Ik heb via internet grote sleutelringen besteld (10 stuks) en ik had nog ergens een klein kettinkje liggen. Geen idee waarvan het is geweest maar ik ga deze gebruiken als kinketting. Ik ga het bakstuk en neusriem zelf maken.
Ik ben van de week nog naar de markt geweest om spullen te kopen voor mij showhalster. Ik ben daarna gelijk begonnen.
Ik maak mijn showhalster met behulp van macramé. Dat is een knooptechniek die vooral in de jaren 70 veel werd gebruik om bijvoorbeeld wandkleden of kussenslopen te maken. Je kunt er ook sieraden mee maken. Ik heb het geleerd op de basisschool en het is erg leuk om te doen! Het lijkt een beetje op scoubidou alleen dan met katoendraad. Op google kun je foto's en ook instructies vinden.
Ik heb vanmiddag ook foto's gemaakt zodat jullie kunnen zien hoe ver ik nu al ben gekomen.
Dit zijn alle spullen die ik heb gekocht. Ik weet nog niet of ik ook alles ga gebruiken. Ik heb: sleutelringen, ketting, 3 bolletjes katoendraad, pailetten, grote zilveren kralen (licht en donker), kleine zilveren kralen (licht en donker) zilveren hangers in de vorm van een ondersteboven halve maan en gekleurde kleine kraaltjes (niet op de foto)

Ik maak drie losse strengen. De buitenste strengen wisselen om de ongeveer 10 knopen van kleur. De middelste streng heeft om de 6 knopen een lichte of een donkere grote kraal.

De kralen in de middelste streng.

De strengen naai ik aan elkaar met garen.

Uiteindelijk ga ik de drie strengen ook nog op een katoenen band naaien zodat hij stevig is en het paard de achterkant van de kralen niet voelt. De neusriem wordt van een ander patroon macramé en daaraan ga ik slietjes met kralen maken.
Laten jullie ook zien waar jullie mee bezig zijn of wat jullie al gemaakt hebben? Groetjes Jalenka en veel knutselplezier!