Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
barrye schreef:Het is dat lang niet iedereen op bokt komt. Anders had je vast veel meer van dit soort reacties gehad
De eisen die zij rond het keuren stellen vind ik inderdaad absurd, geven je inderdaad absoluut geen vertrouwen dat het daar goed zit.
Nou ja, via de PRE / Andalusier vereniging in Belgie kun je vast aan meer verkoopadressen komen.
http://www.spaansepaard.com
barrye schreef:Mayke,
moet je het nu altijd beter weten.
In dit geval WAARSCHUW ik iemand, wees voorzichtig, !!!!!!!!!!!!! en met reden. Niet alles hoef ik op bokt te gooien, maar ik waarschuw niet voor niets!
Ga niet over een nacht ijs. En accepteer alleen een keuring door de dierenarts die JIJ, als KOPER uitkiest en maakt een deugdelijk contract op met daarin zeker dat bij problemen deze voor de Nederlandse Rechtbank uitgevochten zullen worden. Meer wil ik er niet zo van zeggen.
In dit geval ben ik iemand met meer dan gemiddelde ervaring in het kopen van paarden en ook iberische paarden.
Ben je er zelf al een paar keer geweest??? Ik dacht het niet, en men vraagt naar ERVARINGEN met deze stal.
andafries schreef:Ik wil graag even reageren op dit topic. Vooral over de waarschuwingen. Niets ten nadele van deze stal want ik ken deze stal niet persoonlijk. En het zal ook wel goed zijn. Ik ging altijd uit van de goede bedoelingen van mensen.
Toch wil ik waarschuwen !!! Ik heb hele nadelige gevolgen gehad van een andere Belgische stal die dit ras ook fokt. Daarvan was iedereen altijd heel positief. En daar dacht ik ook zo over. Heb zelfst gewerkt voor die stal. Dacht dat het goed zat, nou echt niet.
Dit ging om een ruiling en ze zeggen weleens van ruilen komt huilen jaaaa dat kan ik nu beamen.Wij hadden een hengst geruild tegen een merrie. Ook van die merrie moesten twee veulens afgestaan worden. Dat was voor ons prima. Dus merrie opgehaald ,ze was al drachtig. Hengst kon daar nog niet naartoe want ze hadden geen plek voor hem. Na een halfjaar kon hij naar Belgie. Merrie had ondertussen veulen verworpen. En was weer ki gedekt (wat eigenlijk niet mag bij Spaanse paarden). Hengst heeft hij na enkele maanden weer doorverkocht naar iemand uit Luxemburg. Daar bleek de hengst ineens kreupel te zijn , bij ons nog nooit geweest en bij stal in Belgie ook niet. Maar ze moesten hem weer terug nemen. En toen wilde ze de hengst weer terug sturen naar ons , hengst was al meer dan een half jaar bij ons weg. Ondertussen had de merrie een gezond veulen. En ze eisten de merrie en veulen terug en wij moesten de kreupele hengst weer terug nemen. Nou volgens Nederlands recht had dat dus nooit gehoeven. Het kwam voor het Belgische gerecht en volgens onze advocaten stonden wij heel sterk. Maar helaas wij verloren dus toch alleen maar omdat de voorzitter van het Belgische stamboek heeft gezegd dat de merrie en veulen van die stal is. Nou ik kan jullie zeggen dat veulen heeft een Nederlandse chip kan ook niet in het stamboek komen.Omdat wij niet veel geld hebben konden we niet verder procuderen. Dus merrie en veulen terug laten brengen en de hengst weer opgehaald. De merrie stond na enkele maanden alweer te koop op hun site. De hengst die kreupel bleek te zijn was helemaal niet kreupel en loopt nu zelfs in de dressuur sport. Dit ging puur om het geld !!! En macht en als je dat hebt in Belgie sta je sterk en als Nederlander verlies je meestal toch. En ik kan jullie zeggen dat we een europarlementarier erop hebben gehad. Die het absoluut niet met de uitspraak eens was. En achteraf is zelfs gebleken dat onze Belgische advocaat in het zelfde dorp woont als de eigenaar van deze stal.
Na dit alles wil ik echt iedereen waarschuwen. Zorg dat alles goed voorelkaar is en zorg ervoor dat als je iets doet een contract maakt op Nederlands grondgebied. Dat als het ooit voor het gerecht mocht komen. Niet voor het Belgische recht want dat is geen recht. Want dit is echt niet leuk om mee te maken het kostte ons veel stress.
Nogmaals dit verhaal gaat niet over het bedrijf waar dit topic over gaat !!!
De merrie waar dit verhaal over ging staat trouwens gelukkig wel weer bij ons op stal.
Niet van die stal weer terug gekocht maar via andere mensen konden we haar weer opsporen !