heeft iemand een egyptische arabier?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
patver
Berichten: 23
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 18:04

Afbeelding
zuiver Egyptische hengst Zahir (Kaisoon kleinzoon x Madkour I dochter), net nog geen 2jaar op de foto (en reeds 156 cm)

Afbeelding
Afbeelding
jaarlingzoon Kadir, volle broer van Zahir

Afbeelding
FA Wanis, onze gasthengst dit jaar

Afbeelding
Afbeelding
Schabaka, dubbele Madkour I kleindochter


Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 08:27

VH_Arabians schreef:
Mijn ervaring is dat de Egyptische arabieren super zijn om te rijden. Eerlijk, veel drang vooruit


Nou die van mij niet _O- die is liever lui dan moe :D

KooArabians

Berichten: 469
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Sterksel (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 13:14

3 augustus om 6.00 uur sochtends geboren. een SE hengstje uit onze merrie Amara Pasha en de hengst JK Abu Talal.

Abu Pasha

Afbeelding

Soowfii3
Berichten: 29
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Lochristi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 16:16

ja ik heb een egyptische arabier.
hij is nu wel net geblesseerd.

Dilan1993

Berichten: 1747
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Vlimmeren (België)

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 13:22

ik heb een egyptische arabier, Princeton

foto's staan op mn profiel en in t ITP topic ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:04

Afbeelding

Oef wat een lekker snoetje <3

4D_Arabians

Berichten: 9
Geregistreerd: 30-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 20:56

Ik heb een tweejarige zuiver Egyptische merrie, Marisi Habibi. Ze is te koop wegens tijdgebrek. Ze heeft een SUPER karakter!
Afbeelding
Afbeelding

4D Arabians, bemiddeling bij aan- en verkoop van Arabische Volbloedpaarden.
www.4darabians.nl

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 21:30


Jazzmeen

Berichten: 39
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 13:00

Ik heb twee Puur Egyptische arabieren en een lease merrie.

1) Asfoura bint bint Asfour
Merrie geboren in 2005. Ik heb haar gekocht uit Tjechië.
Ze is een dochter van Efsanut (Salaa el Dine) en komt uit Simeon Sefirot (Asfour) Simeon Sefirot komt uit Australië
Asfoura is bij mij sinds 2008 en is nu drachtig van Shagran al Nasser uit Qatar.
Asfoura kan heel extreem lopen en is heel fijn te rijden onder het zadel.

Afbeelding


2) Nagm Tahany
Dit hengstje is geboren in september 2010 en ik heb hem gekocht in Cairo, Egypte.
Hij is een zoon van King Tahany (Kamal Sakr x Felfela Granata by Tallahsman) en komt uit TB Qadifa (Bayfyrre x Sulifah by Alaa el Dine)
Nagm is een echte moving machine en zal dit jaar in Egypte geshowd worden. Hij komt in Februari 2011 naar Nederland.

Afbeelding
Afbeelding


3) Mohga Sakr
Zij is mijn lease merrie voor de komende jaren. Gefokt door Sakr Arabians in Cairo en in eigendom van Khattab & Tahany stud in Egypte. Mohga is geboren in 1999. Heeft eerst veel op de renbaan gewonnen en de laatste jaren veelvoudig kampioen op show.
Mohga is enorm showy en kan heel goed bewegen!
Haar vader is Imperial Madori en haar moeder Ses Marah

Afbeelding
Afbeelding

Jazzmeen
Black breeding stallion
www.arabianstudeurope.com

Dilan1993

Berichten: 1747
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Vlimmeren (België)

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 13:12

Staat Jazzmeen er niet bij? Of is die niet egyptisch?

(Sorry, ben niet zo thuis in de hengstenwereld, weet dus niet van iedere hengst welke bloedlijnen ie heeft := )

Jazzmeen

Berichten: 39
Geregistreerd: 01-02-11

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 13:38

Al mijn paarden zijn Egyptian related.
Echter slechts 3 zijn STRAIGHT egyptian.
Oftewel puur Egyptisch.
Om nou al mijn paarden in dit topic te zetten gaat een beetje ver :P
Dus heb ik alleen de straights uitgekozen.

Jazzmeen
Black breeding stallion
www.arabianstudeurope.com

Dilan1993

Berichten: 1747
Geregistreerd: 04-02-10
Woonplaats: Vlimmeren (België)

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:12

oh okey :')

PeterBezemer

Berichten: 72
Geregistreerd: 30-07-12
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:36

Ik heb er ook 1: Kiyasa :-)
Afbeelding

amyz

Berichten: 6908
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:54

Mijn prinses;
Promises Nashwa
Entebbe CA x FA Wardah
Straight Egyptian, Al Khamsa eligible
Kuhaylah Rodania, Bint Riyala branch

<3
Afbeelding

Afbeelding

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 19:21

Mijn knappe vent, Tameri Munir :D Straight Egyptian en Al Khamsa, Asil Club, Blue List, The Pyramid Society (Saklawi Jedran (Moniet El Nefous)).


