nakomelingen Rypke 321

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vdTippe

Berichten: 119
Geregistreerd: 04-02-09

nakomelingen Rypke 321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-09 20:32

Zijn er hier nog meer mensen, met Rypke afstammelingen.
Ben benieuwd, naar verhalen.
Hoe die van jullie zijn in de omgang, en in het trainen.

Ik ben in het bezit van een, 8 jarige ruin, een Rypke x Remmelt.
Hij is 1,68, een eerlijke harde werker.
Heb deze jongen, al vanaf dat hij 3 is.
Zal even 2 foto's van hem erbij plaatsen
Afbeelding

Afbeelding

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: nakomelingen Rypke 321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 18:16

Leuk, een Rypke topic! Mijn Wolter is ook een Rypke, superlief karakter, fantastisch dressuurpaard maar jammer genoeg momenteel in de lappenband door gescheurde gewrichtsbanden. Hij moet nog een half jaar revalideren en dan kunnen we hoop ik nog een poging doen om de Grand Prix te halen. Hij is nu tien jaar en we waren lekker op weg, hij liep Intermediaire I, en we waren bezig met de oefeningen voor de Grand Prix. Die pakte hij ook heel goed op dus hopelijk kunnen we straks weer rustig die kant op trainen.

Filmpje, hij was toen zeven jaar: http://www.youtube.com/watch?v=471q1K5e ... L&index=27

wauweltje

Berichten: 264
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 14:38

Ik heb ook een Rypke, zij loopt inmiddels M dressuur met 5 wp. Fijn paard, heel lief en makkelijk in de omgang. Ook een paard dat supermak is en zelfs mee loopt in de grote Sinterklaas optocht door Amsterdam. Een paard waar je dus veel plezier aan hebt. Ze loopt bovendien met mijn man ook nog in de mensport en mag daarin ook in de klasse M starten.

ankem

Berichten: 2461
Geregistreerd: 26-03-04
Woonplaats: Ergens in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 09:29

Ik heb een Rypke x Jakob merrie.
Ze is 12 en 1.66 hoog. Het is een pittige dame. In de omgang niet erg makkelijk, maar met werken gaat ze voor je door het vuur. Niet moe te krijgen en opgeven komt niet in haar woordenboek voor. Ze is veelzijdig en erg leergierig. Soms een beetje drammerig.
Afbeelding

Dit is dr, afgelopen zomer. Was toen al 21 weken zwanger ;)

Debski

Berichten: 812
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 09:34

Ik heb een Rypke merrie gereden. Was geen makkelijk paard maar voor mij ging ze door het vuur. En ze kon wel lekker lopen. Kon haar helaas toen niet kopen en heb nu mijn eigen (Maiko) merrie.

Pepper1

Berichten: 880
Geregistreerd: 26-08-09
Woonplaats: Monster

Re: nakomelingen Rypke 321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 09:42

Ik heb ook een Rypke bijgereden. Deze ruin was niet makkelijk te rijden, op stal een lieve boef en voor de kar een heerlijk paard.

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: nakomelingen Rypke 321

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-09 12:38

Onze Hester v. Fabe is nu drachtig van Rypke, hopen op een tweede Woltertje dus! ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 18:22


vdTippe

Berichten: 119
Geregistreerd: 04-02-09

Re: nakomelingen Rypke 321

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-10 23:45

ja het zal je overkomen vreselijk. de mijne is van 2001 en doordat zijn chip zoek was.
toen ik hem op 3 jarige leeftijd kocht, heeft er toen dna onderzoek plaats gevonden, of zijn papier wel bij hem hoorde.
Dus dat vind ik nu wel erg prettig om te weten.

Ik wil via deze weg, sterkte wensen met de situatie,
Vooral de gedupeerden.

haitze

Berichten: 315
Geregistreerd: 16-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 23:51

het is te betreuren wat er gebeurd is,het vertrouwen is beschadigd,kan me voorstellen dat je als fokker het er niet bij laat zitten.
wens de mensen dan ook sterkte toe

Charlot2000

Berichten: 240
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 21:13

Nodig tijd voor een nieuw berichtje!
Ik rijd sinds kort ook een Rypke merrie, een super lieve merrie in de omgang en heerlijk werklustig onder het zadel.
Ze is echt nergens van onder de indruk en is altijd super enthousiast. Ze gaat altijd door en geeft nooit op!

Herkennen jullie dit in jullie Rypke nakomelingen? Zijn er nog meer mensen die wat over karakter van Rypke nakomelingen kan vertellen?

horseyfries
Berichten: 8931
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Lichtaart België

Re: nakomelingen Rypke 321

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 02:10

Mijn Rypke hengst is geweldig intelligent, heel braaf in de omgang maar wél echt veel hengst dus uitkijken met andere paarden! Verder is hij superlief, betrouwbaar en ongelooflijk werklustig en hij kickt vooral vreselijk op aandacht, niemand mag zijn stal voorbij zonder gedag te zeggen!

sarah27
Berichten: 71
Geregistreerd: 22-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:23

Ik heb ook een Rypke (x Lute) stermerrie.
Echt een toppaard, vol van vertrouwen, bijna nergens bang voor, doet alles voor je en zeer werklustig, pakt alles zeer snel op.
Erg lief en knuffelig, kan niet anders zeggen dan het ideale paard qua karakter.

Charlot2000

Berichten: 240
Geregistreerd: 27-05-08

Re: nakomelingen Rypke 321

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:12

grappig, overal lees je terug dat ze stuk voor stuk braaf en werklustig zijn! goede eigenschappen en zeker bij Friezen! :)

Jschaffer
Berichten: 580
Geregistreerd: 14-03-06
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 12:06

Al een heel oud topic. Maar benieuwd hoe het nu gaat er of er nog meer nakomelingen zijn. Zelf een rypke keer leffert.

Rykie
Berichten: 14
Geregistreerd: 21-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:22

Jschaffer schreef:
Al een heel oud topic. Maar benieuwd hoe het nu gaat er of er nog meer nakomelingen zijn. Zelf een rypke keer leffert.


Ik heb ook een Rypke, een ruin van 20 jaar (dus nog wel een echte Rypke ;-) )

Maar ik moest er ook ineens aan denken..... leeft Rypke nog?
Ik weet wel dat zijn fokker vorig jaar is overleden.