er zijn heel veel mensen die denken dat alle arabieren fel zijn, maar ik ken ook heel veel arabieren die geen vlieg kwaad doen.
ik heb zelf ook een arabier (

wat vinden jullie: vinden jullie arabieren hele felle paarden of juist niet?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Vjestagirl schreef:Over ieder ras bestaat wel een 'vooroordeel' die toch tot op zeker hoogte wel waar zal zijn.
Vjestagirl schreef:Dan waar komen de 'vooroordelen' vandaan? Die zijn ook niet uit de lucht komen vallen.
Overgens vind k je citaat leuk geschreven, maar vrij nutteloos in deze discussie
RhealLover schreef:Vjestagirl schreef:Dan waar komen de 'vooroordelen' vandaan? Die zijn ook niet uit de lucht komen vallen.
Overgens vind k je citaat leuk geschreven, maar vrij nutteloos in deze discussie
NUTTELOOS kom op zeg, je kan oogkleppen op hebben maar dit slaat echt alles dat citaat geeft overduidelijk weer wat een AV kan betekenen als je ze maar WIL begrijpen en WIL kennen, daar schiet je dus een hoop kennis tekort
Waar die vooroordelen vandaan komen? Mensen met oogkleppen om die enkelt verhalen willen geloven die worden rond gestrooid zonder eens zelf ervaring in op te doen. Tekort aan kennis daardoor ontstaan vooroordelen.
Zou me maar meer gaan verdiepen in bepaalde zaken voordat je doelloos rondkwakkelt
Vjestagirl schreef:In mijn ervaring zijn arabieren feller dan andere paarden, en ontzettende hittepetitjes. In mijn ervaring zijn Fjorden ook eigenwijzer da andere paarden. Hebben Shetten meer de neiging om hem te peren en zijn Groningers koel in de kop. Als je er mee om kunt gaan is het geen enkel probleem, maar het is wel zo.
mariettek schreef:Vjestagirl schreef:In mijn ervaring zijn arabieren feller dan andere paarden, en ontzettende hittepetitjes. In mijn ervaring zijn Fjorden ook eigenwijzer da andere paarden. Hebben Shetten meer de neiging om hem te peren en zijn Groningers koel in de kop. Als je er mee om kunt gaan is het geen enkel probleem, maar het is wel zo.
Maar dat is jouw ervaringArabieren zijn juist niet fel en ook geen hittepetitjes. Ze zijn alleen veel gevoeliger voor hun eigenaar/verzorger en nemen het gedrag van hun baas over. Ben jij rustig en ontspannen? Dan is een arabier dat ook. Ben jij fel en hittepetittig? Dan is een arabier dat ook.
Zegt dit dan wat over een Arabier? Of over de mensen in hun buurt
mariettek schreef:Maar dat is jouw ervaringArabieren zijn juist niet fel en ook geen hittepetitjes. Ze zijn alleen veel gevoeliger voor hun eigenaar/verzorger en nemen het gedrag van hun baas over. Ben jij rustig en ontspannen? Dan is een arabier dat ook. Ben jij fel en hittepetittig? Dan is een arabier dat ook.
Zegt dit dan wat over een Arabier? Of over de mensen in hun buurt