[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 21:05

Ik hoop dat ze dan niet aan het wisselen is nee :') niet echt gezond op die leeftijd :o

Dat zal zomaar de oorzaak kunnen zij. Inderdaad. Even weer wennen aan dat droge spul.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 18:04

Foei Shympie, ben je weer aan het groeien :') Nou ja, een beetje maat is ook nooit weg natuurlijk. Maar dat overbouwde is altijd wel weer een beetje irritant. Spannend hoor zo'n verhuizing, wanneer gaat het precies gebeuren? Kan me wel voorstellen dat je een schuilplekje voor hem wel een vereiste vindt. Als ik soms zie hoe verschrikkelijk Mish nat worden al haat _O- Maar heerlijk, als je paarden zo dichtbij kunnen staan. <3

Haha Rayna de shetlander :') Prachtig verhaal, dat zou onze haf ook zo kunnen bedenken.

Brego93, hoe is het gegaan? :)

Moossie, wat leuk joh dat het allemaal zo goed gaat!

Wat veel mensen zijn hier nog meer allemaal hun paarden aan het beleren/inrijden zeg! :)

Ik heb van de week ook weer een topicje gemaakt :D met een overzichtje van Mish het afgelopen jaar.
[EJL-ITP] Het eerste jaar vanaf de rug van S.A. Mishkaljiyah!

Met ons madammeke gaat alles goed, alleen is er recent op stal weer schimmel uitgebroken, dus ze moest verplicht gewassen. Zoals gezegd, als Mish ergens niet van houdt, is het wel nat worden. _O-
Afbeelding

Maar gelukkig was ik al snel weer vergeven :D
Afbeelding

En ondertussen rijden we nog regelmatig een ritje, waar zij al net zo veel van geniet als ik. En nu heeft ze weer even een weekje vrij, even weer rustig aan :)
Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 20:26

Als het goed is wordt hij morgen verhuisd.
Een schuilplek vind ik inderdaad belangrijk. Droog kunnen liggen is een eis van mij. Hij kan nu wel droog staan maar niet liggen omdat hij op bestrating staat. Zo jammer! Maar ja.. Niets aan te doen.

Ik heb je topic al ontdekt! Leuk overzicht hoor!! En wat doet ze het knap <3
Die wasfoto _O-

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:09

Shym is verhuisd. De trailer was even spannend, het was namelijk een nieuwe waar hij nog niet ingestaan had. Even goed blazen en na een paar minuten liep hij zo mee de trailer in! Toppertje! Direct rijden en na een kwartier er weer af. Wonderwel liep hij ACHTERWAARTS de trailer af :oo voor mij een signaal dat het beter gaat met zijn achterhand :D . Even in de bak rondgewandeld en laten kijken, daarna de twee andere pony's er bij gedaan. Ging best goed! Shym zoek wel erg steun bij mij maar na verloop van tijd werd hij rustig en ging hij toch eten.
Rond 5 uur in zijn stal gezet, dat gaf weer stress maar ik kon na 3 kwartier wel weg lopen.
Hoop dat hij vannacht rustig blijft.. Morgen ochtend help ik om hem weer buiten te zetten.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:11

Afbeelding
Afbeelding

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 10:00

Het is echt goed gegaan met Brego :D! Hij deed eigenlijk vrij normaal niets geks en na een paar rondjes stappen vond hij het allemaal wel prima. De tweede keer ging het ook goed, hebben we zelf kunnen draven aan de longe. We gaan nog een keer opstappen zodat hij het allemaal goed snapt en we enigszins een stuur hebben en daarna doortrainen aan de longe zodat hij z'n rug goed gaat gebruiken voordat we echt gaan inrijden.

Hij is ook wel weer aan het groeien, z'n kont steekt de lucht in maar hij mag nog wel een beetje groeien. Hij is nu 1.46m

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:36

Wat knap! Fijn dat het goed is gegaan.

Shym heeft zich goed gedragen vannacht. Vanmorgen stond hij lekker rustig in zijn stalletje, de anderen liepen al buiten.
Dus hem bij de andere paardjes gezet. Even moesten de anderen hem even laten weten dat hij niet in de buurt moest komen maar dat werd al snel rustig. Shym is niet onder de indruk van de dreigingen, gaat netjes uit de weg zonder in paniek te raken.
Net kreeg ik een appje dat hij al vriendjes aan het worden is met de kleine schimmelpony en de oma Arabier staat het nu toe dat die samen staan te kroelen.

