Nakomelingen van Azmiraff ox

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tanky

Berichten: 59
Geregistreerd: 13-11-12
Woonplaats: Zeeland (N.Br.)

Nakomelingen van Azmiraff ox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-12-12 19:42

Zijn hier toevallig mensen met nakomelingen van Azmiraff ox?
Ik heb 9 jaar lang een pony gehad, een dochter van Azmiraff! Geweldige pony, qua karakter en onder het zadel. Helaas heb ik mijn pony moeten verkopen, maar nu vraag ik me puur uit nieuwsgierigheid af hoe de halfbroertjes en zusjes van mijn oude pony zijn :D
Mijn oude pony, Anoesja, is van 1996. Een schimmeltje van 1.46 meter, hoge achterbenen en een hoekige kont. Haar hoofdje lijkt sprekend op die van haar vader!
Ze is een echte knuffelkont, heeft wat weg van een dramaqueen maar ze ging wel voor me door het vuur. Het was een echte dressuurpony, die ook altijd blij werd van een flinke buitenrit en ze heeft een groot uithoudingsvermogen. Het enige wat ze absoluut niet kon, in tegenstelling tot Azmiraff, is springen.

Nu mijn vraag aan jullie: hebben jullie (of kennen jullie) een Azmiraff ox nakomeling, hoe zijn die? Foto's zijn ook van harte welkom, zodra ik weer mijn eigen laptop terug heb zal ik ook wat foto's plaatsen :)


Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31223
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Nakomelingen van Azmiraff ox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 02:05

Ik verplaats je topic naar het subforum voor Arabieren, daar heb je meer kans op antwoorden:

FB -> AV

Drachtig 2024: Overa x Willem Normandi 309 dgn / Nina x Vaderland 253 dgn (26-3)

Lautje138
Berichten: 159
Geregistreerd: 26-11-11
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 05:33

Hoi!
Ik heb ook een nakomeling van hem gehad! Hij is helaas in 2000 overleden aan koliek op 6 jarige leeftijd. Het was mijn eerste pony. Leuk maar pittig beestje! En al flink aan het schimmellen! Reed ook wedstrijden met hem.

Tanky

Berichten: 59
Geregistreerd: 13-11-12
Woonplaats: Zeeland (N.Br.)

Re: Nakomelingen van Azmiraff ox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-12 19:26

Oh wat sneu, erg jong ook! Heb je toevallig nog foto's van 'm?

Demini
Berichten: 2237
Geregistreerd: 21-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:14

Kijk eens op www.paardenmelkerijlemmers.nl
Die hebben hem de laatste jaren gehad (hij is enkele maanden geleden overleden) en hebben er echt tientallen nakomelingen van gefokt!


elmo3
Berichten: 6
Geregistreerd: 24-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 20:52

Hoi,

Volgens mij hebben wij net een week Anousja, tegenwoordig Avalon. Ze is van 25-6-1996. En heeft 1 maanoog

En haar vader is azmiraff op en moeder is kathinka.


Afbeelding

Afbeelding


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers