Recreatiepaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 23:19

Desi_2409 schreef:
In de advertentie tekst staat "zeer goed gereden" daar kan ik het niet mee eens zijn. Paard gebruikt zijn rug niet, valt op de binnenschouder en lijkt vooral erg slap.
Hij ziet er wel braaf en vriendelijk uit.


Nee daar ben ik mee akkoord, heel goed gereden is hij inderdaad zeker niet :-) Maar ik zou met hem ook wel lessen nemen.

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 23:20

Omdat ze goedkoop niet zadelmakke paarden kopen en deze na heel even rijden als braaf en zonder gebreken verkopen. Als je er "verliefd" op bent zeker laten keuren is mijn advies.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 23:25

Kan best dat deze door een buigproef heen komt als het hoger zit.

Dit dier mankeerd wat of is rijtechnisch zo niet in orde dat je er heel hard aan moet sleutelen.

Daarnaast moet je dan nog afwachten of zijn braafheid dan blijvend is. Zal niet de eerste zijn die mak is van narigheid...

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 23:31


Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 23:32

Newallure schreef:
Omdat ze goedkoop niet zadelmakke paarden kopen en deze na heel even rijden als braaf en zonder gebreken verkopen. Als je er "verliefd" op bent zeker laten keuren is mijn advies.

Ik heb echt het hele internet afgestruind om ervaringen met de stal te zoeken maar die waren niet te vinden. Zijn zij nog redelijk recent?

Ladygiroc

Berichten: 5077
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 23:45

Ehm.. er vallen mij een paar dingen op. Paard is ongelofelijk scheef, vlak, stijf en krom.
Eigenlijk is deze klinisch niet eens objectief te keuren, waarom is hij zo scheef?
Daarnaast vind ik de stal de naam 'trainingsstal' niet waard, snap dat het voor het kopen geen drol uitmaakt maar ik zet mijn vraagtekens er meteen al bij. Het lijkt mij meer een verkapte handelsstal.

Maargoed, mocht je laten keuren laat je dan wél even een bloedje trekken? Braaf zijn ze allemaal met een beetje dope ;).

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 23:50

Sunora schreef:
Newallure schreef:
Omdat ze goedkoop niet zadelmakke paarden kopen en deze na heel even rijden als braaf en zonder gebreken verkopen. Als je er "verliefd" op bent zeker laten keuren is mijn advies.

Ik heb echt het hele internet afgestruind om ervaringen met de stal te zoeken maar die waren niet te vinden. Zijn zij nog redelijk recent?

Zie wat ze te koop hebben......dat zegt mij alleen al genoeg met ervaringen die ik hoor en prijs van het paard zal ook lagere prijsklasse zijn.
Gewoon uitgebreid laten keuren als je dit paard wil. Scheelt een hoop kosten achteraf als er iets mis mee blijkt te zijn

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-17 23:57

Ladygiroc schreef:
Ehm.. er vallen mij een paar dingen op. Paard is ongelofelijk scheef, vlak, stijf en krom.
Eigenlijk is deze klinisch niet eens objectief te keuren, waarom is hij zo scheef?
Daarnaast vind ik de stal de naam 'trainingsstal' niet waard, snap dat het voor het kopen geen drol uitmaakt maar ik zet mijn vraagtekens er meteen al bij. Het lijkt mij meer een verkapte handelsstal.

Maargoed, mocht je laten keuren laat je dan wél even een bloedje trekken? Braaf zijn ze allemaal met een beetje dope ;).


Doe ik inderdaad :-)! Tot hoe lang na 'gebruik' van verdovende middelen kunnen ze dat in het bloed zien?

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 23:58

Lijkt me een dier met een heel fijn karakter,

Maar qua fysiek zou ik errug!!! uitkijken.
De manier van lopen is erg stekerig, vlak en zonder veer.
Een deel zou te verklaren zijn als hij pas kort onder het zadel is, en vanwege ee ruiter die in de weg zit.
Maar zelfs dat meegerekend vind ik hem nog niet fijn lopen.

Kan ook goed deels door zijn bouw komen, maar dat is wel iets om rekening mee te houden.

Wees voorzichtig.
Als de prijs te mooi is om waar te zijn (en dat lijkt me hier het geval) dan ís dat meestal ook te mooi om waar te zijn...