Blij dt te zo goed gaat!
Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:05

Shym heeft even een terugslag gehad. Ik heb dus het bekende voer voor hem geregeld wat hij at heel slecht. Ikheb hem extra hooi gegeven in de stal zodat hij s nachts in alle rust kan eten. Zijn luzerne at hij niet dus heb ik weer fibra gehaald. Dt schrokt hij lekker op.
Ook had hij diarree maar dt is inmiddels al weer een heel stuk beter.
Gevoelig paardje..

Hoe gaat het hier verder?
Staat brego ook op stal?

Ik wil graag meer over shym zijn bloedlijn weten. Lijkt mij leuk. Misschien dat iemand het leuk vind het uit te zoeken en mij er wat over te vertellen?

Op Facebook heb ik een paar berichten gezien waardoor ik vermoed dat het wel even rustig blijft hier.. Sterkte aan de personen die het nodig hebben :(:)

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:49

Balen zeg met Shym, hoe gaat het nu met hem?

Brego staat 24/7 buiten en dat gaat eigenlijk prima, het enige nadeel is dat we geen binnenbak hebben dus met al die regen is dat soms niet altijd even leuk. Als hij straks goed en wel onder het zadel is dan gaan we gewoon met de trailer naar locaties waar wel droog gereden kan worden.

Ik heb heel tof nieuws, sinds deze week een tweede paardje erbij :D :D! Een Arabier, heel toevallig delen ze dezelfde naam.. Even voorstellen: dit is King of Queens, 7 jaar oud, schofthoogte 1.51 en hengst. Hij heeft een hele tijd stil gestaan dus de bespiering en conditie opbouwen is de komende tijd het speerpunt
Afbeelding

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 00:01

Leuk, gefeliciteerd! :D

Ik ben erg blij met mijn binnenbak na 2 jaar bikkelen zonder faciliteiten :o

Ik heb geen idee wat er voorgevallen is bij de rest, maar zou ik degenen die het aangaat ook sterkte willen wensen :(:)

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 00:14

Ik lees ook nog mee met jullie :) Met het viertal gaat het goed, heb zelf m'n voet/been in het gips momenteel :Y)

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 10:05

Wat een knappie!! Gefeliciteerd! En spam gerust foto's hoor *\o/*
Shym wordt niet blij van 24/7 buiten in de regen. Verder maakt het hem niet uit.

Binnenbak ... <3 dat lijkt mij wel wat! Maar ik heb een enorm bos, niets te klagen dus!

Kesje, hebben jullie nog trainingen of zo in de winter?

Bonjoy... Wat voor spannends heb je gedaan :oo beterschap!!

Ik ben shym aan het trainen O:) zit, af en dood lukt aardig :Y)


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 13:50

Haha, die Shym :D Tja, ik word zelf ook niet blij van regen en kou, kan het hem niet kwalijk nemen hoor ;)

We hebben wel wintertraining ja, maar ik heb er nog maar 1 van de 3 meegedaan tot nu toe, ik heb steeds andere plannen die voor moeten gaan. Aankomende zondag is de polocrossedag, dan hebben we de ALV en doen we iets leuks met de leden, zonder paarden. Dus weer geen training, maar ach :') Ik rij op het moment toch maar heel weinig, 1 à 2x per week. De rest van de week mag ze zichzelf vermaken, of longeer ik haar. Ik gebruik de afgelopen weken een bijzet, het lijkt erg goed te werken :j Ze heeft alleen niet het fatsoen om zelfs maar buiten adem te raken, laat staan zweten, ondanks haar wintervacht :roll: Ik heb nooit het idee dat ik haar aan het werk heb gezet :')
Iemand hier nog tips voor leuke dingetjes om te doen, onder het zadel of aan de hand?

Beterschap Bonjoy!

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:29

Aleenah: Hoe durf je Mish zo nat te maken, ze baalt er duidelijk van ;)

Shym: Fijn dat de verhuizing goed is gegaan. Gaat het nu beter op het oude voer?

Bonjoy: Beterschap! Hoe kom je in het gips?

Kesje: Heerlijk een binnenbak! De buitenbak is op en aan nat door het weer.
Ik werk graag aan de dubbele lijnen. Ook pionnen slalommen vind hij prachtig en mikado met balken is leuk.

Brego: Gefeliciteerd met je nieuwe paard. Hoe kom je aan hem?
Goed dat Brego het zo goed doet.