Afbeelding


Afbeelding

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 01:49

bterlaan schreef:
Ja, je moet met moeder en veulen naar een Mustertag, daar worden ze geschetst. Tegen reiskosten of bij meer dan 1 veulen komen ze naar je stal. Er zijn mensen, die het te duur/teveel moeite vinden om een veulen, dat ze niet top vinden, te laten registreren. Dat wordt dan niet geschetst en dan weet je later niets meer, vooral als d egeboorte niet eens word tgemeld, wa took voorkomt. En ik denk dat je dan hele slechte kansen hebt, er later nog papieren bij te krijgen. Maar ik houd me gewoon aa nde regeltjes, de veulens worden bij mij geschetst omdat ik dat beter vind voor het veulen (veulen zonder papier wordt bv. niet eens als volbloed erkend), en dus heb ik geen ervaring met het gedoe dat je krijgt als de regels niet gevolgd zijn. Ik heb op een forum weleens iets gelezen over een geval waar de hengst plotseling was gestorven, zonder gekeurd te zijn en dat was ook erg moeilijk. In elk geval is he tbelangrijk een geboortebewijs/schest te laten maken. Hoewel we tegenwoordig misschien al zover zijn, dat we zuiver op DNA-basis zouden kunnen registreren? Hoe zeker is de ouder-vaststelling? 99%? 95%? In elk geval wordt het in Europa, dacht ik, nog niet gedaan.
En ik heb geen idee hoe het gaat als je helemaal geen papier of ioets hebt.


Om een heel oud topic uit de mesthoop te trekken...

Ik zou willen dat ze deden testen op DNA om alleen purebred Arabians te registreren. Zeker nu met een aantal twijfelachtige hengsten, zoals Amer, Tiwaiq, Baroud III, Burning Sand etcetera...

Er worden in elk geval al koersen georganiseerd voor HARC (Heritage Arabian Racing Club) Arabieren.
Dit zijn koersen waarbij de paarden er geen twijfelachtige bloedlijnen mogen hebben.
Www.harc.com

@Bterlaan:
Ergens in dit topic had jij het over de moeder van Shereik, Sharaya, dat zij niet aan een bepaalde definitie voldoet. Ik kan helaas niet terugvinden wat je daarmee bedoelde. Kun je me dat uitleggen?

Daarnaast hoorde ik laatst van een egyptenaar (heel erg goed met bloedlijnen) dat Hadban Enzahi (Kamel voorheen) op de 'blue list' staat, wat houdt dat in?

En Babson? Want Liekie heeft ook Ibn Rabdan in zijn bloed via Gharib.

Wil nog steeds graag leren

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=


amyz

Berichten: 6908
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 10:59

Blue List is een lijst opgesteld door de Otts: https://desertarabian.org/the-desert-ar ... blue-list/
Houdt in dat de paarden terug te herleiden zijn naar de bedouinen. Al Khamsa is hier op gebaseerd, maar blijft updaten (de Otts, vanzelfsprekend, niet :+ ). Zo is er oa 1 hengst waarover destijds verwarring was door de naam (ben m effe kwijt, wirwar van namen nu in mn hoofd :') ). Daardoor werd hij niet opgenomen als Blue List, andere hengst werd voor hem aangezien. Hij is, na veel research, wel opgenomen in het Al Khamsa roster maar dus niet Blue List. Wat dan best flauw is als je merrie daardoor ook weer geen blue list is :')
Je hebt dan ook weer Asil, Pyramid Society, etc. Zijn allen organisaties die inzoomen op de zuiverheid van bepaalde lijnen. Wat het waard is moet ieder voor zich bepalen ;) Ik wil SE fokken en als het even lukt ook AK, maar heb liever een goed SE veulen dan een matig SE AK veulen.

Mbt testen: de WAHO heeft met de registratie ook paarden opgenomen met shagya bloed. Er zijn dus heden ten dage 'volbloeds' die shagya voeren heel ver terug in de lijnen. Ook daarvoor geldt: ieder bepaalt voor zich wat dat dan waard is. Je zou kunnen testen maar ik denk dat het bijna onbegonnen werk is... wie in pedigrees graaft weet vaak gauw genoeg welke lijnen niet zuiver zijn :)

Als je het leuk vindt om meer te weten mag je altijd pben, ik heb ook nog een heel tof artikel over die wel/niet blue list hengst.

Typt nu wat rot op telefoon, maar als je meer wil weten ga ik er gewoon even goed voor zitten :D

Patrickv

Berichten: 82
Geregistreerd: 12-07-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:19



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 1 bezoeker