[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 08:20

Ooooh Roma ik ben nu wel heel benieuwd hoor!! :):) Super leuk dat je toch blijft fokken! Zou ook zonde zijn van je lijntjes om daar niks mee te doen. Maar dat staat iedereen vrij natuurlijk.
Vanaf foto heeft Malik mijn voorkeur. Maar kan ook momentopname zijn natuurlijk, hij staat daar zo met zon gave attitude op de plaat. Zalig! <3

Fijn Marlijn dat Shym nu zoveel beter gaat. Het wordt idd weer beter weer om lekker te gaan oppakken.

Canies wat een fijn filmpje! Zijn ook zalige oefeningen doe ze ook regelmatig met Nour en Zahra. Vind Stef _O- enorm gegroeid afgelopen jaar en ik denk dat ik helemaal achterover sla als ik m dit seizoen weer ga zien. Je bent zo top met m bezig en hij pakt het zo fijn op.

Annika! *\o/* Benieuwd naar Euf! Heb al lang geen plaatjes meer van m gezien? Spammen die hap!
En ben nu toch wel benieuwd welke hengst je hebt gezien?

Tie is aftellen, 8 maart uitgerekend. Na het afspenen vertrekt ze naar een hele fijne familie die haar echt als sport-en gezinspaard gaan gebruiken. Top thuis waar ze ook aan huis komt te staan.
Zahra wordt idd Huge! Jullie hadden vast die foto op FB gezien? :):)

Afbeelding

Wordt denk ik zomer en dan ga ik haar ruitermak maken. Het kriebelt wel hoor, ze is zo braaf en doet zo haar best maar ze moet echt eerst wat uitzwaren.

Nour gaat dit seizoen starten met Mies, super fijn. Houdt ook in dat ik toch de voorbereidende Kms zal moeten gaan maken. Dus weer een doel en dat vind ik prettig.

Mies komt natuurlijk wel regelmatig trainen.
Afbeelding

Om er in te komen als combinatie starten ze een K1 in Ysselsteyn. Pas einde vh seizoen is de bedoeling dat ze K3 gaan starten. Rustig aan, hij is nog jong zat.

Had al eens eerder gezegd volgens mij maar Zahra gaat gedekt worden door Arjen

Afbeelding
http://www.allbreedpedigree.com/ea+arjen+el+marwteyn

Dat is ook een lijntje waar ik verder mee wil dus als daar merrie uit komt blijft die aan.
Verder heb ik nog n dekking van Fadi liggen maar die bewaar ik voor Nyhla.

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 10:36

Wat een leuke ontwikkelingen allemaal met dekkingen en veulens :)!
Geniet ervan

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 11:14

Hier gaat het ook goed, gisteren heb ik voor de tweede keer op King gezeten. Hij is drie jaar geleden zadelmak gemaakt maar daarna is er nooit meer iets mee gedaan, dus we zijn nu weer rustig op aan het bouwen.
Man wat een gevoel kan dat paard je geven, zo gaaf! <3
Nog nooit eerder zoiets gevoeld op een paard, de eerste keer was meteen goed.

Zooo ego uit sorry hihi

Afbeelding

Afbeelding

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 13:20

Oh Ely ook nog maar 2 maandjes, dat gaat hard! En Euf nog een half jaar before het echte leven start haha. Persoonlijk zeg ik lekker ruinen en van hem genieten, denk dat je er een leuk sportpaardje aan hebt.

Haha nou Yil ik heb er nog mijn twijfels over, galop is echt nog zo'n dingetje om stabiel te hebben.. Nja we gaan het zien. Over 1.5 week voor het eest dressuur B proef starten, puur om alweer wat ervaringen op te doen. Ik ben benieuwd :')

Oeh 8 maart, dat is snell! Spannendddd! Alst een merrietje is, ga je haar aanhouden denk je?


Cool Brego! Altijd gaaf voor 'het eerst' op je paardje zitten! Ik wou soms dat ik weer terug kon naar die dag :o

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:49

Fijn Brego! Speciaal moment voor jullie. Lekker van genieten, maar dat lukt zo te lezen vrij aardig :D

Canies zag toch laatst op FB een prachtige steady lope? Komt helemaal goed met m!

Nee veulen van Tie gaat er uit. Het is, denk ik, een fantastische combinatie, kijk echt naar het veulen uit, maar ik wil Nour, Nyhla en voorlopig ook Zahra aanhouden. Dan heb ik al twee directe nakomelingen en dus pedigree van Tie. Daarbij, ik ga zowiezo geen hengst aanhouden, heb aan Nour een fantastische, brave en veelzijdige hengst. Je kunt helaas niet alles houden en 3 paarden is voor mij echt meer dan genoeg.

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:51

Zo weer veel bij te lezen zeg :D .

Hee wat super Brego ja dat voelt altijd heel super er voor het eerst opklimmen al geloof ik dat als je ze eenmaal zadelmak hebt gemaakt dat ze dat niet meer vergeten.

Jeetje 8 maart alweer wat gaat de tijd toch snel Yildiz echt leuk. En Zahta word niet groot dat was ze altijd altijd volgens mij :D . Leuk Mishel met Nour op wedstrijd dat gaat vast een toppie combie worden. Knappe keren die Arjen daar zal vast een knappe baby van komen.

Ely ook nog maar twee maanden ga je het veulen houden Annica? En hup gewoon die ballen er af niet te lang mee wachten hij kan heel oud worden zonder en ja het is veelal een veel leuker leven.

Dat proppen maken klopt soms wel hoor canies als er vaal gebeurt is dan hebben ze toch nog wel een tijdje last. Weer vol met plannen leuk.

Lekker in de weer geweest met Shym ja ze kunnen echt zo mooi draven en ruim das dan echt ff genieten.

Ja wie is de mooiste Amir dat vind ik echt zoon plaatje was hij nu al inmiddels verkocht? Maar al jouw paardjes zijn natuurlijk plaatjes mooie sjieke schowie kanjers en leuk dat je weer gaat fokken gewoon lekker doen meid ;)

Kwa paarden niet veel nieuws hebben het erg druk met de huizen jacht en het wil op zijn zachts gezegd ook niet erg lukken allemaal. Maar goed daar ga ik jullie verder niet mee vervelen. Alleen door dat het heel veel tijd kost en ik ook nog probeer te trainen tussen door voor de marathon blijft er weinig tijd over voor de paarden en de honden en daar voel ik me dat best schuldig over. Ze vandaag ze maar weer eens gepoetst en dat was al echt weer een tijdje terug dus ze vonden het heerlijk.

Ohh ja iemand vroeg nog of onze paarden groot zijn dat valt wel mee ze zijn allemaal zo tussen de 150 en de 153 alleen denk ik dat Jhadorah wel richting de 155 gaat die is voor zo ver ik het kan inschatten de grootste op dit moment.

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 08:27

Fijn dat je toch even de tijd hebt genomen om ze te poetsen :), de rest komt straks ook wel weer.
Hebben jullie wel al een leuk huis op het oog?
Wij hebben ons huis ook te koop staan nu, hopen dat het (relatief) snel gaat haha.

Brego heeft gisteren voor het eerst ijzers gekregen, tot ongeveer halverwege was hij heel braaf en was alles interessant. Daarna duurde het te lang en werd het tikken vervelend en Brego ook :'). Het viel uiteindelijk wel mee maar het contrast tussen de eerste en tweede helft was best groot.

Afbeelding

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9325
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:54

Mag ik hier ook weer meepraten.
Na helaas mijn andere arabier mijn grote vriend net voor kerst in te hebben moeten laten slapen heb ik onverwacht een andere arabier op stal gekregen.
Niet van mij, maar ik doe er wel alles mee.
Bedoeling is om hem zeer veelzijdig op te leiden na zijn rensportcarriere.
Eerste wedstrijd is 26 maart in Ermelo de lange klasse I.
Wellicht daarvoor nog wat dressuur of springwedstrijden dat weet ik nog niet.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:58

Kyrkelover, wat rot zeg..
Leuke uitdaging gekregen dus?

Brego nieuwe nikes +:)+ Vslaan lijkt mij ook best spannend voor die dieren, duurt ook zo lang!
Knappe King!!!

geshahquille (wat een moeilijke naam zeg...)
huizenjacht and ik wel leuk alleen wel erg rot dat alle leuke huizen niet te betalen waren of weg waren voor dat wij konden kijken _O- uiteindelijk een leuk huis gevonden maar helaas kan shym niet bij huis staan..

Yildezz, kan jij ook niet alles houden...?! zo jammer is dat he..
Arjen is een knapperd <3 wordt vast een mooi kind!

Hier weer een neverending story.... Ik wordt er zo dood moe van!! Net hersteld van de verkoudheid, komt dit hondenweer er weer aan -O- is dus weer om te janken met shym

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9325
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:01

Zeker een leuke uitdaging.
We zijn inmiddels begonnen met dressuur en springtraining, crossen staat ook op het programma en uiteraard wekelijks endurance trainingen.
Het is echt een ontzettend lief paard met zeer meewerkend karakter.
Ook begint hij al steeds meer uit zijn schulp te kruipen.
Niet dat hij niet goed verzorgt is oid alles behalve hij heeft een prinsenleven gehad met veel aandacht!
Maar meer in de trant van nieuwe dingen leren, nog geinteresseerder zijn naar nieuwe dingen en echt open bloeien.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:03

Wat leuk zeg! Hoe oud is het paard?
Ik vind het wel prettig met paarden te werken die leergierig zijn en van nieuwe dingen houden.

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:53

Hmms nou Yil als je ooit eens een merrietje fokt met lijnen die de kans op apart aftekeningen (sabino e.d.) erg groot maken dan willen wij je wel verlossen haha :+

Balen van de huizenjacht Gelske! -O- Maar de paardjes hebben elkaar, hun natje en hun droogje, die vinden het vast helemaal prima zo hoor!
Het valt mij op dat veel pandjes al snel 'onder bod' of 'verkocht onder voorbehoud' staan. Wij zijn zo nu en dan ook s aant rondneuzen, omgeving Westvoorne/Breda/West veluwe, maar nee. Liefst blijf ik op dit 'eiland', maar dit is een van de duurste plekken van NL wat betreft grond.

Hee Brego nieuwe patta's! Doet me denken dat ik geen flauw idee heb of die van mij dat ooit zal toelaten.. mochten er ooit plates onder komen.

Hi Kyrke, jeetje heftig! Wel leuk dat je nu wat om handen hebt en klinkt als een hele leuke uitdaging!

Mehh vies weer he, helemaal voor jou Marijn.. Shym kan het droge weer en het zonnetje goed gebruiken denk ik.

Hier schema ook aardig in de knoei. Gister na school pas naar stal en offcourse volle bak regen.. bak training maar even overgeslagen. Vanavond eigenlijk les.. nouuu met 50knopen wind en regen hier aan de kust.. :n Gelukkig konden we de les naar morgen schuiven, dus ben benieuwd.. na 2 dagen stil staan issie vaak koekoeekk.
Bak ook weer verzopen, dus met rijden nu weer naar de verenigingsbak.. kost je zo een uur extra..

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9325
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:26

Het paard wat ik hier nu heb staan heet Derham (v. Amer x Cherie v. Makzan), arabier uit echte rensport lijnen dus.
Overigens heeft hij voor een ren arabier nog een mooi hoofd en echt showy gangen.
Verder is hij 9 jaar oud en heeft zijn hele leven op de baan gelopen tot hij begin van dit jaar bij mij is gekomen.

Brego93

Berichten: 118
Geregistreerd: 12-09-16
Woonplaats: Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:31

Ja dat weer wil maar niet mee werken No_No :(, hier heb ik er zelf meer last van dan de paardjes echt balen dat Shym dat wel heeft.

Er zijn inderdaad veel panden die snel verkocht worden of onder voorbehoud verkocht, en dat wat niet verkocht wordt staat dan ook heel lang te koop. Volgende week komen ze foto's maken van ons appartement voor de verkoop, hopelijk gaat het snel.

Brego heeft de ijzers nodig voor de endurance, anders slijten z'n hoeven helaas te snel. Wel meteen eventers eronder zodat ook met nat weer hij niet zomaar uit glijdt.

Leuke uitdaging heb je met Derham :)

Geloof dat iedereen blij is als het weer omslaat naar voorjaar :j

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:27

Mijn pergola stort bijna in :oo en daar hangt mijn mooie oude blauwe druif overheen!! Ik durf niet meer te kijken :n

Derham, leuk!

Canisia, verstandig dat je de les verzet hebt :o je waait zo van je paard af!!

Shym stond gisteren te schudden van de kou, hij was ook helemaal stijf en weer een enorme snotneus -O- dus onder de dikke bucas en een 200 grams met klein halsje. Vanmorgen voor de zekerheid een lamicell deken mee en een losse hals die ik ooit op de gok gekocht heb. Hij oogde iets beter maar nog wel een koude hals en wat stram. Dus lamicell er op en de hals er aan vast geknoopt. Gelukkig zaten de sluitingen goed! Ik heb alleen een gaatje in de hals gemaakt bij de schoft zodat ik hef daar ook vast kon zetten. Vanmiddag zag hij er al wat beter uit. Ben benieuwd hoe het nu gaat dus ik ga even kijken! Misschien maar een stal deken er onder ipv de dikke bucas.

