[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miereneter

Berichten: 2535
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 16:10

Ik las in een ander topic dat het kwam door vettumoren. Heel heftig hoe het ging, heel naar voor jullie.

Hij was natuurlijk echt hoog-en hoogbejaard, op een gegeven moment loopt alles een beetje spaak in het lichaam. Niet dat het het gemis beter maakt, maar je had dit niet kunnen voorkomen - zoals het artikel ook zegt. Het is gewoon zo ellendig dat we ze moeten afgeven, dat doet pijn :knuffel: .

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 08:21

Ja hij was ook wel inderdaad op leeftijd maar als we gingen wandelen, moest gewoon het kettinkje nog door het halster omdat hij heel de weg dribbelde en druk was, ook lichamelijk was hij niet mager of echt zon skeletje, dus hij had best nog een tijdje mee gekund...dit was gewoon echt heel heftig en emotioneel dat je op deze manier je once in a lifetime paardje kwijt raakt, de onmacht is gewoon slopend...de leegte en het verdriet ook...

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 08:30

Afbeelding

Dit was de zaterdag voor de dag van de koliek

Afbeelding
Dit was van de zomer...

miereneter

Berichten: 2535
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 21:21

Het is gewoon ontiegelijk verdrietig :knuffel: .
Kost ook tijd om dat een plekje te geven.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 12:14

ja klopt inderdaad, zal hier nog lang zoet mee zijn..

Daarnaast krijg ik ineens veel van die weidemaatjes aangeboden, moet eerlijk zeggen dat mijn shetje op het moment best goed gaat en ja tuurlijk vindt ik het echt heel rot dat hij nu naast anderen staat, ipv er bij (mijn hengsten vinden anderen niet heel leuk) maar hij is er niet anders onder...dus wil nu niets doen, eerst alles verwerken en komende maanden kijken hoe het uit elkaar gaan met mijn ex loopt en daarna pas kijken hoe en of we wat gaan doen

miereneter

Berichten: 2535
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 15:59

Je hebt wel veel op je bord nu. Uit elkaar gaan en je paard verliezen. Doe maar rustig aan :knuffel: .

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 08:04

Oh we hebben nog veel en veel meer verdriet en ellende gehad dit jaar dus hopelijk blijft het bij dit jaar...mijn portie wel gehad inderdaad...

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 14:48

Weet iemand wanneer de hengstenkeuring is?

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 13:58

Gaat er nog iemand zondag naar Jadem?

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 14:10

Wij zijn er waarschijnlijk :)

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 14:02

als iemand nog open dagen of hengstenkeuring ofzo weet, hoor graag...

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 14:05

Ik ben echt totaal uit de arabieren wereld, wat doen de prijzen nu ongeveer voor een beetje aan de maat russsisch hengstje of ruintje, puur voor recreatief gebruik maar wel met goede verhoudingen natuurlijk? Mijn oude rus is helaas overleden en wil misschien toch nog eens wat er bij...

miereneter

Berichten: 2535
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:25

Leuk dat je op zoek gaat!

Ik weet niet zeker of hier een eenduidig antwoord op te geven is. Zal toch ook erg van de stamboom afhangen. Maat maakt in principe wat duurder, omdat daar in Nederland meer vraag naar is bij de rijpaarden.

Mijn Rus/Pool/Egyptenaar, uit een goedgekeurde vader, kostte als tweejarige 3500 euro. Was nog hengst en uiteraard onbeleerd. Dat is bijna vier jaar geleden, toen de prijzen niet per se lager waren. Hij is wel klein, 1.44, maar dat was toen niet te voorspellen, iets meer maat was te verwachten geweest.

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:18

Mag ik me ook melden? Ik heb sinds augustus 2022 een zwarte Shagya ruin. Hij is gefokt in Roemenië bij de staatsstoeterij in Radautz. Zelf ben ik niet naar Roemenië geweest, maar heb ik wel half Duitsland gezien. Mijn eerste pony was een Gomel en ik wilde heel graag weer terug naar de Arabier. Ik ben bewust voor een Shagya gegaan, ook nergens anders naar gekeken en ik ben enorm blij met hem. Hij is super makkelijk en hij vindt echt alles goed. Hij is ca. 1.58 dus dat is ook een mooie maat voor mij.

miereneter

Berichten: 2535
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 18:14

Welkom, gr-roos, leuk dat je aansluit. Ben benieuwd naar je Shagya-arabier. Heb je foto's :o O:) ?

