[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_arjolein

Berichten: 1433
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 14:04

Ik denk dat dat wel kan Dennenboom. Lijkt mij opzich ook wel makkelijk voor iemand die evt wel al meerdere paarden op stal heeft hoeft diegene niet te reizen. Maar ben jij natuurlijk wel veel tijd kwijt met trailer heen en weer. Jammer dat je man niet ziet zitten iemand op het erf.

Haha Getty typisch dat Maan dat wel weer voor elkaar krijgt! Hopelijk houdt Hiske de baby nog even binnen haha.

Boemel leuk even rijden! Goede bak is wel noodzakelijk met dit weer.

Prachtig veulen Sunnyhorse

Fijne vakantie Jinthe!

Fijn dat het goed gaat met die 2 Fleuribelle

Jammer dat Douwe nog niet echt opknapt Laura.
Snap dat je niks wil forceren.

Onze bak is momenteel ook niet heel denderend helaas . Had eigenlijk al even gesleept moeten worden maar toen kwam er een bak regen. Dus nu Issie wat sompig. Nouja de hoefslag is redelijk te doen en dan maar even wat minder rijden. Heb er soms wat moeite mee dat ik niet beslist meer hoef want mis het fanatieke rijden soms best wel haha.

Vanochtend was de zadelpasser dus we moesten toch even aan de bak. Zadel zat krap bij de schouder dus was wel goed dat er even wat aan gebeuren ging. Nu weer top en heb het kraken bij de schouder ook niet meer gehoord.

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 15:55

Dennenboom schreef:
Wat een knappe dame SunnyHorse!
Ik heb meestal ook een halster met klip..

Haha die Mirtje

Jinthe, fijne vakantie nog!

Hier beetje in dubio/discussie met mijn man. Eigenlijk wil ik mijn merrie (nu ze toch geen veulen aan de voet heeft) wel weer onder het zadel of voor de wagen en in de sport hebben. Ik heb er alleen geen tijd voor en ze is ook nog erg groen. Dus dacht aan een bijrijder die serieus is maar manlief wil niet meer mensen op het erf hebben -O- een trainingsstal wordt ons te duur, zijn we vorig jaar al met haar heen geweest. Zouden er ruiters/menners zijn waar je met het paard heen kan gaan ofzo? Iemand daar ervaringen mee?


Ik weet dat kabayo dat ook heeft gedaan met haar merrie, zo is haar merrie sport mennen geworden. Ik weet niet welke omgeving jij zit?

Ik herken je gevoel marjolein met het fanatieke rijden, wordt hier ook gemist. Wel fijn dat je zadel weer goed is en caro haar schouder oom.

Dennenboom

Berichten: 705
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 16:58

Getty_Maan schreef:
Dennenboom schreef:
Wat een knappe dame SunnyHorse!
Ik heb meestal ook een halster met klip..

Haha die Mirtje

Jinthe, fijne vakantie nog!

Hier beetje in dubio/discussie met mijn man. Eigenlijk wil ik mijn merrie (nu ze toch geen veulen aan de voet heeft) wel weer onder het zadel of voor de wagen en in de sport hebben. Ik heb er alleen geen tijd voor en ze is ook nog erg groen. Dus dacht aan een bijrijder die serieus is maar manlief wil niet meer mensen op het erf hebben -O- een trainingsstal wordt ons te duur, zijn we vorig jaar al met haar heen geweest. Zouden er ruiters/menners zijn waar je met het paard heen kan gaan ofzo? Iemand daar ervaringen mee?


Ik weet dat kabayo dat ook heeft gedaan met haar merrie, zo is haar merrie sport mennen geworden. Ik weet niet welke omgeving jij zit?

Ik herken je gevoel marjolein met het fanatieke rijden, wordt hier ook gemist. Wel fijn dat je zadel weer goed is en caro haar schouder oom.


Oh ja zoiets staat mij ook wel bij. Ik zit grens Groningen/Friesland

boemel

Berichten: 8416
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 17:51

Ik denk ook dat het wel kan Dennenboom. Er zijn hier veel mensen die bij hun instructie gaan lessen in de bak. In jouw geval zou je geen les nemen, maar iemand er mee laten trainen.
Alleen dat kost je zelf veel tijd.

Vervelend van Douwe Laura. Wellicht heb ik het gemist, maar heb je al zouttherapie geprobeerd?
Ik had zelf een zout difuser gekocht vanwege mijn longontsteking en ik vond zelf dat ik mijn longen best snel weer schoon had.

Fijn dat het zadel weer goed is Marjolein. En de schouder natuurlijk.

Ik moest die Fries ook rijden ivm zadelpasser. Er moest t eea aan aangepast worden. Ik heb dat paard niet eerder gereden en ook nooit onder het zadel gezien.
Dus best lastig qua rijden. Het stormde enigszins, vreemd paard, snel even gereden voor de zadelmaker kwam, terwijl de zadelmaker er was en na aanpassing 2x.

Op zich een leuk paard, maar niet fijn aan het been en daardoor bleef hij een beetje bovenin hangen. Ik denk wel dat hij fijn kan worden als hij wat meer op power gevoerd gaat worden en meer op het voorwaarts gericht gereden gaat worden.

annaxmaex

Berichten: 471
Geregistreerd: 03-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 11:39

Hoii, even een brutale vraag, is er iemand die wat gegevens kan vinden over onze merrie? of ze veulens heeft gehad en welke keuringen ze heeft gelopen toen ze nog jong was? ik ben zelf geen kfps lid dus kan niet veel vinden :D

Bewerkt, we hebben inmiddels antwoord, dankjewel! :)

M_arjolein

Berichten: 1433
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 13:42

Altijd lastig als je even een keer op een paard moet rijden Boemel.

Gister vergadering gehad jong kfps en daarna aansluitend even een rondleiding bij Stal fan de Kadyk. Was erg geslaagd en leuk kwamen we Jelske en haar man zomaar even tegen! :D

afkepieteke

Berichten: 237
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 12:35

Hopelijk kan ik mij deze week of volgende week echt melden, want ik heb namelijk een Fries gekocht. Moet alleen nog gekeurd worden, en is dat allemaal goed komt ze mijn kant op! *\%/*

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 12:47

Afbeelding
Gisteren vanwege natte weer pas voor eerst naar buiten. Dat ging heel mal. Onze merrie was zo dol blij, die heeft alleen maar gerend, gegaloppeerd, gebokt. Kleine uk moest rennen voor zijn leven :') dus dat was maar een kort avontuur buiten.

Vandaag een stuk beter. Merrie gewoon maar vast gehouden en rond gestapt en wat eten gegeven. Nu kon ze zelf mooi tempo bepalen.

Afbeelding
Afbeelding

Afkepieteke: gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Een mooi zwarte parel. Wat voor afstamming heeft ze?

Marjolein, leuk dat je Jelske nog trof!

Dennenboom, ik heb mijn merrie voor een aantal weken heen en weer gebracht maar trainingsstal omdat ik anders destijds ons andere paard alleen moest staan wat voor teveel onrust zorgde geloof dat ik 2 a 3 keer per week dan heen en weer reed. Ik vond dat voor een paar weken wel te doen eigenlijk.
Hoelang heb je zelf in gedachten?
Wil je liefste onder zadel of voor de kar?
Als je echt een professional laat doen dan tikken de kosten ook nog wel aan.
Wellicht kan Ud o de Haa n wat voor jullie betekenen?

afkepieteke

Berichten: 237
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 13:06

Een 3 jarige Tjebbe x Tonjes x Beart merrie

M_arjolein

Berichten: 1433
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 15:22

Wat leuk Afkepieterke!

Haha o jee dat ging wel mal Sunnyhorse. Gelukkig vandaag al wat beter haha.

Hier gister naar de hengstenshow geweest in Gaasterland. Was ook weer geslaagd! Ben echt heel benieuwd hoe Menso en Martinus het straks gaan doen met hun nakomelingen.


Afbeelding

Die van mij kon ook wel wennen aan het weer.

boemel

Berichten: 8416
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-24 15:57

Heerlijk Sunnyhorse!
Lekker samen laten wennen. Volgens mij heeft je veulen een heel lief zacht karakter.

Spannend Afkepieterke. Ik zeg pas gefeliciteerd na de keuring. Wanneer is de keuring?

M arjolein, zo lekker relaxed :o

Mirtje is sinds vrijdag in training bij ons thuis. Omdat ze onbekende mensen nog steeds niet vertrouwd volledig op basis van natural horsemanship. De 1e training ging heel goed. Zometeen de 2e training.
Hier staan ze lekker relaxed in de wei

Afbeelding

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 06:31

afkepieteke schreef:
Een 3 jarige Tjebbe x Tonjes x Beart merrie

Gefeliciteerd!

