barock pinto eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:22

Wauw kirstenches wat een mooie joekel!

Mijn bp lijkt idd ook niet echt op een bp, qua het barokke.
Dat vind ik ergens ook wel jammer van het ras, er komt vrij veel voor in aanmerking, als ik het zo goed verwoord

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 00:54

Fabster schreef:
SaraViavia schreef:
Heb gister voor het eerst lekker een flink stuk gagalopeerd op buitenrit. Die van mij is zo makkelijk op straat (en in de omgang etc ook). En dat voor een 4-jarige.

Barock-pinto en barock-pinto zit trouwens naar mijn idee qua uiterlijk veel meer verschil in dan haflinger en haflinger bijvoorbeeld. En niet qua kleur, maar echt qua type en hoeveelheid behang enz. W


Zit inderdaad behoorlijk wat verschil in. Ik heb er 1 zonder behang en cool in zijn hoofd heeft hij nog nooit van gehoord... _O-


Hahaha tegenovergestelde van mijne dus. Veel behang en ontzettend koel. Van de zomer kende ik het ras nog niet zo goed en liep er hier een Barock-Pinto op de keuring in het dorp. Bruinbont, sportpaard type (zonder behang), 1.65m zoiets..(Hij was mooi stevig gebouwd, maar heel barok kon je het niet noemen). Die ik nu heb is meer het pony type, veel behang, 1.53m dus totaal anders.
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 01:01

Meer fries, vind ik hem. Ik vind dat wel mooier en 1.53m is meer mijn maat. Ikheb inderdaad meer het sporttype, heel rank, geen sokken en zijn manen zijnook treurig. Dus die heb ik maar geknipt tot een fjordenkapsel (hanenkam). Hij zal zo n 1.67 m zijn.

Sjaak is echt heel temperamentvol. Veel te veel, naar mijn smaak. Maar goed, we gaan steeds beter samen door een deur. Dus ooit wordt t, hopenlijk, een redelijk normaal rijpaard... :o


Afbeelding

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 01:06

Fabster schreef:
Meer fries, vind ik hem. Ik vind dat wel mooier en 1.53m is meer mijn maat. Ikheb inderdaad meer het sporttype, heel rank, geen sokken en zijn manen zijnook treurig. Dus die heb ik maar geknipt tot een fjordenkapsel (hanenkam). Hij zal zo n 1.67 m zijn.

Sjaak is echt heel temperamentvol. Veel te veel, naar mijn smaak. Maar goed, we gaan steeds beter samen door een deur. Dus ooit wordt t, hopenlijk, een redelijk normaal rijpaard... :o


[ [url=m/sWQxKV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sow, ja totaal ander type! Wel heel stoer paard om te zien! <3

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 07:42

Nou, stoer zou ik hem niet noemen. Maar ik vind hem wel mooi. Hij is echt heel sierlijk. En hij kan prachtig lopen. Zou leuk zijn, als ikdat er onder het zadel ook nog eens uit kreeg. :D

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:24

Fabster schreef:
Nou, stoer zou ik hem niet noemen. Maar ik vind hem wel mooi. Hij is echt heel sierlijk. En hij kan prachtig lopen. Zou leuk zijn, als ikdat er onder het zadel ook nog eens uit kreeg. :D


Niet negatief bedoeld natuurlijk.. Elegant is hij ook door zijn lange benen en totaal geen lomp figuur, maar ja, ik vind hem wel wat stoers hebben.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:28

Ik vat t ook niet stoer oo, hoor. Ik hou wel van stoer. Maar hij is meer een ballerina :=

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 12:29

Komt denk ik ook omdat BP meer een type is dan een echt ras. Net als KWPN / NRPS. Die kunnen ook enorm verschillen.
Die van mij is natuurlijk geen officiële BP (papa is BP) maar is ook vooral een pony type. Lekker breed en robuust. :D

Sjaak is gaaf!

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 15:40

Grappig al die verschillende paardjes. Noor heeft ook wel wat Fries maar zeker ook zichtbaar Pinto. Ze heeft Pinto ogen en van zijkant duidelijk pinto, van vooraanzicht weer een lang hoofdje.

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 18:38

Vandaag wat minder geluk hier. Ging op buitenrit met mn zus, ik op de barockpinto en zij op haar KWPN. KWPN was nogal fris en sprong op n random moment ineens van een verhoging af, waardoor mijn zus aan zn hals hing en hij nog een flinke bok gaf. Ze viel eraf en hij rende in rengalop weg, waardoor mijn, normaal o zo rustige bp, er achteraan wilde gaan. Probeerde hem nog ff in te houden maar was afgeleid door mijn zus die op de grond lag en haar paard die al een heel eind weg was dus ben er ook afgevallen. Paarden zijn paar km later gevangen.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-17 19:36

Dat is niet zo mooi. Iedereen nog heel?

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:30

Fabster schreef:
Dat is niet zo mooi. Iedereen nog heel?


Ja veel geluk gehad! M'n zus bult op de arm, hand blauw en been geschaafd, maar verder alles goed! Dankjewel

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:34

Gelukkig maar! :(:)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:22

Sinds ik mijn Sjaak dik in de dekens heb staan, gaat het toch zo goed met hem! De trainingen gaan echt super. Vandaag even iets aan de longeerlijn gedaan. Ging zo leuk! Hij heeft moeite met een goede balans in galop. Dus had hem aan de lijn in draf in travers gezet en om een galop gevraagd. En ja hoor! *\o/* nou was ik al blij met 1 galopsprong, dus meteen beloond en andere oefening, maar ik was blij! Paar x herhaald en ging hartstikke leuk! Nog een piaff gevraagd en dat begint er toch ook echt op te lijken. En zonder vreselijk nerveus te worden. Hij heeft maar 2x het touw vast gepakt en niet 1 x lopen knarsen of met zijn tong uit zijn mond gelopen. Ben hartstikke trots op hem!

En toen werd ik een beetje overmoedig en heb ik hem naast het opstapblok geparkeerd en ben ik opgestapt. Zonder zadel en alleen kaptoom met touw, zonder cap... heel dom natuurlijk, maar kon t even niet laten. Zijn kop kwam wel omhoog. Maar ik zei, dat die omlaag moest en dat deed hij meteen. Meteen afgestapt en beloond en gezegd dat hij fantastisch was. Wat een knap paard is t toch... <3

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:35

Ik heb vandaag een anatomische rugdeken gekocht, met keramische laag van Fedimax. Zou goed zijn voor spieren, paarden met kissing spines, etc. Aangezien ik Sjaak in de winter steeds niet kan rijden, dacht ik dit eens te proberen. Voorheen kon ik in de winter helemaal niks met Sjaak, maar tegenwoordig (nu ik hem dik in de dekens heb staan) gaat dat eigenlijk best goed en trainen we gewoon door. Dus ik hoop eigenlijk met die deken ook weer te kunnen rijden. Het is eigenlijk een soort lange sjabrak, die doorloopt tot aan zijn kont. Er zitten ook singellussen op. Ik ben echt heel benieuwd of het werkt.

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:43

Ik hoop het voor je Fabster, zou fijn zijn als dat de oplossing is :)

Ik ben zondag spontaan even met mijn merrie een blokje om gaan wandelen.
Dat ging niet zonder slag of stoot maar was ook wel weer heel fijn :')


Afbeelding

Afbeelding

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:13

Hoop dat het helpt fabster, hoe heeft Sjaak last gekregen van zijn rug? Hij is nog vrij jong toch?
Ik heb nog niet met Noor langs de weg gewandeld, kijk er wel naar uit. Vanmorgen met een zeiltje in de weer geweest. ZE maakte er weinig van.
Afbeelding

Afbeelding

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:03

Ik had het als veulen/1jarige wel eens met haar gedaan. Maar daarna ook niet meer.
Maar met het oog op beleren en dan later ook buitenritjes dacht ik laat ik het maar gewoon proberen

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 14:19

sblom schreef:
Hoop dat het helpt fabster, hoe heeft Sjaak last gekregen van zijn rug? Hij is nog vrij jong toch?
Ik heb nog niet met Noor langs de weg gewandeld, kijk er wel naar uit. Vanmorgen met een zeiltje in de weer geweest. ZE maakte er weinig van.
[ [url=m/Hcqex8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fJjo65.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sjaak heeft ook geen last van zijn rug, maar wel van de kou. En dat gebeurt al snel. Voorgaande jaren kon ik in de winter gelemaal niks met hem (en de winter begint bij hem al in oktober, óók als het dan nog best lekker weer is). Tegenwoordig staat hij dik onder de dekens en kan ik gewoon door trainen. Maar een zadel op zijn rug vond hij in oktober ineens niet meer leuk. Ik denk dat zijn spieren toch wat samentrekken door de kou. Dit jaar heb ik er nog niet zo bij stil gestaan, maar eigenlijk moet ik hem direct onder de dekens gaan stoppen, zodra hij weer raar gedrag gaat vertonen. En ik hoop dus, dat hij met die keramische deken onder het zadel ook nog te berijden blijft in de winter.

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:47

Ow sorry fabster , had t zo begrepen door de omschrijving vd deken.

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 15:53

Hopelijk werkt het voor jullie!!

Stoere Noor met het zeil! Goed werk!

Sjef2016
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 17:35

Hallo, een vraagje... we hebben een barock pinto de moeder fries 1.55 en vader onbekend. Nu is hij 8,5 maand oud en 1.30 hoog erg laag dacht ik. Iemand bekend met de groei van een barock pinto? en kan iemand een schatting geven van de hoogte die hij zal gaan krijgen? bedankt alvast.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-17 09:09

Gister na dik anderhalve week weer gereden met chameur. Was ziek dus kon even niet rijden. Die rust heeft hem even goed gedaan want hij had er weer zin in. Hij was heerlijk te rijden. Trots op mijn kanjer. Nooit surven dromen om hier al te zijn met hem.

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:28

Afbeelding

Leo

Berichten: 50139
Geregistreerd: 06-12-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 12:57

Hij is echt leuk!

Gister met Rock ook van het winterweer genoten!
Afbeelding
Afbeelding