Eigenaars van tuigers hier klikken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 18:15

1.85!!!!!!!!!!!!!!!
Wow, dat is echt hoog.
Ik heb een paar keer op een paard van 1.80 gereden (kreeg nog net geen hoogtevrees Hihi...

Cantaor
Berichten: 659
Geregistreerd: 13-07-02
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 01:10

Ik zat trouwens te denken, "omdat ze best wel een ramshoofd heeft " hoe ik dat dan moet doen met een hoofdstel en halster?
Past ze de neusriem dan wel? HiHi, ik heb nog nooit een paard gehad met zo'n "vooral brede" neus.

Sambooo
Berichten: 132
Geregistreerd: 06-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 07:34

Gewoon grootste maat kopen, maatje Shire ofzo Knipoog Nee hoor, gewoon full, iig voor mijn paard. Als ze wat kleiner is, past cob misschien ook wel!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 07:57

Ik moest bij een Full hoofdstel idd flink wat gaatjes bij schieten in de neusriem, het gaatje waar het nu inzit, zit dan ook helemaal aan het eind van het riepmje. Een grotere maat hoofdstel kopen zal (bij mij) weinig zin hebben, want de keelriem zit bij dit hoofdstel al op het strakste gaatje om goed te zitten.

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:06

wij hebben ook 5 tuigers. op 2 daar van rij ik. die andere zijn nog jaarlingen

wij mennen er mee, ik rij er op,

ik vind het over het algemeen hele eerlijke en betrouwbare dieren

Helina0611

Berichten: 1196
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:42

misschien is ze iets kleiner maar 180 is ze zeker. ik ben best wel lang maar kom niet boven de schoft uit. en mijn benen komen ook niet onder het zadel vandaan. ik heb ook een haffie en dat rijd heel anders ik vind dat de snellere gangen lekkerder zitten op een groot paard dan op een kleine. misschien is het verschil van leeftijd ook van belang. als je een hoofdstel wil komen moet je echt wel op letten mijn paard heeft een hoofdstel full maar ik heb ook hoofdstellen gehad die kleiner waren. en die paste ze niet. groetjes

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:04

Hoofdstellen zijn bij mij ook niet gemakkelijk. Mijn merrie heeft dan geen ramsneus, maar wel een redelijk breed hoofd.
Qua breedte heeft ze echt een full nodig (neusriem zit dan wel op het op een na laatste, op een na loste, hoe zeg je dat Tong uitsteken, gaatje) maar ik moet altijd gaatjes bijprikken omdat m'n neusriem te laag hangt, m'n bit te laag hangt, de sperriem is altijd te groot..

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:06

Ik heb voor mijn tuiger met ramshoofd een Cob hoofdstel met Full keelriem. Dat past het mooiste.
En anders een heel cobhoofdstel, in full verzuipt hij, dat is veel te groot

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:32

Mijn tuiger, die ook weleens onder zadel komt, heb ik pas het Cob-hoofdstel van een ander paard gepast. Gewoon omdat ik het zo mooi vond, zo'n bruin onderlegd Stübbenhoofdstelletje. Het was zoveel te klein dat het gewoon komisch was. Dus die van mij heeft gewoon Full, van alles.

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:40

NaadFuryo schreef:
Heb ook een tuiger hij heeft ook een ramshoofd het is echt een schat wat we doen met hem is dressuur, buitenrijden en wil hem ooit nog eens voor een kar laten lopen.... Verder heeft hij echt een wereld karakter hij is verschrikkelijk lief maar kan wel een plaag zijn af en toe... Pling


Furyo zijn ramshoofd vind ik best wel mee valle tis gewoon een schat Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:42

Iemand hier nog naar het tuigpaarden kampioenschap dekhengsten in Hoogland geweest afgelopen zaterdag?

herofan1994
Berichten: 1
Geregistreerd: 29-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 17:06

Helina0611 schreef:
hey ik heb ook een kwpner tuiger als paard. ze is heel lief en heeft een goed karakter ze is 15 en nog eel speels. ze heeft geen rams hoofd. ze is 1.85 dus erug hoog ze rijd voor de kar ik rijd dressuur en spring af en toe met haar . springen vind ze minder leuk. voor de kar zijn het supper beestjes groetjes franca

bren

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: noord holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 16:56

heb ook een tuiger van lorton,
is 4 jaar oud en reed ermee voor de kar
maar nu vooral onder het zadel.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 17:06

bren schreef:
heb ook een tuiger van lorton,
is 4 jaar oud en reed ermee voor de kar
maar nu vooral onder het zadel.



Hey dat is een in de buurt tuiger !
Leuk dier !
Ben je al verder met hem te beleren ? Het zijn meestal niet de makkelijkste maar wel de eerlijkste !

Imago01

Berichten: 4919
Geregistreerd: 21-07-03

Re: Eigenaars van tuigers hier klikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 18:16

Ik heb niet een volledige tuiger maar hij voert zeker en duidelijk tuigbloed. Ik rij ZZ-licht met hem.
Foto's in mijn profiel. Oh ja...hij is 1.73m en met zadel op toont hij zo'n 1.78 m

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Re: Eigenaars van tuigers hier klikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 01:20


Moesakie

Berichten: 34
Geregistreerd: 31-07-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:50

Hallo, Ik had een tuiger, helaas door een peesblesure heb ik haar weg moeten doen. Haar vader was cambrige Cole. Die heb ik ook een keer opgezocht, toen die nog leefde. Mijn paardje had een superlief karakter, hield alleen niet van mannen. Heb helaas geen foto's. Groetjes.

