heeft iemand een egyptische arabier?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:10

Beste Marriel

wij zijn in het bezit van 3 egyptische arabieren.
Eentje komt uit Kuwait, de andere uit Engeland en het veulentje is nu bij ons geboren. De egyptische paarden is mijn grote passie. Elk vrij moment probeer ik meer te weten te komen en zo hun geheimen van succes te ontrafelen

In 2005 ben ik nagereisd naar Egypte om El Zahraa te gaan bekijken. Fantastisch dat je op een plaats staat die je zovele malen op foto hebt gezien. Dit najaar gaan we naar Quatar om ook weer paardjes te gaan bekijken. Het is een hobby die een passie en daarna een verslaving wordt.

www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com



Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:30

Marriiel_ schreef:
hoe vinden jullie egyptische arabieren rijden?



Ik vind het ongelofelijk. Die hebben net iets meer karakter.

www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 20:32

Marriiel_ schreef:
hebben jullie ook foto's van ze? zou ik graag willen zien Haha!


Ik weet wel hoe ik foto's moet posten maar niet hoe ik het moet doen met die link

www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:25


www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 21:28


www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 00:10


www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 13:11


www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:22

bterlaan schreef:
Wat wordt hier nu onder een Egyptische arabier verstaan? Als je een nakomeling van Furno Kapassia Egyptisch noemt, volg je niet de algemeen gebruikelijk definitie van de Pyramid Society. Als je elk paard waar een scheutje Egyptisch bloed in zit Egyptisch noemt, dan komen alle russen met Aswan of Nil in hun pedigree ook in aanmerking Lachen)


Wel eerder dit jaar op een show werd een veulentje in de Egyptian related toegelaten omdat het Aswan langs vaders kant in de pedigree had. Maar de vader was wel een rus. Gek, want dan zijn alle arabieren egyptisch...


We hebben hier 3 egyptenaren

eentje uit Kuwait
Rawaat Ezzain
[img=http://img118.imageshack.us/img118/5462/20030101rawaat0013zt7.jpg]

Haar dochter van Hafid Jamil
http://img74.imageshack.us/img74/871/rahidah3zs4.jpg

www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:40

bterlaan schreef:
Rawaat, jaaaaaaa, DAT zijn echte SEs! Geniet er maar van, maa rdat hoef ik je niet te zeggen, nietwaar? Lachen))



Wij weten er wel van te genieten

www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:26

Marriiel_ schreef:


Wat een mooierd! Haha!


Welke?

www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 09:37

bterlaan schreef:
Hallo Splash, nee hoor, zo is het niet overgekomen en als je mij zo begrepen hebt, moet ik me verontschuldigen. Het klopt, het heeft met de schimmel te maken, niet met de bloedlijnen. Maar ik heb in dit topic de vraag al eens eerder gesteld, wat hier nu eigenlijk onder een Egyptenaar werd verstaan omdat er paarden genoemd werden, die echt heel ver weg maar een klein scheutje Egyptisch bloed hadden. Blijkbaar is men niet zo goed op de hoogte van wat een SE (straight egyptian) nu eigenlijk is. Nu, dat is een paard dat in alle lijnen teruggaat op bepaalde in Egypte gefokte paarden. De Pyramid Society heeft daar een duidelijke definitie over en deze wordt in het algemeen gebruikt. Egyptian bred is altijd nog tenminste 50% en alle andere combinaties vallen niet onder de definitie. Wat over de kwaliteit van de paarden natuurlijk niks zegt. Het is natuurlijk prima als mensen een andere definitie willen gebruiken, maar dan is het wel nodig, die erbij te geven, want de "algemene" definitie is die van de Pyramid Society. Als iemand daarvan wil afwijken, dan even zeggen svp. En ik vind het absoluut niet in orde, als mensen paarden een etiket opplakken dat ze niet horen te hebben en zo onwetende kopers een rad voor ogen draaien. En voor alle duidelijkheid: daar bedoel ik jou dus echt niet mee, hoor! Jij bent eerder zo'n koper geweest. Maar als de lijnen je niet interesseren, ook goed, het gaat tenslotte om het paard. De lijnen zijn alleen belangrijk als je wilt fokken. Maar als de lijnen iemand niet interesseren en je het eigenlijk niet weet, dan wel even voorzichtig zijn met het benoemen van de lijnen van het paard ofwel de etikettenplakkerij Lachen)