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 00:00

Ik wil niet heel hard overkomen, maar zoek verder naar een paard wat wel lekkee in zijn velletje zit.. :=

Ik zie drie pagina's met mensen die vraagtekens plaatsen en volgens mij ben je in ieder geval al voornemens om te gaan keuren. Zonde van je centjes als je het mij vraagt!

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 00:04

Vraag ook na op welke leeftijd hij geruind is. Ik herken af en toe kleine dingetjes waarvan ik denk "oh, opletten". Deze ruiter moffel dat goed weg en rijdt hem er doorheen. Niks garandeert je dat jij dat gaat kunnen.

Testen met een merrie erbij zou ik zeggen. Als ie daar heftig op reageert is castratie nog recent of hij weet donders goed waar de klepel hangt. Ruin of niet, op dat moment moet je sterk in je schoenen staan om duidelijk te maken dat je dat niet wil.
Beter nu ontdekken dan op wanneer hij je ermee verrast thuis en er bovenop springt. Of dat ie uit machogedrag elke ruin in de buurt aanvliegt.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 00:07

upendo schreef:
Ik wil niet heel hard overkomen, maar zoek verder naar een paard wat wel lekkee in zijn velletje zit.. :=

Ik zie drie pagina's met mensen die vraagtekens plaatsen en volgens mij ben je in ieder geval al voornemens om te gaan keuren. Zonde van je centjes als je het mij vraagt!


Ik begrijp je wel hoor, ik had ook de reactie gekregen van de mevrouw die is meegegaan dat hij op de filmpjes niet zo lekker loopt. ze heeft hem dan ook in het echt gezien en raadt inderdaad aan hem te laten onderzoeken door een da maar zag er voor de rest niet zo veel negatiefs in. het is voor mij gewoon ook niet zo evident om te oordelen wie er gelijk heeft, snap je?

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 00:08

Of ding af bij de handelsstal dat zij de kosten voor de keuring pakken bij afkeur. Zo ja, lekker voor gaan. Zo nee, weet je meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 00:09

upendo schreef:
Ik wil niet heel hard overkomen, maar zoek verder naar een paard wat wel lekkee in zijn velletje zit.. :=

Ik zie drie pagina's met mensen die vraagtekens plaatsen en volgens mij ben je in ieder geval al voornemens om te gaan keuren. Zonde van je centjes als je het mij vraagt!


Ik dacht nu ook wel te besoreken dat zij bij een afkeuring de kosten zouden dragen van de keuring? Is dat niet gebruikelijk om het zo af te spreken?

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 00:10

Vaak is dat niet meer zo gewoon tegenwoordig.

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 00:11

Pffff, als ik die filmpjes bekijk krijg ik al bijna tranen in mijn ogen hoe hij bijna constant met zijn mond open loopt en hoe vreselijk, geforceerd kort wordt gehouden |( .
Arm beest . . .
En verder vind ik hem echt niet goed lopen, maar door zo een ruiter erop kan dat haast niet anders. Beest wordt geforceerd in van alles en nog wat om zogezegd "mooi" in filmpje over te komen, maar ik vind het er echt vreselijk uitzien :n .

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 00:14

Omany schreef:
Pffff, als ik die filmpjes bekijk krijg ik al bijna tranen in mijn ogen hoe hij bijna constant met zijn mond open loopt en hoe vreselijk, geforceerd kort wordt gehouden |( .
Arm beest . . .
En verder vind ik hem echt niet goed lopen, maar door zo een ruiter erop kan dat haast niet anders. Beest wordt geforceerd in van alles en nog wat om " mooi " in filmpje over te komen, maar ik vind het er echt vreselijk uitzien :n .


Dat zei de mevrouw die er vandaag bij was ook wel, dat hij enorm vooruit werd gereden in de filmpjes op het beter te laten ogen. We hebben vandaag bij het rijden zijn bit ook wat gaatjes losser gemaakt want dat zat ook helemaal niet ok, zelfs in ongereden toestand trok het al in zijn mond.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 00:15

TS, verschillende paardenkenners willen je behoeden voor een miskoop, dat is nu wel duidelijk. Daarom vroeg je toch ook naar meningen, niet? Niet aanvallend bedoeld maar het lijkt dat je wel vastberaden bent dit paardje te kopen.
Zou je niet beter eerst nog wat andere paarden gaan kijken/testen? De kans is toch groot dat je ook wat leuks tegen komt die minder scheef, minder stijf, meer ervaring, meer balans etc heeft?
Indien je dan toch per se -om ik weet niet welke reden- met dit paard verder wil, weet dan dat een zeer uitgebreide keuring veel aan het licht kan brengen maar toch ook zaken niet.

