heeft iemand een egyptische arabier?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nasheeta

Berichten: 601
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Belgische grensstreek

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 12:54

Mooi! Die ogen...lange benen..

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 13:01

nasheeta schreef:
Mooi! Die ogen...lange benen..


ze meet nu al 1.45 als jaarling Knipoog

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:11


wechelshof

Berichten: 395
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: 2007 Lille - 2008 : 5 km verder : Wechelderzande

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 14:56

hoi,

wij hebben een merrie Dodora:

vaderslijn is egyptisch : Azal 'S'
ik heb wel een beetje info over deze lijn maar als er iemand
de info kan vervolledigen .... graag
>>>> zie http://www.wechelshof.be/merries/dodora ... dodora.htm


moederslijn is Lippizaner :-O
yep rare combi maar wij zijn heel gelukkig met ons Do

groetjes

nasheeta

Berichten: 601
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Belgische grensstreek

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:08

Azal S is nu volgens mij bij tariifa arabians, frankrijk en is gefokt door Smaroel.
Azal S is ook de (over?)grootvader via moederszijde van Fadilah R, de endurancetopper van Carmen Romer, Europees Kampioen endurance bij de YR.

nahalnatseme
Berichten: 99
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: oudenaarde

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:07

wij hebben ook een egyptische merrie
ze is een koffievosje van 5 jr
vader is ma-serr-ro uit maddah eg en serra bint gabriel en de moeder is saw'barra-ro uit ibn barrada eg en sawsan'ara us

wechelshof

Berichten: 395
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: 2007 Lille - 2008 : 5 km verder : Wechelderzande

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 12:46

@nasheeta : idd azal s staat in Frankrijk

ik had al contact gezocht en heb ook antwoord gekregen :
""Azal aura 22 ans cette année.Je n'ai pas de photos récentes car il est aveugle depuis 5 ans et cela se voit.
Malgré cela il va très bien et est toujours un superbe cheval.Il saillit quelques juments par an.
Cordialement
Catherine"

vertaald: Azal word 22 dit jaar, heb helaas geen recente foto's van hem vermits hij reeds 5 jaar blind is en dat je dat aan hem ziet . ondanks dat doet hij het nog steeds heel goed en is hij een ongelofelijk paard... en dekt nog steeds enkele merries per jaar.


dus geen foto's... jammer
Lachen

bterlaan
Berichten: 810
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: zuidduitsland

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 14:23

Ik heb er ook een paar. Ze zijn te zien op mijn hoempage: www.habibi-se.com. Voor (veel) foto's naar het fotoalbum gaan.
Een prima site met heel veel informatie is: www.straightegyptians.com. Daar vind je bv. foto-pedigrees en oude video-opnamen. Ook foto's bij de show-verslagen. Ook in het forum kun je je hart ophalen: naar forum gaan en dan discussie. Veel in het Engels en Duits. Ik ben daar ook regelmatig aan te treffen Knipoog)

nasheeta

Berichten: 601
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Belgische grensstreek

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 12:23

wechelshof schreef:
@nasheeta : idd azal s staat in Frankrijk

ik had al contact gezocht en heb ook antwoord gekregen :
""Azal aura 22 ans cette année.Je n'ai pas de photos récentes car il est aveugle depuis 5 ans et cela se voit.
Malgré cela il va très bien et est toujours un superbe cheval.Il saillit quelques juments par an.
Cordialement
Catherine"

vertaald: Azal word 22 dit jaar, heb helaas geen recente foto's van hem vermits hij reeds 5 jaar blind is en dat je dat aan hem ziet . ondanks dat doet hij het nog steeds heel goed en is hij een ongelofelijk paard... en dekt nog steeds enkele merries per jaar.


dus geen foto's... jammer
Lachen


Volgens mij hebben we er wel 1 of 2 maar die publiceer ik niet. we hebben hem in 2003 gezien bij Tariifa. Mooi koppie. wel erg "Fikri" (hevig)

Quilfa

Berichten: 449
Geregistreerd: 20-09-05
Woonplaats: Kampen

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-06 19:51

ik Haha!:D

van sha-peru x Kaboutershoeve carina Haha!

bterlaan
Berichten: 810
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: zuidduitsland

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 08:15

Eeehhh horsesgirll, wat bedoel je precies? Dat je een egyptische arabier hebt, of iets anders? Want aan de door jou genoemde afstamming kan ik niet veel egyptsich ontdekken. Niet dat dat afbreuk doet aan je paard, hoor, maar dat was de vraag hier in dit thema nu eenmaal. Lachen

radoszin

Berichten: 536
Geregistreerd: 30-10-03

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 16:20

Ik heb er ook, een 3-jarige vos merrie van V; Shamarki Ibn bint inas ) en VM : Sennefer en ze is nu ong. 1.53m deze staat tevens te koop.

