Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

RhealLover schreef:Ben bang dat we hiermee weer het vergelijk didee krijgen, een AV heeft heel andere karakter trekjes als een NRPS (hoeveel AV bloed daar ook in zit)
Vindt niet dat je een NRPS met een AV kan vergelijken.
Maar mijn AV heeft een rustiek eerlijk karakter als je met hem om kan gaan zo niet dan heb je vette pech
ik heb zowel een nrps met meer dan 75% AV en een 100 AV en ze lijken precies op elkaar ook qwa karakter ligt er maar net aan wat de ouders zijn van NRPS
mijn NRPS heeft zelfs meer dish dan AV dus ja tis maar net wat voor NRPS je hebt
qt_shetties schreef:Ik denk dat sommige meer arabische trekjes hebben dan andere NRPS'ers. De een heeft meer arabisch bloed door de aderen stromen, het is mijn 7e paardje, en hij is zo totaal anders dan de rest. (logisch) maar ik lees hier gewoon veel terug wat me heel erg bekend voor komt, en het voor mij een aardige tijd heeft geduurd voor ik het begreep, en er mee overweg kon, nu weten we wat we aan elkaar hebben, en begrijpen we elkaar,
racinggirl schreef:RhealLover schreef:Ben bang dat we hiermee weer het vergelijk didee krijgen, een AV heeft heel andere karakter trekjes als een NRPS (hoeveel AV bloed daar ook in zit)
Vindt niet dat je een NRPS met een AV kan vergelijken.
Maar mijn AV heeft een rustiek eerlijk karakter als je met hem om kan gaan zo niet dan heb je vette pech
ben ik het niet mee eensik heb zowel een nrps met meer dan 75% AV en een 100 AV en ze lijken precies op elkaar ook qwa karakter ligt er maar net aan wat de ouders zijn van NRPS
mijn NRPS heeft zelfs meer dish dan AV dus ja tis maar net wat voor NRPS je hebt
Suzan_kalim schreef:Nou, niet elke arabier is enorm eenkennig hoor.
Zolang ik er ben gaat hij met iedereen mee, en kan iedereen erop rijden (hoewel hij ze dan wel uitprobeert).
En de stalhulp kan hem ook lekker in en uit de weide halen.
Alleen spelen doet hij alleen met mijn ouders en met mij, vreemde loopt hij gewoon de andere kant op bij ons zoekt hij echt interactie.
Verder is hij heel relaxed, tot hij ergens van is geschroken dan blijft dat vaak sudderen bij hem.

Suzan_kalim schreef:Nou, niet elke arabier is enorm eenkennig hoor.
Zolang ik er ben gaat hij met iedereen mee, en kan iedereen erop rijden (hoewel hij ze dan wel uitprobeert).
En de stalhulp kan hem ook lekker in en uit de weide halen.
Alleen spelen doet hij alleen met mijn ouders en met mij, vreemde loopt hij gewoon de andere kant op bij ons zoekt hij echt interactie.
Verder is hij heel relaxed, tot hij ergens van is geschroken dan blijft dat vaak sudderen bij hem.
AlexandraM schreef:mm oke... toch ken ik dr veel die toch iets nerveuzer zijn soms dan de meeste, dan bedoel ik niet met niet stil kunnen staan ofzo want het zijn schatten van dieren
anneliesdj schreef:Nervoziteit is niet een typisch arabieren trekje, dat is een fabel. Ze zijn er wel maar het is meer uitzondering dan regel.
crazycactus schreef:Ik heb het gevoel dat arabjes meer gericht zijn op hun baas dan het gemiddelde paard. Vooral het spreekwoord liefde gaat door de maag gaat voor een arab niet op.