Vacht scheren, maar niet de sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Vacht scheren, maar niet de sokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 16:25

Hallo,

Een paar jaar terug is mijn pony geschoren, ze had een dikke wintervacht en met rijden was het een drama. Nu kon zij mooi helemaal geschoren worden, ideaal.

Echter de fries die ik rijd heeft zo'n enorme vacht ook, dat ik de tip kreeg om haar te scheren, met rijden is dit echt geen doen. Dit paard heeft flink wat beharing op de benen en die mogen er absoluut niet vanaf. Nu vraag ik me af, zijn er meer mensen die hun paard met mooie beenbeharing hebben geschoren? En dan in patroon of tot een bepaalde hoogte op de been?

Ik ben hier eht een leek in dus ik hoop dat mensen mij wat tips mee kunnen geven. Helaas leverde de zoekfuntie niets op.

Vast bedankt! Lachen

Sappos

Re: Vacht scheren, maar niet de sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:26

Ik denk dat je dan gewoon het lichaam moet scheren en de hele benen niet. Denk dat het er ook niet uitziet als je een Fries zn sokken eraf scheert Nagelbijten / Gniffelen
Even plaatje zoeken

Afbeelding

Nummer 4 zit je dan aan, dan kan je evt nog kiezen voor wel of geen dekje erop laten
Laatst bijgewerkt door Sappos op 13-11-08 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:27

Een jachtpatroon dan? Dat je bijv alleen de hals en de buik doet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:28

Scheer mijn paard al jaren op alleen het lijf, hij heeft dan wel geen behang op zijn benen maar scheer die nooit mee.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 16:28

Nee ik vind het ook erg zonde en inderdaad denk ik dat het niet mooi staat als de sokken eraf gaat.