Western Arabieren

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:03

Thanks


Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 23:35

Leuk dat je mee komt kletsen :)

Kim, sorry voor de late reactie :P Maar leuke foto's!

Joyce, wat leuk, de paarden aan huis. Wel een hele stap. Ik heb een paar weken in het huis van iemand voor hun paarden (aan huis) gezorgd en wat een klus is dat zeg... vond het flink tegenvallen qua hoeveelheid werk.

Nog niet met de arabier aan de western hier natuurlijk (eerst maar eens inrijden 8-) ) maar wel met de haf. Gaat overigens ontzettend lekker *D Ze vindt het fantastisch en wordt er helemaal fanatiek van. Wel jammer dat we het idee hebben dat ze reining het leukst vindt _O- dat is net weer minder ons ding. Maar goed, net wat madam blieft natuurlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 22:39

Toevoeging op vorige bericht...

Hard op weg een westernarab te creëren *\%/*

Afbeelding

Afbeelding

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 09:31

Ziet er goed uit

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:22

Je hebt er gewoon al op gezeten!!!!! :wow: *\o/* Hoe was ze? Ze ziet er nogal wild uit _O-

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 10:55

Ja gaaf he :) Was gewoon voor een keertje hoor, we gaan dit nog niet doorzetten ofzo, daar vind ik haar aan de jonge kant voor. Maar we waren aan het oefenen met hangen, en ze was zo ontspannen dat ik eens een been erover heen geslagen heb... en ja dan zit je ineens :D

Ze was ook echt een wilde arabier :') ging op rust staan tussen momenten van hangen in, enzo. Half ogen dicht in het zonnetje. Maakte allemaal veel indruk :P Fijn om te zien, betekent dat de basis toch wel goed zit.

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:35

Wat gaaf Aleeneh! Oh wat zul jij trots zijn geweest! Tof!
Je kan goed zien dat ze het mega spannend vind. Pure paniek. Hahahaha. Knap hoor!

Hier even rot tijd gehad qua rijden. Lijf in de knoei en gewoon niet de energie voor de manier waarop Gucci altijd gestald stond. Dus besloten hem voor tijdelijk bij Wendy te gaan stallen. Kunnen we makkelijker aan het werk, heaven gaat ook mee dus is de hele meute weer samen!

En tsjah als hij dan toch bij een western bodem staat... komen er nu toch echt plates onder!

Vandaag weer met frisse quarab meneer Max aan het werk geweest. Vriendlief had de mannengriep dus nam ik het stokje even over. Jammer hoor, verplicht zo'n leuk paard rijden. Hij is zo leuk! Lekker kunnen glijden en rijden! Oh en spinnen! Trots!
Streepjes lagen door de hele bak.
Afbeelding

raven

Berichten: 1897
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 10:48

Aleeneh, wat gaaf dat je er al op zit. En wat is ze braaf. Paarden aan huis is ook zeker veel werk daar ben ik me ook zeker van bewust. Maar doe het liefst alles lekker zelf zoals mesten en voeren. En het is wel fijn als je geen tijd meer hebt dat je van stal af moet. Nu staan ze redelijk ver van huis en kom daardoor echt in de knoei met de tijd.

Kim gaaf die streepjes jullie gaan lekker vooruit zeg.

Kerihm<3, Eagels Lucky Raven<3
Forelocks Yacky Chan<3', Forelock's LaSilva<3', Forelock's Kasanova<3, Forelock's Liquid Spirit<3'
Tyrol Gede<3

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 19:16

Nou verhuizing is weer gelukt. Er lag al wat lekkers klaar in hun stallen dus vooral Gucci stond meteen relaxed van "geloof dat ik het hier wel leuk vind" ondanks dat hij niet echt gewend is op stal te staan. Ook maar van de gelegenheid gebruik gemaakt en bij allebei de benen en staart gewassen want ze zagen er uit als zwijntjes. Wat een genot was dat. Paardjes wassen met warm water. Tsjah alleen grondwater gewend hè haha.
Afbeelding
Woensdag komen er plates onder Guccis voetjes voor de eerste keer dus word een hele belevenis voor ons al deze luxe.

raven

Berichten: 1897
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Bellingwolde

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 08:58

Kim wat fijn dat de verhuizing goed gegaan is en dat Gucci gelijk op zijn gemak was. Heerlijk he dat warme water om te wassen

Kerihm<3, Eagels Lucky Raven<3
Forelocks Yacky Chan<3', Forelock's LaSilva<3', Forelock's Kasanova<3, Forelock's Liquid Spirit<3'
Tyrol Gede<3

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 20:13

Wat fijn dat de verhuizing goed is gegaan.
Ik ben ondertussen verder wezen trainen met mijn dame. Ze pakt alles heel goed op. Vrijdag voorzichtig gespint :)
Ze vind het nog wel moeilijk om door te lopen als een ander paard haar tegemoet komt maar dit komt vast goed.
Zondag clinic pleasure/horsemanship rijden, hiervoor toch gekozen om op een quarter te stappen. Volgende maand clinic van roy van der hoeven.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 18:34

Hoe is het hier met iedereen? Kim verhuisd, paardjes weer gewend? Joyce alweer goed op de been? Eline en Vossie lekker bezig?

Yil endurance gestart zag ik. Ging het goed? En Nancy en Cyann samen gestart toch? Wie heeft er gewonnen? :D

Daan en ik gaan lekker de laatste tijd. Hij komt steeds langer stukjes los van het bit, gaat zichzelf mooi dragen, galop wordt steeds stabieler. Genieten <3 Vandaag hms patterns gereden met Alice. Als ik overal de tijd voor heb gaat het allemaal super, maar in de hms heb je dat niet natuurlijk, daar moet alles gewoon op de pion. En niet pas als ik vindt dat ie lekker loopt :Y) Dus dan moet ik stoppen met 'trainen' en gewoon gaan rijden. Paard en hoe hij loopt loslaten in mijn hoofd en alleen maar kijken waar er wat moet gebeuren. Best moeilijk. Maar hij doet het fijn. Hele verbetering al sinds eind vorig seizoen toen alles nog zo moeizaam ging. Uiteindelijk zelfs een L3 pattern gereden! :D Niet vlekkeloos natuurlijk, maar wel alles op tijd en juiste galop enzo.

Volgende week hoop ik Oefendag, dus dan is ons showseizoen weer officieel gestart! *\o/*

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-03-16 20:41

Wat n heerlijk nieuws Marije! Goed te horen! :D

Ja hier idd vooral Endurance wat de klok slaat. Vandaag m'n puntjes gereden en ben nu startgerechtigd voor K2. Erg blij mee! Over twee weken zojuist ingeschreven voor onze eerste K2. Rij ik die netjes uit dan mag ik met Nourekind starten. Ondertussen ben ik nog wel met Nour western matig bezig. Heerlijk dier. Hoe t allemaal gaat lopen geen idee, ik durf niet meer zo goed lange termijn planningen te maken, heb globaal wel ideeën en stel die bij naar de dag.
Doe je ook mee aan de Tulip Marije?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 21:02

Goed man! Hoeveel kms doe je nu zoal tijdens een wedstrijd?

Tulip? Nog helemaal niet aan gedacht... Wanneer is die?

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Nijmegen

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-16 22:25

Super Marije ! Jullie gaan een super seizoen tegemoet zo te lezen !

Yil wat gaaf toch die endurance! Ben benieuwd hoe Nour het gaat doen daar maar met die voorbereidingen moet dat vast goed komen! Jullie maken aardig wat km's zo geloof ik!

Hier is het zo lekker nu! Paardjes zijn helemaal gewend en Gucci heeft inmiddels zijn eerste plates die super bevallen! Hij pikt het echt al lekker op dus ik ben mega trots. De linkergalop is ook echt zo enorm verbeterd ! Springt of goed aan of is snel te wisselen. 28ste lekker wedstrijdje doen. Doen dan mee in de reining beginners EN amateurs, tsjah hij staat er toch :P
Afbeelding
Ik vind hem zo mooi worden ! Steeds meer spier en minder spekkies ;)

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 19:03

Hier nog maar een update over mijn dame. Ze begint lekker spieren te kweken Nadeel is dat m'n zadel wat krap begint te worden. Tijd om een ander zadel aan te schaffen.
Hopelijk lukt het voordat we clinic van Roy z'n der hoeven rijden .

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:10

Leuke berichten!!

Fleur ❤️

BarbaraNova

Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:31

Goedemiddag. Even kleine vraag van een recreatie western ruiter die vaak mee leest hier: heeft iemand ervaring met de boomloze westernzadels van freemax?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 15:15

Volgens mij niet echt hier, maar er loopt wel een heel topic hierover. Maar die had je zeker al gezien?

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

BarbaraNova

Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:08

Nee nog niet gezien, ik ga effe zoeken....dank je!
Wel balen, heb een erg fijn zadel vorig jaar bij country mill gekocht maar hij loopt er niet lekker mee, toch weer iets uitgezwaard en links meer ontwikkeld.
Dus de Montana gaat weer de verkoop in....

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:18

barbaras schreef:
Nee nog niet gezien, ik ga effe zoeken....dank je!
Wel balen, heb een erg fijn zadel vorig jaar bij country mill gekocht maar hij loopt er niet lekker mee, toch weer iets uitgezwaard en links meer ontwikkeld.
Dus de Montana gaat weer de verkoop in....


Freemax zadels schijnen echt heel fijn te zijn, hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen.

Jammer is dat toch he, ben om die redden ook voor een boomloos zadel gegaan en op een BM uitgekomen. Als dat niets was geworden had ik ook de zadelpasservice langs laten komen met de Freemax... :j

En :wave: :wave:, lees altijd wel mee hoor... :D

www.bybaukje.nl
BioThane producten voor paarden en honden

BarbaraNova

Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:41

Ok, nou ik zag toevallig hier een advertentie voorbij komen op de boktmarkt van freemax, vond ze er best netjes uit zien en tenminste niet met van die verstelbare kussens wat ik echt onhandig vindt.
Ga me er eens verder in verdiepen, dank je voor de reactie.

Melanthe0396

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 09:00

Hallo Iedereen

Ik kom me ook even melden
Ik heb namelijk besloten om weer over te stappen naar Western.
Dus nu hard opzoek naar een zadel, maar er zijn zoveel soorten maten en kleuren, dat je door de bomen t bos niet meer ziet.
Dus ik vroeg me af wat jullie ervaring is met zadels voor arabs.
Welke zouden geschikt zijn, welke juist niet.

The Dancing Arabian

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 14:40

Ik heb een garland voor mijn anglo Arabier. Ze heeft een korte rug en dit zadel is 65cm lang

YildizArabs

Berichten: 3246
Geregistreerd: 10-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-16 16:19

Heb een billy cook roundskirt voor mijn merrie. Erg tevreden over maaaaaarrr... Sinds kort ook een bob marshall voor de hengst. Waanzinnig zadel! Paard beweegt er top onder en is by far het fijnste zadel waar ik ooit op heb gereden! <3
Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers