[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:39

Gefeliciteerd sunnyhorse!!

boemel

Berichten: 8416
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 09:47

Geweldig. Hartelijk gefeliciteerd *\o/*

Lys_PPA

Berichten: 1343
Geregistreerd: 30-09-19

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:00

Gefeliciteerd SunnyHorse :D

Dennenboom

Berichten: 705
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:22

Gefeliciteerd SunnyHorse! *D

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 10:45

boemel schreef:
Wat fijn dat ze zo braaf was. Daar kan je trots van zijn hè.

100%! Zo'n moment ben ik trots als een pauw. :o +

boemel schreef:
Nou, ik ben in die mate bekeerd dat ik vandaag niet naar de hengstenshow gegaan ben, maar 2 Kwpn-ers en een Ier gereden heb. Allemaal maar eventjes hoor. :o

Ik had eigenlijk een toch wat te volle week gehad qua sociale activiteiten en was echt moe en last van schouders en nek. Paardrijden is mijn allerbeste medicijn ;)

Ik heb eerlijk gezegd wel even heel erg de balen hoe het hier allemaal met de eigen paarden loopt en gelopen is. 6 jaar lang lopen dokteren met Tess en haar veel te jong in laten slapen. Haar opvolger Mirtje wat natuurlijk behoorlijk wat ellende met zich meegebracht heeft en Diekke nu voelt wel als een soort druppel.

Op naar betere tijden :D

Ik help het je hopen Boemel! Ik herken het gevoel wel een beetje en denk ook dat het logisch is. Ik gun het je iig van harte.

Gefeliciteerd met jullie merrieveulen Sunny! Alles goed gegaan?

Ik ben inmiddels net terug van voorlopig weer even het laatste tripje naar de veearts met Jels. Eisprong heeft plaatsgevongen en nu is het wachten tot woensdag - dan gaan we spoelen. Ik heb toch besloten onze eigen dierenarts te laten spoelen. Als er dan een vrucht af komt, brengen we het zelf naar Van Kempen. Voordeel is dan dat ik én bij het terugplaatsen kan zijn én weet wat voor een draagmerrie beschikbaar is. Dus hier is het duimen dat de inseminatie gelukt is :o

Meya_

Berichten: 1434
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:23

Gefeliciteerd Sunnyhorse! Is van kanne toch?

Spannend Jelske!

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:30

Spannend jelske ik duim voor jullie

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 11:49

Thanks!

Volgens mij had Sunny vorig jaar idd aangegeven Kanne te hebben gereserveerd :D Ik kan dus niet ontkennen dat ik een klein beetje jaloers ben op dit merrieveulen :+

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 12:09

Ja, tot zover alles goed.

Van mijn merrie veulentje is niet veel meer te zien: van top tot teen helemaal ingepakt met bubbeltjes plastic. :+ inderdaad eentje van Kanne.

_Jelske

Berichten: 1326
Geregistreerd: 18-05-07
Woonplaats: Arnhem

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 12:14

:') Terecht - ik zou er maar zuinig op zijn (al is dat aan jou wel besteed geloof ik). Heel veel plezier saampjes!

Meya_

Berichten: 1434
Geregistreerd: 16-07-06

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 12:25

Haha, geniet ervan! <3 Nu ben ik stiekem nog nieuwsgieriger naar onze Kanne. Officieel nog 17 dagen voor de uitgerekende datum.. 1e veulen vd merrie, dus heb geen flauw idee wat ze gaat doen :')

Dennenboom

Berichten: 705
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 15:03

SunnyHorse schreef:
Ja, tot zover alles goed.

Van mijn merrie veulentje is niet veel meer te zien: van top tot teen helemaal ingepakt met bubbeltjes plastic. :+ inderdaad eentje van Kanne.


Groot gelijk! Het is je gegund, al ben ik wel een klein beetje jaloers _/-\o_

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 21:12

Nog heel veel sterke denneboom met het verlies van je veulen ;(

Fleuribelle, jij ook nog heel veel sterkte met het verlies van Maike.

Boemel hoe gaat het nu met diekke, jullie hebben niet echt het geluk mee. Maar moet wel lachen om mirthje, het is wel een blij ei. Je kan wel schriktraining met haar doen :')
Wel super fijn dat jullie nog bij vrienden kunnen rijden, doet je humeur goed.

Wat een knappe vent retlaw, hopelijk krijg je jouw merrie drachtig.

Jeetje meya, gewoon de 2e proef dikke punten met je debuut. Jij mag niet klagen!

Spannend jelske, nu is het echte avontuur begonnen!! Zal voor je duimen.

Sunny gefeliciteerd met dit mooie meisje!! Wat is haar naam geworden en heb je nog droog foto's zonder het bubbeltjes plastic :D

Hier hoop ik dat we aankomend weekend het arent veulentje mogen ontvangen van Hiske, ben zo benieuwd.

Gaan er ook mensen van deze groep vrijdagavond naar de bijeenkomst van het JongKfps bij stal Kadyk? Ik wil graag Menso van dichtbij bekijken en ben benieuwd naar de stal. Vandaar dat ik mij heb opgegeven.

boemel

Berichten: 8416
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 21:33

Ik ben al lang met Mirtje op Schriktraining geweest.
Ze vond alles leuk, mooi en het proeven waard.
O angst en daarom liep ik met Mirtje als 3 jarige voorop om alle bange oudere paarden te helpen :D

Diekke is enigszins gefrustreerd over het stappen.
Ondanks dat ze gewoon een paddock continu tot haar beschikking heeft en lekker buiten staat, is ze een beetje opstandig. Benen zien er rustig uit. 1 week revalidatie achter de rug, nog 7 weken weken stappen te gaan :=

Spannend dat je bijna een veulen verwacht.
Ik kan me goed voorstellen dat je heel benieuwd bent.

M_arjolein

Berichten: 1433
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-24 22:21

Herkenbaar die frustratie bij de paarden Boemel. Mijn merrie kan ook slecht rustig aan doen.

Oeh leuk dat het veulen van Hiske bijna komt Getty.

En ik ga naar de bijeenkomst hihi. En zaterdag naar de hengstenshow in Harich. Dus weer een leuk paardenweekend.

Schiet bij jullie ook op Meya!

Sunnyhorse gefeliciteerd ik ben ook heel benieuwd naar naam en droogfoto!

Oeh hopelijk is alles gelukt Jelske!

Ik heb de hengstigheid gemist deze week. Echt stom. Begin van de week toen ik het verwachtte liet ze niks zien. Toen wat andere drukte gehad en Stalgenoot stond er zaterdag bij en ze was enorm hengstig. Maar gister trapte ze alweer naar de ruin. Dus helaas ga nu over 15 dagen maar preventief elke dag bij de tuin staan :')

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 15:15

Met Douwe gaat het hetzelfde.
Hij is niet slechter geworden maar ook niet mega fit. De dierenarts en ik zijn van mening dat we hem rustig in het werk houden en kijken hoe hij het gaat doen.

En dat houd in 20 min stappen en dan 3 x 3 rondjes draven in die tijd. Hij hoest niet maar heeft nog wel wit snot uit zn neus. In 2021 duurde het ook een eeuwigheid voor we heb weer op de rit hadden dus daar ga ik nu ook maar vanuit. Ik wil niets forceren.

Fleuribelle
Berichten: 774
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 15:38

SunnyHorse, gefeliciteerd. Hier ook wel benieuwd naar de droogfoto’s.

Getty_Maan, spannende tijd voor jullie. Hopen op een vlotte bevalling en een gezond veulen.

Boemel, Mirtje is wel een vrolijk typje zo los in de bak. Diekke moet het nog even volhouden.

Marjolein, balen dat je te laat was met de hengstigheid. Maar het is gelukkig nog vroeg in het seizoen.

Jelske een spannend avontuur. Fijn dat Jelske zo braaf is. Zulke merries zijn goud waard.

Laura, hopelijk is Douwe weer snel opgeknapt. Altijd naar als ze aan het kwakkelen zijn.

Meya, het wordt voor jou ook aftellen. Altijd spannend bij een maiden.

Hier gaat het gelukkig goed met Yinthe en Ravel. Alleen staat Yinthe op stal wel veel te krabben. Ze loopt nu ongeveer 6 uur per dag buiten in de wei. In de nacht moeten ze hier op stal i.v.m. de wolf.

Dennenboom

Berichten: 705
Geregistreerd: 05-12-20

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 18:19

Lijkt leuk vrijdag! Ik zag het te laat en zit met kleine kindjes dus helaas. Ben ook wel erg benieuwd naar de stal.

Spannend Meya!

Welke hengstenshow is in Harich? Ik weet wel dat Gaasterland een hengstenshow heeft van het weekend, wil ik proberen heen te gaan. Gaan er nog meer heen?