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 22:38

Ik zie dat ik alleen 2 foto’s heb van de dag van aankomst ruim 1,5 jaar geleden.
Zijn vader is Gazal XXII, zijn moeder weet ik niet uit mijn hoofd. Op de stoeterij is het de naam van de vader met een nummer erachter. Het nummer geeft aan om welke nakomeling het van die hengst is. Die van mij heet Gazal XXII-3, hij is de derde nakomeling van zijn vader.


Afbeelding

Afbeelding

En mijn Gomel, hij is 30 geworden. Op deze foto was hij 28

Afbeelding

miereneter

Berichten: 2535
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-24 08:44

Knappe paarden! Gazal ziet er sterk uit, mooie zwarte kleur. Grappig dat ze allemaal Gazal heten :D .
Gomel heeft een heel lief hoofdje!

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 08:48

Dank je wel, ik wilde graag een arabier met meer body en voor mij was dat de Shagya, helaas niet tot nauwelijk in Nederland te koop dus dat werd een rondje Duitsland (nou ja meerdere rondjes).

miereneter

Berichten: 2535
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:20

Ja, het zijn robuuste paarden. Mooi veelzijdig ook. Ik snap wel dat je daarvoor wat verder kijkt!

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 10:08

Wat een leukerds! Welkom. Wat doe je met ze? Hoe hoog is Gazal? Erg knap ding

gr_roos
Berichten: 7575
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 11:48

Dank je wel. De Gomel leeft inmiddels niet meer. De Gazal is net zadelmak en dat zal na 2 ongelukken aan mijn kant recreatief rijden worden. Ik heb een whiplash overgehouden aan een ongeluk, de nekklachten zijn voorbij, maar er zijn nog zat andere klachten en dan ben is het ongeluk al 1,5 jaar geleden gebeurt. Daarnaast heb ik mijn enkel verbrijzeld en onderbeen gebroken. Door dat been en door de whiplash is mijn grote liefde eventing niet meer mogelijk, want als ik dat ga doen dan wil ik het ook goed doen. Ik heb met mijn KWPN merrie op M/Z nivo eventing gereden.
Ik had mijn zwarte net 2 maanden toen ik het auto ongeluk kreeg en hij kon nog niet veel, dus hij heeft ruim de tijd gehad om te wennen ;)

miereneter

Berichten: 2535
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 18:15

O vrouw, dat is niet niks zeg! Wat balen dat je het eventen op moet geven, je zat op een behoorlijk niveau ook. Hoop dat je dubbeldwars kunt genieten van de ritten op je arabier. Zijn wel de leukste paarden :Y) .

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 09:38

Wauw, zo dan, dat zijn flink heftige gebeurtenissen zeg, gaat recreatief rijden nu nog wel dan?

miereneter

Berichten: 2535
Geregistreerd: 25-05-17

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-24 19:06

De mijne was gisteren weer heel braaf na een paar zeer baldadige buien. Zelfs op het erf aan de kletter toen ik naar buiten wilde. Ik moet altijd heel goed kijken of hij echt schrikt, of baldadig is, of een combi (dan windt hij zich op uit baldadigheid en dan is iedere grasspriet schrikken geblazen).

Maar goed, hij was dus weer chill, gelukkig, want morgen komt de zadelpasser het zadel controleren en zaterdag hebben we weer Working Equitation-clinic. En dat laatste is al spannend zat, want op locatie. Mijn vriend komt filmen, dus ik hoop wat beeldmateriaal te hebben.

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-24 10:02

Zijn er nog knappe babys geboren of op komst, vindt het weer eng stil hier...

Hier gaat t zijn gangetje weer, t verlies van Nadyn heeft een gapend gat geslagen, heb er echt lang moeite mee gehad om naar stal te gaan en dat is nu een beetje minder aan het worden. Moet wel eerlijk zeggen dat de verzorging van de andere paardjes even iets minder was, tenminste meer de aandacht aan hun. T hakt er toch wel erg in als je je paardje na 28 jaar ineens onverwachts moet verliezen...

Gelukkig komt er wel iets beter weer aan, ik kan weer beetje beter slapen, soms met behulp van zon pilletje van de dokter, maar ja t is maar even zo. Wel bizar wat die dingen doen met je, ik werd vanmorgen wakker en mijn kat lag over mijn nek heen te slapen, dat ik daar niet wakker geworden van ben, bizar!

Ik ben nu even een paar uurtjes aan het werk op mijn normaal vrije dag, maar vrijdag middag ben ik daardoor nu wel vrij want mijn dochter heeft haar kinderfeestje op de manege, dus met 7 meiden knolhobbelen daar, heel leuk! Straks wel lekker even mijn paardjes poetsen want er komt een haar af niet normaal.