Wie is bekend met andalusier stal Prinsenhof in Belgie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

topas10

Wie is bekend met andalusier stal Prinsenhof in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-09 23:27

Ik heb een leuke andalusier op het oog bij stal Prinsenhof in Belgie. Nu ben ik helemaal niet bekend met deze stal en benieuwd naar ervaringen (goed en slecht). Kent iemand deze stal en of heeft iemand ervaring met het kopen van een paard bij deze stal?

Ajemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 20:08

Ik heb kennissen wonen in West-Vlaanderen en die kennen heel wat stallen en manèges hier in de buurt, maar van stal Prinsenhof hadden ze niet echt positieve berichten.
Ik heb even snel gegoogled en ik vind reacties die niet zo positief zijn.
Natuurlijk heeft elke stal wel klanten die niet tevreden zijn, je kan nu eenmaal niet iedereen tevreden stellen, maar ik denk dat je bij deze stal (te lezen aan de reacties) toch moet opletten.
Ik zou ze niet meteen afschrijven, maar eens langsgaan en het zelf bekijken, alles goed controleren en er dan zelf je conclusies uit trekken.
En mocht je er een paard kopen laat hem keuren.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 01:33

Ik had ook intresse in 1 van hun paarden.
ze mogen gekeurd worden maar dan wel bij hun op het terrein en alleen door hun eigen dierenarts. met eventueel een andere dierenarts erbij.
Ik wilde het paard graag in NL laten keuren. Dit was niet mogelijk het mocht alleen bij hun op het terrein. want het paard werd niet vervoerd totdat er betaald was. Ik vond het allemaal erg vreemd en nadat ik me er eens in verdiept hebt. Heb ik besloten niet bij hun te gaan kijken.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:33

Het is dat lang niet iedereen op bokt komt. Anders had je vast veel meer van dit soort reacties gehad

De eisen die zij rond het keuren stellen vind ik inderdaad absurd, geven je inderdaad absoluut geen vertrouwen dat het daar goed zit.

Nou ja, via de PRE / Andalusier vereniging in Belgie kun je vast aan meer verkoopadressen komen.
www.spaansepaard.com

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-09 22:42

barrye schreef:
Het is dat lang niet iedereen op bokt komt. Anders had je vast veel meer van dit soort reacties gehad

De eisen die zij rond het keuren stellen vind ik inderdaad absurd, geven je inderdaad absoluut geen vertrouwen dat het daar goed zit.

Nou ja, via de PRE / Andalusier vereniging in Belgie kun je vast aan meer verkoopadressen komen.
http://www.spaansepaard.com

Dat geloof ik graag. Ze hebben leuke hengsten staan en kreeg ook veel foto's toegezonden. alles was goed en mocht totdat ik over keuren begon.
nouja dat verhaal staat hier al.

Kreeg later nog een mail dat ik wel altijd welkokm was om op het paard te komen rijden tot de koop rond was.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 21:32

Kan ik me wel voorstellen.
Ik neem aan dat het prijzen zijn van de paarden rond de 10.000 euro.

als je foto's laat maken op hun erf, door elke willekeurige da ,of die van hun, kan je ze bij je eigen dierenarts laten beoordelen.

Er kan op transport altijd iets mis gaan. Hoe braaf ze ook zijn. Dus ik snap hun beweeg reden wel.

enige waardoor je het werkelijk kan beoordelen is toch een kijkje nemen, en eens aan te voelen hoe ze met de paarden omgaan.
dat spreekt meestal boekdelen.

succes met je zoektocht

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 22:20

Myke,

Ze hebben daar paarden in alle prijsklassen, en niet alleen dus dure.

Ik ben er geweest, weet hier en daar iets meer. heb daarnaast verschillende mensen gesproken die er ook geweest zijn of een paard gekocht.

Het is altijd gevaarlijk om een oordeel te vellen. Maar laat ik me vriendelijk uitdrukken: er zijn een flink aantal betrouwbaardere adressen, die er niet moeilijk overdoen wanneer je het paard bij een andere dierenarts wil laten keuren en niet bij hun op het erf.

Ik rij ook altijd met een paard naar de dierenarts die mijn klant uitzoekt, mits op redelijke afstand en anders maak ik wel een contractje op dat ze hem de zelfde dag ergens anders mogen keuren, mits ze hem van te voren betalen. Die mogelijk is daar dus niet. En waarschijnlijk met reden.