Ze is nu pas onder het zadel en superbraaf over een tijdje kan er iedereen mee wegrijden.
Ik heb haar overlaten schrijven van Duitsland naar Nederland maar wat was dat een gedoe zeg heeft een dik half jaar geduurd voordat ik AVS papieren had.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 20:44

ja ikke!!!
eentje van Arabah Abbah, en Furno Karpassia

Stef_Rashidi

Berichten: 102
Geregistreerd: 15-10-06

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:19

Laatst bijgewerkt door Mireille op 18-10-06 00:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Geen foto's plaatsen! Alleen als link.

bterlaan
Berichten: 810
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: zuidduitsland

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:33

Wat wordt hier nu onder een Egyptische arabier verstaan? Als je een nakomeling van Furno Kapassia Egyptisch noemt, volg je niet de algemeen gebruikelijk definitie van de Pyramid Society. Als je elk paard waar een scheutje Egyptisch bloed in zit Egyptisch noemt, dan komen alle russen met Aswan of Nil in hun pedigree ook in aanmerking Lachen)

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:22

bterlaan schreef:
Wat wordt hier nu onder een Egyptische arabier verstaan? Als je een nakomeling van Furno Kapassia Egyptisch noemt, volg je niet de algemeen gebruikelijk definitie van de Pyramid Society. Als je elk paard waar een scheutje Egyptisch bloed in zit Egyptisch noemt, dan komen alle russen met Aswan of Nil in hun pedigree ook in aanmerking Lachen)


Wel eerder dit jaar op een show werd een veulentje in de Egyptian related toegelaten omdat het Aswan langs vaders kant in de pedigree had. Maar de vader was wel een rus. Gek, want dan zijn alle arabieren egyptisch...


We hebben hier 3 egyptenaren

eentje uit Kuwait
Rawaat Ezzain
[img=http://img118.imageshack.us/img118/5462/20030101rawaat0013zt7.jpg]

Haar dochter van Hafid Jamil
http://img74.imageshack.us/img74/871/rahidah3zs4.jpg

bterlaan
Berichten: 810
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: zuidduitsland

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:34

Ik dacht, dat de term "Egyptian related" of "Egyptian bred" beperkt was tot paarden met een SE (straight egyptian) als vader. Maar recentelijk is dat een beetje veranderd, geloof ik.
Hier de definities van de website van de Pyramid Society:

DEFINITION OF AN EGYPTIAN ARABIAN

To qualify as a Straight Egyptian, as defined by The Pyramid Society, a horse must (1) be registered or eligible by pedigree for registration by the Arabian Horse Registry of America AND (2) trace in every line of its pedigree to horse born in Arabia Deserta; AND (3) trace in every line of its pedigree to a horse which falls within one or more of the following categories: (a) owned or bred by Abbas Pasha I or Ali Pasha Sherif: (b) used to create and maintain the Royal Agricultural Society (RAS)/Egyptian Agricultural Organization (EAO) breeding programs, with the exclusion of Registan and Sharkasi and their lineal descendants (c) a horse which was a lineal ancestor of a horse described in (a) or (b) above; and (d) other than those excluded above, a horse conceived and born in a private stud program in Egypt and imported directly to the United States and registered by the Arabian Horse Registry of America prior to the extension of the EAO's supervision to private Egyptian stud programs as reflected in Volume 4 of the EAO's stud book.

Registrations prior to 2005:
An Egyptian-Bred (also known as Egyptian Related) horse, as defined by The Pyramid Society, is: (a) one who was produced either by breeding a Straight Egyptian stallion to a purebred Arabian mare who is not Straight Egyptian OR (b) one whose grandsires are both Straight Egyptian, and whose dam is a purebred Arabian who is not Straight Egyptian. Only horses of certifiable ancestry are eligible for classification as Straight Egyptian or Egyptian-bred as defined by The Pyramid Society, and therefore are also eligible for Society-managed programs. Our staff always stands ready to assist anyone with questions or in need of pedigree verification. Verify your horse by phone or E-mail us here at: info@pyramidsociety.org

Registrations of 2005 and Beyond:
An Egyptian Sired (previously known as Egyptian-Bred/Related) horse, as defined by The Pyramid Society, is a purebred Arabian who is produced by breeding a Straight Egyptian stallion to a purebred Arabian mare who is not Straight Egyptian, beginning with registrations of 2005. All existing horses presently meeting the definition of Egyptian Bred/Related will be grandfathered in through the remainder of their lifetime.

