[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SFW

Berichten: 28
Geregistreerd: 18-07-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 18:10

Wauw, wat een prachtpaard @melanthe! Kan je alleen helaas niet helpen met je vraag :)

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 07:45

Hier nog een zo nu en dan meelezer.
Ik hen in 2014 het veulen van Dostawa gekocht van Annikab!
Soms gooi ik hier wel eens een update hoe het met haar gaat!
Ze wordt 16 Sep alweer 4 jaar.
Ze is onder het zadel, super braaf en we zijn begonnen met kleine bosritjes.
Ze moet tenslotte ook de endurance in!! Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

mutsiii

Berichten: 423
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: belgie

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 15:51

hoii,

ik ga ook proberen wat actiever te reageren hier :D
@mazzeltje: wat een leuk ding! Daar ga je denk ik veel plezier aan beleven.
@melanthe helaas kan ik je ook niet helpen. aangezien ik hier in Belgie bij baps zit ;)

Ik ben nu bezig met die van mij in te rijden. En wat gaat dat goed! Het is nu 2 weken geleden dat ik er voor het eerst aan heb gehangen, momenteel rijden we al los door de bak en doen we al een paar pasjes draven. Ze geeft wel goed aan wanneer het genoeg is voor haar (en daar houden we ook rekening mee). Ze is in juni pas 3 geworden dus alles lekker rustig aan.

Nog iemand hier die dit weekend naar Belgisch arabieren kampioenschap in sentowelpark gaat?

SFW

Berichten: 28
Geregistreerd: 18-07-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 14:40

@mazzeltje; netjes, je geeft haar mooi ruimte! Wat fijn dat ze zo braaf is!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 16:42

Lijkt wel of dit topic uitgestorven is...

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 20:39

Nou, iedereen is weer druk bezig zo na de vakantie denk ik?

Ik heb niets av's te melden.. vandaag weer wat filmpjes en foto's van Shympie bekeken. Het was ook zon schatje.. zo jammer dat hij er niet meer is |(

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 00:39

Haalloo! :D

Hier wel veranderingen. Onze haflinger is deze zomer ingeslapen ;( Ivm combinatie van een peesblessure en hele heftige zomereczeem.
We hebben een nieuwe pony, een ¾ arabier genaamd Skye. :)

Dus nu hebben we soort-van twee arabiertjes. Mish gaat weer steeds beter. Heeft inmiddels ook weer de kracht voor ohz galopperen, ik rij er nu ook eindelijk weer zelf mee sinds een klein poosje. Is ongelooflijk genieten.

Super triest van Shympie ja... Maar oh wat heb jij ook een heerlijk nieuw diertje nu volgens mij.

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:35

Wat naar van je hafje Eline :(:) Gefeliciteerd met je nieuwe pony, heb je ook foto's?

Goed, ik zal ook een update plaatsen. Ik dacht weinig te melden te hebben, maar er is toch het 1 en ander gebeurd :Y) .

Sinds het voorjaar niet veel met Rayna gedaan, ze werd plotseling kreupel tijdens een springlesje (echt op 3 benen). Ze liep na een paar passen weer normaal, maar toch even DA erbij. Tijdje rust gegeven, osteopaat laten komen, waarschijnlijk had ze er raar op geland, of verdraaid. Rustig begonnen met opbouwen en trainen, maar bij ons eerste toernooi belandde ik zelf in de lappenmand, dus weer een tijdje weinig en rustig gereden. Toen bleek het zadel niet goed meer te passen :roll: Na al die periodes stilstaan en de vooruitgangen in het voermanagement en mijn rijden is ze fysiek zó veranderd, in positieve zin gelukkig :) Maar goed. Ik heb nog 1 toernooi gereden, met een geleend zadel (zadelmaker had gekeken of die past). We hebben wel gewonnen overigens! We speelden ook mee in een hogere klasse dit seizoen, al was dat wegens een gebrek aan voldoende spelers voor een extra poule, maar jeetje, wat hebben we er veel van geleerd!

