ervaring met doma hipica

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nielselis
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-06-11

ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 22:53

hallo ik heb intresse in een andalusier, hij staat bij doma hipica in naarden zou iemand mij iets kunnen vertellen over deze stal, ervaringen en hoe de paarden zijn en overkomen alvast bedankt

Serada

Berichten: 408
Geregistreerd: 19-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:54

Dit volg ik even want ik heb ook mailcontact gehad over het aanbod van hun paarden.

nielselis
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-06-11

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 23:04

hoe bedoel je dat, ik heb een paard gezien wat mij wel wat lijkt maar wil eerst wat meer weten over hun voordat ik meteen er op af ga. Zou namelijk mijn eerst eigen paard worden en het kost toch een hoop geld vandaar dat ik vraag of er mensen zijn die hun kennen of misschien al een paard bij hun hebben gekocht

Serada

Berichten: 408
Geregistreerd: 19-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 23:07

Ik ben sinds kort weer een beetje aan het orienteren voor een leuk paard en ik heb een week of twee geleden contact met hun gehad over een paard wat te koop stond. Dit paard is inmiddels alweer verkocht maar ik zie ze regelmatig adverteren. Vandaar dat ik topic even wil volgen om te kijken hoe de ervaringen van de mensen zijn... ;)

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31327
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 00:10

Ik verplaats je topic naar BKR (Barokke en Klassieke Rassen)

F-AM -> BKR

asterid
Berichten: 95
Geregistreerd: 20-09-07

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 00:54

Ik ben er weleens geweest om paarden te bekijken. Het zijn echte handelaren, zeer zakelijk en m.i. er voornamelijk op uit om flink te verdienen gezien de kwaliteit-prijs verhouding, al kun je er ook een leuk paard voor een leuke prijs kopen. Maar zeker als het om andalusiers gaat zou ik een kenner van het ras meenemen (zodat diegene met je mee kan kijken of het beoogde paard aan de rasstandaard voldoet en de juiste papieren heeft), want daarin zit nogal wat verschil in de paarden die door hen worden aangeboden. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je zoekt. Misschien kun je daar iets specifieker in zijn?

Mendoza
Berichten: 1
Geregistreerd: 07-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:38

ligt aan wat je zoekt voor een Andalusie, persoonlijk ben ik daar een keer geweest en zal daar geen PRE kopen.

LufPony
Berichten: 580
Geregistreerd: 07-03-07
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 17:57

De stal is goed en alle paarden worden gekocht van fokkers in Spanje waar ze persoonlijk heen gaan om paarden te keuren en ( wanneer ze goed zijn ) mee te nemen. ik rij al bijna 8 jaar op deze stal en sta er zelf ook. en ik denk dat het zeker de moeite waard is om eens te gaan kijken. ze hebben veel variatie en alles is gezond.

Succes :)

nielselis
Berichten: 5
Geregistreerd: 30-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 13:07

Bedankt voor je reactie,

Ik ben op zoek naar een leuke andalusierer voor hoofdzakelijk dressuur (niveau l/m maar ik heb geen echte wedstrijd ambities) en het zou mooi zijn als ie ook een sprongetje kan maken. Het zou mijn eerste paard worden en heb dus echt weinig ervaring. Het gaat mij in iedergeval meer om de klik met het paard, en een goede gezondheid dan papieren. Heb voorkeur voor een schimmel en niet te klein (> 1.60).
Ik heb een aantal jaren geleden in spanje gewerkt op een ranche met meerdere andalusiers, en mijn ervaring is dat ook de voor de fok afgekeurde paarden nog steeds erg leuk/mooi zijn.

LufPony
Berichten: 580
Geregistreerd: 07-03-07
Woonplaats: Naarden

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 12:06

ja nou ze hebben bij ons dan ook soms paarden die afgekeurd zijn. maar nog goed te rijden zijn etc. dit word dan ook gewoon verteld en laten zien. ze hebben hele mooie Andalusiër groot klein wit, bruin, valk. en veel kunnen al aardig wat! en daarbij vind de stal eigenaresse het leuk om vrijheid dressuur te doen. dus veel kunnen ook steigeren op commando etc.