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 19:11

Gaasterland is Harich :D

Is voor mij niet zover weg, inschiet ga ik er wel heen, maar kan ik last minute wel bedenken.

Fijn dat het goed gaat fleur, misschien een speeltje als afleiding ophangen. Het is natuurlijk ook wel weer even heel anders dan een opfok.

Lastige situatie laura, je kent hem zelf het beste, stilstaan lijkt meestal niet een goede oplossing.

Haha ja Marjolein gezellig :D

Gelukkig ben je nog vroeg, een iets later veulen is ook wel prettig.

Nog 7 weken jeetje, wat een lange tijd. Heb echt respect hoeveel geduld jij moet hebben met je paarden.

Zag vandaag een iniminie hartje bij Hiske, ben benieuwd of ze zich aan haar plan houdt. Zou wel leuk zijn als ze dit weekend (en niet vrijdagavond) Haar veulen krijgt.

Jinthe2

Berichten: 61
Geregistreerd: 14-07-23

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 08:31

Even kort vanuit mijn vakantie dus reageer later nog wel uitgebreider... Gefeliciteerd Sunny met je leuke bubbeltjes plastic veulen! *\%/*

SunnyHorse
Berichten: 1252
Geregistreerd: 26-10-17
Woonplaats: Omgeving Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:07

Dankjulliewel allemaal!
Veel plezier nog even op vakantie Jinthe!

Had gehoopt gisteren nog even buiten wat foto’s te maken, maar was hier slecht weer, dus heb haar niet buiten gehad. Wel even kort geoefend met halster omdoen. (Wat een ondingen zijn dat ook voor een veulen).

Puntjes van haar oren zijn behoorlijk omgekruld.
Het is een kittig veulen. Nieuwschierig, handig, petit.

Dan maar even binnen ipv buiten een paar foto’s.
Mijn kwaliteiten liggen niet bij fotograferen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boemel

Berichten: 8416
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 09:24

Ze is prachtig <3
En ook een mooie stal.

Het weer is verschrikkelijk.
Voor de verandering de hooibakken buiten niet gevuld, maar hooinetten in de stal opgehangen.

Moet vanmiddag nog even een Friese ruin rijden. Gelukkig hebben ze een goede bak :=

Mirtje was gisteren ook weer lekker bezig.
Op het moment dat ik snel een halster op ging halen, had ze zichzelf alweer doodleuk bevrijd. :D
https://www.instagram.com/reel/C5VM6ZWA ... lyZ2V0ZA==

Getty_Maan

Berichten: 2593
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 10:01

Wat een knap veulen <3 <3
Heeft ze al een naam? :D

Haha die mirtje, Maan deed altijd haar been in de waterbak en dan spetteren. Hier helaas even geen rijden, bak is veel te nat ;(

Ze hebben op stal van het ijzer van een trampoline om de boompjes heen, zodat de paarden er niet bij kunnen, dit hebben ze dan ook nog eens extra vastgemaakt. Maar Maan krijgt het voor elkaar om daar in te komen staan, gras is daar ook lekker :+

Ik ga een veulenhalster met een klip kopen, zoals een normaal halster. Het is soms al moeilijk genoeg om een halster om te krijgen. Laat staan dan 9ok nog een gespje vastmaken :+

Fleuribelle
Berichten: 774
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 11:19

SunnyHorse het is wel een knap meisje. <3 Ik had vorig jaar ook een veulenhalster met klip. Was handig met omdoen.

Mirtje is wel een portret. Ze is er niet van onder de indruk. Ben benieuwd hoe het zadelmak maken gaat.

Nog een fijne vakantie Jinthe2

Dennenboom

Berichten: 705
Geregistreerd: 05-12-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-24 13:39

Wat een knappe dame SunnyHorse!
Ik heb meestal ook een halster met klip..

Haha die Mirtje

Jinthe, fijne vakantie nog!

Hier beetje in dubio/discussie met mijn man. Eigenlijk wil ik mijn merrie (nu ze toch geen veulen aan de voet heeft) wel weer onder het zadel of voor de wagen en in de sport hebben. Ik heb er alleen geen tijd voor en ze is ook nog erg groen. Dus dacht aan een bijrijder die serieus is maar manlief wil niet meer mensen op het erf hebben -O- een trainingsstal wordt ons te duur, zijn we vorig jaar al met haar heen geweest. Zouden er ruiters/menners zijn waar je met het paard heen kan gaan ofzo? Iemand daar ervaringen mee?