arabieren op de manege

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
heene040
Berichten: 194
Geregistreerd: 03-04-06
Woonplaats: Sint Jansteen

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 19:33

MRIIIS schreef:
Sluit me bij CtjeLief aan. Wij hadden op de manege een hele leuke Arabier, Assam, maar die is sinds een paar jaar lekker met pensioen!

als dat assam van de hazelaar is. kan ik wel zeggen dat hij super braaf was echt een kieverd met de gehandicapten Knipoog

RosavL

Berichten: 249
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Castricum/ N-H

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 00:20

Ik heb nog nooit een volbloed arabier gezien op de manege wel met wat bloed waardoor er idd meteen word gezegt dat hij een arabier is :S Aangezien het karakter van de meeste paardjes kan ik het me wel voorstellen waarom niet.

_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 00:22

Bij ''ons'' op de manege staan er 2 een half arabier en een volledige arabier prachtige schimmels beide hele sensibele paarden en geweldige gangen.

Barcelano

Berichten: 3724
Geregistreerd: 21-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 14:18

Waar ik op stal staat loopt er een nrps merrie mee in de lessen.
Iedereen noemt haar een arabier...Het is een halfbloedje.
Heb ooit haar papieren gezien...wel een met mooie stamboom overgens.

Dit is haar beschrijving:

1.40-148 hoog
Koffie vos
Deuk in dr hoofd
Kleine maar lange oortjes
Draagt altijd dr staart.
Erg voorwaarts....

El beauty en abdullah zitten er in haar stamboom...

Het is dus ook geen arabier om te zien:)

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:01

We hadden een arabier, maar uiteindelijk reden er nog maar 2 personen op waarvan één ook niet meer mocht. Hij is verkocht aan de ander. Staat nog steeds op de manege als pensionpaard.

Riss

Berichten: 3266
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Drenthe

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:03

Ik denk dat het volledig aan het paard ligt.
Mensen van de manege kijken er niet naar, als een paard een arabier is dat ze hem dan niet kopen.
Maarja, sommige arabieren zijn nou eenmaal een beetje drukker dan de andere.

CtjeLief

Berichten: 3158
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:21

het heeft niet zozeer met het drukker te maken, maar met het zeer gevoelige en intelligente karakter van een arabier. Je moet het vertrouwen van dit ras voor je winnen, een arabier bepaalt of ie jou toelaat of niet.. en dat is het verschil met andere rassen die daar makkelijker in zijn. (uitzonderingen daar gelaten) Dat is waar de arabier ook bekend om staat.

Een Nrps kun je overigens niet vergelijken met een AV, wat (helaas) wel veel mensen doen.

Tuurlijk zullen er wel AV's zijn die het prima doen op een manege, maar over het algemeen is dit ras denk ik niet geschikt voor Jan en alleman in lessen mee te lopen..

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:52

Die hierboven was trouwens 100% arabier, incl. papier.

Vanilla02
Berichten: 896
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Den haag

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 15:50

CtjeLief schreef:
het heeft niet zozeer met het drukker te maken, maar met het zeer gevoelige en intelligente karakter van een arabier. Je moet het vertrouwen van dit ras voor je winnen, een arabier bepaalt of ie jou toelaat of niet.. en dat is het verschil met andere rassen die daar makkelijker in zijn. (uitzonderingen daar gelaten) Dat is waar de arabier ook bekend om staat.

Een Nrps kun je overigens niet vergelijken met een AV, wat (helaas) wel veel mensen doen.

Tuurlijk zullen er wel AV's zijn die het prima doen op een manege, maar over het algemeen is dit ras denk ik niet geschikt voor Jan en alleman in lessen mee te lopen..



Wij hebben op manege wittebrug een hele mooie arabier als manegepaard. Hij heet aladin. (In mijn profiel zie je zijn foto's).
Het is ook mijn grote lieveling daar.
Ik verzorg hem elke woensdagochtend omdat ik dan meehelp op stal. Hij begint me nu toch wel te kennen denk ik; hij legde heel lief zijn hoofd op mijn schouder en knabbelde toen aan m'n schouder, echt heel lief aangezien paarden dit doen om te laten merken dat ze je als een vriend zien.. Haha!

Anonieempiee

Berichten: 365
Geregistreerd: 16-09-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 19:10

bij ons opde manege rijd een half arabier

maar op de manege waar ik eerst gereden hebt staat volgensmij een volbloed in de les!

Sopper_

Berichten: 280
Geregistreerd: 26-09-07
Woonplaats: Zaanstad

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:29

Mijn vriendje heeft nu een klein 3/4 arabiertje, die was vroeger ook van de manege.
Maar ze deden hem weg want hij gooide iedereen eraf. En niemand durfde erop.
HIj is er in het begin ook vaak vanaf gevallen.
Maar uiteindelijk is ie aan hem gewend.
En nu rijden er 2 andere meisjes op.
Hij is lief, alleen wel heel ondeugend met een sterk eigen willeltje.
Zie m'n profiel voor foto's

Louise95
Berichten: 176
Geregistreerd: 31-12-07

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:22

Er is wel een pony (E pony om precies te zijn) die een paar Arabische trekjes heeft:

Een mooi Arabische hoofdje.
Een hoog ingeplante staart.
En wat is echt zo bijzonder aan haar vind is hoe ze loopt, echt heel bijzonder, als of ze er helemaal geen moeite voor hoeft te doen! Ik kan daar echt heel erg lang naar kijken.
En ze heeft ook heel licht zo'n nek die arbieren ook hebben.
Ze is heel mooi slank, maar eigenlijk is ze slanker dan de meeste Arabieren (ze is ongeveer net zo slank als een Akhal-Teke)

Iets wat ik ook heel bijzonder aan haar vind is dat ze best wel nerveus is, maar als ik haar zachtje toespreek dan wordt ze altijd weer heel rustig. Ze is de laatste tijd namelijk best wel nerveus omdat ze een blessure aan haar been heeft en daarom staat ze heel veel op stal (ze mag niet zoveel buiten komen omdat ze dan de heletijd langs het hek heen en weer gaat draven).

