[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_arjolein

Berichten: 1433
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 14:35

Ah gefeliciteerd Getty wat mooi! <3

Fijn dat Dieke nog steeds blij is!

Meya al een veulen?

Vanochtend even een bosritje gedaan. Lekker met dit weer.
Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 15:39

Getty gefeliciteerd qat fijn dat alles goed is gegaan!

Meya_

Berichten: 1434
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 22:46

Getty hopelijk krijgt ze er geen last van.

Marjolein heerlijk met dit weer! Hier nog geen veulen, het is weer wat rustiger geworden. Gisteravond piepklein harsje aan de uier. Vanmiddag leek alsof her gelekt had, maar geen drup meer waargenomen. We wachten het af, de birth alarm voor de nacht maar weer omgedaan. (Had 'm overdag lekker af, lekker naar buiten en even geen singel om)

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 06:57

Meya spannend hopelijk gaat alles goed straks tijdens de bevalling

Dennenboom

Berichten: 705
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 07:54

Heerlijk Marjolein :D

Meya Spannend! Hopelijk duurt het niet lang meer

Hebben jullie een idee wat de prijzen voor Ster merries met vol papier (5jr) zijn?

afkepieteke

Berichten: 237
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 07:58

Dennenboom, wat ik in mijn zoektocht naar een Fries tegenkwam lag een prijs van een 5 jarige stermerrie wel rond de 20k

Meya_

Berichten: 1434
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 08:47

Een veulen!!! :D

Lys_PPA

Berichten: 1343
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 08:56

Leuk, gefeliciteerd! Hengstje, merrietje? En alles goed gegaan :D

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 09:14

Meya_ schreef:
Een veulen!!! :D

Gefeliciteerd!wat is het geworden?

Meya_

Berichten: 1434
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 09:39

Een hengstje, zo'n knapperd en super lief <3
Ging heel snel. Maar stond netjes op tijd , gedronken en ook gepoept. Merrie is ook super lief. Nu wachten op de nageboorte

Werk afgemeld. Ik was onderweg, toen weer huiswaarts gegaan. Heb maar gezegd dat ik morgen wel ga trakteren op beschuit met muisjes :+

M_arjolein

Berichten: 1433
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 10:45

Ah toch nog snel Meya! Gefeliciteerd!!!

Ik kom ze inderdaad ook wel tegen rond de 20K Dennenboom.

Dennenboom

Berichten: 705
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 13:10

Zo dat is snel veranderd Meya! Gefeliciteerd met de knappe man!

Bedankt voor jullie reacties. Ga binnenkort bij een ster merrie kijken, vind alleen wel dat ze al even te koop staat. Het is natuurlijk ook niet weinig geld.. vandaar dat ik mij afvroeg wat 'normaal' is *D

Fleuribelle
Berichten: 774
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 13:20

Gefeliciteerd Meya. Ben benieuwd naar de foto’s.

boemel

Berichten: 8416
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 14:43

Gefeliciteerd Meya!
Lekker als het zo soepel verloopt en ben benieuwd naar de foto’s.

Dennenboom

Berichten: 705
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 17:09

Hoe gaat het Meya?

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 18:44

Gefeliciteerd Meya!!

Hier gaat alles goed met veulen en merrie <3
Afbeelding

Meya_

Berichten: 1434
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:06

Wat een knapperd Getty!

Dit is de onze <3

Afbeelding
We noemen hem Bûke fan Stokmanshiem.
Is een Kanne 534 x Bikkel 470 x Haitse 425.
Gaat allemaal goed hier!

Ookal zei ik het vanochtend voor de lol tegen de regie vh werk, ik neem morgen 2 rollen beschuit en muisjes mee. Leek me wel een stunt :')

boemel

Berichten: 8416
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:14

Wow mooi. En wat staat hij al trots.

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 21:56

Sunnyhorse nog gefeliciteerd! Super schattig

Getty ook gefeliciteerd!! Mooi hoogbening veulen <3

Meya gefeliciteerd! Kijk 'm staan :wow: _O-

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 06:47

Wat een knappe veulens!

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 07:45

Meya, nou inderdaad! Wat staat hij al trots de wereld in te kijken! Gefeliciteerd!

Getty, mooi Pronkje hoor! Oogt ook levendig en prachtig.

Dennenboom, ben jij al bij de stermerrie geweest? Valt ze in een hogere prijsklasse? Ik heb niet het idee dat de hogere prijsklasse erg hard loopt momenteel, maar heel goed heb er er ook geen zicht op.

Fleuribelle
Berichten: 774
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 10:35

Meya, dat is een mooi statig mannetje. Kijkt trots de wereld in.

Jinthe2

Berichten: 61
Geregistreerd: 14-07-23

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 11:06

Oooh nog meer veulens! Gefeliciteerd! Konden ze maar wat langer klein blijven he <3
Wij zijn weer terug van vakantie dus ik ga nog eens goed bij lezen :9k

Wij verwachten begin mei ons eerste veulentje dus kunnen in de zomervakantie niet op vakantie. Het veulentje voor mei is de eerste voor deze merrie dus even afwachten hoe ze dat gaat doen. Wij kijken ook weer uit naar zo'n kleine dabber!

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 12:18

Getty_Maan schreef:
Gaan er ook mensen van deze groep vrijdagavond naar de bijeenkomst van het JongKfps bij stal Kadyk? Ik wil graag Menso van dichtbij bekijken en ben benieuwd naar de stal. Vandaar dat ik mij heb opgegeven.

Het is inmiddels natuurlijk mosterd na de maaltijd om de vraag te beantwoorden :') Maar ik vond het wel enig om jou en Marjolein eens irl ontmoet te hebben :)
Gefeliciteerd met het prachtige merrieveulen!