Marjolein heerlijk he als ze zo genieten

Sunnyhorse wat een dotje

Boemel succes met de training

Dennenboom

Berichten: 705
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 08:54

afkepieteke schreef:
Een 3 jarige Tjebbe x Tonjes x Beart merrie


Leuk, gefeliciteerd! Heb je foto's?

afkepieteke

Berichten: 237
Geregistreerd: 21-10-13
Woonplaats: Trynwalden

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 14:05

Nog niet, alleen wat vage filmpjes met baklicht, hopelijk vrijdag!

Meya_

Berichten: 1434
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 16:28

Getty, nog een veulentje kunnen vangen?
Boemel, uitdaging dus de komende 7 weken. Om een blij paard te houden. Maar buiten mag ze dus wel "gek" doen etc?

Oeps Marjolein :+

Laura, better safe than sorry.. goed dat je niks wil forceren.

Wat een schatje sunnyhorse!

Dennenboom, daar kan ik je zo 123 niet mee helpen hoe dat allemaal in zijn werking gaat.

Gefeliciteerd Afke

Wij konden helaas niet naar de show in Harich. Dit jaar alleen maar HK en stal de m.ersken gehad. :)

Heerlijk boemel, in de wei. Die is hier helaas nog te nat. En we hebben niet zo'n groot stuk dat ze het voor een deel mogen vertrappen van mij :')

Het rommelt hier nachts een beetje, je merkt wel dat ze er klaar mee is.. Ik denk dat het wel eerder komt dan de uitgerekende datum, maar zal niet vandaag of morgen zijn denk ik :+

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 18:24

Nou nog geen veulentje, ze heeft nog nooit zolang gedragen.. Het is pas dag 224, maar is voor haar doen lang. Dus ik verwacht eigenlijk een hengstveulen. Het zal in elk geval niet lang meer duren.

Wat ligt caro daar heerlijk gestrekt marjolein haha.

Leuk een Tjebbe, ben benieuwd naar foto's, hopelijk wordt ze goedgekeurd.

Wat een schoonheid Sunny <3

boemel

Berichten: 8416
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:00

Meya, wij hebben helaas ook niet zoveel wei. Denk puur wei is 4000m2 (2x 2000m2) en het is helaas nog best een natte bende.

Gelukkig zijn er een paar drogere stukken, zodat ze 2 kleine weitjes hebben van ca 700m2.
Doordat er al kunstmest gestrooid is, groeit het gras goed en daardoor brengen ze toch minder schade toe aan de wei.

Echt knap Sunny!

Diekke mag in de wei als ze rustig is.
Helaas houdt ze zich daar niet altijd aan, maar als ik Mirtje alleen in de wei zet, dan gaat Diekke zich echt niet rustiger gedragen := .
Ze lopen tussen de 2 en 4 uur per dag op de wei en de rest van de tijd in de paddock.

Morgen mag het stappen naar 25 minuten.
Ze is nog steeds een blij ei.

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 06:16

Gisteravond net na 22.00 uur heeft Hiske een groot, maar prachtig veulen op de wereld gezet. Wat bevalt die merrie gemakkelijk, alleen even een spuitje voor de nageboorte.

Alles op de camera gevolgd en erna heen gereden. Wederom een merrie!

Afbeelding

Afbeelding

Pittig dingetje en stond gauw in de benen.

Dennenboom

Berichten: 705
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 06:44

Gefeliciteerd Getty_Maan! En een mooi tijdstip ook :D

Meya_

Berichten: 1434
Geregistreerd: 16-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 07:05

Gefeliciteerd Getty! Leuk veulen! en leuk tijdstip :D

boemel

Berichten: 8416
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 07:10

Gefeliciteerd! Wat fijn dat het zo soepel gegaan is.

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 07:58

Wat goed nieuws Getty!! Fijn dat het zo goed verlopen is en gefeliciteerd met het prachtige veulentje.

Lys_PPA

Berichten: 1343
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 09:28

Gefeliciteerd!! <3

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 10:10

Merrie bevalt altijd rond deze tijd en je kan precies aan haar zien welke dag het komt. Helaas heeft ze nog wel extra hulp nodig gehad met de nageboorte.. Hopelijk is het er nu uit en krijgt ze er geen last van.

Fleuribelle
Berichten: 774
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-24 13:37

SunnyHorse wat een schatje.

Gefeliciteerd Getty_Maan. Fijn dat alles goed is gegaan.