PRE hengsten keuringen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxxNaatjuhxx

PRE hengsten keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 15:48

ik wou volgend jaar wat keuringen gaan doen met me PRE hengst, nu heb ik dus werkelijk geen enkel id hoe dit allemaal te werk gaat.
heeft iemand hier meer verstand van ? Wat meot je daar allemaal voor hebben en voor doen. waar meot je hengst in bezit van zijn ? alle informtie is welkom want weet hier echt helemaal niks van en op het PRE stamboek kan ik er ook niks over vinden (of ik meot er helemaal over heen hebben gekeken)

groetjes Nathalie

Michelle_88

Re: PRE hengsten keuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:02

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:11

Ik ga er ook heen volgend jaar Knipoog (met me 1 jarige hengst misschien. maar in iedergeval met me 4 jarige Pre merrie)

pm Cyrina eens! heb haar vorige week ook dingen gevraagt hier wat ze zegt Lachen

de presentatie gaat zo:
Zorg ervoor dat uw paard voldoende gewend is aan de hand en dat het in redelijke mate stil kan staan voor de jury. Zodoende komen de kwaliteiten het best tot uitdrukking.
Paarden dienen goed verzorgd te worden.
Presentatie met losse manen.
Voorbrengen dient te gebeuren met een (voorbreng)halster of beklede seretta.
Het is ten strengste verboden een maaksel te dragen dat het natuurlijk presenteren van het paard beïnvloed of dat letsel of pijn veroorzaakt.
Alleen een zweep met een korte slag is toegestaan (maximum 150 cm lang met slag van 70 cm).
Als kleding is uitsluitend toegelaten Spaans tenue of zwarte broek en witte blouse; zowel voor de voorbrenger als de begeleider.
De kleding mag geen logo’s, commerciële merken, fokkersnamen of fokkerslogo’s bevatten.
Logo’s op de sjabrak zijn toegestaan.
Voor de functionaliteitproef dient u zich in correcte Spaanse kleding en optoming, of correcte Engelse kleding en optoming, te presenteren.
Indien u zich niet aan dit voorschrift houdt, loopt u kans door de organisatie uit de piste verwijderd te worden

Code
Hoi,

Het wordt 1 keer per jaar in Nederland georganiseerd, afgelopen 2 jaren in Deurna, maar het is niet altijd op dezelfde locatie. Die van dit jaar is al geweest.

Hoe het gaat:

Je komt binnen met de hele groep uit jouw sectie, stapt met zijn alle een rondje.
Daarna ga je 1 voor 1.
Je brengt voor aan een longeerlijn. Als je aan de beurt bent stap je eerste over de middenlijn met je paard, aan het einde van de middenlijn doet je paard 3 voltes galop (behalve 1 en 2 jarige paarden, die mogen draven). Vervolgens neem je je paard terug in draf op de volte en moet hij/ zij de hoefslag volgen in uitgestrekte draf.
Jijzelf loopt aan de andere kant van de longeerlijn een heel eind van je paard af dus, zo heeft je paard veel vrijheid en kunnen ze het paard goed beoordelen.
Aan het einde van de lange zijde laat je je paard afwenden (nog steeds loopt je paard een paar meter verder), vervolgens draf tot X daar stel je hem op en gaan ze zijn/ haar bouw beoordelen.

Hengsten moeten ook nog onder het zadel, merries niet.

Hier de secties en regelementen; http://www.purarazaespanola.nl/index.ph ... Itemid=150

Naast de kampieonstitels die ze in dat stukje noemen, is er per sectie een bronzen, zilveren en gouden plaats te behalen.

alles staat hier: http://www.purarazaespanola.nl/index.ph ... Itemid=150

groetjes kiki Lachen

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 18:50

ff offtopic: je linkje mist een p aan het eind...

Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:15

Wat hierboven staat klopt. Hengsten moeten vanaf 4 jaar ook onder het zadel getoond worden, de functionaliteitsproef. De Woeste Hoeve in Bergeijk heeft al meerdere malen een soort clinic over het voorbrengen gegeven. Is echt een aanrader om daar heen te gaan.

Je moet wel lid zijn van een PRE vereniging om met het paard mee te kunnen doen aan de keuring. Het paard moet juist geënt zijn en vanaf 4 jaar APTA/APTO gekeurd.

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 16:35

ok dan, heel erg bedankt Haha! dat helpt al wel een heel end ja Haha! super bedankt mensen ! nog merr tips en info zijn altijd welkom Haha!

Elskevree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 13:39

Hallo, Volgend jaar verzorg ik weer clinics en trainingen op het gebied van voorbrengen van PRE's op keuringen. Als je interesse hebt, hou mijn website in de gaten: www.con-pasion.nl