Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PinkPrincess schreef:De reis vanaf Malaga naar NL is met de Auto 56 uur.
geen denken aan ik dat ooit ga doen het is 3 uur met het vliegtuig.
vrachtwagens moeten om de 2 uur stoppen dus reken maar dat een dier wel minstens een week op de wagen staat.
PinkPrincess schreef:De reis vanaf Malaga naar NL is met de Auto 56 uur.
geen denken aan ik dat ooit ga doen het is 3 uur met het vliegtuig.
vrachtwagens moeten om de 2 uur stoppen dus reken maar dat een dier wel minstens een week op de wagen staat.
mika11 schreef:Paard is waarschijnlijk nog niks gewend, is net geruind, overgang van Spanje naar België naar Nederland.
Ook weet je niet hoe hij daar is behandeld verder, waarschijnlijk anders dan in België of Nederland.
En hoe kun je weten dat hij zo ontzettend koel is buiten, terwijl hij amper is ingereden en nog niks gewend is?
PinkPrincess schreef:Het verschild per paard hoeveel tijd ze nodig hebben van geestelijk en lichaamlijk herstel. Maar je hebt je lelijk vergist in welke wonden het overhoud om een paard te vervoeren en te castereren en een nieuwe eigenaar alles veranderd en dan nog mee gerekend, Kleine kinderen passen zich makkelijker aan als een volwassene aan nieuwe situatie´s en dat geld ook zo bij paarden.
Ik zou hem echt waar 3 a 4 maanden mee poetsen en wandelen en een band mee opbouwen en slingeren aan de lijn beetje stemhulpen leren. En dan pas na 4e maand gaan longeren met bijzet en langzaam opbouwen naar erop zitten.
Kinke schreef:Het laten vallen en blijven liggen kan inderdaad gebeuren door stress. Ze sluiten zich helemaal af. Erg triest als dit gebeurt. PinkPrincess...de reis van Malaga naar midden-Nederland duurde bij mijn merrie van vrijdagochtend tot zondagavond, daar bleef ze een nacht op stal bij Gelissen en ze werd maandagmorgen in alle vroegte gebracht. Ze heeft de reis lichamelijk prima doorstaan maar was ook al in goede conditie. Geestelijk zal het bij alle paarden anders zijn.