ervaring met doma hipica

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 08:38

Ik kan je vriendin Monya aanraden!

Rizette
Berichten: 4373
Geregistreerd: 11-06-09

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 08:39

Heb je er zelf een paard gekocht? Al lang geleden of pas?

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:39

Zelf niet maar een voormalige stalgenote wel. Super begeleiding en een geweldig paard. Was overigens niet goedkoop maar als ik dan bedenk wat voor ellende je kunt hebben met een paar duizend euro minder...

Rizette
Berichten: 4373
Geregistreerd: 11-06-09

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:50

Wat moet ik me voorstellen bij de begeleiding van de stal? Normaal regel je dat als koper toch zelf door een deskundige mee te vragen die het paard kan beoordelen? Daar kun je toch niet vanuit gaan dat de verkoper onpartijdig in is?
Is dat standaard bij hen ? Op welk niveau bracht je stalgenote dat paard uit?
Hoe bedoel je dat je met een paar duizend euro minder voor een paard, ellende zou moeten hebben? Dat kan de prijs niet garanderen neem ik aan het zijn geen autos of fietsen toch?

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:00

Monya is er uiteraard zeker van dat het paard gezond is. Maar vooral dat het een stabiel paard is qua karakter en je geen getraumatiseerde patiënt op stal krijgt. Daarnaast kijkt ze naar jouw eigen karakter, wensen en niveau om een geschikte match tussen jou en je toekomstige rijmaatje te vinden.

Mijn stalgenote heeft wat wedstrijden meegereden maar ging voornamelijk lekker naar buiten op een touwhalster. Wat ze nu doen weet ik niet.

Een ander bij mijn trainster op stal heeft een PRE gekocht uit Goes. Paardje is bloedmooi maar zo verknald helaas. Ze kan er zelf nu na ruim twee jaar af en toe onder begeleiding zelf mee rijden maar het blijft een drama. Kost klauwen met geld iedere maand.En die wordt zooooo voorzichtig benaderd, zo zacht behandeld maar wel met duidelijkheid en consequent trainen.

Dat bedoel ik maar...

barrye
Berichten: 709
Geregistreerd: 13-02-06

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:24

Monya heeft zelf al enkele jaren geen paarden meer te koop wegens verhuizing en scheiding. Ze bemiddelt weleens.

Als je de zoek functie inschaketd bij de andere 2 hierboven genoemde namen/adressen kom je heel wat ellende tegen.... En dan heb ik het nog niet over veel posten die noodgedwongen verwijderd moesten worden.
Ook op facebook kom je dit vaak tegen. En natuurlijk moet je overal en altijd opletten als je een paard koopt.

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 08:57

BiancaS27 schreef:
Hallo,

Ik heb enkele maanden geleden een Andalusier bij Doma Hippic gekocht.
En ik ben SUPER blij met hem !!!!!!!!
Ik ben ik echt twijfelkont en was erg onzeker over de aanschaf van dit paard.
Maar ik kon alles met hun overleggen en ik kon er een contract bij krijgen waar alles in kon staan wat ik erin wou hebben.
Zelfs kon ik hem wanneer het niet zou bevallen binnen 3 maand in ruilen voor een ander paard.
Maar dit heb ik geen seconde overwogen.
Zelf had ik nog geen enkele ervaring met dit ras en ze hebben mij hier in korte tijd veel over geleerd.
Het klopt dat ze speciale contacten in Spanje hebben met fokkerijen zodat ze de beste Andalusiërs naar Nederland halen.
Dus als je op zoek bent naar een goede/ mooie Andalusiër zou ik een kijkje bij Doma Hippic zeker aanraden.
Ik heb gelezen dat er afgelopen weekend weer nieuwe paarden zijn aangekomen uit Spanje, misschien zit er wat voor je tussen. . . . . . .
Succes met de aanschaf van je nieuwe paard!!!!!


In nederland is een handelaar veplicht binnen 1/2 jaar het paard terug te nemen en je geld retour (of inruilen) Ik hoop voor je dat je het dier goed op de foto heb gezet door je eigen dierenarts!

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:20

nombrado schreef:
BiancaS27 schreef:
Hallo,

Ik heb enkele maanden geleden een Andalusier bij Doma Hippic gekocht.
En ik ben SUPER blij met hem !!!!!!!!
Ik ben ik echt twijfelkont en was erg onzeker over de aanschaf van dit paard.
Maar ik kon alles met hun overleggen en ik kon er een contract bij krijgen waar alles in kon staan wat ik erin wou hebben.
Zelfs kon ik hem wanneer het niet zou bevallen binnen 3 maand in ruilen voor een ander paard.
Maar dit heb ik geen seconde overwogen.
Zelf had ik nog geen enkele ervaring met dit ras en ze hebben mij hier in korte tijd veel over geleerd.
Het klopt dat ze speciale contacten in Spanje hebben met fokkerijen zodat ze de beste Andalusiërs naar Nederland halen.
Dus als je op zoek bent naar een goede/ mooie Andalusiër zou ik een kijkje bij Doma Hippic zeker aanraden.
Ik heb gelezen dat er afgelopen weekend weer nieuwe paarden zijn aangekomen uit Spanje, misschien zit er wat voor je tussen. . . . . . .
Succes met de aanschaf van je nieuwe paard!!!!!


In nederland is een handelaar veplicht binnen 1/2 jaar het paard terug te nemen en je geld retour (of inruilen) Ik hoop voor je dat je het dier goed op de foto heb gezet door je eigen dierenarts!


Dat ze dat paard gekocht had was in 2011... Hopelijk gaat het nog steeds zo goed.

nombrado

Berichten: 7472
Geregistreerd: 11-02-05

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:30

ja, dat zie ik nu ook Willemina_L :-)

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:33

Het was ook meer sarcasme eigenlijk, precies 2 berichten geplaatst toevallig destijds. Ruikt erg naar een sprookje. En jij nog een goedbedoeld advies geven, zonde van je tijd en jammer van dit soort mensen. Maar wel lief van jou in ieder geval!

Rizette
Berichten: 4373
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:36

Voor mij is het ook antireclame.

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-16 09:38

Zonde dat de markt zo verpest wordt door foute handelaren.

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 13:26

Ik heb mijn PRE gekocht in den haag, daar zijn ook meningen over. Ik heb een super fijne donkere schimmel hengst, nu ruin, daar gekocht van 5,5 jr. Zou M afgericht zijn maar dat was met rijden gewoon B/L. Geeft niks hij loopt nu op M/Z niveau en we gaan hem binnenkort uitbrengen in het M. Ik vond het een fijne stal omdat ik een paar eisen had, ze konden me daar precies vertellen welke bij mij zouden kunnen passen, dat waren op dat moment 3 stuks. een was er ziek die kon ik niet uitproberen en die andere 2 wel. Daar heb ik er een van gekocht, klinisch en rontgen ok, geent en weer 4kant beslagen. Had al meerder PRE geprobeerd maar met deze klikte het gelijk. Ik heb er een top paard aan. Heerlijk dier, iedereen is er gek mee.

Ik denk dat je ook geluk moet hebben wat voor paard je vind, overal kan er een rotte appel in zitten. Gewoon laten keuren.

Kan iemand me eens meer vertellen over dat Piro virus? Kan er niet veel over vinden eigenlijk. Dank je wel alvast.