Kesje

Berichten: 659
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:21

Leuk, al die veulentjes op komst! Ik ben eigenlijk wel blij dat ik maar 1 paardje heb, het lijkt me zo ontzettend moeilijk om de aandacht eerlijk te verdelen, en zeker om er 1 weg te doen om plaats te maken voor de nieuwe generatie.

Ja Marlijn, het spookt echt! Net over de A30 waren er echt nare rukwinden. Er stonden zelfs in beide richtingen politieauto's op de vluchtstrook, ik gok voor het geval er ongelukken gebeuren :wow:

Ik ben even langs Rayna gegaan om te zien of ze dit keer haar deken nog netjes om had. Was gelukkig zo. Op de terugweg lag er ineens een hele dikke spar oid over de hele weg heen. Die is dus omgevallen in die paar minuten dat ik bij Rayna langs was.

Deze zondag weer een training :):) Ik ben benieuwd hoe druk het wordt, zo tijdens de carnaval. Veel deelnemers is aan de ene kant wel leuk, want dan kun je wedstrijdjes doen, maar aan de andere kant is de bak dan ook wel erg vol. Als het er minder zijn, krijg je ook meer 1-op-1 training.

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:38

Oh! Dan heb je geluk gehad!
Training, leuk! Met hoeveel zijn jullie dan?

Net een stal gebouwd voor shym maar hij wil er niet in |o dan maar weer naar buiten hoor! Als het nou een echte stal was had het mij niet veel uit gemaakt, maar een zelfbouw stal vind ik toch iets anders.
Ik ben heerlijk alleen thuis! Lekker douchen en dan op bed tv loeren :P

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:42

Brego, wat leuk dat je op King hebt gezeten! Hij pakt het wel goed op dus om weer bereden te worden? :) Wat fijn dat hij je zo'n goed gevoel geeft, machtig is dat, he? Jullie zien er leuk uit samen :)

Canisia, wat tof, B-dressuur. Met een dressuurzadeltje ook? :P Heel veel succes alvast!

Jammer Yildiz, dattie weggaat. Lijkt me inderdaad een prachtige combi, volgens mij komt daar een heel mooi dier uit. Vind dat je uberhaupt hele gave en degelijke paarden fokt! Maarja, je kan inderdaad niet alles houden!
Zahra is een reus overigens!! :oo

Kyrkelover, welkom terug, wat naar dat je je vriendje hebt moeten laten inslapen... ;( Wat heb je voor paardje op stal nu dan? Heb je een foto'tje? :D Klinkt als een leuk paard in ieder geval, leuk projectje weer. Wil je ook weer een eigen paard straks of dat nog even niet?

Marlijn, wat sneu van Shympie, die heeft ook echt altijd wat he... pechvogeltje!
Heeft je pergola het overleefd?
Zuur van je stal, misschien moet hij ook eventjes wennen, komt vast goed. Als het straks echt weer stormt is hij er vast blij mee!


Met Mish gaat het ook weer op en af. Net zo'n pechvogel als Shympie, als er ook maar iets heerst op stal, wat dan ook, dan heeft Mish het sowieso ook te pakken. Vandaag maar weer eens wat vitaminespuiten gehaald voor de extra weerstand, die kan madam wel gebruiken geloof ik.
Máár, wel erg gaaf, ...

... ik heb er weer op gezeten *\o/* Voor het eerst sinds de drie maanden vakantie die ze nu gehad heeft!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze doet het zo braaf en zo goed :D Het was nog een beetje onzekertjes vandaag, ook omdat ik het wel weer een beetje spannend vond zo voor het eerst weer serieus aan het rijden... maar ondanks haar spanning was ze megabraaf, geen pas verkeerd gezet en geen enkele keer geschrokken ondanks de storm. Toppaard <3

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:58

Mish <3
Ze ziet er goed doorvoed uit :D en wat knap dat ze het zo weer oppakt!

Shympie was toch weer een beetje spierbevangen geraakt maar het gaat weer de goede kant op! Ik voer hem steeds in de stal in de hoop dat hij het gaat vertrouwen. Maar zodra de deur dicht gaat begint de paniek.. >;) dus dan maar de tijd nemen..
Hoop dat de stalbaas snel aan de boxen begint. Dan durf ik hem er wel gewoon in te zetten.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:22

:') Ze is een beetje drachtig. Zit een mooie hooibaby in. _O-

Oh wat balen! Fijn dat het steeds beter gaat weer met hem... maar sneu dat hij zo in paniek raakt. :(

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:26

Ja, claustrofobisch := hij heeft nu een halsdeken op dus ik verwacht niet dat hij het nog koud krijgt.

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:55

Ahh leuk Eline! Knappe Mish <3
Ik vind haar er goed uit zien hoor, zie ze liever zo dan de gemiddelde arab die ik voorbij zie komen. Zeker als je haar nu weer wat op gaat pakken, zal ze e.a. gaan verbruiken om spieren te gaan opbouwen. Lekker zo houden!

Howw Shym... echt soms.. paarden.. 8)7 Hoop voor jullie dat de temperatuur snel omhoog gaat binnenkort.

Kesje, hoe was je training zondag?

Haha ja Eline, B dressuur, t gaat mij benieuwen.. Ben inmiddels ingeschreven en 1daagse startpas aangevraagd voor a.s. zondag :+ Gaat me echt puur dat ik weer op stap ben en ik hem zonder andere paarden in een bak kan rijden. Plus rechte lijnen verzamelde galop vind hij nog erg moeilijk en bij B dressuur ist gewoon mooi stukje recht en dan cirkel op, ideaal! Doe 2 proefjes, volgens mij start ik alleen.. maar boeiee.
Ik heb een Massimo Trail zadel, daar kan ik wel rondje op dressuren vind ik :Y)

Vrijdag nog gelest, poeh was weer een pittige, vooral gewerkt aan het losmaken in zijn kaken en minder hangen op mijn hand. En vanuit daar tandje verder terugrijden, meneertje moest de dag erna wel even op gang komen en daar heeft hij eigenlijk nooit last van. Dus ondanks een rustige les qua oefeningen, flink zwaar de spiertjes aangesproken.
Afbeelding

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 17:57

Hoe was de training Kesje?

Haha, Shym staat liever lekker buiten! Voeren op stal gaat hopelijk wel helpen. Zou voor jou toch wel fijn zijn hem ook rustig op stal te hebben. Never know mocht het eens echt noodzakelijk zijn.

Spannend Canies! Jullie gaan vast weer toffe ervaringen opdoen. Na de Emerald vorig jaar kunnen jullie alles aan! :D

Vind Mish er fantastisch uitzien! Lekker zo in conditie houden. Weet je nog dat ze eerst zon ieletje was? En nu lekker oppakken, ben het helemaal met Canies eens: vanuit daar lekker spiertjes opbouwen!
Fijn dat ze zo goed gaat! Zag dat jullie ook mee gingen doen met de DAWRA oefendag? Ik twijfel nog enorm op de valreep met Zahra in hand mee te doen...

Haha, ja Gelske, helemaal waar: Zahra is altijd al reusachtig geweest!
Thx Eline voor je super mooie compliment! Probeer idd en degelijk en rastypisch te fokken. En heb maar ruimte voor 1 veulen per jaar dus probeer echt heel weloverwogen keuzes te maken.
Haha, nou Canies, veel wit zal ik nooit bewust op fokken. Maar Zahra heeft een heel apart kleurtje met d'r meelsnuit en wildkleur, dus als dat ook geldt? Die komt ook wel op de markt denk ik...

Hier echt echt aan t aftellen! De camera hangt, Tie is Huge en het uier begint te vullen, zoooooo benieuwd! *\o/*

Afbeelding

Ondertussen lekker Kms maken met Nour. Zaterdag 11 maart weer z'n eerste endurance wedstrijd.

Afbeelding

En ook m'n website weer up to date gemaakt en na maanden weer online. Voor de liefhebber:
http://www.yildizarabians.nl

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 19:20

Ik ben inderdaad mega blij met hoe Mish er nu uitziet, Canies en Yildiz :D Eindelijk heeft ze weer fatsoenlijk wat bij te zetten en dat kan ze heel erg goed gebruiken! En er komt eindelijk inderdaad ook wat body aan, het begint ergens op te lijken ipv die krielkip van een poosje terug.