Helaas is een paard wat op foto's goed is c.q. redelijk, klinisch niet altijd 100%. Dus foto's meenemen heeft niet altijd zin. Daarnaast wordt vaak een degelijke dierenarts helemaal niet erkend door de Nederlandse verzekerings maatschappijen. Dus moet je weer overnieuw keuren. En wat als er dan een verassing boven water komt................................

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:33

barrey

zo is er bij elke handelaar/fokker wel wat aan te merken.
ik kan niet zo goed tegen het oordelen zo op een forum

klinisch of rontgen kan altijd bij elke da anders beoordeeld worden is mijn persoonlijke ervaring.
zo zijn er heel wat prutsers die een hele verkeerde buigproef doen en daarmee een beschadiging kunnen veroorzaken.

Ik heb zelf mijn paarden nog nooit laten keuren, altijd op gevoel afgegaan.
maar goed, wie ben ik 8-)
je hebt een klik met een paard, of niet. dat is nog steeds het allerbelangrijkste.

door ervaring kan je veelal al zien of voelen waar het zwakke punt van het paard zit.

Misschien kan ze iemand meenemen die ervaring heeft met het ras en zo eens te kijken.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-09 23:36

je hehbt gelijk dat je altijd een risico loopt.
maar waarom zou je het risico nemen als je veel negatieve verhalen hoort over een bepaalde stal.

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 01:05

Mayke,

moet je het nu altijd beter weten.

In dit geval WAARSCHUW ik iemand, wees voorzichtig, !!!!!!!!!!!!! en met reden. Niet alles hoef ik op bokt te gooien, maar ik waarschuw niet voor niets!
Ga niet over een nacht ijs. En accepteer alleen een keuring door de dierenarts die JIJ, als KOPER uitkiest en maakt een deugdelijk contract op met daarin zeker dat bij problemen deze voor de Nederlandse Rechtbank uitgevochten zullen worden. Meer wil ik er niet zo van zeggen.

In dit geval ben ik iemand met meer dan gemiddelde ervaring in het kopen van paarden en ook iberische paarden.

Ben je er zelf al een paar keer geweest??? Ik dacht het niet, en men vraagt naar ERVARINGEN met deze stal.

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 01:12

barrye schreef:
Mayke,

moet je het nu altijd beter weten.

In dit geval WAARSCHUW ik iemand, wees voorzichtig, !!!!!!!!!!!!! en met reden. Niet alles hoef ik op bokt te gooien, maar ik waarschuw niet voor niets!
Ga niet over een nacht ijs. En accepteer alleen een keuring door de dierenarts die JIJ, als KOPER uitkiest en maakt een deugdelijk contract op met daarin zeker dat bij problemen deze voor de Nederlandse Rechtbank uitgevochten zullen worden. Meer wil ik er niet zo van zeggen.

In dit geval ben ik iemand met meer dan gemiddelde ervaring in het kopen van paarden en ook iberische paarden.

Ben je er zelf al een paar keer geweest??? Ik dacht het niet, en men vraagt naar ERVARINGEN met deze stal.

Doe eens even rustig, joh!
Je kan het toch ook gewoon zeggen?!

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 10:29

sorry , maar mijn felle reactie heeft niet alleen over dit topic met Mayke wat te maken
Had het in pb kunnen zetten wellicht, maar blijft het feit dat ik in dit geval iemand heel erg wil waarschuwen, door Maykes reactie lijkt het of het allemaal wel mee valt daar.

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:03

Ik wil graag even reageren op dit topic. Vooral over de waarschuwingen. Niets ten nadele van deze stal want ik ken deze stal niet persoonlijk. En het zal ook wel goed zijn. Ik ging altijd uit van de goede bedoelingen van mensen.

Toch wil ik waarschuwen !!! Ik heb hele nadelige gevolgen gehad van een andere Belgische stal die dit ras ook fokt. Daarvan was iedereen altijd heel positief. En daar dacht ik ook zo over. Heb zelfst gewerkt voor die stal. Dacht dat het goed zat, nou echt niet.