Ik denk niet dat ze een raszuivere Arabier is, maar ik denk dat ze wel een beetje Arabisch bloed heeft.

Anoniem

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:24

Wij hebben 2 half-arabjes staan. Hele brave beestjes die super kunnen lopen. Ja

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 21:29

Maar halve arabieren, paarden met arabisch bloed en paarden die op arabieren lijken zijn geen arabieren en vind ik niet te vergelijken met arabieren.

CtjeLief

Berichten: 3158
Geregistreerd: 11-10-04
Woonplaats: Dordrecht

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:47

helemaal mee eens.. zuiver of niet zuiver is een WERELD van verschil. JUIST op het gebied van karakter zijn ze niet te vergelijken.

KimH

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 14:20

In derdaad, daarom zie je waarschijnlijk meer kruisingingen rond lopen dan een volbloed. Inmiddels staat er op de manege waar ik rij nu ook een volbloed, loopt niet in de manege want hij is van mij Lachen

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:22

Ik denk ook dat de meeste 'Arabieren' die je op een manege ziet, veelal kruisingen zijn.

sj_sanne

Berichten: 13
Geregistreerd: 27-01-08
Woonplaats: almelo

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:39

ik heb wel een arabier op de manege die heet gulio



gr sarah-jane

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:40

Waar Silence vandaan komt, hebben ze wel heel veel kruisingen gehad.
Silence is ook altijd manegepony geweest.

Anoniem

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 15:34

ik zie geen arabieren op manege wel veel kruisings.
Als ik eerlijk ben dan zie ik de meeste kinderen van de manege niet rijden op een arabier aangezien ze het geduld niet hebben en Ze kunnen niet omgaan met het gevoeligen kant van een arabier.
Ik denk dat bij kruisings tog iets zit waardoor het makelijker is om ze te rijden.
Ik zie veel kinderen op mange's onder het rijden schoppen ik denk dat een gevoelig paard of pony dat niet waardeert en ervan zal schrikken.
ik sluit me bij CtjeLief de karakters zijn anders ik vindt ze overgens wel fijner (die van een arabier)

Vanilla02
Berichten: 896
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Den haag

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:22

missfcdb schreef:
ik zie geen arabieren op manege wel veel kruisings.
Als ik eerlijk ben dan zie ik de meeste kinderen van de manege niet rijden op een arabier aangezien ze het geduld niet hebben en Ze kunnen niet omgaan met het gevoeligen kant van een arabier.
Ik denk dat bij kruisings tog iets zit waardoor het makelijker is om ze te rijden.
Ik zie veel kinderen op mange's onder het rijden schoppen ik denk dat een gevoelig paard of pony dat niet waardeert en ervan zal schrikken.
ik sluit me bij CtjeLief de karakters zijn anders ik vindt ze overgens wel fijner (die van een arabier)



wat een onzin. aladin is een volbloedarabier en heel lief!
wij hebben een halfbloedarabiermerrie survival en die is veel moeilijker.
en de 3/4 arabier noéll is helemaal erg met buitenritten met bokken. maar verder loopt ie wel met beginners die nog nooit gereden hebben op zn rug in de binnenmanege. maar ik vind volbloedarabieren liever dan de 3/4tjes!

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:04

Anouar is ook heel braaf met onervaren mensen en kinderen, maar als je hem echt aan het werk zet veranderd dat.

Maar ik denk dat prijs misschien nog wel een grotere rol speelt, volbloed arabieren zijn duur, een stuk duurder dan kruisingen

sammyvriend

Berichten: 2580
Geregistreerd: 17-01-07

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:10

We hebben een aantal arabier/welshjes en ook 1 spaanse volbloed arabier. Ze hebben allemaal een echt ineens-van-de-hoefslag-afren karakter en ze houden van hard Tong uitsteken

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:11

Lenneke_ schreef:
Anouar is ook heel braaf met onervaren mensen en kinderen, maar als je hem echt aan het werk zet veranderd dat.

Maar ik denk dat prijs misschien nog wel een grotere rol speelt, volbloed arabieren zijn duur, een stuk duurder dan kruisingen


zelf denk ik dat de prijzen nog geen eens een grote rol hierin speelt,maar meer het vooroordeel wat de meeste mensen hebben mbt Arabisch Volbloeden, terwijl deze over het algemeen genomen beter te hanteren zijn dan de halfbloedjes Knipoog

marit_xx

Berichten: 357
Geregistreerd: 23-02-07
Woonplaats: Goor

Re: arabieren op de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-08 21:34

Mijn verzorgAV loopt ook gewoon in manegelessen.
Ik vind het trouwens wel zonde, want ze was best heet toen ze op de manege kwam,
maar hoe langer ze er staat, hoe rustiger ze wordt, en ze loopt (volgens mij dan) ook minder
vrolijk in de lessen dan eerst.
We hebben nog een arabiertje staan, en nog eentje die half arabier is of driekwart =P.
en dan nog een arabier, maar die is niet van de manege.