Nakomelingen Nanno 372

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rhendera

Nakomelingen Nanno 372

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-09 14:20

Heey allemaal!

Ik zou graag wat meer mensen willen kennen die een zoon of dochter van Nanno hebben, en hoe hun karakter is enzo. Lijkt me erg leuk om ervaringen uit te wisselen, en om foto's te zien :)

Mijn merrie is een Pike × Nanno 371 (m.v. × v.)

groetjes kelly

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:50

Citaat:

De 1 moet denk ik een 2 zijn ;)

Ik heb zelf een Nanno nakomeling. Is een merrie van 4 jaar. Super werkwillig paardje en als je eenmaal het vertrouwen van haar hebt gewonnen gaat ze voor je door het vuur!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 17:55

Pecco_Myrthe schreef:
Citaat:

De 1 moet denk ik een 2 zijn ;)

Ik heb zelf een Nanno nakomeling. Is een merrie van 4 jaar. Super werkwillig paardje en als je eenmaal het vertrouwen van haar hebt gewonnen gaat ze voor je door het vuur!

Laten dekken toen nanno in utrecht stond? :P
En ja dat is precies het karakter van de mijne ;) en behoorlijk gemeen in het begin.

Pecco_Myrthe

Re: Nakomelingen Nanno 372

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:19

Nee gemeen is ze niet, altands tegen mensen niet ;) Andere paarden wil ze nog wel is vanuit t niets naar uithalen..
Ze is af en toe gewoon heel erg af wachtend. Ze moet weten dat ze je kan vertrouwen en dan doet ze alles voor je. Men vriend rijd tegenwoordig ook op der en dan doet ze geen vlieg kwaad, ondanks dat hij nog nooit op een paard heeft gezeten en zei zo jong is.

Hoe bedoel je laten dekken toen nanno in utrecht stond?

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 18:38

Pecco_Myrthe schreef:
Nee gemeen is ze niet, altands tegen mensen niet ;) Andere paarden wil ze nog wel is vanuit t niets naar uithalen..
Ze is af en toe gewoon heel erg af wachtend. Ze moet weten dat ze je kan vertrouwen en dan doet ze alles voor je. Men vriend rijd tegenwoordig ook op der en dan doet ze geen vlieg kwaad, ondanks dat hij nog nooit op een paard heeft gezeten en zei zo jong is.

Hoe bedoel je laten dekken toen nanno in utrecht stond?

Nee nevermind, odmat je paardje ook 4 is en ik nog 2 friezen ken die gedekt zijn door nanno ong 5jaar terug , omdat ie toen bij de uni in utrecht stond :)

hmn, de meeste nakomelingen van nanno zijn krengen in het begin .. tenminste zo heb ik n paar verhalen gehoord, toen ze mij net kende .. pfoeh , ze mocht me niet echt :Z bokken vliegen alles doen om me maar van dr rug af te krijgen , tijdens het hoefuitkrabeen schoppen, buiten etc >.< maar dat is nu helemaal weg en nu is ze gewoon mijn lieverd :Y)

haitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 11:47

wij hebben een aantal keren met nanno gefokt.
schatten van veulens,en als volwassen paarden ook erg lief.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:00

Ik heb 2 Nanno nakomelingen van 8 jaar oud. Een merrie en een ruin.

De merrie voldoet aardig aan jou beschrijving. Ze is heel pittig en houd absoluut niet van vreemden, die hoeven niet in haar buurt te komen. Het is een heel eenkenning paard. Gelukkig kan ik er zelf wel alles mee en heb ik geen problemen met haar. Met rijden is het een geweldig paard! Ze loopt echt super en is lekker pittig en heel werkwillig en doet dan echt alles voor me.
De ruin is een heel braaf en lief paard in de omgang. Totaal anders dan de merrie. Wel is ie dominant tegen andere paarden. Hij rijd ook erg fijn en is nergens bang voor. Hij kan overal mee naar toe en schrikt nergens van.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 14:19

aisie schreef:
Ik heb 2 Nanno nakomelingen van 8 jaar oud. Een merrie en een ruin.

De merrie voldoet aardig aan jou beschrijving. Ze is heel pittig en houd absoluut niet van vreemden, die hoeven niet in haar buurt te komen. Het is een heel eenkenning paard. Gelukkig kan ik er zelf wel alles mee en heb ik geen problemen met haar. Met rijden is het een geweldig paard! Ze loopt echt super en is lekker pittig en heel werkwillig en doet dan echt alles voor me.
De ruin is een heel braaf en lief paard in de omgang. Totaal anders dan de merrie. Wel is ie dominant tegen andere paarden. Hij rijd ook erg fijn en is nergens bang voor. Hij kan overal mee naar toe en schrikt nergens van.

er leuk om te lezen!

Het is ook niet dat ik alle Nanno's dezelfde stempel geef, maar vind het best wel typisch dat er toch een behoorlijk aantal nakomelingen zich hetzelfde gedragen.

Wel leuk om te lezen dat er dus ook nakomelingen wel lief zijn :D (ook voor vreemden etc)

Hebben jullie foto's? :o

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 14:49

Je hebt best wel gelijk wat de Nanno nakomelingen betreft hoor. Ik ken meerdere mensen met Nanno's en daar zitten ook wel een paar bij die net zo zijn als mijn en jou merrie.
Dat zijn de makkelijksten vaak niet en Nanno is idd ook mede afgekeurd doordat zijn nakomelingen moeilijk te bewerken waren en niet altijd zulke fijne karakters hadden.
Maar er zijn ook best hele lieve en makkelijke Nanno's zoals mijn ruin gelukkig!

Foto's van mijn paardje staan in mijn profiel.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 14:51

aisie schreef:
Je hebt best wel gelijk wat de Nanno nakomelingen betreft hoor. Ik ken meerdere mensen met Nanno's en daar zitten ook wel een paar bij die net zo zijn als mijn en jou merrie.
Dat zijn de makkelijksten vaak niet en Nanno is idd ook mede afgekeurd doordat zijn nakomelingen moeilijk te bewerken waren en niet altijd zulke fijne karakters hadden.
Maar er zijn ook best hele lieve en makkelijke Nanno's zoals mijn ruin gelukkig!

Foto's van mijn paardje staan in mijn profiel.

Gelukkig zijn er ook nog lieve bij :)

Al moet ik zeggen, als je eenmaal een Nanno voor je gewonnen hebt, heb je een géweldig paard dat alles voor je doet :)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:02

[

Al moet ik zeggen, als je eenmaal een Nanno voor je gewonnen hebt, heb je een géweldig paard dat alles voor je doet :)[/quote]

Daar heb je helemaal gelijk in hoor. Mijn paardje is echt geweldig en doet alles voor me. Ik wil haar ook voor geen goud kwijt (denk ook niet dat iemand haar wil hebben haha)!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 15:04

aisie schreef:
[

Al moet ik zeggen, als je eenmaal een Nanno voor je gewonnen hebt, heb je een géweldig paard dat alles voor je doet :)

Daar heb je helemaal gelijk in hoor. Mijn paardje is echt geweldig en doet alles voor me. Ik wil haar ook voor geen goud kwijt (denk ook niet dat iemand haar wil hebben haha)![/quote]

Dát heb ik dus ook xD

want ze is officieel niet van mij, maar van een friezenfokker (hobby)
maar ik mag haar als van mij beschouwen enzo , en als er iemand komt die haar
wil kopen, gaat ze weg :(:)

maar voordat je een wildvreemde vind die zoiets heeft 'die neem ik mee' zijn we weer 2jaar verder en dan heb ik dr al gekocht [a]

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:12

Leuk dat je ook zo'n bijzondere band met haar hebt! Geeft best wel een goed gevoel dat een paard je zo vertrouwd he?
Ik hoop voor je dat je haar straks kunt kopen. Als ze zo naar tegen vreemden doet dat zullen er vast niet veel kopers voor haar zijn, dat scheelt weer! Kun jij nog ff doorsparen.

Heb je ook foto's van haar?

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 15:15

aisie schreef:
Leuk dat je ook zo'n bijzondere band met haar hebt! Geeft best wel een goed gevoel dat een paard je zo vertrouwd he?
Ik hoop voor je dat je haar straks kunt kopen. Als ze zo naar tegen vreemden doet dat zullen er vast niet veel kopers voor haar zijn, dat scheelt weer! Kun jij nog ff doorsparen.

Heb je ook foto's van haar?

Geeft een heel speciaal gevoel, vooral omdat ze het niet op anderen heeft, waardoor ik me best speciaal voel :o
en dankje! dat dacht ik dus ook al :)

Foto's staan in mijn profiel.
Ik rijd nog niet zo geweldig, maar ze is nogal een draak onder het zadel dus ik heb eerst 3maanden moeten 'vechten' voordat ze eindelijk echt luisterde onder het zadel enzo (geloof me, in het begin, Rodeo! )

We zijn nu eindelijk over dat punt heen en ik ga nu dus ook les nemen met haar. :)
Heb jij ook foto's ?