BiancaS27
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 09:43

Hallo,

Ik heb enkele maanden geleden een Andalusier bij Doma Hippic gekocht.
En ik ben SUPER blij met hem !!!!!!!!
Ik ben ik echt twijfelkont en was erg onzeker over de aanschaf van dit paard.
Maar ik kon alles met hun overleggen en ik kon er een contract bij krijgen waar alles in kon staan wat ik erin wou hebben.
Zelfs kon ik hem wanneer het niet zou bevallen binnen 3 maand in ruilen voor een ander paard.
Maar dit heb ik geen seconde overwogen.
Zelf had ik nog geen enkele ervaring met dit ras en ze hebben mij hier in korte tijd veel over geleerd.
Het klopt dat ze speciale contacten in Spanje hebben met fokkerijen zodat ze de beste Andalusiërs naar Nederland halen.
Dus als je op zoek bent naar een goede/ mooie Andalusiër zou ik een kijkje bij Doma Hippic zeker aanraden.
Ik heb gelezen dat er afgelopen weekend weer nieuwe paarden zijn aangekomen uit Spanje, misschien zit er wat voor je tussen. . . . . . .
Succes met de aanschaf van je nieuwe paard!!!!!

Kinke

Berichten: 20548
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:59

hmmm....het zal wel toeval zijn dat BiancaS27 nog nooit eerder een berichtje op bokt heeft geplaatst ;)

BiancaS27
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-07-11

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:23

wtf bedoel je daarmee?
ik zeg maar zo zoals de waard is vertrouw hij zijn gasten............
Ik heb hele goede ervaring met deze stal en dat gun ik meer mensen.
zij hebben mij goed geholpen met een goed, lief paard en misschien dat ik hun op deze manier weer een beetje help een eventuele nieuwe klanten.
Mensen nemen vaak wel de moeite iets te schrijven wanneer ze kritiek hebben en helaas veel minder vaak wanneer ze iets positiefs te melden hebben.
die moeite heb ik wel genomen.

Spookyy
Berichten: 2
Geregistreerd: 21-09-10

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:40

Jammer dat er een oordeel gemaakt word door mensen terwijl ze er weinig tot niks van weten!

Ik ken deze stal en weet dat de koop van een paard daar op een goede en eerlijke manier gaat, wat de PRE's betreft TOP! Ik zou gewoon eens gaan kijken, zint het niet is er niemand die je tegen houd om weer weg te gaan! Maar ik zeg het is de moeite waard!!

Kinke

Berichten: 20548
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:30

kom op zeg, je kunt tenminste zeggen dat je begrijpt dat dit als reclame opgevat wordt, als je nog nooit iets op bokt geschreven hebt en opeens komt er iemand binnenvallen met alleen maar geweldige verhalen over deze stal. Zoals de waard is....vertrouwen is goed, voorzichtig zijn nog beter in de paardenwereld.

skyline

Berichten: 2643
Geregistreerd: 19-04-08
Woonplaats: Almere

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:36

Ach ik heb ook goede ervaringen met deze stal :) ,
Aardige mensen met verstand van paarden vriendin van mij heeft er haar paard vandaan
en ik ben zelf ook wezen kijken voor een paard .

Serada

Berichten: 408
Geregistreerd: 19-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 22:45

Kinke schreef:
kom op zeg, je kunt tenminste zeggen dat je begrijpt dat dit als reclame opgevat wordt, als je nog nooit iets op bokt geschreven hebt en opeens komt er iemand binnenvallen met alleen maar geweldige verhalen over deze stal. Zoals de waard is....vertrouwen is goed, voorzichtig zijn nog beter in de paardenwereld.

Inderdaad, het gebeurd in dit wereldje zo vaak dat mensen worden belazerd dat je maar beter extra voorzichtig kunt zijn...

Trueno
Berichten: 138
Geregistreerd: 23-02-11

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 13:57

kan iemand de website geven?

Snorkel8

Berichten: 1096
Geregistreerd: 12-12-06

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:41

Jammer dat er zo snel conclusies worden getrokken over iemand die een post neerzet. Bianc hoe is het met Gavilan? Zij woont 2 uur rijden bij onze stal vandaan en heeft bij ons net als zovelen een paard gekocht. Ja ik werk op Doma hipica. Ik ga geen reclame maken, wil alleen zeggen dat als je geintereseerd bent in 1 van onze andalusiers je van harte welkom bent bij ons op stal om vrijblijvend een kijkje te nemen. Met een kijkje nemen is nog niemand belazerd toch? En dan kan je zelf een beslissing nemen wat jer ervan vind en of er een geschikt paard voor jou staat!
Ik heb ook een andalusier gekocht 2 maanden geleden en wil nooit meer iets anders!

