Zijn er meer mensen met een Lusitano ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liesd
Berichten: 3879
Geregistreerd: 04-07-11

Re: Zijn er meer mensen met een Lusitano ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 18:35

Figo wordt pas deze zomer ingereden, dus voor ons nog een jaartje te vroeg :)

martinique

Berichten: 674
Geregistreerd: 28-03-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 20:26

We zijn heel licht begonnen met Fiëla, heeft nu een keer of 4 iemand opgezeten de afgelopen maanden. Verder nog heel rustig, ze is in bepaalde dingen echt nog heel jong en heeft ze tijd nodig. Qua uiterlijk is ze echt 'paard' geworden de laatste maanden :)

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 22:12

geisha word dit jr pas 3 dus rijden word nog niks,wandelen overal doet ze graag en opstap met de trailer ook

ydnew

Berichten: 1156
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Gramundes-Oliveira do Hospital.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 01:51

ik zette net bij een ander topic foto's neer van het veulen van festa van een paar maanden oud....denk plaats ze hier ook even....het is echt een toverbal qua kleur...hij is nu heel donker bruin met bruine vlammen om het zo maar te zeggen. vd week ga ik er weer heen en zal eens meer foto;s maken. HIj woont nu vlak achter ons en gezien onze eigen nieuwe rijbak nog niet klaar is ga ik daar in de bak aan het trainen met zijn moeder Festa en onze fjord Chris.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas heeft de eigenaar van het veulen nu toch ingezien dat een veulen groot brengen veel tijd en de nodige centen kost terwijl je er niet op kunt rijden. Ik wou dat hij dit een tijd geleden had bedacht, dan had hij haar nooit laten dekken..... maar goed... hij denkt er nu dus over om hem toch weg te doen. Terug nemen is voor ons geen optie. ik wil er wel een bij, maar een die alles al kent en lekker makkelijk met toeristen...en geen jong hengstje. dus wie weet? zoekt iemand nog een geweldig mooi lief beestje? geen papier bij, wel helemaal 100% Lusitano. 't is alleen een eindje rijden....(pa heeft geloof ik geen papier, moeders kan dit wel krijgen maar moet eerst dna test e.d. en hebben wij geen behoefte aan)

celinaaaaxx

Berichten: 19
Geregistreerd: 29-09-11
Woonplaats: In mijn huis ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:56

Ik heb zelf geen Lusitano maar zou er wel graag een willen. Als jullie eens een aparte, prachtige Lusitano kruising willen zien moeten jullie maar even deze link aanklikken <<) (Er zijn trouwens nog veel meer prachtige PRE's op die website)

http://www.andalusieropmaat.nl/?q=content/distinto

Ik wilde het even met bokt delen haha 8-)
Hij staat als het goed is nog te koop, ik ben helemaal verliefd <3

lovezico
Berichten: 515
Geregistreerd: 02-01-11

Re: Zijn er meer mensen met een Lusitano ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:06

Ik heb een 8 jarige Lusitano ruin!
Afbeelding

Priyanka
Berichten: 185
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 08:08

Hallo beste lusitano vrienden ,
Ook ik heb een Lusitano merrie van 13 jaar en vind het een geweldig ras .
Ben erg happy met haar !

Ben zoekende naar een maatje voor haar .Uiteraard wel een Lusitano .
Mocht iemand iets weten rond de 156/158 ,dan hoor ik het graag .
Voorkeur een schimmel .Met een goede basis in de dressuur .

Leuk om Lusitano liefhebbers op Bokt te vinden .

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:15


ydnew

Berichten: 1156
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Gramundes-Oliveira do Hospital.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 00:37

amosfantasia schreef:
Hallo beste lusitano vrienden ,
Ook ik heb een Lusitano merrie van 13 jaar en vind het een geweldig ras .
Ben erg happy met haar !

Ben zoekende naar een maatje voor haar .Uiteraard wel een Lusitano .
Mocht iemand iets weten rond de 156/158 ,dan hoor ik het graag .
Voorkeur een schimmel .Met een goede basis in de dressuur .

Leuk om Lusitano liefhebbers op Bokt te vinden .


Hier in Portugal heb je prachtige Lusitanos voor weinig..de een kent basis de ander is goed door gereden....maar het overwegen waard om er eentje vanuit pt naar nl te halen, als ik prijzen zie in nl dan kun je er hier een mooier en beter voor minder kopen met transport kosten.....men kan ze hier op het moment aan de straatstenen niet kwijt. Wij hebben de onze ook van een fokker voor weinig, wel wonen wij in pt dus geen transport kosten...... wij hebben werkelijk een prachtige merrie die niet al te duur was omdat men op zwart fokt, en zij was niet zwart, maar valk en schimmel......mocht je meer info willen over mogelijkheden dan kun je een pb sturen.

SteffiiY

Berichten: 22540
Geregistreerd: 26-04-06

Re: Zijn er meer mensen met een Lusitano ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:07

Wat is weinig ydnew? En dan betaal je wel veel kosten aan vervoer naar Nederland toch?

ManonvanEs

Berichten: 82
Geregistreerd: 22-02-14
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-14 15:42

och och wat ben ik toch jaloers op sommige mensen :')

Eefiepeefie

Berichten: 864
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Utrecht

Re: Zijn er meer mensen met een Lusitano ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 13:19

transport is +- 850 euro!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:09

Volgens mij liggen de prijzen in Portugal zelf nu wel wat lager, zeker als je de juiste adressen weet te vinden, dan heb je nog een betaalbare met de transportkosten erbij.
Ik heb altijd gehoord dat je voor een goed betrouwbaar transportadres zo'n 1000,- kwijt bent, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Voor minder zal ook best eens kunnen lukken inderdaad.