Nu wacht ik op mijn nieuwe zadel, die heb ik al 6 weken geleden besteld, maar komt waarschijnlijk volgende week binnen. Mijn heerlijke Massimo trail komt op marktplaats (nog niet aan toe gekomen) en ik heb er een Wintec vzh voor teruggekocht. Met zo'n veranderlijke pony heb ik wat meer aan een zadel met verwisselbare boom.

Oh, en ik heb een nieuwe auto en een trailertje gekocht *\o/* Ik was op zoek naar een trailer om te huren, en kwam een advertentie tegen die net 10 minuten online stond. Oud beessie, verrotte wanden, maar goede bodem+klep, technisch in orde en veilig. Ik heb mijn papa er heen gestuurd om te gaan kijken en eventueel meteen mee te nemen, want hij is heel ervaren met allerhande aanhangwagens. Hij kon m wel opknappen tot een degelijk ding, dus nu heb ik een eigen 1.5-paards en een auto die m mag trekken :D Voor de prijs van die trailer + opknappen, had ik misschien 3x een weekend een trailer kunnen huren, dus ik ben er erg blij mee :):) Het is niet moeders mooiste, maar past qua gewichten perfect bij de auto en ik kan er lekker mee op pad wanneer ik wil. Kan ik eindelijk ook eens naar meetings, buitenritten, fotoshoots, lessen op locatie, enz. enz. enz. +:)+

(Nu madam nog zo ver krijgen dat ze er zonder problemen in gaat staan :o )

Even een mooie foto van afgelopen zomer <3

Afbeelding

MirandaMalik

Berichten: 9901
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 12:44

Goed zeg gaat het met Dos!

Mutsiii, succes met het inrijden verder!

Ja, heel jammer van Shympie...
Idd heb je nu wel een fijn paardje! :))

Ook sneu hoe het met Olina gelopen is..Skye is ook erg leuk!
Fijn dat het ook zo goed gaat met Mish! :)F

Gelukkig gaat het met Rayna ook weer goed allemaal, hoop dat je zadel snel komt!

Hier geen arabjes maar alleen twee minigevallen, gaat wel lekker zo.
Heb nog wel een tijdje rondgekeken voor iets paardachtigs maar het was niks geworden elke keer.
Nu gewoon ook ff geen zin meer in, kweet niet of dat nog weer komt.
Ben lekker aan het bouwen in de tuin. :)

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 19:21

Het is inderdaad behoorlijk uitgestorven hier.....

Fijn dat Dos haar kind zo lekker gaat! Time flies....

Kan mij voorstellen dat je Shym mist. Hoe gaat het met je nieuwe paard? :)

Echt sneu van Olina Eline.. Maar soms is de zwaarste keuze, wel het meest paardwaardig. Is Skye naar het Schotse eiland vernoemd? :)

Klinkt als een turbulente zomer! Wel een mooie foto van Rayna! Hopelijk bevalt het nieuwe zadel

Jammer dat het niet echt wat wil worden met Miranda. Wie weet komt er toch ooit (onverwacht) wat op je pad, leven kan soms gek lopen.


Hier gaat het zijn gangetje. Met de paarden rustig, staan lekker op de wei rond en blij te wezen. Munir is megagroot aan het worden, gaat een aantal van de volwassen paarden al flink voorbij. Maar nog wel slungelig en volop in de groei. En stront ondeugend :x ~~}>
Azi lijkt een vliegenschimmeltje te worden! Blij mee, vind dat altijd prachtig :D. En Yus gaat ook goed, je ziet de bijna-23 er niet aan af!


Afbeelding
Yusraa


Afbeelding
Azi


Afbeelding
Munir

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:07

Bonjoy, wat een knappers heb jij <3

Miranda, je komt vanzelf iets tegen +:)+

Kesje, wat leuk! Kan je lekker op stap! Ik heb ook een trailertje. Nieuwe banden er op en de rem zat vast. Nu nog een nieuwe klep. Ik was met de nieuwe banden en beurtje al net zo duur uit als de hele trailer :') ik ben nu bezig met verven :o
Ze wil er alleen niet zo makkelijk in dus dat is lastig >;)

Eline, had ik jullie nieuwe paardje al gezien? Ik zal straks even op Facebook speuren :D fijn dat het goed gaat met knappe mish <3

Mijn nieuwe paardje is ook een kwakkel :( maar ooooh zo braaf!! Vorige week in eens twee enorme dikke achterbenen, waarvan...??? Werkelijk geen idee! Afgelopen weekend heeft ze een paar uurtjes in de regen gestaan, enorm heftige reactie bij aanraken op haar rug! Ze zakte wel 15 cm naar beneden.. dus maar een deken op gedaan. Gisteren niets meer aan de hand :roll: even 20 minuutjes er op gestapt om het sturen op beenhulpen te oefenen en dat deed ze fantastisch!!

