Wat vinden jullie van Magnum Psyche

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

wickedjazz

Re: Wat vinden jullie van Magnum Psyche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 14:13

ik vind magnum psyche een zeer mooie hengst, maar soms vind ik hem net even iets te 'amerikaans' (lijkt alsof hij gemaakt is en niet van zichzelf zo is zeg maar...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:46

Arabieren horen er zo echt uit de zien!! Als je deze niet mooi vind wat doe je hier dan Clown

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:48

Ik vind hem wel mooi!! Echt een plaatje. Maar je zei dat die onder het mes was geweest. En dat vind ik dan afschuwlijk! Vrijwel zielig. Een dier is perfect zoals die is. Ga je der toch niet in snijde?

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:50

JorisDy schreef:
Ik vind hem wel mooi!! Echt een plaatje. Maar je zei dat die onder het mes was geweest. En dat vind ik dan afschuwlijk! Vrijwel zielig. Een dier is perfect zoals die is. Ga je der toch niet in snijde?

Dat is een oud verhaal en niet waar!! Hij is wel onder het mes geweest maar dat was om medische redenen en dus geen plastische chirurgie

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:51

Magnum moest onder het mes ivm een ontsteking!!!!! niks cosmetisch!!!!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:55

het is opzich wel een mooi paardje, maar teveel 'opgemaakt' het lijkt zo geen echt paardje meer. maar wie ben ik?
die hals en de neusgaten vind ik zelf al helemaal niks aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:58

Ik vind hem ook te nep. Zo is het haast geen paard meer..

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:59

Ik vind het echt een super mooi beestje! Hij is iets te ''opgemaakt'' misschien maar daar kijken we dan even doorheen!

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:04

Ik vind hem zielig.. een paard hoord er niet glimmend nep en opgemaakt uit te zien.. laat hem lekker leven mensen kiezen er voor om er zo nep bij te horen.. hij word gedwongen alleen omdat hij mooi is

PaolaPromise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:08

Kimmie_Paard schreef:
Ik vind hem zielig.. een paard hoord er niet glimmend nep en opgemaakt uit te zien.. laat hem lekker leven mensen kiezen er voor om er zo nep bij te horen.. hij word gedwongen alleen omdat hij mooi is

???????? Blond

Als een paard ongelukkig is, straalt hij niet, glanst hij niet en zal hij zeker geen showtje met z'n staart op zijn kont weggeven hoor....

Hij wordt daar waarschijnlijk als een prins behandelt, dus ongelukkig zal hij echt niet zijn! Ik denk eerder dat hij het erg goed getroffen heeft!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:15

in zijn "vakgebied" vind ik hem prachtig, hij straalt in ieder geval iets heel veel elegantie en ongrijpbaarheid uit.
Kan ook een grote lompe bels die zo straalt mooi vinden, maar die "heeft" dan weer wat anders....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:36

Een arabier is een barbiepaard officeel Knipoog Ik bedoel het niet stom he Knipoog

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:45

bizzybijtje schreef:
Een arabier is een barbiepaard officeel Knipoog Ik bedoel het niet stom he Knipoog

sorry meid, maar deze uitspraak slaat nergens op Clown ben benieuwd waar je deze "wijsheid" vandaan haalt?

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:52

Citaat:
sorry meid, maar deze uitspraak slaat nergens op ben benieuwd waar je deze "wijsheid" vandaan haalt?

Ja precies, want de uitspraak slaat als een l*l op een drumstel

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:38

Haha, dat heb ik nou nog nooit gehoord. Clown

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:41

Ik vind het wel een mooie arabier Clown Maarja waarschijnlijk omdat ik echt een arabieren freak ben Huilen Ghehe Clown

Maar ben nu Vingers aflikken ook Welsh freak Knipoog

KoesJee

Smake verschillen Pling

En dat van nep "No WAY' dat komt gwoon omdat hij het super goed daar heeft, Bloos

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:42

een barbiepaard zal ik het noemen. ziet er nog redelijk echt uit Clown
en natuurlijk is ie ook opgemaakt. dat maakt het natuurlijk ook minder 'natuurlijk' maar laat alles wel sprekender uitkomen.

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:43

Mooi of niet mooi, daar ga ik maar niet op in. Ik hou er wel van, heerlijk om bij weg te dromen. Ik voel mezelf al zwevend langs de branding galoperen...

Maar wat mij stoort is dat mensen dit paard zielig noemen. Dit paard heeft natuurlijk een droomleven! Hij is een van de meest gewilde Volbloeden ter wereld, dekt meer merries dan menig dekhengst ooit van zal durven dromen (en geloof me, het zijn mannen, dat vinden ze leuk Tong uitsteken ), staat in de meest chique stallen, krijgt het allerbeste voer, elke dag een schoonheidsbehandeling, waarschijnlijk zelfs nog wat massages, staat tijdens shows in de belangstelling... Daar kán je toch niet ongelukkig van worden?

Overigens vind ik cosmetische ingrepen bij paarden te ver gaan. En hou ook ik mijn paarden 24/7 buiten zonder ze te betuttelen. Maar kom op, Psyche is niet zielig. Hij heeft een droombaan.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:46

succes maakt niet gelukkig. al kan ik me niet voorstellen dat zo'n hengst als hij die het allerbeste krijgt ongelukkig is Clown

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 21:48

NaVy! schreef:
Maar wat mij stoort is dat mensen dit paard zielig noemen. Dit paard heeft natuurlijk een droomleven! Hij is een van de meest gewilde Volbloeden ter wereld, dekt meer merries dan menig dekhengst ooit van zal durven dromen (en geloof me, het zijn mannen, dat vinden ze leuk Tong uitsteken ), staat in de meest chique stallen, krijgt het allerbeste voer, elke dag een schoonheidsbehandeling, waarschijnlijk zelfs nog wat massages, staat tijdens shows in de belangstelling... Daar kán je toch niet ongelukkig van worden?

Doe je een paard echt plezier met een mooie stal (of beter gezegt isoleercel), weinig tot geen contact met andere paarden (ik neem aan dat hij niet lekker in de wei staat met andere paarden), het allerbeste voer (Anouar krijgt alleen wat granen en vind dat heerlijk) en een schoonheidsbehandeling? Ik denk dat dat ze gelukkiger zijn met een weiland met soortgenoten, genoeg te eten en te drinken en een lief baasje.

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 13:37

ik denk dat paarden opzich het gelukkigst zijn als ze mogen ravotten in de weide met hun maatjes Lachen daar doe je ze geloof ik het meeste plezier mee. lekker hele dag buiten, grazen, lopen, spelen, vechten enz enz Haha!

Afbeelding
magnum psyche

om weer terug naar het topic te gaan, magnum psyche heeft ook zeer veel goede kinderen. De eigenaren van magnum psyche zijn ook eigenaren van senõr magnum psyche, ook een mooie hengst. En zijn kinderen doen het erg goed op keuringen in de VS. Veel kampioenskinderen en er zijn al een hoop mooie dekhengsten uitgekomen...

Afbeelding
JJ senor magnum

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:16

Lenneke_ schreef:
(ik neem aan dat hij niet lekker in de wei staat met andere paarden),

wat denk je nu zelf ???????????? Bloos

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:07

Lenneke_ schreef:
Doe je een paard echt plezier met een mooie stal (of beter gezegt isoleercel), weinig tot geen contact met andere paarden (ik neem aan dat hij niet lekker in de wei staat met andere paarden), het allerbeste voer (Anouar krijgt alleen wat granen en vind dat heerlijk) en een schoonheidsbehandeling? Ik denk dat dat ze gelukkiger zijn met een weiland met soortgenoten, genoeg te eten en te drinken en een lief baasje.

Laten we wel wezen; het is en blijft een dekhengst. Die gooi je niet met soortgenoten in de wei waar hij kan 'socializen'. In de wilde natuur, ja. Maar in gevangenschap gaat dat niet. Met ruinen of hengsten wordt dat vechten, met merries.. Nouja, picture it.
Daarnaast weet ik wat goed voer kan doen; het kan je paard maken of breken. Of een paard bewust denkt: 'Goh, dit is merk X, wat een geluk!".. Nee, tuurlijk niet. Maar slecht, of niet passend voer maakt een paard wél ongelukkig (denk aan slechte vacht, slechte hoeven, slechte weerstand, maagproblemen, stofwisselingsproblemen, conditieproblemen, etc). Heeft niks met 'het heerlijk vinden' te maken. Sam van mij kan je nog koeienbrok voeren en hij is er happy mee, maar gelukkig wordt hij er niet van. Ik geloof in de essentie van een goedpassend dieet. Navy heeft een Enduranceseizoen slecht gepresteerd, ik dacht dat haar grens op 50km bleek te liggen. Na een aangepast voedingsschema heeft ze bewezen meer te kunnen.

Overigens zou het ook niet mijn methode zijn. Ik heb mijn paarden 24/7 op het land met anderen, wel met inloopstal. Ik doe niet aan dekens (voor Navy moet ik wel; koukleumpje..) o.i.d. En ja, ik denk dat paarden in gevangenschap op die manier het meest gelukkig zijn. Maar helaas is dat voor een dekhengst niet mogelijk. En dan denk ik dat een paard het prima vind om elke dag aan het werk te mogen met de besten, goed en gestructureerd voer te krijgen, een heerlijke poetsbeurt, andere jongens naast hem in de stal, veel 'oh's en ah's' (want er zijn écht paarden die dáár van genieten). Het is neit ideaal, maar ongelukkig? Nee, dat geloof ik niet.

Overigens vind ik 'isoleercel' wel erg kort door de bocht. Ik geloof namelijk ook dat paarden álleen op topniveau kunnen presteren wanneer zij gelukkig zijn. De meeste paarden die we op de WKs tegen komen, staan ong. 23/7 op stal. Maar die zetten wel prestaties neer waar je U tegen zegt. Voor sommige paarden is een stal nou eenmaal wel prima. Ik vind het te grof om paarden die niet de vrijheid hebben hele dagen en nachten op het land te lopen, maar direct 'zielig' te noemen.

laralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:16

Daar ben ik het mee eens. Maar je kunt een hengst ook wel eens in een paddock zetten of een stuk wei ver verwijderd van andere paarden en soms gewoon met ruinen neerzetten. 1 vaste ruin ofzo. Al moet ik zeggen dat ik niet veel ervaring heb met hengsten, ik vind wel dat ze af en toe lekker vrij in de bak of paddock moeten kunnen rennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 19:42

sherif schreef:
bizzybijtje schreef:

sorry meid, maar deze uitspraak slaat nergens op Clown ben benieuwd waar je deze "wijsheid" vandaan haalt?

Je vat het dus verkeerd Ach gut

Ik bedoel dat de arabier er officeel volgens mij zo eruit moet zien, en sommigen vinden magnum psyche meer een 'barbiepaardje' ... daarom dus Knipoog Maar ik blijf het wel een mooi paard vinden hoor Haha!