cursus in Duitsland gedaan, veel goedkoper! Mocht iemand de gegevens willen hebben van de aanbieder, pb maar even. Ik behandel zelf ook meerdere keren per week, maar dan een snelle behandeling, alleen als ik het druk heb 1x per week, maar dan wel een uitgebreide behandeling.

Al met al kost het veel tijd en moeite, maar ik heb alles goed onder controle. *klopt af*

8nnemiek

Berichten: 43468
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:26

Cydectin pour on gebruik ik hier ook, en werkt veel beter dan sebacil vind ik. Ik hoop dat het bij Kim net zo goed werkt!

Grainey

Berichten: 2089
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:07

KoudbloedKim schreef:
Paarden gaan niet kreupel lopen om aandacht te vragen hoor. :)
Wel fijn dat het been weer mooi dun is. :j

Degene die vandaag zou komen voor de lymfedrainage stond stil met autopech.


*ik reageer hier nog even op*

Ze liep niet kreupel hoor, en natuurlijk doen ze dat niet om aandacht te krijgen, dat zei ik ook niet ;) ze stond alleen heel onhandig te eten en haar voorbeentje op te tillen. Ik had haar nog niet zien lopen omdat ze me op stond te wachten dus dat was het enige wat ik op dat moment zag en dacht dus echt dat het foute boel was. Zodra ze een stap deed kon ik wel al zien dat er niks aan de hand was en daarna ook nog even gevoeld niet warm oid en daarna stond ze wel goed. :) Ik noem dit paard een dramaqueen gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen met dit paard omdat ik haar na 11 jaar door en door ken, maar dat doet er verder niet toe. Het belangrijkste is dat ze in orde is en dat er niks aan de hand was :)

Waar bestaat zo'n lymfedrainage trouwens uit? Wat doen ze dan? :)

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:16

Ah oke, dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry. :j

Bij lymfedrainage gaan ze voor zover ik heb begrepen via een soort massage de lymfevaten weer (meer) open maken, waardoor het vocht uit de benen weg kan.

Grainey

Berichten: 2089
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:10

Ah, dank voor de uitleg :) Ik ben benieuwd, ik begreep dat het nog niet gedaan is door autopech? Heb je al een nieuwe afspraak kunnen maken? :)

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 12:17

Nog niet helaas, ze moet ook eerst weer een nieuwe auto vinden.

DarkoFoitzik
Berichten: 1391
Geregistreerd: 21-09-15

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 13:06

ik was altijd in de veronderstelling dat ze met naalden te werk gingen. weer wat geleerd (A)

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:06

Naalden is bij dry-needling. Dat is voor spierknopen.

Cydectin wil ik ook nog eens proberen. Echt alleen bij dierenarts te verkrijgen??

Ik heb die meerdaagse cursus van de Blauwe Hengst gedaan poos geleden. Erg leerzaam. Maar in de praktijk nog best lastig goed in te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 17:56

Hier staat morgen de eerste Lymfedrainage behandeling op het programma. :)
Van degene die het in eerste instantie zou doen heb ik niks meer gehoord 'helaas'.
Maar nu iemand gevonden die in ieder geval dichterbij woont en op mij ook erg kundig en geïnteresseerd over kwam via de mail.
Ik zal vragen of ik foto's of een video mag maken, dan zal ik dat hier delen.

Duhelo

Berichten: 28577
Geregistreerd: 29-05-03

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 22:32

sorry KBK. zie nu pas je vraag.
Cydectin is idd via dierenarts (maar eprinex is hetzelfde maar goedkoper (141 tegenover cydectin 189 per liter)
Volgens mijn dierenarts is 50 ml voldoende tegen de mijten, maar aanbevolen is 10 ml per 100 kilo dier, dan zijn ze direct tegen alles ontwormd ook.

De mijten staan in principe wel los van de cpl, maar alles werkt elkaar in de hand. Hier hou ik de cpl al 10 jaar rustig door de mijten te bestrijden en te letten op voeding en beweging. maar sarnacuran of byemite helpt hier voor heen meter.
dat is omdat die producten enkel levende mijten doden die ermee in aanraking komen. behandel je een vierkante cm huid niet, dan leven de mijten op dat stukje lekker verder.daarom is baden in het product en de 3X3 methode aangewezen.
Cydectin verspreid zich in de vetlaag onder de huid en werkt langere tijd zodra de mijten huid operen, net zoals vlo en tekenpipetten voor honden.

