Ik heb een Friese ruin waar mijn kinderen nu op rondstappen met behulp van een voltigesingel. 1 keer per jaar hebben we een staldag en de kinderen zien er erg naar uit om volgens jaar september een demo te geven van wat zij tegen die tijd op het paard kunnen. Een soort voltige in stap

Nu wil ik graag leuk voor de dag komen en wil ik een op de spaanse/ portugese stijl gebaseerd show-optoming maken. Omdat we alledrie van rood houden en dit op Jippe ook mooi staat wil ik dus een combi doen van felrood, wit en zwart
Dit heb ik al:
zwart hoofdstel met bling frontriem
zwarte longe, rood longeerstukje
zwarte voltigesingel
witte bontsjabrak (dus zadelvorm)
zwarte portugese beugelriemen
zilveren portugese stijgbeugels
Tegen die tijd wrs een zwart portugees show voortuig met zilveren beslag
Wat ik nu in gedachten heb is een rood dekje maken met lange punten aan het eind, afgezet met franje (rood/wit/zilver/zwart) en daar dan dus op de witte sjabrak en zwarte voltigesingel.
Afgekeken van de Zaldi zadels gellof ik een sjerp van rode stof met wit of zilver erin voor de voltigesingel of met 2 gaten erin gedrapeerd over de voltigesingel. Eraan pompoms ofzo?
Iets met rood aan het hoofdstel: pluim, tassel, flosjes??? (Paard accepteert vliegenfrontriem dus lijkt mij geen bezwaar)
Wil dan een hengstvlecht maken met rood lint erin en de kinderen uitdossen in spaans/ portugees achtige voltige kledij (bijv zwarte broek, zwart shirt, rode sjerp om middel voor zoon en zwarte legging, rood pakje/ hesje voor dochter, maar wel MET cap hahaha! Dus evt ook iets van versierselen voor op/om de cap)
Wie heeft er ideeen, tips, afbeeldingen (van optomingen maar ook kledij voor de kids) en wil met mij meedenken?