@Boemel; hoe gaat het nu met Diekke?
Ik had het filmpje van Mirtje op jouw insta gezien: ik kan echt genieten van zulke nuchterheid. Ik ben wel heel benieuwd hoe ze het gaat doen tijdens het beleren. :o

M_arjolein schreef:
Ik heb de hengstigheid gemist deze week. Echt stom. Begin van de week toen ik het verwachtte liet ze niks zien. Toen wat andere drukte gehad en Stalgenoot stond er zaterdag bij en ze was enorm hengstig. Maar gister trapte ze alweer naar de ruin. Dus helaas ga nu over 15 dagen maar preventief elke dag bij de tuin staan :')

Oei, dan baal je! Hopelijk mis je de volgende cyclus niet.

Laura1982 schreef:
Met Douwe gaat het hetzelfde.
Hij is niet slechter geworden maar ook niet mega fit. De dierenarts en ik zijn van mening dat we hem rustig in het werk houden en kijken hoe hij het gaat doen.

En dat houd in 20 min stappen en dan 3 x 3 rondjes draven in die tijd. Hij hoest niet maar heeft nog wel wit snot uit zn neus. In 2021 duurde het ook een eeuwigheid voor we heb weer op de rit hadden dus daar ga ik nu ook maar vanuit. Ik wil niets forceren.

Dat is nog een vrij pittig vooruitzicht... Maar jouw geduld en instelling zijn prijzenswaardig. Klinkt alsof Douwe in goede handen is.

@Sunny: het veulen is echt prachtig <3 heerlijk om zo het jonge spul te aanschouwen!

Dennenboom schreef:
Hier beetje in dubio/discussie met mijn man. Eigenlijk wil ik mijn merrie (nu ze toch geen veulen aan de voet heeft) wel weer onder het zadel of voor de wagen en in de sport hebben. Ik heb er alleen geen tijd voor en ze is ook nog erg groen. Dus dacht aan een bijrijder die serieus is maar manlief wil niet meer mensen op het erf hebben -O- een trainingsstal wordt ons te duur, zijn we vorig jaar al met haar heen geweest. Zouden er ruiters/menners zijn waar je met het paard heen kan gaan ofzo? Iemand daar ervaringen mee?

Wat een lastige situatie. Ik weet wel dat er ruiters zijn die inderdaad paarden op locatie trainen of waar je heen kan met jouw paard. Maar ik ken er persoonlijk geen (goed genoeg) om je een naam te kunnen geven.

M_arjolein schreef:
Vanochtend was de zadelpasser dus we moesten toch even aan de bak. Zadel zat krap bij de schouder dus was wel goed dat er even wat aan gebeuren ging. Nu weer top en heb het kraken bij de schouder ook niet meer gehoord.

Dat is goed nieuws!

Overigens mis ik het rijden sowieso wel, zeker met mooi weer of als ik stalgenoten enorme vooruitgang zie boeken of hele leuke wedstrijden zie rijden. Maar goed, komt nog wel. Ik heb mijn zinnen gezet op het moment dat Pit zover is dat we haar kunnen gaan inrijden en alles wat we in tussentijd met Jels kunnen bereiken is gewoon mooi meegenomen.

boemel schreef:
Ik moest die Fries ook rijden ivm zadelpasser. Er moest t eea aan aangepast worden. Ik heb dat paard niet eerder gereden en ook nooit onder het zadel gezien.
Dus best lastig qua rijden. Het stormde enigszins, vreemd paard, snel even gereden voor de zadelmaker kwam, terwijl de zadelmaker er was en na aanpassing 2x.

Op zich een leuk paard, maar niet fijn aan het been en daardoor bleef hij een beetje bovenin hangen. Ik denk wel dat hij fijn kan worden als hij wat meer op power gevoerd gaat worden en meer op het voorwaarts gericht gereden gaat worden.

Oké, nu ben in geïntrigeerd. Je moest het paard rijden voor een zadelmaker. Maar ging dat dan om een zadel dat aangepast moest worden, of een nieuw zadel dat uitgezocht moest worden? Waarom werd het niet door de eigen ruiter gereden? Wil je niet juist weten hoe het zadel ligt met de eigen ruiter?

@Afkepieteke: hoe staat het inmiddels met de nieuwe aanwinst? Is er nog nieuws?

@Meya: gefeliciteerd met de geboorte van het fiere heerschap!

Hier zijn spannende tijden aangebroken!

Woensdag is Jels gespoeld en ik blijf mij verbazen hoe braaf die merrie is. Ze stond heel geduldig en redelijk ontspannen in de opvoelbox. Ze hoefde niet gesedeerd te worden en het verliep allemaal ontzettend soepel. Het filter checken op een embryo was nog best even spannend. Pas in het 2 of 3 voorlaatste roostervakje vond hij het embryo. Ik heb van binnen toen wel even een vreugde dansje gedaan. 21 jaar en na alles wat we hebben doorstaan, in één keer drachtig en bovendien een goed embryo leveren <3 Die merrie is gewoon goud. Ik hoef geloof ik niet uit te leggen dat ik trots ben als een pauw!

Later in de middag kreeg ik bericht dat de transplantatie ook vlekkeloos was verlopen. Dinsdag maken ze een echo om te kijken of het is blijven zitten. Over een week of drie hopen we dat we een hartslag kunnen waarnemen en dan gewoon maar aftellen denk ik :D

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 12:35

Jelske! Dat is een mega sprong in je hart waard! Wat mooi dat het zo voorspoedig gaat. Ik duim voor je. Zo bijzonder ook dat het zo kan.