arabier met brandmerk????

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
monkey

Berichten: 302
Geregistreerd: 02-07-02
Woonplaats: westerlee GN

arabier met brandmerk????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-04 21:33

Wie kan voor mij een foto maken van het brandmerk van een arabische volbloed. Heb namelijk zelf een pony gekocht waarbij ik toch een brandmerk ontdekt heb, maar hem niet kan vinden of dit een brandmerk van een arabier is. Wie kan mij helpen??????
Kan zelf geen foto maken want is nog niet volledig verhaard, dus nog niet duidelijk genoeg.

PROFIEL BIJGEWERKT!!!


Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:14

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een arabier met een brandmerk gezien, dus ik zou niet weten hoe het eruit ziet!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:22

Spookie schreef:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een arabier met een brandmerk gezien, dus ik zou niet weten hoe het eruit ziet!


Ik ga met Spookie mee, ik heb ook nog nooit een arabier met een brandmerk gezien. Misschien een wond die ze ooit heeft opgelopen?

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:24

Brandmerk is niet gebruikelijk hoor bij een Arab?
Tis toch geen brandmerk van de verzekering wat betekend dat je Arab is afgekeurd?

Wanestha RIP !!

SophieB
Berichten: 412
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 17:26

Er zijn er wel bij die een brandmerk hebben hoor, ik ken er bijvoorbeeld één uit Bábolna (Hongarije).
Zit het naast de schoft?

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 18:35

onze hengst (arabier) heeft ook een brandmerk op zijn bil, dus het kan blijkbaar wel, weet niet vanwaar hij komt, geloof uit Polen Verward

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 19:26

Hoi.

Arabieren met brandmerk komen wel voor.
In Rusland worden/werden de paarden voorzien van een brandmerk op de rug.
De Marbach stoeterij in duitsland heeft ook gebrandt, dit teken is een rondje met een hoofdletter M er in.
Van de andere lijnen weet ik het niet zeker.
Wat je ook nog wel ziet zijn vriesmerken. Ik heb een merrie met een vriesmerk op de schouder, daar staat de postcode van de vorige eigenaar en dit is gedaan ivm diefstal.

Groetjes Emma

mariska18
Berichten: 252
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:23

Volgens mij heb ik het ook in babolna gezien bij de Sagya-arabieren(hongarije)

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 10:55

de mijne heeft 2 brandmerken. 1 hele duidelijke, nr 58 aan de ene kant van de schoft. En 1 onduidelijke, ben er nog steeds niet achter wat het is, en het is alleen maar zichtbaar als ze een beetje nat is. Die zit aan de andere kant van de schoft. Ze komt uit Polen.

[o]

marengo
Berichten: 203
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:05

Hoi,
De arabieren gefokt in Rusland hebben een brandmerk, en de paarden gefokt op de staatsstoeterijen in Polen hebben ook een brandmerk.
In allebei de landen is dat op de rug, bij de schoft. Verootjoo: Als je paard een nummer heeft aan de ene kant en 3een J met kroon erboven aan de andere kant is ie gefokt op Janow Podlaski in Polen, heeft ie aan alle twee de kanten een nummer is ie gefokt op Michalow, Kurozweki of Bialka.
Hoe heet ze ??
Babolna uit Hongarije brandmerkt ook en Marbach deed het ook. In de US doen alleen nog maar Freeze marken, dit doen ze in Duitsland ook nog, op de hals onder de manenkam.
Vanity: ik geloof niet dat in Polen op de bil brandmerken bij een volbloed, Tsjechië zou denk ik wel kunnen.

marengo
Berichten: 203
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 12:06

Oeps: een J met kroon erboven, geen 3J met kroon erboven.

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-04 18:32

jep, de mijne is gefokt door janow podlaski. En ze heet arkada en ze heeft bij jou op stal gestaan, geloof ik.

[o]

marengo
Berichten: 203
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 11:51

AHA !! Ik dacht al het nummer 58 te kennen, ja ik heb ze lang gehad.
Sterker nog: Haar dochter Vallianta staat op veulenen, tenminste ze had het al een week geleden moeten doen, van Ararat. Verward
Zeg hoe gaat het met onze "kaatje" zoals wij ze noemen ??? Haha!

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:07

Ze is pas met pensioen gegaan, ze is nu bijna 23jr. Ik heb haar wel lang gereden, maar nu ging het niet meer Ze staat nu lekker de hele dag op de wei, ik doe wat nh met haar, wat ze heel leuk oppikt, en af en toe wandelen we een rondje buiten.

[o]

marengo
Berichten: 203
Geregistreerd: 11-07-02
Woonplaats: Velddriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 15:58

Goed zeg,

Ja, het is een keer genoeg geweest maarre: haar halfbroer Arbil is hier ook 23 jaar: die heeft het geloof ik nog niet in de gaten, want die gedraagt zich als een 4 - jarige, de deugniet....... Bloos!
Zeg, ik hoe me zeer aanbevolen als je een keer een recente foto hebt van haar van haar *LOL*

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 16:18

Ik weet niet precies waar hij vandaan komt, maar het is zo'n schildje met een kroontje boven ofzoiets! Zal eens proberen nauwkeurig te kijken wat het is als ik hem nog eens zie!

trotse mama van 5 kindjes!!!
If you're talking behind my back, you're in a good position to kiss my ass !!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers