Ik wilde eigenlijk graag jullie ervaringen weten. Ik zit nu zelf zo'n 15 jaar in de paarden waarvan een jaar of 9 'in de arabieren' zeg maar. Ik heb onder andere bij Bessewacht Arabians een aantal jaar gewerkt en heb ook op European Training Center gewerkt, om even mijn ervaringen met het ras weer te geven. Ook zelf heb ik een Arabisch volbloed. en binnen de familie fokken we ermee.
Al meerdere malen heb ik aangegeven op dit forum dat wat mij betreft de arabsiche volbloed het enige ras is waar je ECHT contact mee hebt. ze benaderen je echt en zouden het liefst in je broekzak willen kruipen!
Ik bedoel: andere rassen heb je ook wel contact mee maar oppervlakkig, ze zijn braaf doen niks verkeerd maar het contact is bij lange na niet zo intens als met de volbloed. een 'normaal' paard vind het wel ok om een bol over zn aai te krijgen maar zal er niet zo om smeken en om zeuren zoals een arabier dat kan doen.
Als ik zoiets typ staat men meteen op hun achterste benen en wordt er meteen met modder gesmeten 'want je maakt met een ander ras net zulk contact als met die arabieren, die zijn alleen maar druk en wild en onbetrouwbaar'. zelf heb ik me nog nooit zo vertrouwd en VEILIG gevoeld als bij de arabier, voor mij ook nooit meer een ander ras.
In dit topic wil ik graag serieuze reacties, en geen modder-smijt reacties. dus geen puberaal jaloerse reacties haha.
Mijn vraag, overdrijf ik als ik het over dat contact heb?? Het is namelijk mijn ervaring, nog nooit heb ik zo'n contact met paarden gehad totdat ik met de volbloed arabier in aanraking kwam. graag jullie reactie!!
Het wordt alleen maar erger, zo'n passie