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 15:19

In mn profiel staan foto's. Ze heet Aleida.
Aise mn ruin is ook een Nanno, die staat vooraan.

Vind jou paardje erg leuk! Lijkt wel wat op mijn Aleida.
Die deed met beleren ook nogal moeilijk maar daarna ging het prima. Helaas werd ze toen erg ziek en hebben we heel lang niet goed kunnen rijden omdat ze zo slap was. Het laatste jaar is ze eigenlijk weer helemaal zoals ze voorheen was en gaat het rijden ook super. Het is een geweldig paard om op te rijden, ik zit er altijd met een grote glimlach op.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 15:31

aisie schreef:
In mn profiel staan foto's. Ze heet Aleida.
Aise mn ruin is ook een Nanno, die staat vooraan.

Vind jou paardje erg leuk! Lijkt wel wat op mijn Aleida.
Die deed met beleren ook nogal moeilijk maar daarna ging het prima. Helaas werd ze toen erg ziek en hebben we heel lang niet goed kunnen rijden omdat ze zo slap was. Het laatste jaar is ze eigenlijk weer helemaal zoals ze voorheen was en gaat het rijden ook super. Het is een geweldig paard om op te rijden, ik zit er altijd met een grote glimlach op.

Mooi paardje!
lijkt inderdaad wel een beetje op Nynke :)

Nynke was bij het beleren juist heel braaf, maar in de tussentijd tussen het beleren en dat ik daar op stal kwam is een beetje een vraagteken, daartussen is er iets niet goed gegaan, want ze was (en is) bang voor het opstijgen in de bak, nu kan ik in de gang van het stallenblok opstappen en dan naar de bak.
Maar daardoor was ze in het begin behoorlijk vervelend.. Ik vermoed dat het slecht passende zadel de boosdoener was ;) de boom is aangepast, en het zadel ligt nu veel beter. Heb dr sindskort een beter en groter dekje en het zadel lijkt nu echt perfect te passen.

Maarja in het begin was het echt door de bak crossen en proberen te blijven zitten :Y)
Ze maakte wendingen waar een westernpaard jaloers op was..
maargoed ik heb het overwonnen en het gaat nu steeds beter :)

Edit;
Die cap heb ik ook :D xD

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 12:57

*Hier meldt zich nog een baasje met een nakomeling van Nanno 372 :D

Ik heb samen met mijn zus een bijna (23 maart) 9-jarige fries, ook met de naam Aise (hoe origineel :Y) )

Karakter van Aise komt echter niet zo overeen met die van jullie;
Hij is vriendelijk voor iedereen, iedereen kan zo met 'm [onder begeleiding] wegrijden (ook kinderen en ouderen), hij heeft wel een gebruiksaanwijzing en is snel 'bang' voor dingen die hij niet kent, maar is vooral ontzéttend lui... :Z
Hij vind van alles leuk, strand (buitenrijden), springen, langelijnen, maar voor alles geldt over het algemeen; hij is liever lui dan moe :D

Hier een paar foto's van Aise;

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UXST7DDD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MFCWEMV6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NVTZEMK3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IFJIKZM7.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-R8CZYGTL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TQAASDJU.jpg

Voor verdere foto's kun je het beste kijken in het profiel van mijn zus _Aise_ hier op bokt, mijn profiel is nog aan het updaten :D

Leuk hier andere nakomelingen van Nanno 372 te zien :j
Zo te horen hebben jullie wat pittigere friezen van Nanno?
En hoe zit het eigenlijk met het behang van jullie nakomelingen?
Aise heeft namelijk nogal sprieterige manen (en zijn sokken zijn eraf wegens mok-problemen ;) )

En hoe groot zijn jullie friezen ongeveer?

haitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 13:31

errit is 1,72 schofthoogte en meer als een meter behang.
katrine heeft ook netjes behang en was rond de 163 toen ze met drie jaar gekeurd werd.
ane is 1,70 schofthoogte en heeft netjes behang,die wordt bereden en betuigd door een oudere vrouw van rond de 70 jaar :D
dus wij hebben positieve ervaring met nanno

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 15:13

aiselover schreef:
*Hier meldt zich nog een baasje met een nakomeling van Nanno 372 :D

Ik heb samen met mijn zus een bijna (23 maart) 9-jarige fries, ook met de naam Aise (hoe origineel :Y) )

Karakter van Aise komt echter niet zo overeen met die van jullie;
Hij is vriendelijk voor iedereen, iedereen kan zo met 'm [onder begeleiding] wegrijden (ook kinderen en ouderen), hij heeft wel een gebruiksaanwijzing en is snel 'bang' voor dingen die hij niet kent, maar is vooral ontzéttend lui... :Z
Hij vind van alles leuk, strand (buitenrijden), springen, langelijnen, maar voor alles geldt over het algemeen; hij is liever lui dan moe :D

Hier een paar foto's van Aise;

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UXST7DDD.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-MFCWEMV6.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NVTZEMK3.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IFJIKZM7.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-R8CZYGTL.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TQAASDJU.jpg

Voor verdere foto's kun je het beste kijken in het profiel van mijn zus _Aise_ hier op bokt, mijn profiel is nog aan het updaten :D

Leuk hier andere nakomelingen van Nanno 372 te zien :j
Zo te horen hebben jullie wat pittigere friezen van Nanno?
En hoe zit het eigenlijk met het behang van jullie nakomelingen?
Aise heeft namelijk nogal sprieterige manen (en zijn sokken zijn eraf wegens mok-problemen ;) )

En hoe groot zijn jullie friezen ongeveer?

ten eerste; Wát een mooie fries!:D

En ja mijne is behoorlijk pittig. Nynke heeft redelijk behang, en sprietige manen, maar weer een ontzettend mooie, volle staart.
Ze is 1.59nu en We denken dat ze eindigd op 1.60 hoog.

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 16:40

Myrthe is 1.65 en heeft een volle bos manen en een hele volle staart, waar we erug zuinig op zijn natuurlijk :D

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:53

haitze schreef:
errit is 1,72 schofthoogte en meer als een meter behang.
katrine heeft ook netjes behang en was rond de 163 toen ze met drie jaar gekeurd werd.
ane is 1,70 schofthoogte en heeft netjes behang,die wordt bereden en betuigd door een oudere vrouw van rond de 70 jaar :D
dus wij hebben positieve ervaring met nanno

Zo die van jou zijn aan de grote maat zeg :D
Wel bijzonder 3 nakomelingen van Nanno :j
Lijkt me gaaf gezicht zo lang behang.
Leuk zulke positieve ervaringen met nanno :)

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:55

Citaat:

En ja mijne is behoorlijk pittig. Nynke heeft redelijk behang, en sprietige manen, maar weer een ontzettend mooie, volle staart.

Ja inderdaad een volle staart dat heeft Aise ook, maar die sprietige manen zijn toch wel een beetje jammer :D
Wel grappig te zien, ik weet wel dat de moeder ook een belangrijke rol heeft bij het doorgeven van factoren zoals o.a. lengte, maar ze zijn er dus ook echt in alle maten, van 1.59 tot 1.73 :D

En ook karakter/werklustverschillen, grappig :Y)

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:56

Pecco_Myrthe schreef:
Myrthe is 1.65 en heeft een volle bos manen en een hele volle staart, waar we erug zuinig op zijn natuurlijk :D

Zal wel gaaf gezicht zijn, volle bos manen en volle staart :D
ik zag in je profiel dat je met haar springt, leuk! :j
Doet ze dat goed? :)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-09 19:14

aiselover schreef:
Citaat:

Ja inderdaad een volle staart dat heeft Aise ook, maar die sprietige manen zijn toch wel een beetje jammer :D
Wel grappig te zien, ik weet wel dat de moeder ook een belangrijke rol heeft bij het doorgeven van factoren zoals o.a. lengte, maar ze zijn er dus ook echt in alle maten, van 1.59 tot 1.73 :D

En ook karakter/werklustverschillen, grappig :Y)

yup. Nynke dr moeder is 1.65.. Ik heb alleen geen idee hoe groot Nanno was? ik dacht niet al te groot.
En ja inderdaad, van die manen vind ik ook wel jammer, maar niks aan te doen. Wel vind ik dan dat haar manenkam aan een kant hangt, ik zie bij veel paarden dat ze danweer n pluk links hebben, en n pluk rechts etc. Vind ik dit toch wel veel mooier! Kijk maar in mn profiel, kan je dr iele manen zien ;)

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:00

aiselover schreef:
Pecco_Myrthe schreef:

Zal wel gaaf gezicht zijn, volle bos manen en volle staart :D
ik zag in je profiel dat je met haar springt, leuk! :j
Doet ze dat goed? :)

Ze vind het echt super om te springen! We doen t eens in de zoveel tijd ter afwisseling van het dressuren.. Toen we nog een hele grote paddock hadden liet ik der ook altijd los samen met men andere fries springen. Dan zag je ze echt naast elkaar rennen en tegelijk erover! Echt een gaaf gezicht :D
Ze springt zoon 50 á 60 cm. Hoger gaan we voorlopig ook zeker niet. Maar ze doet t goed :D