Hier zijn gangetje. Hij is wat slomer, ik man mijn vinger er niet opleggen wat het is. Hij had flinke rotstraal, er zijn veranderingen in de kudde, het weer slaat steeds om, ik geef andere brok, en dit jaar voor het eerst dag en nacht buiten. Wel met schuilstal, flink weide en onbeperkt voordroog.
Zeg het maar wat het is. Hij is na twee maanden al 1,5 boommaat gegroeid dus mijn zadels worden aangepast.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:31

Zoooo... meldt zich hier ook weer! :D Beetje druk gehad afgelopen periode maar lees zo nu en dan nog wel mee hoor!

Jee Eline,wat doet Mish het goed zeg. Ze is in ene zo volwassen geworden he. Heel tof om te zien hoe ze zich ontwikkeld en weet zeker dat ze zich nog veeeeel verder en beter gaat ontwikkelen! Keep up the good work! +:)+

Marlijn, fijn dat de verhuizing goed is gegaan. Shym gedraagt zich zo te lezen steeds meer als paard? Super dat hij een klik heeft met een ander paard!

Brego, je krijgt het zo druk met nog een paardje erbij. Hoe gaat het met Brego?

Tiene, ben natuurlijk ook heul benieuwd hoe het met je twee kanjers gaat? Ze hebben zoveel geleerd de afgelopen maanden. Hoe gaat het verder met je gezondheid?

Joyce?!!! :oo Wat hebbie gedaan? Nie handig nie! Hoe doe je dat nu met de horsies, heb je hulp?

Hier inmiddels het wedstrijdseizoen afgesloten en was dan ook wel tijd om mn kanjer Nour in het zonnetje te zetten. Voor degene die het nog niet hadden gezien:
[ITP] AV hengst Yanour Hayati, The Sky is the Limit!

Zo blij met m, hij doet het echt goed! En ondanks dat hij nu een hele kerel is (hij is afgelopen jaar prachtig uitgezwaard, niks jeugdigs meer aan), blijft hij gewoon zijn uberlieve en mensgerichte karakter houden. Paard uit duizenden. <3 Benieuwd ook naar zijn baby uit Jet van Mies volgend jaar.
Met de rest gaat het ook top. Weideseizoen is afgelopen en ze hebben zich allemaal super ontwikkeld. Nyhla is gruwelijk mooi compleet merrietje. Ik hoop haar komend seizoen te gaan showen als het financieel haalbaar is, want ze zal dan ook in training moeten. Tot die tijd heerlijk kroelen met dr hihi. Heel aanhankelijk meidje

Afbeelding

Zahra is in ene meer volwassen geworden. Yentl heeft nu de grote merriestal gekregen en Zahra deelt de oude stal met een bejaarde arab merrie. En verdorie, net onder moeders vleugels uit, ze is me partij dominant! :roll: Af en toe echt een krengetje maar goed te zien dat ze wat meer vertrouwen heeft gekregen. Laatst ook meegedaan met trailclinic bij Irene, jee wat is ze dan dapper joh! Ga haar nu langzaam voorbereiden op het zadelmaktraject en hopelijk volgend jaar ruitermak.


Afbeelding

Komend seizoen hopelijk snel drachtig van deze jongeman... <3


Afbeelding

Zuur is inmiddels afgespeend en heeft het helemaal naar zijn zin in onze opfok bij vriendjes.

En ja, Yentl, prachtig drachtig en zeer benieuwd naar het veulen begin maart. Het idee was er langer en soms moeten er knopen doorgehakt worden: ze staat te koop. Was een enorme rationele beslissing maar de enige juiste waar ik dan ook volledig achter sta. Top paardje dat een top nieuw thuis gaat krijgen! :)

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:20

Yildiz, gave paarden heb je hoor <3 je topic had ik inderdaad al gezien!
Was er niet ook een topic over zijn toekomstige baby en gewonde moeder? Of heb ik nu de verkeerde voor me?

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:32

Yentle krijg vast een fantastisch thuis.

Moossie, wat vervelend he die vage klachten.. Misschien is het wat vermoeiend voor hem? De wisseling naar 24/7 buiten kan best zwaar zijn voor een paard.

Shym is ook niet helemaal in zijn hummetje.. Hij staat een beetje met gekantelde bekken. Zijn spieren op zijn kont zijn ook erg hard. Gisteren was hij een beetje down maar dat kon ook zomaar van de regen gekomen zijn.
Zijn eten eet hij goed gelukkig, al eet hij in de bak niet zo veel heb ik het idee.
Hij had ook vage korsten in zijn vacht. Net hars.
Afbeelding
Deze zit op zijn been. Op zijn kont had hij het ook. Iemand een idee?
De andere pony's deden gisteren weer rot tegen hem, vandaag ging het weer beter. Lastig hoor!

