[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaMalik

Berichten: 9882
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 19:01

Dat staat er wel bij, zijn de afkortingen bij de namen.
En er staan meestal heel veel foto's dus dat is ook leuk. :))

Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 21:15

Och ja ik zie nu dat daar veel info achter zit, wat leuk! Ik heb heel wat door te spitten en te Googlen :D

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9320
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:27

Welkom nieuwkomer!
Verder veel man fanatiek bezig met rijden/beleren en inrijden.
En zelfs een 1e plaats gepakt tijdens een endurance wedstrijd.
Oftewel veel positieve berichten.

Mijn trainingsarabier gaat ook super.
Gisteren samen met hem zijn 1e endurance wedstrijd gestart de lange klasse 1 in Ermelo 31km.
Een mooie 7e plaats van de 17 en een mooie veterinaire kaart.
We hadden een snelheid van 13,31km/h en recovery time van 1min.
Wat sfeerplaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:08

Welkom, welkom! Leuk paardje!

Proficiat kyrkelover! Goed gedaan! Jullie hadden er ook mooi weer opstaan. Was het ook jouw eerste endurance wedstrijd?

Even ego post hoor, maar ik ben weer paardenmama geworden!!! *\o/*
Afgelopen vrijdagavond, iets voor twaalven heeft Tie mij haar laatste cadeautje gegeven: een waanzinnig gaaf hengstje! Een bruingeboren schimpie en echt zó knap! <3
Bevalling verliep aanvankelijk klote. 1 voetje bleef achter en zat naar achteren geklapt. Gelukkig tijdig ingegrepen voordat Tie echt ging persen. Eerste seconden was hij ook levenloos dus echt hart in m'n keel. Al snel kwam er dan wel beweging in en verder alles zeer voorspoedig verlopen. Gelukkig maar. Had heel anders kunnen zijn, wil daar maar liever niet aan denken...
Heb m Majid genoemd naar zijn oma aan vaders kant (betekent Nobele) en voluit Yamajid Hayati.


Afbeelding


Het is echt een heel tof ventje: super knuffelig en kusserig. Echt zijn ding inmiddels om zonder aarzeling naar jan en alleman te lopen en een dikke kus te geven! Vandaar zijn bijnaam "The King of Kisses"❤ Zijn kolletje heeft zelfs de vorm van een hartje.... oeeeee ben helemaal verliefd <3

Afbeelding


Afbeelding

De komende tijd zit ik op een grote roze wolk... :*

Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:20

Kyrkelover wat goed met de endurance en mooie foto's ook!

Yildiz gefeliciteerd met je veulentje, wat een knapperd! Schattig zeg al die kusjes!

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9320
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:32

Gefeliciteerd met je knappe veulen!!

Nee niet mijn eerste endurance, ik heb er vorig jaar 3 gereden en 2 weken terug ysselsteyn en jaaaren terug ook eentje.
Wel meerdere paarden altijd voor de endurance mee getraind.
Volgende stops zijn normaal Epe en Ommen en dan naar de klasse 2 kort.

Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 10:39

Lijkt me erg leuk kyrkelover! Wanneer is Epe? Dat is erg dichtbij en wellicht dat ik een keertje ga kijken.
Rijd je dan meestal alleen of heb je een maatje met wie je samen rijdt?

Ik zou met Raf ook graag gaan buitenrijden (endurance is nog een paar grote bruggen te ver) maar daar moeten we nog e.e.a. voor oefenen en kilometers gaan maken. Hij is anderhalf jaar onder zadel, maar heeft weinig tot geen ervaring buiten het erf.

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 11:28

Grappig! Ysselsteyn waren wij ook hihi! Dan zullen we elkaar vast nog wel eens tegenkomen.
Nour start nog 1 keer klasse 2 in de opbouw en daarna een klasse 3. Hij is nog jong dus willen we pas komende zomer/naseizoen starten. Nu eerst dekseizoen en misschien nog wat riddens pakken.
Veel succes alvast in Epe, dat is zaterdag toch?

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:27

Gefeliciteerd Yildiz! Als ik thuis ben zal ik eens wat bijlezen

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:45

Welkom Carlijn, een naam genoot! :D Mijn 4 benig vriendje heet officieel Ashraf al Shams, maar dat al snel Raff geworden ;)

Welkom Fair! Fijn dat je zo lekker hebt gereden, dat zijn altijd de mooie momentjes.

Gaaf Kyrkelover! Klinkt als een heerlijk en succesvol dagje.

Jaaaa yildiz!! *\o/* wat is ie GAAAAAF!! Echt wauwsie!! Hebben paps en mams mooi gebakken hoor. Wat een stelten en die ooortjess <3
En ook echt toppp resultaten met Nour zeg! Jij begint het seizoen vast fantastisch hihi.