_Jolien_

Berichten: 1199
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Eigenaars van tuigers hier klikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:56

ik rijd op een tuigpaard. Marleen staat dus ingeschreven bij het kwpn stamboek categorie tuigpaard. Echter zijn haar vader en moeder Gelders, maar aangezien haar vader Fortissimo is, kon ze zowel onder tuig als gelders ingeschreven worden en is ingeschreven onder tuig.

het is een schat van een beest alleen ziet heel veel kaboutertjes...

Helina0611

Berichten: 1196
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Voorburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:50

hey ik helina na gemeten ze is geen 1.85 zo als ik dacht. maar ze is +/_ 1.80 ik heb haar na gemeten. toch nog moeilijk want ze wind de maat lat eng. whahaa FOUTJE

Bellafigura

Berichten: 84
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:15

Teigetje008 schreef:
tja, ik moest hier klikken dus... Ik heb ook een tuiger: Stella. Zij is een Indurain*Factor, met je raad het al: een ramsneus
Stella is hartstikke lief, gaat voor me door het vuur, maar kan soms behoorlijk heet worden. Ik rij met Stella onder het zadel, neem af en toe een sprongetje en ze staat voor de wagen. Ik vind het heerlijk zo'n veelzijdig paard.(kunnen gewone KWPN'ers ook wel..). Ik vind dat een tuiger vaak net dat ietsje meer heeft, dat van: TADAA, hier ben ik! Hier mijn tuiger:
[img]ttp://pic3.picturetrail.com/VOL11/2103880/4908758/63837487.jpg[/img]


Tja, op die tweede foto rij je met een slofteugel of een halsverlenger, en dan vraag ik me af: waarom? Is ze buiten zo heet dat je haar zonder niet kan houden? Aan het onderschrift te zien, heb je endurance Holten gereden. Daar mag je niet met slof of halsverlenger rijden, rij je dan met martingaal?

Heb zelf een tuigtypische Gelder, ook ramshoofd, heerlijke muts, en ik moet erg consequent zijn, anders neemt ze een loopje met me. Maar die kan ik buiten op een pink sturen. Rij als het zo uitkomt op alleen een halstertje (eerlijk toegegeven: ook pas sinds een jaartje).

Bellafigura

Berichten: 84
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Eigenaars van tuigers hier klikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:21

xxjollyxx schreef:
ik rijd op een tuigpaard. Marleen staat dus ingeschreven bij het kwpn stamboek categorie tuigpaard. Echter zijn haar vader en moeder Gelders, maar aangezien haar vader Fortissimo is, kon ze zowel onder tuig als gelders ingeschreven worden en is ingeschreven onder tuig.

het is een schat van een beest alleen ziet heel veel kaboutertjes...


Kaboutertjes, he? Zou het in de familie zitten? Mijn Fortissimo-dochter ziet overal Plurken in het bos, en haar tante (Allegro-merrie) is altijd op de loer voor Woohzels. Woohzels zijn familie van de Plurken, maar hier op de zandgronden zijn ze iets groter en minder compact dan op de kleigrond in de buurt van Ommen. Gaat die van jou ook met vier hoeven tegelijk de lucht in? En kan ze haar hals in een dubbele slang leggen om te kunnen blijven kijken, ondanks dat je aan de teugel rijdt?
Zo ja, dan is het echte een Fortissimo!

pandabeertje

Berichten: 1615
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Eigenaars van tuigers hier klikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:27

Bellafigura schreef:
xxjollyxx schreef:
ik rijd op een tuigpaard. Marleen staat dus ingeschreven bij het kwpn stamboek categorie tuigpaard. Echter zijn haar vader en moeder Gelders, maar aangezien haar vader Fortissimo is, kon ze zowel onder tuig als gelders ingeschreven worden en is ingeschreven onder tuig.

het is een schat van een beest alleen ziet heel veel kaboutertjes...


Kaboutertjes, he? Zou het in de familie zitten? Mijn Fortissimo-dochter ziet overal Plurken in het bos, en haar tante (Allegro-merrie) is altijd op de loer voor Woohzels. Woohzels zijn familie van de Plurken, maar hier op de zandgronden zijn ze iets groter en minder compact dan op de kleigrond in de buurt van Ommen. Gaat die van jou ook met vier hoeven tegelijk de lucht in? En kan ze haar hals in een dubbele slang leggen om te kunnen blijven kijken, ondanks dat je aan de teugel rijdt?
Zo ja, dan is het echte een Fortissimo!


Nou ik heb een Goya (v.wilhelmus) x Waterman.
Die ziet ook alles wat beweegd en niet beweegd
Ach al die tuigers zijn toch familie van elkaar. INTEELD

Bellafigura

Berichten: 84
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Eigenaars van tuigers hier klikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:47

pandabeertje schreef:
Bellafigura schreef:
Kaboutertjes, he? Zou het in de familie zitten? Mijn Fortissimo-dochter ziet overal Plurken in het bos, en haar tante (Allegro-merrie) is altijd op de loer voor Woohzels. Woohzels zijn familie van de Plurken.


Nou ik heb een Goya (v.wilhelmus) x Waterman.
Die ziet ook alles wat beweegd en niet beweegd
Ach al die tuigers zijn toch familie van elkaar. INTEELD


Ach ja, Whoozels zijn familie van de Plurken en alle tuigers zijn ook familie van elkaar. Vandaar dat alle tuigers en tuigtypische Geldersen schrikken van Whoozels en Plurken. Dat is genetisch bepaald. Nou word ik wel heel filosofisch: schijnt te maken te hebben met archetypen. Archetypische tuiger krijg je dan.

Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:55

Is dit niet een oud topic

Bellafigura

Berichten: 84
Geregistreerd: 17-12-05
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:34

rakkertje13 schreef:
Is dit niet een oud topic


Wel oud maar nog springlevend