Nakomelingen van Anthal gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammy78

Nakomelingen van Anthal gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-06 10:40

Suzanne

Re: Nakomelingen van Anthal gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:26

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:27

Kaunos (zie mijn profiel) is een afstammeling van Anthal. Het is echt een schat van een paard dat graag voor je wil werken. Met zijn vorige baasje was hij M-startgerechtigd (dressuur) en ik rij nu sinds bijna 3 jaar western met hem en dat doet hij echt super.

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:55

suus1991 schreef:
hey
deze link is van dezelfde site maar hier staat wel een aantal keren anthal tussen, ik heb geen idee wat het allemaal precies betekent maar wie weet zijn het nakomelingen Knipoog
http://www.arabianfantasie.nl/Nakomelin ... lingen.htm

En hier staat mijn merrie ook tussen, Cishashka.
In het AVS MAGAZINE, staat ook een verslag van Anthal, + een aantal nakomenlingen, e.d.

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 14:29

delete schreef:

In het AVS MAGAZINE, staat ook een verslag van Anthal, + een aantal nakomenlingen, e.d.

is dit ook online te lezen?

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:11

De moeder van mijn arabier is een dochter van Anthal.
Zij heet Zarantha A 8064 ( AVS). (Zie profiel) Groetjes Ceesje

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:52

Mustang2006 schreef:
delete schreef:

is dit ook online te lezen?

eeehm, zover IK weet niet, maar er stond neit meer informatie dan dat je op die site te lezen krijgt.
Maar gewoon leuk dat het in zon boekje staat. ( Boekje krijg je als je lid bent van AVS )

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:41

Ik heb ook een kleindochter van anthal, en ik heb daar ook weer een dochter van, een achterkleindochter dus Knipoog

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 22:25

hoe zijn jullie nakomelingen qua karakter? zijn ze druk of juist niet of schrikkerig of juist weer erg dapper....

die van ons hebben we nu 2 weken en hij veranderd heel erg. wel posifief hoor, maar ik ken verder geen arabier of zo en ben nl wel erg benieuwd.

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:31

Misschien een beetje off topic maar heb Anthal in het echt gezien! wat een verschrikkelijk mooi dier!!! Tong uitsteken zijn de nakomelingen ook zo mooi?? Haha!
( de eigenaren van Arabianfantasie zijn verre familie van mij vriend Clown )

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:10

@ wenenzetor: Als je naar boven scrollt vind je wel een link, ik vind zelf van wel Ja TIs ook zon mooie hengst Clown

@Mustang2006: Die van mij is heel sociaal, zoals vanmiddag ging ik naar het huis van me vriendin ( met paarden e.d. ) reageerde ze heel sociaal op, en zo gewend, maar als iets echt nieuw is zoals de trailer, ( eerst reed ze altijd per vrachtwagen ) dan is ze er eigenlijk niet helemaal mee eens. Maar een trailer is ook een rot ding he Haha!.
Verder is ze heel werkwillig, en ook tegen velle paarden lief, pik alles heel erg snel op, maar als ikw at fout doe, dan merk ik dat wel meteen(positief gezien). Kort samengevat, Tis igg een gweeldig beest! En kan heeel snel Clown
Laatst bijgewerkt door delete op 21-10-06 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:12

delete schreef:
@ wenenzetor: http://www.arabianfantasie.nl/Nakomelin ... lingen.htm , hier link, zelf vind ik van well!!

@Mustang2006: Die van mij is heel sociaal, zoals vanmiddag ging ik naar het huis van me vriendin ( met paarden e.d. ) reageerde ze heel sociaal op, en zo gewend, maar als iets echt nieuw is zoals de trailer, ( eerst reed ze altijd per vrachtwagen ) dan is ze er eigenlijk niet helemaal mee eens. Maar een trailer is ook een rot ding he Haha!.
Verder is ze heel werkwillig, en ook tegen velle paarden lief, pik alles heel erg snel op, maar als ikw at fout doe, dan merk ik dat wel meteen(positief gezien). Kort samengevat, Tis igg een gweeldig beest! En kan heeel snel Clown

mooie nakomelingen hoor!!!!!
Bij hun op stal hebben ze nog veel meer mooie dieren staan heb mijn ogen echt uitgekeken!!
Laatst bijgewerkt door wenenzetor op 21-10-06 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:13

wenenzetor schreef:
delete schreef:
@ wenenzetor: http://www.arabianfantasie.nl/Nakomelin ... lingen.htm , hier link, zelf vind ik van well!!