Je hebt gelijk bterlaan. Veel te vaak worden arabische paarden verkocht als SE. Gelukkig zijn er wel nog mensen die de moeite nemen om lijnen uit te zoeken.

www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 20:19

Plakat is niet egyptisch, de vader Aswan is wel egyptisch, maar heeft in Rusland dekdienst gedaan. Aswan is een geschenk geweest van Egypte aan Rusland.
De moeder van Plakat is zuiver russisch

www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 09:52

bterlaan schreef:
Splash, het is me wel duidelijk dat je erg om de paarden geeft en dat is toch het allerbelangrijkste. Mijn opmerkingen zijn ook echt niet aan jouw adres gericht, maar algemeen bedoeld.

Plakat: inderdaad een "typische" rus Knipoog Zijn vader Aswan (heet oorspronkelijk Rafaat oid) is, met een andere hengst Nil (Azmi) door Egypte aan de USSR gegeven voor het bouwen van de Aswan-dam in de Nijl. Vandaar de namen. Beide hengsten hebben, voor zover ik weet, nooit in Egypte gedekt. Nil is vrij voreg gestorve nen heeft due niet veel nakomelingen gehad, maar Aswan heeft erg veel invloed gehad op de russische fokkerij. I kdenk da ter hee lweing russen zijn zonder Aswan in de pedigree. Vandaar dat er ook bij een "zuivere rus" toch heel vaak altijd nog een scheut Egyptisch in zit. En ook Spaans, sinds ze Esplendor gebruikt hebben, maar daar hoor je niet zoveel van. Een ander voorbeeld is de "zuivere pool" Palas, die niet alleen een zoion van Aswan was, maar wiens moeder een dochter was van bovengenoemde Nil, 3/4 Egyptisch dus. Omdat
Aswan een SE was, vallen zowel Plakat als Palas onder de definitie van "Egyptian bred"


Dat heb je mooi uitgelegd. Als je echt op lijnen wil gaan zijn demeeste arabieren egyptisch. Of met een dikke schuit egyptisch erin. Enkel omdat sommige paarde in Polen of Rusland hebben gestaan worden ze dan zuiver russisch of zuiver pools.
Ook de kruisingen van de polen met Sanadik, Laheeb, Gazal al Shaqab worden zuiver pools genoemd. Niets Pools aan een Laheeb volgens mij.

www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:58

magic84331 schreef:
Rawaat schreef:
Wel eerder dit jaar op een show werd een veulentje in de Egyptian related toegelaten omdat het Aswan langs vaders kant in de pedigree had. Maar de vader was wel een rus. Gek, want dan zijn alle arabieren egyptisch...


Ik lees nu pas dit topic,
Het bewuste veulentje was er eentje van mij, en néén volgens mij voldeed ze niet aan de eisen om mee te doen aan de Egyptian related class, maar haar moeder was ingeschreven om deel te nemen, en de organisatie stond erop om mee te doen met haar dan ook aanwezige merrieveulen. De organisatie zei erop dat het een niet- ECAHO erkende show was en dat zij de spelregels bepaalde ...
Gelukkig maar dat mijn veulen toen niet won of .... ik weet niet welke reacties er dan zouden geweest zijn...
Geen schrik, op Egyptian Related classes zien ze me niet meer, alvast niet meer met paarden...


