barock pinto eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bon_charmeur
Berichten: 1477
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: blijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-16 23:35

Esaqar schreef:
Ze is donkerbruin of niet? Ik vind haar iig heel gaaf! :)


ze is gewoon bruin.
vandaag onze 2e wedstrijd gereden met 186 punten. echt geweldig paard
even wat fotos van vandaag hieronder.

Afbeelding
haar nog moeilijk uit te zitten ontstuimige gallop


Afbeelding
fijne draf moment


ik ben dus super de super trots op haar


Afbeelding

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 08:56

Bon_charmeur schreef:
Esaqar schreef:
Ze is donkerbruin of niet? Ik vind haar iig heel gaaf! :)


ze is gewoon bruin.
vandaag onze 2e wedstrijd gereden met 186 punten. echt geweldig paard

Super, gefeliciteerd! Waar had je concours? Rijhal komt me zo bekend voor... :o

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 11:03

Even een klein nieuwtje! Op de barokke paardendag (6 mei in Damwoude Friesland) wordt nu ook een barokke dressuurwedstrijd gehouden!de meetelt voor puntentelling van de knhs *\o/*

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 12:49

Ik zag het!
Wil heel graag heen, dus moet maar even contact met ze opnemen of het eventueel mogelijk is om je paard daar een dag te stallen / in de paddock... want Sterre vind op de trailer staan niet heel geweldig. Maar lijkt me zo gaaf om te starten met soortgenoten :')

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 16:59

Volgens mij hebben ze daar wel ruimte voor hoor!
Misschien doe ik ook wel mee :)

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:33

Stomme vraag, maar mag je ook starten als je geen lid bent van de KNHS? Dus zelfs geen eens een startkaart hebt?

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 18:03

Volgens mij is het tijdens de barokke paardendag via de knhs.

Echter is er op 26 november een oefendressuur. Zonder startpas dus

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:31

Ik weet niet hoe dat werkt maar je kunt dan toch ook BB starten?

Rocamor

Berichten: 10848
Geregistreerd: 21-11-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 08:32

Geen idee, mijn startpas hangs al >10 jaar in de wilgen.

26 November is te kort dag voor mijn BP-the (en mij)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 18:43

Het seizoen voir Sjaak is weer over. Hoe fantastisch hij het doet in de zomermaanden, als de temperatuur daalt, kan er weinig meer. Rijden niet, het zadel is niks, buiten wandele gaat niet, want hij knalt alleen maar omhoog. Hij is bloednerveus. Het is duidelijk geen winterpaard....zucht.... Nou ja, de winter maar weer gebruiken om een beetjevte spelen. We pakken het serieuze werk na de winter wel weer op.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 19:57

Balen, hopelijk wordt het minder naarmate hij ouder wordt! Ik zou verder ook niet weten wat je er tegen zou kunnen doen...

Ik hoop volgende week weer voor het eerst naar dan 9 weken op Sterre te stappen. Kijk er nu al naar uit! :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 20:26

Ik ook niet. Dikkere dekens? :+ We zien het wel. Gelukkig heb ik nog een ander rijpaard en nog een opknap-Belg, een bpony die voor de kar moet en een oudje die soepel moet blijven. Ik hoef me dus niet te vervelen. :+

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:11

Iemand nog tips voor een puberend paard? |o
Laat ik het zo zeggen, iedere x is het afwachten wat ze nu weer bedacht heeft!

•Niet meer mee willen lopen uit het land. Gaat inmiddels wel weer beter (volgende week weer op stal)
•Tijdens het longeren continu aandraven, stap kon ze niet meer. (Vorige week begonnen met aan het hoofdstel te longeren, mevrouw kent ineens prima de overgang naar stap)
•Vandaag wilde ze het bit niet meer in. Wild schudden met het hoofd. Een 2e persoon heeft me geholpen, toen zat het bit er zo in

Nu weet ik wel dat het gewoon "ontwikkelingen" zijn maar af en toe wordt ik er wel eens onzeker van hoor

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 18:48

Met bit weet ik niet. Ik gebruik geen bit. Maar zou er wel zeker van zijn dat ze geen last heeft van het gebit (wolfstanden ofzo, of wisselen). Dan is dat bit ook niet echt lekker.

Niet willen stappen is prima. Dan wil jij nóg harder met longeren. Ze mag echt geen tempo verlagen. Dan gaat ze maar lekker in galop of uitgestrekte draf. Dan wordt ze vanzelf moe en wil ze wel terug in tempo. Hoef je meestal maar een paar x te doen. Dan vinden ze dat spelletje niet leuk meer.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-16 18:55

Afbeelding
Chameurtje afgelopen woensdag

Bon_charmeur
Berichten: 1477
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: blijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 20:57

ReadTheRulez schreef:
Iemand nog tips voor een puberend paard? |o
Laat ik het zo zeggen, iedere x is het afwachten wat ze nu weer bedacht heeft!

•Niet meer mee willen lopen uit het land. Gaat inmiddels wel weer beter (volgende week weer op stal)
•Tijdens het longeren continu aandraven, stap kon ze niet meer. (Vorige week begonnen met aan het hoofdstel te longeren, mevrouw kent ineens prima de overgang naar stap)
•Vandaag wilde ze het bit niet meer in. Wild schudden met het hoofd. Een 2e persoon heeft me geholpen, toen zat het bit er zo in

Nu weet ik wel dat het gewoon "ontwikkelingen" zijn maar af en toe wordt ik er wel eens onzeker van hoor


hahah zeer herkenbaar.
behalve het hoofdstel in doen dan. maar in de wei loopt ze me soms bijna omver. heb nu zweepje mee de wei in..
met rijden ziet ze opeens in de bak waar we altijd rijden overal kabouters. bij de ingang. bij A. bij E en het is gewoon omheind met lint. dus er kan ook niks achter verstopt zijn.

grrrrr dus hier ook een puber paard...

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:53

:')
Gelukkig niet de enige dus. Ach dat houdt het ook interessant -:)

Tandarts staat op de lijst, maar die komt dan meteen voor een groep op stal, en is helaas nog geen datum bekend. Maar in dit geval vermoed ik dat het uitproberen is, omdat ze momenteel met van alles aan het klooien gaat

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 21:53

ReadTheRulez schreef:
:')
Gelukkig niet de enige dus. Ach dat houdt het ook interessant -:)

Tandarts staat op de lijst, maar die komt dan meteen voor een groep op stal, en is helaas nog geen datum bekend. Maar in dit geval vermoed ik dat het uitproberen is, omdat ze momenteel met van alles aan het klooien gaat


Edit: maar ik houd het wel in gedachten dat het ook vanwege de tanden kan zijn

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:20

Puberen geeft ook echt lichamelijke klachten. Dus niet alles is uitproberen. Ik heb wel eens begrepen dat galop ook in en uit het pakket kan gaan. Dat zie ik bij Sjaak ook. Soms prima en in balans en soms kan hij alleen maar hard rennen. Dan laat ik het gewoon weer een tijdje. Ze zijn ook tegelmatig overbouwd enzo. Dat maakt t voor hun balans niet makkelijker.

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:29

Ah ja dat is ook wel zo. Dit is even lekker relativeren :D Ik heb verder ook echt een schat van een paard. Het is momenteel echt even puzzelen maar ik probeer nu wel steeds meer met haar aan de gang te gaan,richting beleren

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:36

Tuurlijk. Maar alles op zijn tijd. Als t ff niet lukt, doe je gewoon wat anders.

Hier is met het winterseizoen de draak van Sjaak weer terug. Zadel kan er niet op, ik kan er niet op, buiten lopen kan niet meer.... Zucht....

Maar goed, gisteren dan wel wat los gedaan en dan geb ik dus een superpaard. Zonder hoofdstel of wat dan ook, hoef ik alleen de zweep maar ik een bepaalde positie te houden en ik krijg een prachtige travers, kan hem links en rechtsom inparkeren aan het opstapblok (als ik dus op het blok sta en hij aan de andere kant vd bak loopt) en kan een beetje op gem hangen. Nou, dan doe we dat gewoon. Mss ga ik nog met hem voetballen. Als dat wel lukt, is het prima. En het rijden komt later wel weer. Het loopt allemaal niet weg.

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 17:09

@Meisje2000, wauw hij wordt gaaf zeg! <3

Niet mee willen lopen uit het land herken ik ook! :( 99 keer gaat het goed, maar de 100ste keer is het raak... dan staat ze stil voor het draad en steekt ze nog net niet haar middelvinger op. Gisteren kwam de osteopaat en toen was het ook raak, wanneer ze dit doet krijgt ze van mij altijd 3 kansen, ik loop er dus maximaal 3 keer naartoe en dan aai ik haar even over haar hoofd, vertel haar dat het niet eng is en dat ze gewoon door kan lopen. Meestal loopt ze dan de eerste of tweede keer rustig door maar gisteren vertikte ze het de derde keer ook. Tja- dan is het een snauw en een klap het halstertouw op de flank en dan loopt ze, nog steeds ontspannen, in één keer door het hek.
Merrie's... -O-

Verder was de osteopaat gisteren dus geweest. Ze had drie wervels in haar rug niet goed zitten, die heeft hij terug gedrukt en ik mag nu 2 dagen niet rijden. Verder heb ik vorige week vrijdag haar zadel gepast, maar ze is helaas toch zoveel aangekomen dat het te krap is geworden. Nu leen ik een dressuurzadel van een dorpsgenootje wat goed ligt! Dus daar de komende maand / 2 maanden mee rijden, en dan weer terug naar haar eigen op maat gemaakte.

Vrijdag ga ik dus weer voor het eerst, naar 9 weken, een gebroken arm en wat metaal in mijn lichaam rijer, rijden. Jullie snappen vast hoe ik me voel!
:):)

En dan hopelijk in december ons B debuut! *\o/*

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:53

Volgens mij heb jij best wel veel geduld Fabster :o ik vind dat wel fijn, dat ongedwongen met je paard bezig zijn

Esaqar, die van mij laat zich nog wel voor de gek houden door te doen alsof mijn mobiel lekkers is. Voor de rest kan bijna niks haar wat schelen.
Hopelijk kun je het rijden straks weer lekker oppakken :)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 00:01

Nou, eerlijk gezegd is geduld niet mijn sterkste punt, maar Sjaak heeft me, wat dat betreft, wel goed opgevoed. Zonder gefuld wordt het bij hem echt niks. Alhoewel ik m vanmorgen echt naar de slachtvwilde brengen. Het was tijd voor de wormenkuur en ik kreeg t er dus niet in. Spuit in de mond hoef is sowieso niet te proberen. Meestal op een broodje smeren en dan gaat t wel. Ging dus niet gebeuren. Dpuugde alles weer uit. In zijn eten dan. Ging ook niet. Hij vrat t gewoon niet. 2 kuren weg kunnen gooien. K*tknol. Dus ik moet nu weer nieuwe kopen en ik kannog even niet verzinnen hoe ik dat noubweer ga doen....

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-16 06:54

Misschien door appelmoes mixen. De meeate paarden vinden appelmoes heerlijk