Freiberger / Franches-Montagnes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Belker

Berichten: 15306
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 20:17

Gefeliciteerd. Wat een leukerd

Deborah2

Berichten: 671
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 21:01

Gefeliciteerd en welkom bij de club! Hoop dat je heel veel plezier met haar gaat hebben, maar dat gaat vast lukken!

mivanjine
Berichten: 21
Geregistreerd: 28-09-16

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:17

Ir111 wat voor zadel heb jij?? Ziet er strak uit!

Ir111

Berichten: 11957
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:57

Gefeliciteerd met de aankoop van jullie 'mooie bloem'! Zoals Deborah zegt; welkom bij de club! :D

Ik rij op een Thorowgood T8 Cob dressuur. Betaalbaal (800??) kunststof zadel. Wil je de leren variant dan moet je de Kent & Master hebben. Zelfde model maar dan van leer.

Fribi
Berichten: 42
Geregistreerd: 03-09-14

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:54

Wat ontzettend leuk, MivanJine, ziet er goed uit, heel veel plezier samen! Mooie manen ook, alle kanten uit /3

MonicaLara

Berichten: 75
Geregistreerd: 15-02-16
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 14:57

Mivanjine Gefeliciteerd met jullie aanwinst! Enig dier! Suc6! Waar zitten jullie in Frankrijk? Ik ben vorig jaar door een Nederlands echtpaar in de Vogezen gewezen op de Freiberger. Erna kwam Lara op mijn pad. Super lief karakter maar ook soms lekker ondeugend, zie filmpje! https://www.youtube.com/watch?v=gOUUTyXh0vQ

Ir111

Berichten: 11957
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 15:18

Wat een leuk paard heb je toch! Ook zulke mooie appelbillen. <3

mivanjine
Berichten: 21
Geregistreerd: 28-09-16

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 22:26

Ik Woon in de bourgondie maar op 3 km van de franse jura. Haar manen zijn in oktober afgeschoren voir de veldtest en groeien godzijdank weer goed aan. Ik verkas haar begin april. Tot die Tijd ga ik haar 2, 3 Keer per week bij de fokker berijden. Dat is maar 5 km verder !!

sannej95

Berichten: 92
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 12:35

Ik ben een tijdje stil geweest, maar we zijn er weer.

Allereerst gefeliciteerd met je prachtige nieuwe paardje mivanjine!!

Wij zijn met millie een tijdje het paard wat we gekocht hadden kwijt geweest. Ze was narrig en nerveus. En heel boos met t rijden, bokken rennen enz. Een heel ander paard dan de lieve, rustige, stoere merrie waar we verliefd op waren geworden.

Maar ik durf nu rustig aan te zeggen dat we haar terug hebben. Ander voer, een andere plek op stal en een losse rug en nieuw zadel hebben haar goed gedaan. Ze staat ontspannen en is vrolijk en lief in de bak en met buitenrijden. Dus we gaan weer vol goede moed verder en zijn nog net zo gek op haar!

Belker

Berichten: 15306
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 13:40

Wat fijn Sanne. Wat voor zadel hebben jullie nu?

sannej95

Berichten: 92
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 14:12

Een wintec 500 met cair extra large. Dus geen speciaal zadel, maar hier reageerde ze gelijk goed op :)

mivanjine
Berichten: 21
Geregistreerd: 28-09-16

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:18

Wat ging er mis?? Verandering van omgeving ?? Hoe oud is ze ? Ik ben hier best bang voir, ik ga haar uit een groep halen naar en duo op wei...... duidelijk meer clubstructuur..... spannend.

HeidiHeros
Berichten: 100
Geregistreerd: 17-10-15
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:41

Vanmiddag was het Chill middag in de wei.. Paardjes waren blij dat het weer droog was na alle regenval. Er moest dus even bijgeslapen worden :D het zijn allemaal freibergers!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

sannej95

Berichten: 92
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-17 23:54

Ik denk een combinatie van verschillende dingen. Millie is al 17, ze heeft haar leven in Zwitserland gestaan en is toen binnen 6 maanden 2 keer verhuist. En bij ons kan ze niet meer de hele dag naar buiten (het is gewoon te nat). Haar rug bleek ook wat vast te zitten en haar zadel niet helemaal goed te liggen.
Ik denk dat die combinatie gewoon te veel is geweest voor haar.

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 08:41

Hey mijn vriend is helemaal weg van jullie Freibergers! We hebben reeds in België rondgeneusd maar hier ons ding toch niet gevonden.

Hebben jullie tips om een goede Freiberger te vinden?

Alvast bedankt!

Belker

Berichten: 15306
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 09:52


Fribi
Berichten: 42
Geregistreerd: 03-09-14

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 17:30


MonicaLara

Berichten: 75
Geregistreerd: 15-02-16
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:54

mivanjine schreef:
Ik Woon in de bourgondie maar op 3 km van de franse jura. Haar manen zijn in oktober afgeschoren voir de veldtest en groeien godzijdank weer goed aan. Ik verkas haar begin april. Tot die Tijd ga ik haar 2, 3 Keer per week bij de fokker berijden. Dat is maar 5 km verder !!


