CPL topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 14:40

Ach KBK, wat ontzettend rot om te horen. Ik duim voor jullie dat er snel weer verbetering in zit.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:12

Ik merkte maar een hele korte periode verschil na Dectomax... hoe was dat dan bij jullie?
Maximaal 4 weken minder jeuk.

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:14

Bedankt voor de steun trouwens. :o

Hier een week of 6 en ze krijgt om de 8 weken een spuit.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:17

Om de 8 weken een spuit.. oei. Dan vind ik het niet heel gek dat de CPL verergert.
Vervelende mijt ook :( :(

Las nog dat iemand vroeg naar Finecto, zag dit topic ook:
[TI] Finecto Horse

DarkoFoitzik
Berichten: 1391
Geregistreerd: 21-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:19

Wat vervelend Koudblodkim...dat is wel echt het meest dramatische. ik zat ook aan voer te denken maar ik weet dat jij de paarden gericht daarop voert. meer beweging helpt ook niet? en eventueel stoppen met de spuiten inderdaad. vreselijk dit.

ik merk dat het ook snel verergerd nu hij minder buiten komt en minder gereden wordt. zodra het goed vriest dan staat hij alleen in de stapmolen. dan merk ik binnen een week dat het erger wordt. zaterdag aangepaste ijzers en dan kan ik weer aan de training. hopelijk hebt dat. misschien kun je haar meer rijden en dan vooral op verharde wegen rijden zodat de doorbloeding goed op gang komt.
Laatst bijgewerkt door DarkoFoitzik op 12-01-17 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:21

Dit al 2 jaar lang in overleg met verschillende onafhankelijke dierenartsen. :)
En tot voor kort werkte dit perfect, de CPL verergerde in ieder geval bij Kim niet door de Dectomax.
Maar aangezien het sowieso niet lijkt te helpen, stop ik er wel mee.

Beweging werkt wel een beetje natuurlijk, maar hier valt niet tegenop de bewegen meer.

Ik hoop in ieder geval dat er in de toekomst een echt werkend middel gevonden wordt of een behandeling ter voorkoming van CPL, maar ook dat er meer over bekend gemaakt wordt, ook bij de hengstenhouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:23

Cpl blijft toch vooral een genetisch probleem. Maar er is zeker veel behoefte aan goede producten om het voor paarden dragelijker te maken.

Nog een finecto topic
[VS] Finecto+ tegen mijten

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:36

Jeetje Kim. Het blijft een moeilijk punt.

Ik weet niet of de medische wetenschap dit een interessant punt vind. Toen Mo haar benen echt snel achteruit ging heb ik haar lichaam na inslapen aangeboden aan Utrecht, zodat ze onderzoek konden doen, maar ze hadden hier geen interesse in. Vond ik opmerkelijk gezien zij een hele pittige versie had en ze daar toch maar weinig over weten.

mooney

Berichten: 7790
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:53

Hier een stille meelezer, ik heb zelf geen CPL paarden maar wel een wetenschapper in opleiding geïnteresseerd in ziekteleer en genetica.

Ik denk dat de er weinig interesse in onderzoek is omdat hier geen/lastig medicijnen voor zullen zijn te ontwikkelen. Vergelijk het met atrose, dat kan je ook alleen verlichten en remmen. En lymfevat dat zijn elasticiteit is verloren gaat dat niet terug krijgen door een medicijn. Tenminste niet met wat we nu kunnen en innovatie kost ontzettend veel geld wat ze niet terug gaan winnen. Dus beginnen ze er (helaas) niet aan.

Mijn hoop is dat er een genetische marker gevonden kan worden zodat er gericht op geselecteerd kan worden. Ook geen goedkoop onderzoek, maar wel een stuk meer haalbaar.

Grainey

Berichten: 2089
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:38

Wat erg kbk.... :(:) Ik hoop heel erg dat mijn paarden het nooit zo erg zullen krijgen... Zit het m niet ook in de tijd van het jaar? Zou het straks als het voorjaar wordt niet weer wat beter kunnen worden?

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 20:57

Nee, hoe warmer, hoe erger ze er last van heeft helaas.

KootMiraDrum

Berichten: 8331
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Haag

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 01:25

In zijn laatste half jaar heb ik mijn tinkerhengst tegen de jeuk gedruppeld met antivlooienpipetten (voor honden, zwaarste gewicht, 1 pipet per been, Frontline) en dat hielp wel een tijdje. Twee of drie keer gedaan, tot hij ineens stokkreupel stond, op drie benen, dik been, pijnstillers en ab leken door de beschadigingen niet meer op de juiste plek binnen te komen. Toen was het einde verhaal, want 700 kg op 3 benen, en een altijd etend paard wat stopte met eten is geen leven meer....

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 05:14

Vreselijk. :\

Grainey

Berichten: 2089
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:42

Wat een vreselijke verhalen... -O- Hoe machteloos je ook bent als het zo erg wordt, en om er dan niks aan te kunnen doen. ;(

Hier gelukkig wel goed nieuws, ik schrok eerst wel, want mijn tinker stond maar op 3 benen toen ik haar eten gaf, rechtsvoor die laatst nogal opgezet was liet ze maar een beetje hangen en ze stond helemaal onderstandig dus ik schrik me werkelijk helemaal kapot. Dus ik neem haar mee voor een nadere inspectie en om te zien of ze nog kan lopen, is er niks aan de hand.... Integendeel, het been is weer mooi dun en al zitten er nog wat mokwondjes op, hier is het ergste eerst weer over, nu mokthee blijven voeren en dan hopen dat we de winter weer goed doorkomen +:)+ Zucht, wat een dramaqueen kan het zijn ook, waarschijnlijk aandachtsgebrek als ik die blik van haar zo zag :roll:

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 18:13

Paarden gaan niet kreupel lopen om aandacht te vragen hoor. :)
Wel fijn dat het been weer mooi dun is. :j

Degene die vandaag zou komen voor de lymfedrainage stond stil met autopech.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:33

Das dik balen zeg Tien :( Ga je cursus lymfe doen zelf?
Er is mij verteld dat het vaak echt meer zeer grote regelmaat nodig is om goed effect te hebben (meerdere malen per week) en dat je daarom misschien beter zelf cursus kan doen. Je hebt van die 1daagse cursussen, waar je ook met je eigen paard heen kan en dan kan je leren wat je moet doen.

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:44

Nee, dat ligt helaas niet in de mogelijkheden. :\
Misschien in de toekomst.
Wel zou ze ons ook leren hoe we het zelf konden onderhouden nadat zij het een aantal keer had gedaan.

Er is wel een 4 daagse cursus die ook echt hele dagen duren, die kost iets meer dan 600 euro.
Als het kon, zou ik die willen doen.

Duhelo

Berichten: 28579
Geregistreerd: 29-05-03

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 20:47

Tineke: Als je huidige producten niet meer werken (je gebruikte dectomax en byemite toch?) Probeer dan echt eens de cydectin pour on, Maar dan 100 ml verdelen over de 4 benen en tussen de sokken injecteren, niet op de rug.
Hier werkt de byemite (of sarnacuran, zoals het in belgie heet) ook al lang niet meer, maar de cydectin werkt prima, met 2-4 keer per jaar behandelen heb ik ze grotendeels jeukvrij.

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:30

Dan ga ik dat nog even proberen.
Kun je dat zelf bestellen of moet dat via de dierenarts?
100ml verdunnen met water of zo puur?

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:53

haal je ook steeds het strooisel uit hun loopstal?Of staan ze daar niet in?Ergens moet steeds een herbesmetting vandaan komen toch?

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:56

De stal wordt elke dag helemaal uitgemest. :)

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:16

maar ook al het stro eruit?Mijten kunnen ook in stro zitten namelijk.

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:21

Alle vieze plekken elke dag en al het stro om de 2 á 3 dagen.
Het is ook iets dat al jaren op verschillende stallen terug komt.
Ik weet niet hoe ze er aan komt en ik weet niet hoe ze eraf komt.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:48

Hebben je houten stal wanden Tineke?

Cydecytin is idd onverdund.

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:05

Nee, gewoon beton en steen. :)

Ik zie dat het ook alleen bij de dierenarts te krijgen is.
Zal morgen eens bellen.