Dit ging om een ruiling en ze zeggen weleens van ruilen komt huilen jaaaa dat kan ik nu beamen.Wij hadden een hengst geruild tegen een merrie. Ook van die merrie moesten twee veulens afgestaan worden. Dat was voor ons prima. Dus merrie opgehaald ,ze was al drachtig. Hengst kon daar nog niet naartoe want ze hadden geen plek voor hem. Na een halfjaar kon hij naar Belgie. Merrie had ondertussen veulen verworpen. En was weer ki gedekt (wat eigenlijk niet mag bij Spaanse paarden). Hengst heeft hij na enkele maanden weer doorverkocht naar iemand uit Luxemburg. Daar bleek de hengst ineens kreupel te zijn , bij ons nog nooit geweest en bij stal in Belgie ook niet. Maar ze moesten hem weer terug nemen. En toen wilde ze de hengst weer terug sturen naar ons , hengst was al meer dan een half jaar bij ons weg. Ondertussen had de merrie een gezond veulen. En ze eisten de merrie en veulen terug en wij moesten de kreupele hengst weer terug nemen. Nou volgens Nederlands recht had dat dus nooit gehoeven. Het kwam voor het Belgische gerecht en volgens onze advocaten stonden wij heel sterk. Maar helaas wij verloren dus toch alleen maar omdat de voorzitter van het Belgische stamboek heeft gezegd dat de merrie en veulen van die stal is. Nou ik kan jullie zeggen dat veulen heeft een Nederlandse chip kan ook niet in het stamboek komen.Omdat wij niet veel geld hebben konden we niet verder procuderen. Dus merrie en veulen terug laten brengen en de hengst weer opgehaald. De merrie stond na enkele maanden alweer te koop op hun site. De hengst die kreupel bleek te zijn was helemaal niet kreupel en loopt nu zelfs in de dressuur sport. Dit ging puur om het geld !!! En macht en als je dat hebt in Belgie sta je sterk en als Nederlander verlies je meestal toch. En ik kan jullie zeggen dat we een europarlementarier erop hebben gehad. Die het absoluut niet met de uitspraak eens was. En achteraf is zelfs gebleken dat onze Belgische advocaat in het zelfde dorp woont als de eigenaar van deze stal.

Na dit alles wil ik echt iedereen waarschuwen. Zorg dat alles goed voorelkaar is en zorg ervoor dat als je iets doet een contract maakt op Nederlands grondgebied. Dat als het ooit voor het gerecht mocht komen. Niet voor het Belgische recht want dat is geen recht. Want dit is echt niet leuk om mee te maken het kostte ons veel stress.

Nogmaals dit verhaal gaat niet over het bedrijf waar dit topic over gaat !!!

De merrie waar dit verhaal over ging staat trouwens gelukkig wel weer bij ons op stal.
Niet van die stal weer terug gekocht maar via andere mensen konden we haar weer opsporen !

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:25

andafries schreef:
Ik wil graag even reageren op dit topic. Vooral over de waarschuwingen. Niets ten nadele van deze stal want ik ken deze stal niet persoonlijk. En het zal ook wel goed zijn. Ik ging altijd uit van de goede bedoelingen van mensen.

Toch wil ik waarschuwen !!! Ik heb hele nadelige gevolgen gehad van een andere Belgische stal die dit ras ook fokt. Daarvan was iedereen altijd heel positief. En daar dacht ik ook zo over. Heb zelfst gewerkt voor die stal. Dacht dat het goed zat, nou echt niet.

Dit ging om een ruiling en ze zeggen weleens van ruilen komt huilen jaaaa dat kan ik nu beamen.Wij hadden een hengst geruild tegen een merrie. Ook van die merrie moesten twee veulens afgestaan worden. Dat was voor ons prima. Dus merrie opgehaald ,ze was al drachtig. Hengst kon daar nog niet naartoe want ze hadden geen plek voor hem. Na een halfjaar kon hij naar Belgie. Merrie had ondertussen veulen verworpen. En was weer ki gedekt (wat eigenlijk niet mag bij Spaanse paarden). Hengst heeft hij na enkele maanden weer doorverkocht naar iemand uit Luxemburg. Daar bleek de hengst ineens kreupel te zijn , bij ons nog nooit geweest en bij stal in Belgie ook niet. Maar ze moesten hem weer terug nemen. En toen wilde ze de hengst weer terug sturen naar ons , hengst was al meer dan een half jaar bij ons weg. Ondertussen had de merrie een gezond veulen. En ze eisten de merrie en veulen terug en wij moesten de kreupele hengst weer terug nemen. Nou volgens Nederlands recht had dat dus nooit gehoeven. Het kwam voor het Belgische gerecht en volgens onze advocaten stonden wij heel sterk. Maar helaas wij verloren dus toch alleen maar omdat de voorzitter van het Belgische stamboek heeft gezegd dat de merrie en veulen van die stal is. Nou ik kan jullie zeggen dat veulen heeft een Nederlandse chip kan ook niet in het stamboek komen.Omdat wij niet veel geld hebben konden we niet verder procuderen. Dus merrie en veulen terug laten brengen en de hengst weer opgehaald. De merrie stond na enkele maanden alweer te koop op hun site. De hengst die kreupel bleek te zijn was helemaal niet kreupel en loopt nu zelfs in de dressuur sport. Dit ging puur om het geld !!! En macht en als je dat hebt in Belgie sta je sterk en als Nederlander verlies je meestal toch. En ik kan jullie zeggen dat we een europarlementarier erop hebben gehad. Die het absoluut niet met de uitspraak eens was. En achteraf is zelfs gebleken dat onze Belgische advocaat in het zelfde dorp woont als de eigenaar van deze stal.

Na dit alles wil ik echt iedereen waarschuwen. Zorg dat alles goed voorelkaar is en zorg ervoor dat als je iets doet een contract maakt op Nederlands grondgebied. Dat als het ooit voor het gerecht mocht komen. Niet voor het Belgische recht want dat is geen recht. Want dit is echt niet leuk om mee te maken het kostte ons veel stress.

Nogmaals dit verhaal gaat niet over het bedrijf waar dit topic over gaat !!!

De merrie waar dit verhaal over ging staat trouwens gelukkig wel weer bij ons op stal.
Niet van die stal weer terug gekocht maar via andere mensen konden we haar weer opsporen !

Jeetje zeg wat een verhaal. zo zie je maar dat je eigenlijk bij elke stal goed op je hoede moet zijn.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-09 21:57

Nogmaals,

Bij elke handelaar of fokker kan er wel wat zijn.
Ik ken geeneen fokker of handelaar die niet eens problemen hebben gekregen met een verkoop.

als je er geen goed gevoel bij hebt, moet je het niet doen.
wil je toch kijken en aanvoelen, kan verder geen kwaad lijkt mij. je hebt dan nog niks beslist.

Neem dan iemand mee die je vertrouwt op het beoordelen van het ras.
ik heb zelf heel wat ervaring in aankoop van de pre, en het meegaan als "kundige", jammer genoeg is belgie wel echt ver bij mij vandaan, anders was ik met liefde mee gegaan.

en even voor Barrey.
Zou je je persoonlijke vete aub persoonlijk willen uitvechten?
kwordt dit soort negatieve gedrag op al mijn berichten een beetje zat..

bovenstaand niet voor outsiders bedoeld.
kben nl heel aardig ;) :D

SandravdB

Re: Wie is bekend met andalusier stal Prinsenhof in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:47

goede adressen in nederland zijn de rijthof en de woeste hoeve, tevens is de hengst in mijn profiel voor een echte liefhebber ook te koop.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 18:48

muiske_ hier op bokt is daar geloof ik bekend mee....ik denk dat muiske nog met een cijfer achteraan moest maar weet niet welke.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-09 20:39

Mijn veulen (inmiddels twee jaar) komt van Stal Prinsenhof. Ik ben dolgelukkig met mijn kerngezonde, prachtige en lieve merrie. Maar de verkoop is niet zonder slag of stoot gegaan, en ik zou daar nooit, maar dan ook nooit meer een paard kopen. Ik heb nu niet veel tijd om mijn persoonlijke ervaring te typen, maar ik wil het je wel PB'en bij interesse. Laat maar weten.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:45

bij ons op stal staan 2 paarden van stal Prinsenhof.
Mijn vriendin heeft geen enkel probleem gehad..

Jytte

Re: Wie is bekend met andalusier stal Prinsenhof in Belgie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:52

mag ik vragen in welk paard je interesse had?