verschillende soorten arabieren....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: verschillende soorten arabieren....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 06:48

ja dat klopt heb wel in polen arabieren gezien waar ik wow tegen zij.
en ik heb ook gezien dat ze en dat is bij alle arabieren teminsten die ik tot nu toe heb gezien.
willen allemaal dingen leren en werken der hard aan ik ga zeker op jou profiel kijken meis want ben helemaal benieuwd Knipoog Haha!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:12

Citaat:
ja ik heb het gezien als ik naar die van de vs kijk dan zijn ze giga groot

schijn bedriegt.. 9 v/d 10 keer zijn ze net zo groot als hier, zeker geen paardenmaat, maar ze zijn allemaal erg lang gelijnd, met ontzettende halzen, en staan er ERG hoog geschoold (opgesteld) waardoor ze giga lijken, maar dat valt reuze mee! Knipoog

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:11

Heb ook een Russisch gefokte arabier met wat minder dish zoals de befaamde hengst Aswan (foto's profiel)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 13:36

Kowloon1 schreef:
Heb ook een Russisch gefokte arabier met wat minder dish zoals de befaamde hengst Aswan (foto's profiel)

hij heeft een mooie krachtige stoere uitstraling Pling

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 14:18

Aswan is SE Haha!

pasjefHT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 15:04

pasjef is als ik het niet verkeerd heb 50% egyptisch en 50% pools.
maar ik zie in pasjef een echte pool, qua bouw en hoofd en karakter. Haha!
fotos in profiel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 16:00

wie hebben der hier allemaal poolse en russen want zou graag wat meer willen weten daarover want ben me in het egyptische gaan verdiepen maar ik wil nu eigelijk alles leren wou hiervoor ook wel maar was op een ding gefocust enzo
groetjes

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 20:36

pasjefHT schreef:
pasjef is als ik het niet verkeerd heb 50% egyptisch en 50% pools.
maar ik zie in pasjef een echte pool, qua bouw en hoofd en karakter. Haha!
fotos in profiel

Ja Pasjef is ook een heerlijke HTer Knipoog hij lijkt als 2 druppels water op Rheal Knipoog beide als echte polen gebouwd Vork

pasjefHT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:21

Haha! heerlijke ht'er is hij zeker. hij lijkt idd heel veel op jou Rheal Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 15:08

wilt iemand mij meer leren over de andere soorten arabieren want wil alles weten niet allemaal te gelijk Haha!

Lecheken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:26

De mijne is een puur egyptische volbloed. Vraag me niet naar de kenmerken Haha! maar hij is eentje Clown
Foto's hieronder en in men profiel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 22:47

mooi beesje ik gewoon helemaal geweldig

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:28

@ Monique,

kun je iets meer vertellen over de Jaliscozoon? Wees er maar zuinig op, zoveel is er niet meer voorhanden van dat bloed. Vingers aflikken

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 07:03

Lecheken, ik intresseer me erg voor SEs, maar bij jouw paard vind ik helemaaal niets over zijn(?) afstamming??? Ik zie er niet eens een naam bij? Wel leuke foto's!

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 07:57

Lecheken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:13

bterlaan schreef:
Lecheken, ik intresseer me erg voor SEs, maar bij jouw paard vind ik helemaaal niets over zijn(?) afstamming??? Ik zie er niet eens een naam bij? Wel leuke foto's!

Mijn ventje zijn naam is: Amigo Del Fuego
Spaanse naam maar moest iets kiezen voor zijn equipas... Hij heeft nu geen papieren, die kan ik normaal gezien wel aanvragen maar dat zou me wat teveel kosten aangezien beide ouders ingeschreven staan in het stamboek in Duitsland en zijn moeder reeds weer naar Egypte vertrokken is. Maar papieren maken voor mij zoveel niet uit, zolang hij maar braaf is en blijft en een leuk paardje wordt. Haha!

Zijn vader is Maymoun (Maysoun x Halim Shah I-3), hij zou naar het schijnt in Duitsland staan en geboren zijn in 1997.
Heb de stamboom van Maymoun hieronder al gezet, misschien niet echt duidelijk maar dat geeft dan toch al een beeld Bloos

Maysoun (grootvader van Amigo)
- Ansata Halim Shah
--- Ansata Ibn Halima
--- Ansata Rosetta
- Maysouna
--- Ibn Galal
--- Kis Mahiba

Halim Shah I-3 (grootmoeder van Amigo)
- Ansata Halim Shah
--- Ansata Ibn Halima
--- Ansta Rosetta
- 228 Ibn Galal I
--- Ibn Galal I
--- 14 Bint Azza I

Zijn moeder is Maschari en ongeveer 6 maand geleden opnieuw verscheept naar Egypte, zij zou 1m52 en schimmel zijn. Over haar vind ik nergens op internet informatie maar heb wel een kopie van haar papieren thuis liggen (ben nu op men werk) dus zal een kijken en dan vanavond haar stamboom er ook bijzetten.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:51

Hazzebaz schreef:
@ Monique,

kun je iets meer vertellen over de Jaliscozoon? Wees er maar zuinig op, zoveel is er niet meer voorhanden van dat bloed. Vingers aflikken

Nee, weet ik, hij heet Nishan en is 25 jaar, gefokt bij fam. van Dooren, (Sjors)
We hebben (mijn man Bloos ) altijd met hem gefokt, vooral met welsh-merries, het laatste veulen wat hij geproduceerd heeft Knipoog is 9 jaar geleden, wel een volbloed arabier, samen met de bruine merrie die in mijn profiel staat.
Hij is als *even denken* 3 jarige naar de hengsten keuring geweest, en mocht toen naar Parijs, is helaas niet door gegaan, kreeg een ongeluk, schoot met voorbeen onder een poort van de wei, en trok zich het voorbeen open, is toen gehecht, maar kon als jonge hengst niet hiermee rustig omgaan, is toen weer open geknapt, daardoor wildvlees groeiing op zijn been, niet meer op keuringen voor gesteld

Trouwens, een vrouw hier op bokt heeft ook nog een nakomeling van hem joyce83 ook een halfbloed arabier.
Zijn nakomelingen hebben het vrij goed in de sport en keuringen gedaan, heeft ong. 15-20 nakomelingen ergens lopen.
Wordt niet meer met hem gefokt, heeft arthrose in zijn kogels, staat nu lekker `s morgens op de wei en mag zijn leven lekker verder bij ons uit zitten Haha!
Altijd een brave hengst geweest, heeft wel zijn streken, maar dat maakt hem alleen maar leuk Haha!

Lecheken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 18:02

Hierbij nog even de afstamming van Amigo zen moeder: Maschari geboren op 13.05.1999

Mulayh IBN Maareesa (grootvader van Amigo)
Ansata Amir Zaman
- Ansata Shah Zaman
- Ansata Bint Sudan
Maareesa
- Montasar
- Maamounah

Mouna III (grootmoeder van Amigo)
Maysoun
- Ansata Halim Shah
- Maysouna
Mamreh bint Zebeda
- Messaoud
- Zebeda

En dan fotootjes van zijn vader op volgende site bij hengsten kijken en dan maymoun:
http://www.radjai-arabians.de/

bterlaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 11:12

Lecheken, dat is een SE, die stevig op Maysoun is gefokt. Messaoud is meestal wel goed voor een paar stevige benen. Maar ik weet niet, of je er nog papieren bij kunt krijgen. Ik bnee maa ndet je paard in Duisalnd is gefokt en dat dus de strenge VZAP-regels gelden. Ze zijn wel bezig de regels te veranderen en aan de moderne tijd aan te passen, maar voorlopig gelden de oude regels nog. Als je paard niet als veueln bij het VZAP is aangemeld, dan wordt het wel heel erg moeilijk. Maar het belangrijkste is, dat je happy bent met je beestje, en hij met jou!