Only horses of certifiable ancestry are eligible for classification as Straight Egyptian or Egyptian Sired, as defined by The Pyramid Society, and therefore eligible for Society managed and promoted programs.

bterlaan
Berichten: 810
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: zuidduitsland

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 11:37

Rawaat, jaaaaaaa, DAT zijn echte SEs! Geniet er maar van, maa rdat hoef ik je niet te zeggen, nietwaar? Lachen))

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 15:40

bterlaan schreef:
Rawaat, jaaaaaaa, DAT zijn echte SEs! Geniet er maar van, maa rdat hoef ik je niet te zeggen, nietwaar? Lachen))



Wij weten er wel van te genieten

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:00


Marriiel_
Berichten: 358
Geregistreerd: 04-06-06

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 20:04

Rawaat schreef:
bterlaan schreef:
Rawaat, jaaaaaaa, DAT zijn echte SEs! Geniet er maar van, maa rdat hoef ik je niet te zeggen, nietwaar? Lachen))



Wij weten er wel van te genieten


Wat een mooierd! Haha!

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:26

Marriiel_ schreef:


Wat een mooierd! Haha!


Welke?

Splash

Berichten: 741
Geregistreerd: 21-12-05
Woonplaats: Alabama (VS)

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:56

Ik heb een een egyptisch Arabiertje gehad. Ze heette Aglaya. Ze was mijn allereerste eigen paard!
Ik kocht haar in januari 1997 als 2,5 jarige. Helaas is ze niet oud geworden en is vorig jaar december (vlak voor kerst) gestorven aan kanker (melanomen: ze was eens schimmel). Ze kreeg dit al toen ze 5 was en er was niks aan te doen (volgens meerdere dierenartsen). Op het eind was het enige dat we konden doen haar zo comfortabel mogelijk te laten voelen. Dat ging lange tijd goed; ze was vrolijk en at nog goed maar op een dag kwam ik thuis van mijn werk en toen lag ze in haar stal en kwam niet meer overeind. Er zat waarschijnlijk een melanoom in haar ruggemerg dat haar achterhand verlamd maakte. We hebben haar die dag dus moeten laten inslapen.
In het begin heb ik engels met haar gereden maar na ongeveer twee jaar zijn we samen over gegaan naar western waar ze erg goed in was.
Ik heb veel plezier aan haar gehad en als mijn eerste eigen paard heeft ze veel voor me betekent. We hebben samen veel meegemaakt, ze was echt een schat!!!
Nu hebben we een paint en een quarter maar als we ooit meer stallen gaan bouwen komt er waarschijnlijk toch weer een arabier.
Dit is één van de laatste foto's vorig jaar november
Afbeelding

bterlaan
Berichten: 810
Geregistreerd: 30-08-06
Woonplaats: zuidduitsland

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:16

Hallo Splash, Het spijt me erg te horen van je lieve merrie. 11 is veel te jong om al afscheid te moeten nemen. Ik hoop, dat ik toch een vraagje mag stellen. Was ze geboren in 1994 en een dochter van Araf el Marouf uit Dahkhutha? Mag ik vragen hoe je erbij komt, dat ze Egyptisch is? Ze heeft wel wat Egyptisch bloed, maar ook veel Russisch. Niet dat dat ertoe doet als je veel om ee npaard geeft, maar ik wil voorkomen datde SEs onterecht een naam krijgen dat ze melanomen zouden krijgen. Dat komt inderdaad bij SEs voor, maar ook bij alle andere fokrichtingen. Het gaat meestal samen met de schimmelkleur, zoals je al schreef. Hoewel... kleur: schimmel is een gebrek aan kleur, een vroegtijdig grijs worden. Maar zoals gezegd, melanomen zijn niet beperkt tot SEs en inderdaad , het is vreselijk, maar er bestaat geen middel tegen. Je hebt er alles aan gedaan om het je lieveling zo comfortabelö mogelijk te maken en toen het moment kwam, heb je niet geaarzeld de ellendige besliising te nemen. Compliment!

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:51

Splash schreef:
Afbeelding


... dan wel geen volledige egyptenaar, maar wel een mooie merrie om te zien.
Zonde dat ze zo jong gestorven is Verdrietig Veel sterkte nog !