Dikke poten, dag er na tot en met de sprong dik.
Afbeelding

Buiten stappen. Groot en landbouwverkeer is absoluut geen probleem <3
Afbeelding

Viaduct voor de eerste keer oefenen! Super braaaaaaaf!
Afbeelding

Met longeren doet ze steeds vaker haar rug stretchen
Afbeelding


Saampies het plaatselijke bosje in
Afbeelding

Even naar buiten kijken
Afbeelding

Cranio-en doe ik zelf en vindt ze heerlijk!
Afbeelding
Afbeelding

Dol op foto's maken :=
Afbeelding

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 21:01

Hé topic leeft weer:)

MirandaMalik

Berichten: 9901
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:25

Joyce, (of moet ik zeggen Sassenach :D ) fijn dat het zo goed gaat bij jou!
Azi vind ik toch wel echt een schoonheid. <3

Marlijn, echt een leuk paardje en zo heerlijk braaf.
Alle paarden hebben natuurlijk wel eens wat en als je beter weet waar ze gevoelig voor is of niet tegen kan, kun je dat aanpassen. :j

Heerlijk weertje! :))

Melanthe0396

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Hoorn

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:53

Mag ik ook even azharu spammen?

Afbeelding
Afbeelding

Hij gaat zo goed ❤
Zo knap dat ie t allemaal maar even doet!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:54

Gaaf!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 22:45

Wat een knapperd!! Wat rij je met haar? Klassiek?

MirandaMalik

Berichten: 9901
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 07:28

Marlijn volgens mij is Azharu een jongetjespaard. :D
Hij is knap! :))

Melanthe0396

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-17 08:57

No_No schreef:
Wat een knapperd!! Wat rij je met haar? Klassiek?


Academisch en Working Equitation

MirandaFuego schreef:
Marlijn volgens mij is Azharu een jongetjespaard. :D
Hij is knap! :))


Inderdaad een hij :P

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 08:56

:oo :o pardon! Ik had nog wel ingezoomd op de steiger foto :=

Staat hem goed! Ik zou graag academisch les krijgen. Maar ja.. Wie weet, ooit.

Melanthe0396

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 09:58

No_No schreef:
:oo :o pardon! Ik had nog wel ingezoomd op de steiger foto :=

Staat hem goed! Ik zou graag academisch les krijgen. Maar ja.. Wie weet, ooit.


Wat houdt je tegen?

Annikab

Berichten: 452
Geregistreerd: 08-05-08
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:33

Ik leef ook nog :j

Emperia is afgelopen weekend op kamers gegaan, bij haar halfbroer. Ze is nu 5 maanden oud. Liever had ik haar langer bij mams gehouden, maar het ging niet meer. Mams leverde echt teveel in.

Afbeelding

Halfbroer Euforio is alweer 3.5 jaar oud.

Afbeelding

Mama Elyaijna is verleast voor een dekseizoen, zij staat nu bij een fokker in zeeland.

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 21:42

Okee okee ik leef ook nog :D
Zomerseizoen drukte is weer voorbij (werken bij een beachclub/surfschool) dus langzamerhand weer wat meer tijd.