Vergelijk :D Ruim jaar terug vs. nu:
Afbeelding
Afbeelding

Zit nu toch wel een stuk meer body op := En nu inderdaad weer rustig gaan opbouwen met longeren en stukkies rijden. Als ze zo door blijft gaan als nu, dan komt dat prima goed! Als ze straks ietsje stabieler in d'r lijf is kan ons mooie westernzadeltje ook in gebruik genomen worden maar vind hem nog ietsje te wiebelig en instabiel voor haar nu, omdat ie echt helemaal boomloos is en aan alle kanten beweegt. Die introduceren we binnenkort wel. :)

Ik had me inderdaad opgegeven voor de oefendag... maar toch eergisteren ofzo af moeten melden -O- ik baal super maar er heerst van alles op stal en Mish heeft nu toch weer schimmel, net als een paar andere paarden op stal. Is al de tweede keer in een paar maanden dat het weer raak is, dus ik wil haar toch nog niet meenemen naar een andere locatie, eerst maar even fatsoenlijk weerstand opbouwen enzo... Hopelijk volgend jaar wel van de partij want ik zou zo graag eens meedoen aan van die dingen.

Vandaag is de dierenarts geweest. Die heeft Mish d'r tanden weer gedaan: volledige clean bill of health wat dat betreft, diastasen zijn helemaal weg en ze heeft een prachtgebit!! Zo blij! Eindelijk wat positief nieuws daarover. Meteen dus gekeken voor de schimmel. Zij verwacht dat Mish d'r gevoeligheid voor die dingen ook afkomstig is van lagere weerstand doordat ze zo lang moeite met eten heeft gehad. Hopelijk vanaf nu dus alleen maar opwaartse lijn... alles begint op z'n plek te vallen en ze doet het nu zo goed.
En vandaag dus maar weer eens lekker aan het wassen geweest, hiephoi. -O-


Canies, zal voor je duimen met de dressuur hihi :D Massimo Trail kan je prima mee dressuren ja! Lekkere zadeltjes zijn dat. Klinkt alsof je een leuke les hebt gehad! Grappig dat je met relatief weinig doen toch zoveel aan de spiertjes kan zitten dan he? Ik heb dat van de week ook gehad met een les met Olina; had nog niet eens gegaloppeerd, geen zijgangen, niks, alleen maar rustig rondjes gedraafd. En zweten wat ze deed _O- moe dat ze was.

Afbeelding

Yildiz, ik vind dan ook dat je daar top mee bezig bent! Prachtpaarden zijn het! Maar lees ik nou goed dat Zahra met de tijd wellicht ook verkocht gaat worden? Dacht dat dat Yuls maatje was? Hoe zit dat precies dan? :)

Ooo spannend, Tie bijna zover, ik ben zooo benieuwd wat dat gaat worden! En lekker aan de rijerij met Nourtje, al weer richting de eerste wedstrijd aan het trainen! Waarom heb je ervoor gekozen om niet meer zelf te gaan doen?

Heb nu de website trouwens kunnen zien via mobiel, Yildiz, wat een mooie site is dat :)

geshahquille

Berichten: 830
Geregistreerd: 11-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 21:27

Ohh als ik jullie zo lekker bezig zie met de paardjes heb ik ook echt weer zin om met ze aan de slag te gaan.

Mish gaat nog steeds super altijd wel even fijn om ze een tijdje rust te geven en dan weer lekker op te pakken. hahaha kriel kip ach ze is nog jong word vanzelf wel wat meer paard.

Leuk aftellen voor tie zo spanend en straks weer heel veel baby foto,s plaatsen dat verveelt nooit.

Canisia kan dat een een daagse startpas ik denk dat je massimo daar best geschikt voor is. En weer flink aan het lessen geweest maar ehh jouw spiertjes of van je paard :D .

Balen dat je toch een beetje blijft kwakkelen met Shym nou ja wie weet word hij in de zomer wat sterker en komt hij de winter wat makkelijker door.

Rayna houd haar jas nu toch maar aan zondag weer trainen ja volle bak is nooit zo heel fijn rijden.

WAt je zegt brego kom maar op met het mooie weer .

Leuk Kyrkelover dat je ook gezellig mee kletst .

Nou ja over het weer zullen we het maar niet hebben. De paarden stonden om twee uur me al aan te kijken of ze naar binnen mochten en dat hebben ze toch niet snel. Ze om drie uur dan ook maar lekker binnen gezet en dat vonden ze echt wel heel fijn. Vandaag had Jhadorah weer zoon heerlijke merrie bui madam mag natuurlijk nooit van de volwassen paarden als eerste naar binnen en dat broer Qaseem altijd weer bekopen. Ze staat hem dat echt uit te dagen en naar hem te steigeren maar hij kijkt dan altijd met een blik van boeien :D .