Nakomelingen Haitse 425

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MargotM

Nakomelingen Haitse 425

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 00:20

Wie heeft er een nakomeling van Haitse 425?
Ik heb een 3 jarige merrie, Binske. Ze is een Haitse 425 x Folkert 353.

Ik zou wel willen weten of en hoe ze op haar (half)broers en zussen en op haar papa lijkt :)
Binske is in ieder geval heel leergierig, voorwaarts en werkwillig. Ze volgt mij het liefst de hele tijd en als dat niet kan houd ze mij wel in de gaten.

Hier is een foto van mijn kanjer:
Afbeelding

Ik ben benieuwd naar jullie paarden!

Groetjes,

Margot

Nicole288

Re: Nakomelingen Haitse 425

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 00:49

FB -> BKR

MargotM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-11 06:58

Dank je wel, ik had al zitten twijfelen.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 11:14

Ik heb een nu vierjarige ruin van Haitse 425 zie mijn website www.fanerberveld.nl voor foto's.
Hij staat bij te koop

MargotM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 23:00

Die twee hebben qua uiterlijk wel wat van elkaar. Weet jij meer over typische Haitse trekjes?

nikkietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 12:19

Ik rij ook een haitse nakomeling. Wordt dit jaar 5. Het is een erg sensibel paard met een pittig karakter. Hij heeft veel in huis maar is onder het zadel niet altijd even makkelijk te bewerken. In de omgang daarentegen kun je geen beter paard hebben. Erg mens gericht, vriendelijk en heeft nooit genoeg aandacht.
Hij is trouwens wel echt een late qua fysieke ontwikkeling. Heb hem ook pas met 4 jaar zadelmak gemaakt omdat hij nog zo'n slungel was.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:22

MargotM schreef:
Die twee hebben qua uiterlijk wel wat van elkaar. Weet jij meer over typische Haitse trekjes?

Qua karakter vind ik hem niet anders dan mijn andere (jonge) paarden. In de omgang een zeer braaf en vertrouwd paard en onder het zadel de wil om te werken zonder sterk of vervelend te zijn.

MargotM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 07:33

Wat leuk om te lezen! Binske is totaal geen slungel, ze wil heel graag werken. Ze gaat zich echt vervelen als ze eens twee dagen niet hoeft te rijden/longeren. Maar ik vind haar nog vrij jong (ze word in juni pas 4) dus we rijden niet vaker dan 2 à 3 keer per week.
In de omgang is ze echt super lief en betrouwbaar. Heel speels maar tegelijkertijd nuchter. Maar dat is dan meer typisch Fries? Ik heb eerlijk gezegd voor Binske vooral kwpn'ers gereden.

verbinnenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:11

M'n Wietze is een Haitse x Nyckle 2008
Foto's van 15 april 2012
Afbeelding
Afbeelding
M'n paardjes van groot naar klein :D Wietze staat rechts op foto
Afbeelding

Wietze werkt graag en vind dubbellonge werken super leuk, voor onder zadel is het met opleren denk ik ergens mislopen (voor ik hem kocht). Hij was heel angstig op ruiter en al wat ruiter doe, dus wij zijn eigenlijk bezig met heropleren wat dus wat moeizamer loopt.
Ik laat dit doen door koppel want zelf heb ik wat onder zadel m'n vertrouwen verloren en ben ook wat angstig type ruiter.
Maar aan de hand zijn we een super team.
Hij doet toch zijn best en wil best een cool braaf paardje zijn, maar hij is nog al een vluchterstype. Maar een knallend onweer maakt hij weer niets uit onder zadel.
Bokke of naar doen zal hij niet doen maar wel op de vlucht gaan.

Heb hem gekocht op 4jarige leeftijd en was hij eigenlijk nog behoorlijk puppie nu begingt hij stilletjes wat meer paard te worden
Nu is die inmiddels 5 geworden en heeft een stockmaat 1m60

Ervaar hem toch al best wantrouwig paardje naar vreemde toe, heeft heel wat in gehad om zijn vertrouwen te winnen.
Maar nu hij me vertrouwd is hij geweldig in omgang, lief, super aanhankelijke knuffelbeertje, best dapper als het om bange momenten gaat. Zal aan de hand niet echt over dolle heen gaan, even opzij springen of wat trippelen en de keer erop geen problemen meer.
Aandacht krijgt hij nooit genoeg van, heb hem nu 10 maand en als ik aankom is hij diegene die me het hardste groet van m'n paardjes :)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 23:00

Ookal is er al heeeeeeeeel lang niet meer gereageerd op dit topic, hierbij een foto van een Haitse 425 nakomeling, Wiebe
(hij is verkocht en ik ben nog steeds opzoek naar hem, maar dat is een ander topic ;) )
Afbeelding

oh zie nu dat het wel meevalt met wanneer er voor het laatst gerageerd is, sorry!
ben nieuw :o

Benielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:36

Heey, er is hier precies al een tijdje niet meer op gereageerd maar mijn fries
is ook een nakomeling van haitse 425, hij is nu 5 jaar,
Er staat ook nog een foto van hem op mijn profiel ;)
Afbeelding