FellexTetse familie gezocht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anjaenrene

FellexTetse familie gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 01:06

Hallo, Wij zijn nu al een jaar in het bezit van een merrie die in maart 2 jaar oud wordt.
We zoeken broers of zussen met afstamming van Felle of Tetse.
Onze Wopkje van Dijkstra state is vreselijk mensgericht en knuffelig maar we merken nu al dat ze beslist een eigen willetje heeft.
Dit schijnt vooral bij de merrieveulens van Tetse voor te komen?
Wie kan ons iets over de karaktertjes van jullie paarden vertellen?
}:0

friesiszwart

Re: FellexTetse familie gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 14:53

Nog niet, maar wij verwacht dit najaar een veulen van Felle.

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:04

Hallo,

Ik ben nieuw op bokt en was aan het zoeken of mensen iets over tetse schreven .

Dat is de vader van mijn merrie.
Toevallig zag ik de oproep staan over nakomelingen van tetse.

Mijn merrie is een echt probleem paard geweest , zeer dominant op het gevaarlijke af was slecht onder het zadel te krijgen en is nu zelfs op 6 jarige leeftijd nog heel moeilijk.

Ze is heel fris en niet verkeersmak te krijgen ze vind echt alles eng en is dan moeilijk tin e houden.

Vaak heb ik op het punt gestaan om haar te kop te zetten omdat ze te machtig was voor mij ,maar na lang trainen een cursus paardentaal gedaan te hebben ben ik 1 met mijn paard maar helaas ben ik dan ook de enige ze laat anderen slecht toe dat is wel eens lastig.

Ik denk dat het altijd een apart paard zal blijven en ik hoop dat ze lang bij me mag blijven ook omdat ze mega veel heimwee heeft.

Voor vragen kunnnen jullie me altijd mailen.

Groeten alexandra verhoef

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-10 19:11

Hallo Alexandra,
Dat is dus precies wat ik al begrepen had van Tetse dames. Wij moeten nog 5 maanden wachten voor onze Wopkje uit de opfok komt en ik hoop dat zij dit niet doet! Al ben ik bang dat er bij haar wel een hoofd op zit. De eerste keer hoefsmid was een vechtpartij van bijna 4 uur. We zijn na de voorvoeten gestopt en hebben de achterhoeven een week later gedaan, Dit duurde 3 uur. We noemen haar gekscherend drakendame. Ik hoop toch zo dat we in Mei geluk hebben als we dagenlijks met haar aan de slag gaan.
Leuk van je te horen!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 23:57

FB -> BKR

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:28

Ja dat van de hoefsmid komt onzettend bekend voor , drama's geweest hier..

Ik kan ondertussen wel een boek schrijven over haar , t'is zo'n aparte...

Net ook we hebben haar met onze pony lekker laten rennen in het grote land van de buren want ons land is net een ijsbaan, maar goed dan jaag je ze op en wat doet madam met haar dikke billen naar je toe bokken zovan "ik heb poep aan jullie " we zijn dit nu wel gewent van haar maar je hoort soms mensen zeggen "wat een draak van een paard" haha ja dat is ze maar eindelijk na zeker drie jaar van alles te hebben geprobeerd heb ik een band met haar en toch.... helemaal vertrouwen doeo ik haar nooit...

Ik zal proberen een foto te plaatsen maar ik moet nog even lezen hoe dat moet.

Word vervolgd...

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:42

Dit zijn mijn kanjers , wie weet herken je wel wat in mijn paard

Afbeelding

Afbeelding

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 09:12

Hoi,
Wat heb je een mooie foto van hun zeg!
Ik zie inderdaad aan haar blik wel iets van Wopkje; ze hebben dezelfde ogen.
Ik weet niet hoe je foto's op bokt plaatst en ben er te weinig op om me daar in te verdiepen. Ik plaats even een youtube link dan kun je een filmpje van haar zien van 5 maanden geleden. Haar manen zijn in de tussentijd een stuk gegroeid en ze is steviger geworden maar het geeft je een idee. Je kunt als je wilt in mijn hyves profiel kijken daar stikt het van foto's ! hahahaha
Ik ben zo nieuwschierig hoe ze gaat worden als ze uit de opfok komt.
http://www.youtube.com/watch?v=tY--djeoLk4

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:02

zoooooooooooooo het is net of jikke daar loopt ! gewoon eng haha..

Wat mij erg opvalt en dat doet mijn jikke dus ook dat opdringerige het liefst gaat ze meteen weer mee naar stal als ik ze in het land doe want wat ik ga doen is vast intressanter dan in het land staan.

En dan het liefst voor je voete gaan lopen en dan even krabbelen op d'r hoofd en as ik weg loop wor ze boos want dat was niet de bedoeling.

Pas er mee op hoor haar gewoon wegsturen want ze kunnen echt lomp doen .

Maar och jee wat lijkt ze op mijn paardje kan er gewoon niet bij.

groetjes !

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 13:03

sorry voor de vergeten letters in het vorige bericht soms hapert het toetstenbord hier...

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 18:25

Ja ze is idd erg opdringerig en als ze haar zin niet krijgt krijg je met een gerichte trap een herrinnering! We zijn ons er gelukkig van bewust dat we streng moeten zijn met zulke dingen. Als ze "TE" doet wordt ze nu ook al gecorrigeerd door ons. We gaan echt niet wachten tot ze groter wordt. Al is het soms moeilijk omdat ze ook zo lief is en dan denk je 'Ach ik geef haar dan toch nog maar die ene aai die ze wil'.
Gelukkig zijn zowel mijn vriendin als ik eerder te streng dan te lief. We hebben haar namenlijk samen gekocht. Ik ging met mijn man bij een stoeterij kijken en mijn vriendin ging mee om mij voor impulsaankopen te behoeden. We zagen tegelijk Wopkje voor in de kudde galopperen en ze stuurde echt de kudde de kant op waar zij heen wilde. We waren beide meteen verliefd en hebben ter plekke besloten haar samen te kopen. Is toch wel een van mijn beter impulsaankopen van de laatste 2 jaar geweest! hahahaha.
Ik wilde een Oege afstammeling omdat daar wat PIT in zit, maar ik had me niet verdiept in de Tetse kant! Je begrijpt dat ik geschokt was toen ik las dat deze op afstammelingen was afgekeurd ivm. karakter van de merrieveulens. Wordt van 2 kanten wel erg veel PIT!!! Vandaar dat ik hier opzoek was naar familie. Van Felle hoor je heel veel maar van Tetse ben jij nu de enige. Ik was verbaasd dat er dit jaar een Tetse zoon was aangemeld voor de hengstenkeuring maar helaas is die er dit weekend niet doorheen gekomen.
Had ik wel willen zien eigenlijk.
Ik sta er al paf van hoeveel onze meiden op elkaar lijken.
groeten

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:06

Nou nog 1 dan ! ik word helemaal entiousiast !

Mijn man zei het ook meteen dat is jikke als twee druppelswater en ook in het gedrag en inderdaad als je niet je zin krjigt kan je een mep krijgen.. dat laatste heeft ze nu wel door dat zedaar niets mee krijgt maar wij moeten ook echt niet haar met eten paaien want dan is het klaar ..ze eet mij erbij op ..
Maar inderdaad is er ook die hele lieve kant die ze soms laat zien maar dan van zichzelf schrikt want ze is eigenlijk heel stoer..
Afbeelding

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 22:48

Hoi Alexandra, Heb mijn man net de foto'van Jikke laten zien zonder verhaal erbij en hij zei meteen jeetje die lijkt op Wopkje!!
Toen heb ik hem pas verteld dat het Familie is. Hij vindt ze vooral op je laatste foto als 2 druppels water lijken.
Nou vroeg hij wel van welke hengst de moeder van Jikke is?
Ik weet niet of je hyves hebt dan kun je alle foto's van Wop zien.
Ze lijken zoveel op elkaar ik vindt het echt prachtig. Qua uiterlijk en innerlijk!
Twee drakendames! }:)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:04

Wij hebben een 3 jarige Felle (Felle x Folkert) Geweldig stoer beest, wel wat klein, grof hoofd maar. Maar een prachtig behang en lichaamsbouw :9 Wordt dit jaar beleerd en gaat vermoedelijk ook dit jaar voor de keuring. :j

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 14:07

Ja, behang hebben de Felle's zeker!! MOOOIIII
Wij krijgen onze wop in mei uit de opfok en willen haar rond haar 4e laten beleren en naar de keuring. Ik vindt alle Felle's zo laat rijp.
We hebben in ieder geval mooie paardjes :P

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:08

Zijn behang is inderdaad echt jaloersmakend, laat rijp valt bij onze Felle wel mee, vind hem juist wel volwassen. Alleen hij is nog wel wat klein

anjaenrene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-10 14:15

Dan heb je geluk denk ik; de meeste Felle's die ik ken kunnen wel wat extra tijd gebeuren. Maar ja Vlak je Folkert kantje niet uit! Dat is ook niet de minste!!!!
Felle's zijn in ieder geval heeeel erg lief! Wij hebben zoals je in de rest van het topic leest wat moeite met de Tetse kant! hahaha

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:18

de vader van de moeder van jikke is melle dan is het toch tetse×melle ?

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 14:20

Klopt :j