Paspoorten PRE?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Paspoorten PRE?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 19:19

Hallo allemaal,

Vandaag kreeg ik van mijn rijvereniging een brief over het nieuwe deel dat in de paspoorten van de paarden moet voor 30 juni. Een inlegvel voor de medische gegevens.
Nou heb ik een PRE uit 2004 (waarvan het er dus in hoort te zitten) maar geldt dit ook voor Spaanse Paspoorten en zo niet waar moet ik dat medische inlegvel dan bestellen?
Tegen het feit dat mijn Spaans 0,0 is heb ik geen idee of het erin zit. Heb wel iets gezien wat eruit zag als medisch maar is dat het juiste???

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

barrye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 19:43

Mail of bel even naar het stamboek, vraag aan Liseloot Maas hoe of wat. zij kan je vast verder helpen.

Ook Sonja van de Woeste Hoeve zal het vast wel weten.

Sorry, ik mag hier geeen tel. no. zetten.

Michelle_88

Re: Paspoorten PRE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:03

Gewoon even de vereniging bellen inderdaad, dan ben je meteen geholpen. En je hebt hem toch van de woeste hoeve? dan kun je die ook wel bellen!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:05

hmm.. ik heb nog geen brief gehad... mijne komt ook uit 2004
Handig dat ik morgen naar sonja ga :j ( mijn veulen bezoeken,opfok) kan ik het gelijk na vragen :)

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:08

Kan je het antwoord hier dan neerzetten? Ik heb de mijne in Spanje gekocht, dus niet via de NL vereniging ofzo. Hij staat ook niet op mijn naam geregistreerd maar heb wel het verkoopcontract. Ben benieuwd of dat perse moet, ik rijd namelijk geen wedstrijden.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 20:08

heb je dan geen carta, of eigenaarsnummer? volgens mij ben je dan niet eens al heb je een koopovereenkomst de 'wettige' eigenaar. ivm de carta op de eigenaar z;n naam staat
Sorry, als ik iets zet dat niet waar is :D

Zal het vragen! hopenlijk vergeet ik het niet haha :+

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 20:30

Bedankt voor de reacties tot dusver!

als je het morgen vraagt en hier neer zou willen zetten heel graag kiki!
En doe de groetjes aan Sonja!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 10:22

Er heeft altijd al een; controles de medicacion, formulier in de PRE paspoorten gezeten (tijd vooruit zeker), ik neem aan dat dat voldoende is....

Maar Liselot Maas (niet van de verniging, maar van de stichting)weet het vast en zeker, laat het even weten als je antwoord hebt!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-09 10:58

Ja die had ik ook ontdekt. Maar wist dus niet of dat het zelfde is als dat inlegvel wat er nu bij moest bij andere paspoorten..

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 13:30

Volgens mij heb je alleen een inlegvel nodig, als er geen vaste in je paspoort zit.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-09 22:05

van www.pre-stamboek.nl gehaald:
Citaat:
Inlegvel Medische behandeling
Op 1 juli 2009 wordt de nieuwe Europese verordening voor Identificatie & Registratie van paarden van kracht. Voor de meeste paardenhouders heeft dit geen grote gevolgen. Alle paspoorten moeten vanaf 1 juli 2009 voorzien zijn van het hoofdstuk ‘Medische behandeling'. Hierop wordt aangegeven dat een paard na de slacht bestemd is voor menselijke consumptie. Paspoorten uitgegeven na 2002 hebben dit hoofdstuk al, het merendeel van de paspoorten uitgegeven door Cria Caballar ook. U vind het gedeelte terug als sección IX in het paspoort.Checkt u echter sowieso uw paspoort. U kunt het inlegvel aanvragen doorhet dienstenformulier in te vullen en aan ons te sturen, samen met een kopie van de carta genealogico.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 09:52

Thanx frank!!!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 10:58

Ik heb het ook nagekeken, Furia komt uit 2003 en bij hem zit het er gewoon in :j Verwacht bij jou ook wel, maar het is inderdaad die Section IX, overigens is mijn paspoort zowel spaans als engels volgens mij :j

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 11:08

Ja bij ook spaans en engels en had wel iets medisch zien staan maar wist niet of dat nou dat stuk was wat gevraagd werd of niet...

Maar dan weet ik het nu thanx all!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:36

Ik zie zowiezo geen secties bij Suevo in zijn paspoort staan, ik zal eens bij Dinkey kijken en vergelijken. In het andere topic werd gezegd dat je strafbaar was als je het niet had. Maar hoe moet ik dat weten dan? Ik lees het nu heel toevallig op bokt maar anders had ik het niet geweten.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 12:38

Ja ik heb het te horen gekregen via de rijvereninging, en zag dat er nu bij ons ook een briefje in de kantine hing.
Maar inderdaad zou niet weten hoe je er anders achter zou moeten komen...