jolanda20
Berichten: 1373
Geregistreerd: 28-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:54

BiancaS27 schreef:
Hallo,

Ik heb enkele maanden geleden een Andalusier bij Doma Hippic gekocht.
En ik ben SUPER blij met hem !!!!!!!!
Ik ben ik echt twijfelkont en was erg onzeker over de aanschaf van dit paard.
Maar ik kon alles met hun overleggen en ik kon er een contract bij krijgen waar alles in kon staan wat ik erin wou hebben.
Zelfs kon ik hem wanneer het niet zou bevallen binnen 3 maand in ruilen voor een ander paard.
Maar dit heb ik geen seconde overwogen.
Zelf had ik nog geen enkele ervaring met dit ras en ze hebben mij hier in korte tijd veel over geleerd.
Het klopt dat ze speciale contacten in Spanje hebben met fokkerijen zodat ze de beste Andalusiërs naar Nederland halen.
Dus als je op zoek bent naar een goede/ mooie Andalusiër zou ik een kijkje bij Doma Hippic zeker aanraden.
Ik heb gelezen dat er afgelopen weekend weer nieuwe paarden zijn aangekomen uit Spanje, misschien zit er wat voor je tussen. . . . . . .
Succes met de aanschaf van je nieuwe paard!!!!!



de beste Andalusiërs houden de spanjaarden zelf denk ik zo....
maar goed, als je een Andalausiër wilt... gewoon gaan kijken en proefrondje.
veel paarden gaan bekijken, ook bij de fokkers hier in nederland.

filmmateriaal maken zodat je het thuis kan nakijken en vergelijken!!

al heb ik ook wel het idee dat er veel verloop is bij Doma..

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 00:04

Ik ben er wel eens geweest. Bij Coaching Hippic dan, dit is het deel waar ze 'gewone' wpn-ers verkopen.
Prima stal. Het zijn echte handelaren, dus kennis van paarden moet je wel hebben. Een scheef voetje her en der wat ze zelf je niet zouden vertellen, alleen als je het zelf ziet. Maar dat is handel, ze hebben veel paarden, daar zit altijd wel een 'rotte appel' tussen. Veel verloop, maar juist daardoor kunnen ze paarden goedkoop aanbieden, als jij je paard niet lang in je stal hebt staan, kost deze ook minder.
Maar volgens mij als je iemand meebrengt met voldoende kennis en het paard grondig laat keuren door een eigen dierenarts, is deze stal prima.

DonCamillo

Berichten: 1262
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 02:02

Ik heb er ook een Andalusier gekocht, een beetje "op bestelling" uit Spanje gehaald. Mijn geplande reis naar Spanje om daar zelf paarden te gaan bekijken kon ik nog net annuleren. Dit is erg goed bevallen en ik kan de stal zeker aanraden. Ik vind dat ze mooie (vaak spectaculaire) en goede paarden verkopen voor een redelijke prijs. Natuurlijk blijft het altijd verstandig om een paard te laten keuren, maar ik heb absoluut niet de indruk dat het oplichters zijn. Bovendien leek de sfeer mij er erg goed.
Jolanda20, wat bedoel je met veel verloop? Als het om het verloop van verkooppaarden gaat, is dat toch alleen maar een goed teken?

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:55

Eerlijk gezegd was ik niet erg onder de indruk van de verkooppaarden die ze presenteerden op de dag van de 'paarden van de zon' in Bunschoten. Ook flink aan de prijs......

jolanda20
Berichten: 1373
Geregistreerd: 28-08-07

Re: ervaring met doma hipica

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 23:46

Veel verloop is over het algemeen goed.
Hun aanbod bij paarden van de zon vond ik ook tegen vallen.
Maar die paarden waren net in nederland. De reis kan veel met ze doen. Ik vond bijv die merrie's met veulen echt waardeloos.
Bereden paarden werden soms hard in de mond gereden.
En inderdaad,, ze weten de prijs goed te vinden.

sterremaan
Berichten: 209
Geregistreerd: 07-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 13:24

Zelf zou ik voor de aanschaf van een PRE niet daar heen gaan. Wat ik heb gezien is niet om over naar huis te schrijven. Daarnaast, de foto's op marktplaats zeggen ook al veel, die rijfoto's vind ik totaal niet representatief :x . Ook in het echt was het niet bepaald fijn. Prijs/kwaliteit is idd niet realistisch.