He Magic, ik haalde zeker niet persoonlijk naar jou uit, maar gewoon als we de lijn dan recht trekken, mag je elk paard in een egyptian class inschrijven.
Mama is wel een super egyptian related merrie. Zou jammer zijn dat je haar nergens meer in een related class zou meenemen. Het is altijd een plezier om zo een pareltje te zien.

www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:37

De term Asil vind ik persoonlijk overboden; dit maakt het allemaal heel gecompliceerd.

Als je een pedigree hebt waar er 1 x geen SE in voorkomt is het inderdaad geen SE meer.

www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 13:58

annehoe schreef:
ik heb zelf ook een arabiertje (foto's zie profiel) weet iemand wat voor arabier mijn pony is?


Volgens mij Russisch...
Amal, Adbulla, en de moederlijnen zijn voor mij onbekend... Waarschijnlijk weten andere forum leden hier meer over.

www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:50

miranda85 schreef:
Ik heb gister een 3 kwart egyptisch kwart spaans gekocht. van v. Shasoun DE en moeder Okida van Khidar!
is echt een plaatje. Het hoofdje is zeer exotisch en is nu 1,5 jaar oud.
Heb hem uit belgie vandaan bij blueskyarabians. Misschien volgend jaar een show proberen...??

Maar egyptische zijn prachtig mijn vorige paardje was van Azal's (Fikri)
Zij was de moeder van Fadilah R (endurance kampioen) helaas is ze vorig jaar ingeslapen wegens zware blessure.


Proficiat met de aankoop van jerez, hij is hier geboren en wij noemden hem 'Carlke' omdat hij toen nog geen naam had. Hij is echt super tof in de omgang

www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:34

silvia83 schreef:
Hallo,

Kan iemand mij ook vertellen of mijn paardje egyptisch, pools enz is.

http://www.allbreedpedigree.com/sagira+ksi

alvast bedankt


Waseem Sahama lijkt egyptisch, al de rest pools.
Zijn lijnen die mij redelijk onbedenkd zijn, ik hoop dat iemand anders je kan helpen

www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 15:30


www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:21

ArabianRanch schreef:
Lekker meisje Eline.
Ze liet zich heel goed zien in de liberty, zij ging tenminste helemaal rond.
Van mij hadden jullie mogen winnen Knipoog (Sarai is ook niet verkeerd hoor Vingers aflikken )


Bedankt. Ze loopt thuis stukken beter. Was alsof iemand haar remote in fast forward had gezet. Daardat ze overbouwd is, viel ze ook wel op haar voorhand. Misschien niet voor het publiek zichtbaar, maar ik heb dit wel heel duidelijk gezien. Het ging er voor ons om dat ze wat meer vertrouwen kreeg in het showgebeuren en dat is behoorlijk gelukt. Welke plaats ze uiteindelijk haalde maakt voor ons niet zo zeer uit.

www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:26

Zeker en vast. T is een poppemie.

www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 23:45

Ons egyptian related bestand is ook uitgebreid en aan het uitbreiden.

Vorig jaar is er Athina El Jamaal bij gekomen (Maysoun x Athenais El Jamaal by Ali Jamaal) 6/8 egyptisch
Dragend van Shahim Al Nakeeb

V.D. Ethni (Ansata Sinan x Mel Quebria) dragend van Shahim Al Nakeeb. Dus wordt een 75% egyptisch veulentje
Een full sibling van dit productje
Afbeelding
Afbeelding

www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:11

Majidah, zeer mooi Isabel. De beste cross die er volgens mij bestaat, Ansata Sinan x Nagel bloed, voorkeur Salaa el dine lijn

www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com

Rawaat

Berichten: 663
Geregistreerd: 11-08-05

Re: heeft iemand een egyptische arabier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 23:20

Er staat in Italie ook een Hengst Sinan x Salaa el dine dochter, heel mooie type.

Sinan geeft bijzonder type. Maar Ansata heeft zo ook zijn problemen in de fokkerij. Als je de basisfundamenten van Nagel erbij legt krijg je uitzonderlijke paarden.

www.anais-el-arab.com
www.shahim-al-nakeeb.com
www.arabian-horse-market.com


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers