barock pinto eigenaren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:03

Zo dat is ook een knapperd zeg *\o/*
Zit er wel tinkerbloed in of is hij een kruising met een warmbloed?

Ik ben stiekem ook wel blij dat mijn guppie eenvecht Fries hoofd heeft ipv tinker. Fries vind ik nl ook eleganter.
Maar ach uiteindelijk vind ik karakter het belangrijkste

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 20:20

Haha! Ja! Ik heb een super elegant paardje, alleen get karakter laat wel wat te wensen over.... :=

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:50

Fabster schreef:
Haha! Ja! Ik heb een super elegant paardje, alleen get karakter laat wel wat te wensen over.... :=


Oeh nou word ik benieuwd .... :p

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:51

nanda1980 schreef:
Zo dat is ook een knapperd zeg *\o/*
Zit er wel tinkerbloed in of is hij een kruising met een warmbloed?

Ik ben stiekem ook wel blij dat mijn guppie eenvecht Fries hoofd heeft ipv tinker. Fries vind ik nl ook eleganter.
Maar ach uiteindelijk vind ik karakter het belangrijkste


Dankjewel!! Ik denk niet dat er tinker in zit. Hij heeft echt een friezen hoofdje en halsje, maar waar hij mee gekruisd is weet ik helaas niet. Ga ik nog wel even navragen bij de fokker. Wellicht weten zij het.. :)

Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:02

Waar is hij gefokt?

Ik vind hem echt heel erg leuk. Hij lijkt wel een zwarte uitvoering van die van mij (die ook pony maat is gebleven). Zelfde uitstraling. :)

Haha de vergelijking met een tinker ken ik. Ik hoor zó vaak dat Rock een tinker zou zijn. Hij heeft er nog geen druppeltje van :') enige overeenkomst is dat hij bont en harig is :+

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:49

SaraViavia schreef:
Fabster schreef:
Haha! Ja! Ik heb een super elegant paardje, alleen get karakter laat wel wat te wensen over.... :=


Oeh nou word ik benieuwd .... :p


Klik maar even op bij mijn naam op 'geplaatst'. Het verhaal staat hier op.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:34

Leo schreef:
Waar is hij gefokt?

Ik vind hem echt heel erg leuk. Hij lijkt wel een zwarte uitvoering van die van mij (die ook pony maat is gebleven). Zelfde uitstraling. :)

Haha de vergelijking met een tinker ken ik. Ik hoor zó vaak dat Rock een tinker zou zijn. Hij heeft er nog geen druppeltje van :') enige overeenkomst is dat hij bont en harig is :+


Hahaha geweldig, en herkenbaar! Stal Steelstables is mijne gefokt. En hij is vrij lang hengst gebleven; tot paar maandjes geleden en daarna ingereden.

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 08:04

SaraViavia schreef:
nanda1980 schreef:
Zo dat is ook een knapperd zeg *\o/*
Zit er wel tinkerbloed in of is hij een kruising met een warmbloed?

Ik ben stiekem ook wel blij dat mijn guppie eenvecht Fries hoofd heeft ipv tinker. Fries vind ik nl ook eleganter.
Maar ach uiteindelijk vind ik karakter het belangrijkste


Dankjewel!! Ik denk niet dat er tinker in zit. Hij heeft echt een friezen hoofdje en halsje, maar waar hij mee gekruisd is weet ik helaas niet. Ga ik nog wel even navragen bij de fokker. Wellicht weten zij het.. :)


Ik dacht het Door de sokken, in die van mij zit ook tinker bloed, maar dat zie je aan zijn hoofd en hals ook niet. Hij heeft echt de trotse houding van een Fries

Afbeelding

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 08:07

Fabster, ondanks dat Sjaak geen makkelijk paard is, houd je wel van hem. Hij heeft toch ook hele fijne periodes, ik bedoel hij is toch wel lief maar doet soms moeilijk (Mmm beetje lastig te verwoorden)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 08:35

Hsha, Nanda! Hij is best lief hoor!

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:57

Hallo Allemaal,
Sinds 2 weken is Noor bij ons. Moeder een Fries, vader een Pinto.
Afbeelding
Afbeelding
Ze is 2,5 jaar en groen als gras , ze doet het best heel goed.
Groetjes Simone

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:11

Leuk paardje, Simone. Kan me voorstellen, dat je blij bent.

Zelf vandaag weer les gehad met Sjaak. Loswerken stind op het programma en het ging echt prima. Zijn zadelboommaat opgemeten en het is echt een slankie: maat 27. Stond me toch bij dat hij 29 had, maar mss verkeerd onthouden.

Ga toch weer kijken of ik hem weer een zadel kan aansmeren, waar hij wel onder wil lopen :D .

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 20:43

Leuk dier Simone.

Suc6 Fabster met het aansmeren van een zadel bij Sjaak. Fijn dat het loswerken goed ging.

Fedde is echt een gezelligheidsdier. Zodra ik naar het land ga, loopt hij naar de ingang en staat me dan op te wachten haha. Toch haal ik hem er hooguit 2x per week uit, meestal houden we het bij 1 keertje. Vandaag dus ook en lekker in de bak gespeeld en daarna nog ff grondwerk en vervolgens nog even kort gespeeld. Daarna lekker een beloning op stal gehad en een uitgebreide poetsbeurt.
Afbeelding
Afbeelding

sblom

Berichten: 160
Geregistreerd: 15-08-16

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:24

Wat is de leeftijd van Fedde Nanda? Leuk paard!

nanda1980

Berichten: 917
Geregistreerd: 10-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:44

sblom schreef:
Wat is de leeftijd van Fedde Nanda? Leuk paard!

Dank je :o
Hij wordt op 4 mei 2 jaar.

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 12:43

Zo leukerds zijn er weer bij gekomen zeg <3

Sorry dat ik weer ineens inval dames, erg druk gehad (en nog steeds). Sinds afgelopen vrijdag woon ik samen en dat verhuizen is een heel gedoe en klaar zijn we nog niet. Dit in combinatie met Feike en 2 banen, tsja druk druk := Thuis hebben we ook nog geen internet dus ben ook maar sporadisch op Bokt te vinden voorlopig :+

Met Feike gaat het prima, in oktober hebben we weer de Desert Trail gereden :D
Afbeelding

Schatje <3
Afbeelding

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:20

Heel mooi, met dat paars ook! Mooi paard vind ik het!

KirstenChes

Berichten: 1155
Geregistreerd: 15-06-06

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 13:28

mooi setje! pff ik ken dat met verhuizen/verbouwen wij wonen nu een half jaar samen maar dat is inderdaad even hectisch. Heb je je paard aan huis staan of?

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 15:34

Ben gisteren voor de tweede keer met Finn de weg op geweest.
Voor onze stal hebben we een mooi verhard landweggetje waar zelden iets rijdt in het weekend.
Vorige week zondag hoofdstel om gedaan (heb je toch iets meer controle) en halstertouw had ik vast en mn vriend had longeerlijn slap voor backup. Hahaha je had ons moeten zien.
Daar gingen we. Finn snurken en knorren van 'dit ken ik niet!' maar hij liep heel dapper en stoer naast me. Hij moest over een stroomdraadje heen stappen laag bij de grond, had verwacht dat dat problemen zou geven maar hij liep er zo overheen. Eerste keer buiten was wel gespannen. Er kwam ook een auto van achteren (uiteraard), maar die reed heel langzaam voorbij gelukkig. daarna omgekeerd en terug gegaan naar stal. Gisteren dan weer een auto die wilde passeren. Finn rustig in de berm begeleidt. Er was wel spanning maar zodra hij meer aandacht kreeg voor de omgeving (schapen, een eetbare gevallen tak, paarden in de weide) begon hij te ontspannen en je zag hem genieten. Lekker kijken, nekkie mooi ontspannen. Geen gesnurk of geknor meer gewoon lekker stappen. Touwen beide ontspannen. Heerlijk rustig gestapt en daarna huiswaarts gegaan. Hier bleef hij mooi bij ons, je hebt ook van die paarden die naar huis rennen..
Hij vond t prachtig. Mn vriend had nog een klein stukje gefilmd op de terugweg. super leuk. Hij stapte zo de plassen door en zelfs een trailer die onze weg blokkeerde passeerde hij zonder problemen.

Ben heel erg trots op hem!

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-16 15:46

Afgelopen vrijdag voor de eerste keer op chameur gestapt zonder begeleiding en dat ging eigenlijk heel goed. Eerst wat spanning bij mij maar na een paar rondjes stappen was het klaar en konden we echt aan de slag. Hij deed alles super braaf. Vanavond weer les met hem en woensdag zelf weer rijden. We gaan nu dus 2 keer per week een half uurtje rijden waarvan 1 keer les en 1 keer longeren. Zo blij met mijn toppertje

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 16:19

Klinkt goed bij jullie! Tegenwoordig doe ik ook veel handwerk buiten aan de weg. Wij hebben wel een drukke 80 weg voor de deur. Op zich gaat het verkeer goed, maar de concentratie en aandacht is heel moeilijk buiten. Maar we houden gewoon vol.

Vandaag weer eens gewoon in de bak iets gedaan. Dat gaat ook al heel leuk. Het begint toch aardig op een echte piaff te lijken en iver de balkjes deed hij iets wat verdacht veel leek op een passage! _O- . Het wordt nog wel eens iets met die bink! Nu nog normaal op hem kunnen rijden. Mss in de vakantie eens een keer weer proberen.

realmagic
Berichten: 1590
Geregistreerd: 21-02-05

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:55

Ik heb van het weekend, ons puppy meegenomen aan de hand, even in de binnenbak om te oefenen, hij kwam net uit de paddock,vandaar dat hij zijn deken nog op had.
Afbeelding

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:17

Zo trots!! Deze week weer begonnen met het hoofdstel, en vandaag voor het eerst met longeer-hulp gelongeerd. Op een paniekreactie na het bevestigingen vd hulp na ging het super +:)+ Ze begon ook heerlijk te sjouwen

Wel heeft ze me flink uitgeprobeerd door middel van omdraaien, wat dus totaal niet handig is. Gelukkig wist ze me dit x niet te overdonderen :+

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:46

Goed zeg, RTR! En ja, uitproberen moet ook gebeuren... ;)

ReadTheRulez
Berichten: 1430
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Re: barock pinto eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 20:58

Ja dat houdt het ook leuk en interessant :D
Krijg hierdoor wel weer het gevoel een stap in de goede richting te doen :)