Euh de link doet het niet Clown

haha nee, moet je ff naar boven scrollen, of hele stukje kopieren en plakken, met dat ... htm er ook bij Clown

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:14

Heb de andere link al geprobeerd en toen kwam ik er wel ihihi

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:16

wenenzetor schreef:

haha, klopt staan best veel nakomelingen Ja

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:17

delete schreef:
wenenzetor schreef:

haha, klopt staan best veel nakomelingen Ja

ja zeker en ze hebben allemaal wel wat mooi's Pling

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:16

haha cker weten, en jij kent zelf ook een afstammeling? Mis leuk om het krakter te vertellen Ja

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 18:03

Kaunos is qua karakter heel vergelijkbaar met die van Delete. Heel erg sociaal, naar mensen en naar andere paarden. Hij werkt graag voor je en is over het algemeen erg braaf, maar wel met genoeg pit erin. Precies zoals Delete ook beschrijft: je merkt het heel snel als je iets goed doet en wanneer niet. Ik moet ook altijd erg om hem lachen als hij iets nieuws heeft geleerd: dan wordt hij daar zo ontzettend fanatiek in 'kijk wat ik nu kan!'. Ik kan alleen maar positief zijn over zijn karakter.

Anthal is inderdaad erg mooi. Ik heb hem twee jaar geleden bij Arabian Fantasy gezien en het is ook al zo'n lieverd (dus ze hebben het niet van een vreemde...).

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:04

delete schreef:
haha cker weten, en jij kent zelf ook een afstammeling? Mis leuk om het krakter te vertellen Ja

Helaas ken ik geen afstammeling! Maar vind de paarden op de foto's erg mooi, degene die een nakomeling heeft mag best trots zijn OK dan!

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 09:14

wenenzetor schreef:
delete schreef:

Helaas ken ik geen afstammeling! Maar vind de paarden op de foto's erg mooi, degene die een nakomeling heeft mag best trots zijn OK dan!

En dat ben ik cker wel. Jammer dat je geen afstammeling hebt!

@ Kaunos: Leuk kom te horen dat het karakter op elkaar lijkt, ben het indd met je eens, kan alleen maar positief zijn over haar karakter. Ze is altijd voorzichtig als ze ieset niet kent, maar daarna vind ze t leuk en oke. Springen doet ze trouwens geweldig goed, en hoog. ( voor 3 maanden onder zadel ).

wenenzetor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:25

Delete

Misschien ooit??? You never no

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 05:51

Wij hadden een dochter van Anthal welke nu een super goede nieuwe eigenaresse heeft. (Cishashka Kwijl van Delete was eerst van ons)
Nu hebben wij nog twee kleindochters van Anthal, te weten:

CSA Khaijoudha van vader Pladykt en moeder Cishashka (VM: Anthal)
Mirdonna van vader Mir Khan en moeder AF Methadon (VM: Anthal)

Nachony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:52

Sinds de zomer ben ik ook een trotse bezitster van een Anthal kleinkind.
F.H Kars van vader Mir Khan en moeder A.F Doha {Anthal x Aruba} Haha!
Kan je vertellen dat ik er erg blij mee ben. Pling

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:37

Citaat:
@ Kaunos: Leuk kom te horen dat het karakter op elkaar lijkt, ben het indd met je eens, kan alleen maar positief zijn over haar karakter. Ze is altijd voorzichtig als ze ieset niet kent, maar daarna vind ze t leuk en oke. Springen doet ze trouwens geweldig goed, en hoog. ( voor 3 maanden onder zadel ).

Springen moet je bij Kaunos niet mee aankomen. Als hij in de 'juiste' bui is, is hij zelfs in staat om te weigeren op een balkje op de grond. Haha!
Maar met een ervaren springruiter springt hij uiteindelijk ook, in inderdaad hoog! Hij zou maar eens zijn voetjes bezeren!! En daar heb ik ook nog een mooi verhaal over: tijdens een springles die ik een keer met hem heb genomen moest hij heel veel balkjes draven. Daarbij heeft hij een keer een balkje aangetikt met het gevolg dat hij er de eerstvolgende keer niet meer overheen wilde. Wat ik ook deed, hij ging alleen maar achteruit. Tja......en toen zat hij met zijn kont tegen de schrikdraad. Ik zag het aankomen, dus had me al schrap gezet en verder was er niks aan de hand. Maar de eerstvolgende keer ging hij wel weer braaf over de balkjes heen Vork.
Ook ditmaal weer een voorbeeld van zijn slimheid, hij dacht dat hij gestraft werd voor het niet weer over de balkjes heen willen.

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:39

@Nachony: ga je met je nieuwe aanwinst ook weer western rijden? Kaunos heeft het echt supersnel opgepakt en heeft er echt de grootste lol in.