Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ook een aantal die al op wedstrijd zijn uitgebracht
maargoed meningen verschillen he 
just_kiki schreef:Nini_roosje daar ben ik het niet mee eensmaargoed meningen verschillen he
mijn anda loopt beter alls menig kwpn,maar nouw heeft zei ook geen korte pasjes, en niet veel knieheffing
Anoniem schreef:en met hoog in de sport tsja, als je dressuur wil rijden op basis niveau dus tot M/Z dat moet idd makkelijk kunnen. Maargoed heb je ambitie's om hoog in de lijst te eindige en verder als Z te komen. Zul je eerlijk moeten zijn voor je zelf. Want je kunt voor het geld dat een Anda kost, ook zeer goede KWPNers kopen die zeker potentie hebben om hoger dan Z te worden. Dus ben daar eerlijk in tegen over je zelf en je toekostige paard. Wil jij echt hoog komen? neem dan een kwpn. Wil je basis niveau rijden en ben je gewoon dol op het rastypische van een barok paard, neem dan een anda of lusitano of lippizaner enz.
.
?
???? 

toen er steeds meer friezen in de dressuurbaan kwamen. Veel werden er gewoon belabberd gereden (zoals overigens ook veel niet barokke paarden haha) maar het ontbreken van de goede punten lag nooit daaraan, neeeee natuuurlijk niet. Anoniem schreef:just_kiki schreef:Nini_roosje daar ben ik het niet mee eensmaargoed meningen verschillen he
mijn anda loopt beter alls menig kwpn,maar nouw heeft zei ook geen korte pasjes, en niet veel knieheffing
Jij hebt dus meer een moderne? Ik had het vooral over de ouderwetse.
en met hoog in de sport tsja, als je dressuur wil rijden op basis niveau dus tot M/Z dat moet idd makkelijk kunnen. Maargoed heb je ambitie's om hoog in de lijst te eindige en verder als Z te komen. Zul je eerlijk moeten zijn voor je zelf. Want je kunt voor het geld dat een Anda kost, ook zeer goede KWPNers kopen die zeker potentie hebben om hoger dan Z te worden. Dus ben daar eerlijk in tegen over je zelf en je toekostige paard. Wil jij echt hoog komen? neem dan een kwpn. Wil je basis niveau rijden en ben je gewoon dol op het rastypische van een barok paard, neem dan een anda of lusitano of lippizaner enz.
mijn vader komt voor zijn werk veel in spanje en een klant van hem fokt en schoolt dus andalusiers. en deze zijn allemaal goed voor het hogere werk. uiteraard heb je er af en toe 1 tussen zitten die dit niet kan. maar dat percentage ligt bij de wpners volgens mij veel hoger. verder lopen vrijwel alle andalusiers op karakter. ze willen altijd voor je door het vuur gaan. en dat mis ik bij veel kwpners. uiteraard ligt het aan de kunde van de ruiter. maar dat is met elk paard zo. als ik hoger zou willen rijden dan zou mijn voorkeur dus ook naar een andalusier gaan. maar wel 1 met ruimte in de gangen.lianne125 schreef:ik vind het absolute onzin om te zeggen dat ze niet geschikt zijn voor de hogere dressuur. want daar worden ze juist op gefoktmijn vader komt voor zijn werk veel in spanje en een klant van hem fokt en schoolt dus andalusiers. en deze zijn allemaal goed voor het hogere werk. uiteraard heb je er af en toe 1 tussen zitten die dit niet kan. maar dat percentage ligt bij de wpners volgens mij veel hoger. verder lopen vrijwel alle andalusiers op karakter. ze willen altijd voor je door het vuur gaan. en dat mis ik bij veel kwpners. uiteraard ligt het aan de kunde van de ruiter. maar dat is met elk paard zo. als ik hoger zou willen rijden dan zou mijn voorkeur dus ook naar een andalusier gaan. maar wel 1 met ruimte in de gangen.
even over het filmpje hierboven. sorry dat ik het zeg maar ik vind dit dier toch wel heel erg kort in zijn loop. met name de draf. ik zie ook weinig verruiming, eerder versnelling. neemt niet af dat het paard zijn oefeningen niet loopt. maar qua gangen is ie niet het spectaculairste.
Anoniem schreef:Bij mijn weten is een anda gefokt voor het klassieke dressuur ik weet niet hoe dat tegenwoordig is? maar het klassieke dressuur en moderne dressuur hebben niets met elkaar te maken..
What's the difference
?
Evelienepien schreef:Anoniem schreef:Bij mijn weten is een anda gefokt voor het klassieke dressuur ik weet niet hoe dat tegenwoordig is? maar het klassieke dressuur en moderne dressuur hebben niets met elkaar te maken..
Verzameling / piroutte / alle zijgangen / passage en piaffe.
Zowel in klassieke dressuur als in "moderne" dressuurWhat's the difference
?
Maar dat weet ik niet zeker aangezien dat niveau me ver boven me bed stijgt
Maar als je altijd modern dressuur heb gereden zul je wss niets van AD en klassiek weten
NienkeNiels schreef:bedankt allemaal dus jullie zouden voor een anda gaan?
Anoniem schreef:De manier waarop het uit gevoerd wordMaar als je altijd modern dressuur heb gereden zul je wss niets van AD en klassiek weten
Immers; er zijn meerdere wegen die naar Romé leiden. Vraag 10 instructeurs naar hun uitleg en je krijgt 10 verschillende manieren met als einddoel: hetzelfde. Het einddoel is nl: met zo min mogelijk hulpen, zoveel mogelijk uit je paard weten te krijgen....Zowel in klassiek als modern