Hier ook bijzonder nieuws, al zullen de meesten het op fb wel al voorbij hebben zien komen :Y) Waar mijn vorige post hier nog was "Oohh zooo leuk nu ik er weer aan denkkk :):) Jaa als ik het geld zou hebben stond er nu een nr 2 haha".. staat er nu dus onverwachts een nummer 2! :+ Oke meer nr 3 want deze komt komende jaren gewoon onder de hoede van mijn zus en mij ;)

Afgelopen dinsdag kregen we een berichtje van een vriendin. Zij heeft een prachtige merrie staan en 4 jaar geleden heeft zij daar een veulentje uit gefokt. Me zus en ik waren altijd al fan van haar merrie en misschien nog wel meer van het merrie veulentje wat daar uit kwam, genaamd Gyanada. 2 Jaar geleden heeft zij dit veulentje verkocht naar een fokkerij in zuid belgie en dinsdag krijg zij van hen te horen dat Gyanada weg moest. Ze was namelijk maandag bevallen van haar eerste veulen, maar accepteerde deze niet..

Zodoende kregen wij via die vriendin een berichtje dat Gyanada te koop kwam, of wij wellicht interesse hadden.. Tja en dan ga je nadenken.. Nou na 1.5 dag nadenken wisten we nog steeds niet wat we nou wilden.. Ene kant nee, 3 paarden is toch lastiger, financieel zwaarder etc etc. Andere kant.. tja het was wel altijd al een droommerrie voor ons en met bloedlijnen die wij erg aantrekkelijk vinden.. Voor een prijs die nergens over ging.

Woensdag na Equitana besloten 2.5 uur door te rijden om te gaan kijken, dan weet je vaak in 1 blik wel of het het is of gewoon niet. Wat we daar aantroffen hadden we niet verwacht, ze was in zeer slechte conditie, wonden op haar kaken van een te strak halster, hele manenkam met wonden van het schuren, hoeven een jaar niet gedaan.. Doodsbang voor de mensen daar, maar na even snuffelen bij ons slaakte ze een diepe zucht en konden we alles met haar doen. Toen zeiden we al, oke die gaat mee, of we haar nou houden of niet, hier moet ze weg! Na haar te zien lopen ging die beslissing meer richting, oke die gaat mee en die blijft bij ons :D

Na de 2 dagen erna moeizame franse communicatie via mails, vrijdag avond akkoord gekregen op ons bod en zaterdag ochtend zijn we haar gaan halen. Haar veulen wordt daar met de fles opgevoed, we hebben nog een poging gedaan haar mee te krijgen (onze Osteo had haar willen opvangen en een kans geven met de beste Da's en kennis in zijn netwerk) maar helaas wilde ze haar niet afstaan.. Op hoop van zegen dat het diertje nog een fijn leventje krijgt.

Inmiddels is Gya gewassen en geniet van de dagelijkse rolsessies in de bak en de vrijheid met onbeperkt hooi in haar uitloop voortuin :Y) Morgen komt de Da en donderdag de hoefsmid. Erna kijken of we kunnen gaan opbouwen op de wei en of we haar aan onze jongens kunnen koppelen. Voorlopig is ze nog hengstig dus doet ze veel te verliefd naar Raff :') (En Raff is helemaal hoteldebotel) dus dat laten we eerst even voorbij gaan haha.
Het is een schat van een merrie die keurig is opgevoed, maar wel een echte merrie. Als ze iets niet mot dan laat ze het je weten! Gut ik heb dat wel gemist haha maar ben ook wel blij dat ik mijn in dat opzichte 'nuchtere' ruin nog heb staan haha.

Ze is bijna 4 jaar, helemaal groen wbt werk wat ermee gedaan is en dat houden we voorlopig nog even zo :j
Haar mama is de prachtige Gladdys (Es Proshnec) en paps is Tameen (Ajman Moniscione). Dus ja Justice, Muscat, Kubinec, Balaton lijnen <3

Tja dat koppie <3
Afbeelding
Al aardig gesetteld en veel aan het bijtanken
Afbeelding
Afbeelding
Het is een echte showy dame
Afbeelding

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9320
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:50

Jayko schreef:
Lijkt me erg leuk kyrkelover! Wanneer is Epe? Dat is erg dichtbij en wellicht dat ik een keertje ga kijken.
Rijd je dan meestal alleen of heb je een maatje met wie je samen rijdt?

Ik zou met Raf ook graag gaan buitenrijden (endurance is nog een paar grote bruggen te ver) maar daar moeten we nog e.e.a. voor oefenen en kilometers gaan maken. Hij is anderhalf jaar onder zadel, maar heeft weinig tot geen ervaring buiten het erf.

Epe is aankomende zaterdag te doen.
Ik moet om 11.14 starten.
In principe start ik alleen, maar onderweg kom je meestal wel iemand tegen.
Ditmaal kwam ik de andere ruiter tegen toen ik af en op moest stappen bij een hekje.
En gewoon hupsakee naar buiten met een maatje die het buiten wel al kent en rijden maar.
Wij als ruiters maken er vaak een groter probleem van als de paarden zelf.
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 28-03-17 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9320
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 12:51

YildizArabs schreef:
Grappig! Ysselsteyn waren wij ook hihi! Dan zullen we elkaar vast nog wel eens tegenkomen.
Nour start nog 1 keer klasse 2 in de opbouw en daarna een klasse 3. Hij is nog jong dus willen we pas komende zomer/naseizoen starten. Nu eerst dekseizoen en misschien nog wat riddens pakken.
Veel succes alvast in Epe, dat is zaterdag toch?

Vast wel, hier staat Epe en daarna Ommen op de planning.
Arrabisimo wilde ik in juni ook mee doen, en kwa wedstrijden weet ik het in Juni en Jui nog niet ook iv seectiewedstrijden oor de kampioenschappen met de pony's.

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:37

Canisia, wat een mooi en lief koppie zit daar op! <3 En wow, die hoeven! Maar ze heeft het nu goed, even lekker bijtanken!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:10

Wat een knap veulen <3
En wat lekker helder!

Canisia, mooi paard hoor! En ja, de hoefsmid zal wel eer van zijn werk hebben..

Endurance, leuk! Iedereen succes dit seizoen +:)+

Shym had zondag slokdarmverstopping. Gelukkig is het vanzelf opgelost. Was schrikken!
Maandag is hij even gekneed door de sportmasseuse. Dat vond hij ook niet helemaal geweldig. Shym heeft het overleefd en savonds scheurde hij weer door de paddock met dikke slidings en bokken >;) straks even kijken hoe hij loopt.



Afbeelding
Afbeelding

Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:37

Kyrkelover succes alvast voor zaterdag!

canisia wat grappig de naamgenootjes, toevallig! En gefeliciteerd met Gya, wat fijn dat jullie haar hebben kunnen opvangen. Veel plezier met haar!

NoNo Schrikken van Shym. Fijn dat het nu weer goed met hem gaat met als bonus nog een massage ook :) Al zag hij dat niet als bonus zo te horen

Mariellek93

Berichten: 11
Geregistreerd: 23-09-15
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 17:36

Hoi! Ik heb mij een jaar geleden ongeveer wel voorgesteld hier, en lees nog steeds weleens mee. Maar zal ons nog een keertje even voorstellen!
Mijn naam is Marielle en ik ben de eigenaar van dit knappe arabische volbloed, Nadeem! Nu bijna een jaar onder het zadel, en hij doet het super goed.
Ontzettend lieve, en mens gericht ruintje.
Het wei seizoen is bij ons begonnen, dus ik heb een paar leuke foto's van Nadeem erbij geplaatst


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 22:02

Hoi Mariëlle, wat een vriendelijke blik heeft nadeem, schattig :)

Kyrkelover hoe was de endurance zaterdag gegaan?

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9320
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:39

Mijn wedstrijd was super goed gegaan!
13,35km/h direct kunnen aanbieden op de finish met een hartslag van 48.
Hartslag bij de voorkeuring was ook al een stuk beter, was het in Ermelo nog 56 nu 44.
Dus al met al dik tevreden!
Afbeelding

Jayko

Berichten: 82
Geregistreerd: 19-07-16

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 12:07

Super Kyrkelover, En mooie foto ook!

Mariellek93

Berichten: 11
Geregistreerd: 23-09-15
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 15:41

Het is ook een heel vriendelijk paardje Jayko! :)

Gave foto Kyrkelover!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-17 21:36

Nadeem is mooi!!
Welkom!

Knappe uitslagen kyrkelover!

Shym had het druk vanmorgen
Afbeelding
Morgen komt de sportmasseur weer :o

Fair
Berichten: 3557
Geregistreerd: 18-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:59

Wat voeren jullie je arabiertjes nu ze weer op het land staan?


Ik heb zondag top gereden! Heerlijk ontspannen gestapt en ik heb meerdere rondjes draf kunnen doen. Daarbij ook nog een galopje aan de longe! Gaat de goede kant op :D

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9320
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 09:29

Die van mij staat niet op het land (ja staat wel op de wei maar groeit geen gras), dus daar kan ik je geen antwoord op geven.
Ik heb zondag mijn laatste klasse 1 wedstrijd gereden met Derham. Ditmaal een korte klasse 1 om hem een simpel rondje te geven.
22,6km snelheid 13,41km/h direct aan kunnen bieden en dat resulteerde in een mooie 2e plaats.
Zijn hartslag bij de voorkeuring was nu overigens nog beter met 24 en ook bij de nakeuring weer een stuk beter met 44. Hij begint het hele spelletje gigantisch goed te begrijpen.

Afbeelding

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:43

Fair,
Mijn pony en fries krijgen een baal hooi per dag en 3 uurtjes weide wat nu uitgebreid wordt. Verder een voerschep müsli, goede scheut olie, vitaminebrok en een halve schep merry brok.
Hij kreeg veel meer maar ben aan het afbouwen :o

Kyrkelover, mooie resultaten!
Je gaat nu klasse 2 rijden?

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9320
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 22:49

Ja klopt wij gaan nu door naar de klasse 2.
De 44km in Etten-Leur is de volgende wedstrijd op de planning.
Daarna weet ik het eigenlijk nog niet.
Hopenlijk dit jaar met Etten-Leur er bij 2 of 3x een klasse 2 en dan door naar de klasse 3.
Maar he dat is het ideale traject.