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:13

Man, ik zit hier gewoon te trillen van de stress, ook al is dat niet nodig |(
Vannacht is er een hooischuur bij ons op stal afgebrand, met de bijbehorende stallen. De paarden en het woonhuis zijn ongedeerd, maar de foto's zijn echt angstaanjagend, en ik ken een aantal eigenaren van de pony's in die betreffende stallen. De paarden zouden allemaal ongedeerd zijn, maar die rook he :( Al het tuig in de zadelkamer is ook volledig verwoest, nu ga ik toch maar even checken hoe dat met de verzekering zit.

Ik heb mazzel, zowel mijn paard als mijn zadelkast stonden niet in/bij die schuur, maar ik vind het zo erg Y;(

JustOneBite

Berichten: 824
Geregistreerd: 28-01-07
Woonplaats: Nieuw-lekkerland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:37

Oh jeetje heftig zeg! Gelukkig dat het alleen materiële schade is en de dieren oké zijn, ondanks de rook vorming.
Sterkte voor de betrokkenen, zal zeker een tijd duren om dit weer op te bouwen.

Stille meelezer geworden door een hele hectische periode maar wilde hier toch even op reageren. De rest volgt later achter de pc haha.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:09

Och jeetje zeg! Wat een schrik.. Toch wel een van de nachtmerries van paardenhouders.. Gelukkig alleen materiële schade..
Sterkte!

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 15:43

Het is een geluk bij een ongeluk dat ze nog geen 2 maanden geleden alle asbest-daken hebben vervangen. Zoveel investeringen gedaan dit jaar, het bedrijf was volledig vernieuwd en opgeknapt. En dan heeft de tractor kortsluiting in de hooischuur en gaat het in vlammen op -O-
Gelukkig inderdaad alleen materiële schade, en staat er nog een hele flinke voorraad hooi op de parkeerplaats, ver bij de schuur vandaan. Ze hebben zojuist ook noodstallen geleverd zodat de pony's van dat gebouw vanavond weer binnen kunnen staan. Nu gewoon verzekeringswerk. Het lijkt me ook zo eng om mee te maken, zeker als je huis ook gevaar loopt. En wat zullen de paarden bang zijn geweest :(

Hulde aan de stalhouders en brandweer hoor, het gebeurde echt midden in de nacht, en die stallen zijn niet de makkelijkste om snel te ontruimen _/-\o_

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 17:57

Wow jeetje zeg.. Wat rot allemaal zeg! En dan net verbouwd ook nog..
Wat keurig dat ze nu al noodstallen hebben! Super goed!

Ik heb de kudde even geobserveerd. Ik denk dat de pony's zo lelijk doen tegen shym omdat ze honger hebben en het eten willen beschermen.
Ik geef shym s nacht al een overvol hooinet met hooi zodat hij s nachts goed kan eten maar overdag wil hij natuurlijk ook wel een hapjes
Ik heb nu maar een voorzichtig appje gestuurd met het idee om te proberen met meer hooi.. Ik vind dat best lastig maar wil wel dat shym voldoende kan eten en geaccepteerd wordt door de andere twee.
Ik hoop dat ze het positief op pakt :x

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:09

Ik had hetzelfde probleem net na de verhuizing, toen hebben de stalhouder en ik een apart voerplekje iets verderop gemaakt. Anders at ze gewoon niet. Het scheelt dat Shym op stal wel kan eten natuurlijk, maar het is inderdaad niet leuk als hij de hele dag op een houtje moet bijten omdat de rest zo bezitterig is.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 18:41

Aaah bekend probleem dus.. Er zijn meerdere voerplekken maar niet ver genoeg uit elkaar. De paarden staan in de bak dus ze wil (begrijpelijk) niet de hele bak onder het hooi hebben.
Over een tijdje komen ze met z'n 3tjes in de schuilstal met een kleine uitloop. Als het zo gaat zoals nu voorzie ik problemen :(

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 23:15

Hoe gaat het hier met iedereen en de paarden?

Morgen komt onze sportmasseuse bij shym en dan gaan we een plan trekken om hem te helpen met de achterhand. Sportmassage, fysio en oefeningen aan de hand zal het waarschijnlijk worden. Spannend.. Ik hoop dat er hoop is :\