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:23

En dat moet over de benen he?
Wat ik heb geleerd is dat als je bijvoorbeeld Byemite of Neocidol enkel over de benen doet, de mijten naar boven kunnen kruipen en daar of schade aanrichten of later weer naar beneden kruipen.
Is dat niet het geval bij Cydectin?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:53

Vanochtend/vanmiddag heeft Kim haar eerste behandeling gehad.
Er was natuurlijk niet direct resultaat te zien in de benen, maar wel in Kim's gedrag.
Ze moest erg veel briesen.
Verder kan ik nog niet veel over het resultaat in de benen zeggen, dat duurt even. :)

Een paar foto's kan ik wel laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 16:07

KoudbloedKim schreef:
En dat moet over de benen he?
Wat ik heb geleerd is dat als je bijvoorbeeld Byemite of Neocidol enkel over de benen doet, de mijten naar boven kunnen kruipen en daar of schade aanrichten of later weer naar beneden kruipen.
Is dat niet het geval bij Cydectin?



Wij hebben dit over de rug gedaan.
Beetje hetzelfde id als met een vlooienpipetje bij de hond of kat.
Nou had mijn vriend de mijt ook over zijn hele lichaam zitten (verminderde weerstand).

Berdien

Berichten: 64558
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:49

Mijn beide paarden hebben een enorm nare reactie van een goedje wat over de rug moest gekregen. De huid liet over de lengte van het behandelde gebied los. Lekker, in de winter -O- Dat doe ik dus nooit weer.

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:50

Pff, daar word je niet vrolijk van. :x

Onze therapeut woont trouwens vlakbij jouw Tinker, Berdien.

Berdien

Berichten: 64558
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:58

Tinkers :D Ik heb twee van die geldverslindende bonte haarballen in de wei staan. Eentje die flink stuk is (26 jaar en artrose) en haar zoon van 9, die heeft meer last van CPL dan zijn mams.

Grappig dat ze bij ons uit de buurt komt! Kende ze onze stal wel? Ben benieuwd naar je ervaring, als het bevalt dan laat ik haar ook eens bij ons langs komen :j

Zerena

Berichten: 3890
Geregistreerd: 29-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:01

Berdien schreef:
Mijn beide paarden hebben een enorm nare reactie van een goedje wat over de rug moest gekregen. De huid liet over de lengte van het behandelde gebied los. Lekker, in de winter -O- Dat doe ik dus nooit weer.


Gelukkig hier bij alle 3 geen last van gehad

Berdien

Berichten: 64558
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:04

Het zal ook vaak genoeg goed gaan :j Maar zou het eerder zelf op een klein stukje testen, voor je de hele rug er mee onder behandeld en ze er dus niet tegen kunnen. Was niet fraai :n

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:07

Oja, dat was ook zo! Maar er was maar eentje met beginnende CPL toch?
Ze kende jullie stal wel van naam, maar komt er verder niet.
Ik geloof dat ze haar eigen paarden aan huis heeft staan, al weet ik dat niet helemaal zeker!

Berdien

Berichten: 64558
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:10

Jessie heeft wel eens last van mijt, en heeft ook wel de kenmerkende ribbels. Niet heel heftig, maar het is ook geen 'schoon' been. Flynn heeft heftigere ribbels. Hij is ook groter en zwaarder, dus dat is op zich niet zo gek. Jes is al een tijdje met pensioen, staat wel 24/7 buiten. Als zij mijt heeft behandel ik haar met Frontline, dat werkt bij haar nog steeds voldoende. Bij Flynn helaas niet meer. Hoewel zijn benen duidelijk rustiger zijn na de Dectomax, hij stampt een stuk minder.

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:31

Hier zijn we gestopt met Dectomax.
Omdat het tegen de mijten niet meer helpt en omdat het inderdaad ook wel nadelige gevolgen heeft voor de lymfevaten.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:00

Fijn dat er iemand is geweest voor Kim! Prachtig vastgelegd zeg!

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:02

Bedankt. :o
Nu hopen dat het echt iets gaat doen!

AnneloesF

Berichten: 4239
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: In de kop van Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:25

Ik ben heel benieuwd wat de lymfedrainage voor Kim gaat doen!
Zelf ben ik naast fysiotherapeut ook lymfetherapeut. Ik kwam zoveel tegen obderweg waar ik met fysiotherapie niks mee kon, maar wat toch een beperking in functioneren geeft. Tot nu toe heb ik geen ervaring met de echt zware CPL'ers, maar in het beginstadium heb ik al mooie dingen zien gebeuren.
Ik hoop dat het aanslaat! Wie heb je als behandelaar?

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:33

Wij hebben Mirjam Bous, ken je haar toevallig?