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Zijn er meer mensen met een Lusitano ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 14:43

In Portugal zijn zeker goedkopere Lusitano's te vinden. De keuze is daar ook groter, dus dat is vrij logisch. Hier zijn ook zat KWPNers die voor een klein prijsje van eigenaar mogen wisselen. Inderdaad komt er in Portugal je transport nog bij en, althans voor de meeste mensen die toch willen gaan kijken, je eigen reis- en verblijfskosten. Daarbij is het even zoeken voor iemand die daar niet bekend is. Het zijn namelijk de kleinere fokkers of particulieren die in prijs zijn gezakt. De grote fokkers hanteren nog gewoon hoge prijzen.

In NL zijn ook af en toe jonge Lusitano paarden te koop voor een heel gunstige prijs. Wij hebben hier ook hobbyfokkers die op een gegeven moment graag hun jonge spul willen verkopen. Door de crisis blijven de jonge paarden toch langer lopen en daarmee zakken uiteindelijk de prijzen. Daar kun je je voordeel mee doen.

Ik denk dat er met een beetje geluk voor iedereen wel een paardje te vinden is in binnen- of buitenland.

ydnew

Berichten: 1156
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Gramundes-Oliveira do Hospital.

Re: Zijn er meer mensen met een Lusitano ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 15:42

Zoekt iemand nog een leuke beauty vanuit Portugal? transport is 1000,- voor 850,- kan ik het niet vinden....alleen vanaf 3 paarden in een keer (van 1 eigenaar). is het 850,- ex btw.

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:56

Ik meld me hier ook even...

Wij hebben twee lusitano's

Zimbro van 10 en 100% Alter Real gefokt (Bisturi x Luxelia v. Xaquiro)

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast hebben wij een 5-jarige goedgekeurde Lusitanohengt van 1.72: Estandarte III (Rico x Marqueza v. Hostil)

Afbeelding

Afbeelding
(op deze foto net in Nederland en aan het kennismaken met het Nederlandse buitenleven)

ChocooPrins

Berichten: 1564
Geregistreerd: 08-05-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 13:13

Hoi ik meld mij ook!
Ik rij nu een palomino lusitano hengst van 9 jaar oud.
Sinds april 2014 in belgie. Hij staat te koop bij ons op stal. Maar aangezien de enorme klik ben ik alles op alles aan het zetten om hem mijn paard te kunnen noemen.
Hier een kleine impressie, dit was de 3 de keer dat ik ermee aan het werk ging. Ondertussen zijn we nog meer gegroeid, maakt hij zijn passen al beter af. En draaft hij ruimer. Hij wil echt werken.
Verder is hij eenkennig en nog beetje bang voor alledaagse handelingen, dit gaat elke dag beter. Maar onder het zadel zo goed als bomproof te noemen.

http://youtu.be/2l33lS4fGEs

Over zijn afstamming weet ik nog niets. Hij heeft geen goedgekeurde vader. Heb verder zijn papieren nog niet bekeken. Maar voor mij is dit ook niet zo belangrijk.

Nu ik weet niet als het toegestaan is. Maar bij ons staan er regelmatig lusitano's te koop.
En sinds kort ook een jonge groene hengst, wel gereden en eerlijk maar nog jeugdig. Uiterst geschikt voor werking equitation. Zeer goede wendbare galop.
http://www.kapaza.be/nl/paarden/zeer-mo ... 605292.htm

snoopydogy

Berichten: 2220
Geregistreerd: 20-11-11

Re: Zijn er meer mensen met een Lusitano ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 10:14

hey

dit is mijn bijna 5 jarige lusitano
foto is van vorige zomer

Afbeelding
Afbeelding

SCCherren
Berichten: 28
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: klazienaveen

Re: Zijn er meer mensen met een Lusitano ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:54

wauw die hierboven is mooi

snoopydogy

Berichten: 2220
Geregistreerd: 20-11-11

Re: Zijn er meer mensen met een Lusitano ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:03

dank je voor het compliment

FD_horses

Berichten: 1254
Geregistreerd: 22-09-12
Woonplaats: Achterhoek

Re: Zijn er meer mensen met een Lusitano ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:07

Prachtige paarden!

xnoortjex
Berichten: 18
Geregistreerd: 30-09-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 13:16

Afbeelding
Afbeelding

dit is mijn 6 jarige Lusitano <3

Priyanka
Berichten: 185
Geregistreerd: 07-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:40

Ja hoor ik heb een Lusitano-merrie .Zij is een schimmel van 157 hoog .Ik ben zo enthousiast over dit ras .Super braaf/cool,leergierig,heeft looplust, *D .Er zijn GEEN minpuntjes te vinden .

Aangezien haar maatje(geen lusitano,maar wel geweldig paard van 156.4)een oudje van 25 jaar is en met artrose zal het niet lang meer duren dat hij er nog is .Zeer triest want ik heb hem al erg lang ,maar de Lusitano zal hem ook erg gaan missen .

Vandaar mijn speurtocht naar een super brave lusitano (geen hengst) en niet groen .

Ben al naar enkele gaan kijken maar..een paard met ondeugden zoek ik niet .Oa het kribbebijten ,bokken oid .

Doel...dressuur en buitenrijden .

Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 12:32

Hallo,

Ik ben sinds zondag in het bezit van een Lusitano ruin *\o/*
XPTO de Payres:
Afbeelding

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 21:32

Leuk mooi hoofd en kleurtje