Deze zomer na 8 jaar eindelijkkk afgestudeerd en vorig weekend gelijk de eerste 2 dagen van mijn nieuwe opleiding tot paarden osteopaat erop zitten! Super interessant, wel nog ff pittig, maar weet waarvoor ik het doe ;)
Verder van de zomer naar Wenen geweest met de boys voor het Oostenrijk Kampioenschap. Watttt een ervaring was dat zeg! Echt megaa waanzinnig en Raff heeft het ook nog eens super gedaan daar, ondanks dat we alleen lekker voor de ervaring gingen.
Nu langzamerhand tijd om de nieuwe dame is wat bij te leren. Die is nu gedurende de zomer longeerproof en wandelproof gemaakt. Inmiddels ook singel proef en touwen tegen haar benen proof. Vorige week voor het eerst aan de dubbele lijnen, wat echt suuuper ging. En gister voor het eerst met zadel aan de longe.
Loop van het voorjaar eens kijken of ze fysiek ready is dat we er eens op kunnen om wat dingetjes aan te leren en dan loop van 2019 eens doorrijden, want dat lichaam heeft een fikse klap gehad dus geen haast.

Desh heeft nog een heftig ongeluk gehad, maar 10 engeltjes boven zijn schouders en wonderbaarlijk overleefd en zelfs nog mee naar Wenen geweest. Raff gaat eigenlijk prima, rustig bezig met wissels aanleren en hem aan het overzetten naar 1 hand.


Afbeelding
Afbeelding


Marijn, het blijft zo sneu van Shym, maar je hebt nu ook weer een super tof diertje erbij. Lekker van genieten.

Sky is ook echt tof Eline. Ookal blijft het verlies van Olina zwaar. Gaan we jullie volgend jaar weer vaker bij de Dawra zien? :D

Zo Joyce, Azi is gaaaf geworden zeg! Hoe oud is Munir nu inmiddels alweer?

Gaaf Melanthe! :wow:

Awhh en Emperia op kamers, arme tutsie haha. Awh ze zal vast snel nieuwe vriendinnies maken en dan voor je het weet is ze ook zo groot als haar halfbroer haha :P En Euf, vanhet voorjaar naar bootcamp Kris? hihi

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:45

No_No: Dank je wel! :D Wat vervelend dat je nieuwe paard ook niet helemaal fit is? Ze is een Draver toch, galoppeert ze makkelijk? :)

Miranda: Aye, part of the clan, haha! Historie en met name Ierland/Schotland (Keltisch) gericht is al jaren een interesse/hobby, maar sinds ik deze groep heb leren kennen, begint het Highland virus serieuze vormen aan te nemen :=
En thanks!

Wat gaaf dat je Working Equitation doet met Azharu!

Jeetje, Euforio is ook al een hele bink aan het worden zeg! Vervelend dat Ely teveel moest inleveren, dan is het beter dat ze ietsje eerder op kamers gaan :j
Emperia heeft wel een gaaf kleurtje!

Mooi dat paarse setje Canisia! Ik volg jullie updates ook op facebook, gaat lekker zo te lezen! Madame is ook goed bijgetrokken, top!
En thanks! :D Munir is inmiddels bijna 3,5 jaar.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 21:53

Emperia ook al op begeleid wonen, wat gaat het snel hè.
Hoe gaat het met Ely op haar nieuwe adres?
En Euf wordt nu ook echt volwassen zeg!
Canisia gefeliciteerd met je afstuderen!
Welke studie heb je gedaan.
Mooi paard heb je!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:55

Wat is emperia knap!!

Canisia, leuke opleiding! Nuttig ook! En gefeliciteerd met het afronden van je vorige opleiding *\o/*
:oo ongeluk?!!' Gelukkig gaat het weer goed!
Je bent lekker bezig zo te lezen +:)+

Ik heb gisteren heerlijk gereden hier in het bos <3 beetje regen maar het was te doen. Best wat klimmetjes en afdalingen gehad, lekker technisch dus!
Ik heb een captoom/hackemore/sidepool hoofdstel laten maken en even gepast. Was een nieuwe vraag, de maakster had het nog nooit gemaakt maar ik vind het tot nu toe geslaagd :D
Dinsdag komt mijn "nieuwe" zadel :P


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De galop vraag, eerst had ze nog al last van haar lijf maar ze wordt steeds soepeler. Galop aan de longe gaat best goed, in de wei gaat prima en in het bos merk ik niets aan haar galop. Ze is wat vlakker dan andere maar ik ben een fjord gewend dus ik ben niet echt een betrouwbare bron :D ze gaat wel erg hard trouwens! Eerst viel ze terug in tempo ala ze in galop viel, nu gaat ze harder :')

Kaptoom/sidepool
Afbeelding