CPL topic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:45

Ik geef kleefkruid en brandnetel. Voor mijn gevoel doet het kleefkruid meer als de brandnetel, maar dat kan ik niet onderbouwen met feiten. Puur gevoel..

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 22:59

Ik geef kurkuma en ben net weer begonnen met baking soda.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:18

Hier heb ik ook al een heleboel poedertjes, kruiden en ja laten we eerlijk wezen, gif, geprobeerd, maar niks werkt bij Kim.
Momenteel ook weer in een slechte periode.
Het gekke is dat de benen echt een heel stuk dunner zijn door het opbouwen van het rijden en de lymfe drainage en de ene dag gaat het geweldig en is ze vrolijk en alert en de andere dag is ze in paniek aan het stampen.
De therapeut twijfelt zelf of het wel mijt is of dat het gewoon van de pijn/ongemak komt door de harde benen.
Ik zal morgen eens foto's maken van de benen. :) Maar zit momenteel gewoon even in een dipje, wanneer is het genoeg...

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:30

Moeilijk he.. vooral als het ook nog wisselend is.

Henriette29
Berichten: 2
Geregistreerd: 06-10-15

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:35

Baking soda ken ik nog niet als supplement, ik lees dat je het als ontgifting geeft, hoe werkt dat?

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:52

Ja, erg moeilijk... het is nu een beetje 50/50.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:55

Ik zie bij mijn oude merrie het soms ook voorkomen als overspring gedrag. Bv tijdens het rijden als ik zijgangen vraag, dat vind.ze erg moeilijk en dan begint ze vaak wel eens als een idioot te stampen in de grond. Of als ze naar haar zin te lang moet wachten op eten.
En verder inderdaad zo in vlagen, ene dag wel, andere dag meer. Probleem is, wanneer is het ongemak en wanneer is het pijn ...
Pijn is voor mij simpel, einde verhaal, ongemak, ja, dat is moeilijker ...

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 23:57

Hier was het echt vanwege ongemak/pijn of jeuk, het was o.a tijdens het eten en gewoon rustig staan in de paddock, wij waren op dat moment verder niet met haar bezig.
Pijn is voor mij niet direct einde verhaal, het is afhankelijk van of er kans is op verbetering en ik wil gewoon meer goede dan slechte dagen en dat is er op dit moment niet en ik weet ook niet of die nog komen.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 06:32

Henriette29 schreef:
Baking soda ken ik nog niet als supplement, ik lees dat je het als ontgifting geeft, hoe werkt dat?

Ik geef een eetlepel, opgelost in beetje water, over het voer.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:22

Wat erg Kbk... Dat is niet fijn :( Lijkt me ook moeilijk te achterhalen wat het dan precies is, omdat de benen er op zich dus wel beter uitzien... Jammer dat het dan toch (nog) niet zo goed uitpakt zoals gehoopt was, als paarden toch eens konden praten...

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 13:21

Dit zijn de benen van Kim vandaag.
Kort filmpje maar hoor.


Hier zie je dat in December met name achter heel erg dik was.
Afbeelding

Afbeelding

Dit is enkele dagen geleden.
Afbeelding

Nog steeds is het bij de kogel nog erg dik, maar daarboven is het al eigenlijk weer zoals het hoort.
Over 2 weken ga ik voor het eerst met Cydectin behandelen.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:05

Zeker een verbetering Tien! :j

Ik heb bloed laten trekken van Tych, wil weten waar we ongeveer staan en of ik hem op bepaalde punten kan ondersteunen. Woensdag uitslag.

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:36

Ik ben benieuwd!
Heb in November ook bloed laten onderzoeken en ben benieuwd of de resultaten een beetje overeen komen.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 10:55

Die benen zien er niet verkeerd uit! :j

Ik kan hier vernemen (waarschijnlijk i.c.m. het natte weer) dat er toch weer wat korstjes zijn ontstaan... Komt waarschijnlijk ook omdat ik de laatste 2 weken door omstandigheden even geen mokthee gevoerd heb :o Handig, daar gaan we vandaag dus weer mee beginnen :j

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 11:32

Wel fijn dat je nu echt weet dat dat wel helpt! :j

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:25

Dat wel inderdaad, ik ben zo ontzettend blij dat ik iets heb wat helpt bij mijn paarden aangezien ik ook een heel aantal jaren al van alles uitgeprobeerd heb en hier ook zie dat velen nog niks gevonden hebben dat helpt bij hun paard -O- Alleen om het de hele winter continu te blijven voeren, het vergt toch wat planning met een uur laten trekken en dan pas voeren, dus soms lukt dat niet en dan voel ik me nou weer schuldig omdat mijn meisje nu weer jeuk heeft :(:) Nou ja, nu gewoon weer oppakken, dan is het straks zo weer beter :j

Wat zou je trouwens kunnen zien mbt mok/cpl bij het trekken van bloed? Een tekort aan bepaalde mineralen?

Berdien

Berichten: 64515
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:51

Hier ook weer meer jeuk. Hij heeft een hele tijd niet meer gestampt, stampt nou wel weer. Maar zit ook volop in de verjaring (= mindere weerstand) en dat natte weer helpt ook niet mee. Hij staat ook op ander voer. Vitalbix was heel fijn voor de jeuk en qua inhoud, maar merkt dat hij er enorm mat van werd. Flynn is een enorme stuiterbal, powerhouse onder het zadel. En dat was.. weg. Mat, geen energie, geen uithoudingsvermogen. Dus dan voer je sober -> goed voor de benen maar rest van het paard deed het niet meer. Nou krijgt hij Cavalor, heb mijn fanatieke paard weer terug maar ook weer jeuk. Hopeloos -O- Las laatst wel over een sportmuesli van Vitalbix, anders dat maar eens gebruiken.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 13:53

Grainey schreef:
Dat wel inderdaad, ik ben zo ontzettend blij dat ik iets heb wat helpt bij mijn paarden aangezien ik ook een heel aantal jaren al van alles uitgeprobeerd heb en hier ook zie dat velen nog niks gevonden hebben dat helpt bij hun paard -O- Alleen om het de hele winter continu te blijven voeren, het vergt toch wat planning met een uur laten trekken en dan pas voeren, dus soms lukt dat niet en dan voel ik me nou weer schuldig omdat mijn meisje nu weer jeuk heeft :(:) Nou ja, nu gewoon weer oppakken, dan is het straks zo weer beter :j

Wat zou je trouwens kunnen zien mbt mok/cpl bij het trekken van bloed? Een tekort aan bepaalde mineralen?

ik gooi supplementen gewoon in de pulp. Dag ervoor zet ik een emmer water + pulp klaar, mokthee deed ik er gewoon bij en dag erop in haar voerbak...

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:19

Hier ook veel jeuk, ook door de verharing. :j
Met name de buik is hier erg kriebelig.

Ik heb trouwens vergelijkingsfoto's gemaakt van 5 weken therapie.

Afbeelding

Afbeelding

Niet een gigantisch verschil, maar voor de korte tijd dat ze nu behandeld wordt, vind ik het echt heel fijn.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 06:38

Ik zou hier zeker ook blij mee zijn Tineke :j Je kan en mag ook geen wonderen verwachten, vind ik.

Grainey, geen idee of we iets terug gaan zien, markering een algemeen bloedbeeld (dus of er ergens ontsteking zit oid), nieren en lever worden gecheckt (gezien de afvalstoffen via daar verwerkt worden) en vitamines. Laatste vooral ivm z'n auto-immuunziekte, kijken of ik nu goed voer of dat ik hem ergens nog extra kan/moet ondersteunen.

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 10:17

Duhelo, dank voor de tip :) Ik dacht dat het dan misschien te lang zou staan en dat de werkzame stoffen dan 'vernietigd' worden omdat ze te lang in het water blijven hangen, maar als het bij jou werkte, dan is dat een goede optie. Dan moet ik het wel onthouden 's avonds, maar het vergt overdag veel minder planning :j

En de benen zien er wel goed uit! :) Ik zie dat het daar ook zo nat is? Hier is het ook ontzettend nat, gelukkig hebben we een zandbak die heel goed is en dus nog behoorlijk droog is, maar die benen zijn nauwelijks droog te houden zo :=

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:35

Wilde jou al vragen om die van ons te vergelijken Tien ;) Same thoughts

Grainey

Berichten: 2088
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 12:28

Ik wist niet dat je zoveel gegevens uit bloed trekken kon halen :o Ik heb het nog nooit laten doen dus ben dan ook een complete leek op dat gebied, maar interessant om te lezen. Ik zal het in mijn achterhoofd houden mocht er wel eens echt iets mis zijn met mijn paarden :j

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:14

Bloeduitslag binnen, geen alarmerende dingen gelukkig.
Ik vertelde m'n da dat ik ging vergelijken met die van Kim, Tien. Hij was gelijk enorm geïnteresseerd. Als we overeenkomsten hebben moet ik t gelijk laten weten, dan duikt ie de boeken in om het verder te bestuderen :))

Anoniem

Re: CPL topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:48

Dat is leuk! Ik zal de waardes even overzichtelijk neer zetten en naar je pb'en, als jij hetzelfde met jouw gegevens wil doen, kan ik het ook zien. :j