Geniet in de Franse Jura MivanJine & van je nieuwe paardje! We zullen je wel niet snel persoonlijk ontmoeten hier in NL.
We zien wel foto's/filmpjes voorbij komen van jouw Freiberger.
take care :)

MonicaLara

Berichten: 75
Geregistreerd: 15-02-16
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:04

Laibadji schreef:
Hey mijn vriend is helemaal weg van jullie Freibergers! We hebben reeds in België rondgeneusd maar hier ons ding toch niet gevonden.

Hebben jullie tips om een goede Freiberger te vinden?

Alvast bedankt!


Is NL Overijssel, plaats; Olst, niet te doen voor jullie? Ik zag dat ze weer 'n prachtige Freiberger uit Zwitserland hebben gehaald. Ja in Belgie wel meer fokkers dan in NL, hopelijk kies je de juiste verkoper. En anders zou ik persoonlijk kiezen om er 1 in Zwitserland te kopen. Half aug. a.s. is er een mega groot Freiberger festival in De Jura, dat heet Marche Concours in Saignelegier, daar staan ook aantal Freibergers getoond voor de verkoop. Zo krijg je ook een hele goede indruk want er zijn best veel verschillende types, ook is er een veulenshow om uit te kiezen.
Suc6!

MonicaLara

Berichten: 75
Geregistreerd: 15-02-16
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:12

Hi SanndeDePanne,
Je leest helaas best vaker dat we allemaal, vooral in het begin, wat strubbelingen hebben met onze paarden. Het is wennen voor ze, na de reis en na de verhuizingen. En dan ook weer aan nieuwe eigenaar wennen. Best begrijpelijk. Ik ben blij dat het nu weer beter gaat. Voorjaar komt eraan dus genieten maar! Wat hebben jullie aan haar rug gedaan? Osteopaat/chiropractor?

MonicaLara

Berichten: 75
Geregistreerd: 15-02-16
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:13

HeidiHeros schreef:
Vanmiddag was het Chill middag in de wei.. Paardjes waren blij dat het weer droog was na alle regenval. Er moest dus even bijgeslapen worden :D het zijn allemaal freibergers!

[ [url=m/3P1rQ0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/q6gLTB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GiT1te.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/K9dP5L.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/U2SL8X.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/z2OvCq.jpg]Afbeelding[/url] ]



Heerlijke foto's Roos! Je post toch ook wel weer wat foto's na de wedstrijden van komend weekend? *-:)

MonicaLara

Berichten: 75
Geregistreerd: 15-02-16
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 17:15

Afbeelding
Na lang, mijn nwe zadel! Blij mee!

Laibadji

Berichten: 1688
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:20

MonicaLara schreef:
Laibadji schreef:
Hey mijn vriend is helemaal weg van jullie Freibergers! We hebben reeds in België rondgeneusd maar hier ons ding toch niet gevonden.

Hebben jullie tips om een goede Freiberger te vinden?

Alvast bedankt!


Is NL Overijssel, plaats; Olst, niet te doen voor jullie? Ik zag dat ze weer 'n prachtige Freiberger uit Zwitserland hebben gehaald. Ja in Belgie wel meer fokkers dan in NL, hopelijk kies je de juiste verkoper. En anders zou ik persoonlijk kiezen om er 1 in Zwitserland te kopen. Half aug. a.s. is er een mega groot Freiberger festival in De Jura, dat heet Marche Concours in Saignelegier, daar staan ook aantal Freibergers getoond voor de verkoop. Zo krijg je ook een hele goede indruk want er zijn best veel verschillende types, ook is er een veulenshow om uit te kiezen.
Suc6!

Bedankt voor de tip!! Misschien een leuk reisje ;)

Ir111

Berichten: 11957
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:22

Wij gaan dit jaar naar Zwitserland voor dat evenement! Ik heb nog niet echt gekeken wanneer het is eigenlijk. Weet jij dat Monica (of heb jij een link naar de site? ik kom alleen op een oude site).

Enneuh, wat een PRACHTIG zadel heb je! Lara twijfelt nog op de foto maar jij bent duidelijk happy! :D

Fribi
Berichten: 42
Geregistreerd: 03-09-14

Re: Freiberger / Franches-Montagnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:15

Mooi zadel Monica, met die twee kleuren past het precies bij de kleuren van Lara. Speciaal daarop uitgezocht *D

Ir111 het is van 11 t/m 13 augustus (marcheconcours.ch). Willen wij ook heel graag naartoe. Schijnt superleuk te zijn! We zijn vorig jaar wel naar een Verkaufsschau geweest van Freibergers, in Sumiswald. Heel gezellig, met al die Zwitsers aan het bier en de biefstuk.