Wanneer je een paard aanschaft, krijg je er gratis een boel problemen bij. Koop deze problemen al niet vooraf!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 00:17

Ik zie ik een jong paard nog volledig uit balans en een ruiter die hem veel te weinig lengte geeft en ruimte hem op eigen benen te laten lopen. Hij loopt echt heel kort achter.

Ik hoop voor je dat dit toch je vriend wordt een dat er anders iets leuks op je pad komt.

Neem in ieder geval de tijd in je zoektocht.

Oh en altijd laten keuren..!

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 00:19

Sunora schreef:
upendo schreef:
Ik wil niet heel hard overkomen, maar zoek verder naar een paard wat wel lekkee in zijn velletje zit.. :=

Ik zie drie pagina's met mensen die vraagtekens plaatsen en volgens mij ben je in ieder geval al voornemens om te gaan keuren. Zonde van je centjes als je het mij vraagt!


Ik dacht nu ook wel te besoreken dat zij bij een afkeuring de kosten zouden dragen van de keuring? Is dat niet gebruikelijk om het zo af te spreken?


Meer niet dan wel. Bovendien zou ik je in dit geval aanraden een zeer uitgebreide keuring te laten doen en ik geloof nooit dat deze stal bereid is dat te betalen.

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 00:20

Eigenlijk zou je hem eens moeten zien lopen gewoon los, gewoon zonder al dat getrek en gesleur eraan en kijken of hij dan nog zo stijf loopt ? Want hoe hij nu bereden wordt is dat echt niet realistisch te beoordelen :n

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 00:23

Vind ik ook hoor omany

Sunora

Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-17 00:24

Lukasje schreef:
TS, verschillende paardenkenners willen je behoeden voor een miskoop, dat is nu wel duidelijk. Daarom vroeg je toch ook naar meningen, niet? Niet aanvallend bedoeld maar het lijkt dat je wel vastberaden bent dit paardje te kopen.
Zou je niet beter eerst nog wat andere paarden gaan kijken/testen? De kans is toch groot dat je ook wat leuks tegen komt die minder scheef, minder stijf, meer ervaring, meer balans etc heeft?
Indien je dan toch per se -om ik weet niet welke reden- met dit paard verder wil, weet dan dat een zeer uitgebreide keuring veel aan het licht kan brengen maar toch ook zaken niet.

Wanneer je een paard aanschaft, krijg je er gratis een boel problemen bij. Koop deze problemen al niet vooraf!


Ik vroeg inderdaad naar meningen, waarvoor dank en dat maakt dat ik inderdaad mijn ogen openhoud maar die meningen zijn pas gekomen nadat ik met een andere paardenkenner vandaag ter plaatse ben gegaan die het allemaal niet zo negatief zag. Zij heeft hem irl bezig gezien en hd eerst door de video's ook wel twijfels. Ik ga hem in ieder geval laten keuren, dat stond al vast, en dan zien we wel weer verder.
Het feit dat ik vragen stel hier op de meningen die er zijn neem je volgens mij verkeerdelijk op als vastberadenheid om te kopen. Voor mij enkel op meer inzicht te krijgen en in het achterhoofd te houden bij mijn beslissing.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 00:26

Ik vind je goed reageren ts!
Geen zorgen!

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Re: Recreatiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 00:45

Afgezien van de al genoemde punten viel mij gelijk op dat hij zijn voorbenen zo raar neer zet. Ts niet banketstaaf bedoeld maar als waarschuwing. Mijn paard met gescheurde meniscus re achter en pees blessure rechts voor liep ook ongeveer zo, maar stukken beter dan dit paard. En die kwam de kwam 2x door de buigproef( het is dat ik het niet vertrouwde en verder ben gaan zoeken). Zou deze echt laten staan.