wie hebben hier op bokt allemaal een welshje?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Emma

wie hebben hier op bokt allemaal een welshje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 18:42

hoi allemaal,

ik vroeg me af wie hier op bokt allemaal een welshje hebben.
ik heb zelf namelijk ook een welshje, maar ze is soms wel echt heeeeel erg stout!
echt zo'n welsh karakter! ik zou het leuk vinden om de verhalen van andere
over het karakter enzo te horen van hun welshjes! mijn pony heet mirjam
en is 5 jaar, en 1.12. ik heb haar 14 mei al weer 2 jaar! ik heb haar beleerd met iemand
anders (cilia). ze is echt een boefje, maar alles komt wel steeds meer!
bij welshes is het karakter gewoon zo en daar kan je niks aan veranderen!

Groetjes Emjam

Cyruss_

Re: wie hebben hier op bokt allemaal een welshje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:46

Helaas niet meer.. Maarja had eigenlijk een kruising: welsh x arbier ook erg ondeugend ja, maar dat was er juist zo leuk aan!
Voor de rest was ze in omgang een geweldig dier, heel knuffelig. En je kon haar allerlei leuke truckjes leren

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 18:50

Cyruss_ schreef:
Helaas niet meer.. Maarja had eigenlijk een kruising: welsh x arbier ook erg ondeugend ja, maar dat was er juist zo leuk aan!
Voor de rest was ze in omgang een geweldig dier, heel knuffelig. En je kon haar allerlei leuke truckjes leren

ja het is soms wel leuk, maar het meest van de tijd dat ik nu heb gezien niet echt.. in de bak 'ziet' ze allemaal spookjes en dan lig ik er weer naast!! ze is er zelfs een keertje bij gaan liggen! toe wou ze zo'n scherpe bocht maken dat ze gewoon om viel! (omdat ze dus weer 'schrok') majaa,, ik hou wel heel errug van mijn lieve schatje, en ze was vandaag heel braaf met rijden!! ik wil mirjam ook wel trucjes leren, maar ik weet niet echt hoe dat moet, dus dan begin ik er ook maar niet aan, straks verpruts ik haar nog ofzo en dat moeten we ook niet hebben. misschien leen ik er wel is een boek over ofzo!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:54

oeh das wel balen als je er vaak naast ligt... mijn beesje was gelukkig niet gemeen, ze zou je er nooit afgooien ofzo. wou alleen zo hard mogelijk.

spoken zag ze gelukkig niet, wel 'paarden-etende-planten' tijdens buiten ritjes. Clown

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 18:55

Ik heb een Welsh x Kwpn, en er staat hier ook nog een pony dat is een welsh x New Forest. Hier op Bokt is ook een forum voor welsh pony's, bij de kantine en dan bij rassenpraat. Daar staat dan Welsh pony's en Welsh Cob volgens mij. Knipoog

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 18:58

Cyruss_ schreef:
oeh das wel balen als je er vaak naast ligt... mijn beesje was gelukkig niet gemeen, ze zou je er nooit afgooien ofzo. wou alleen zo hard mogelijk.

spoken zag ze gelukkig niet, wel 'paarden-etende-planten' tijdens buiten ritjes. Clown

ze is niet gemeen ofzo, maar probeert heel erg onder het werk uit te komen door dus 'spookjes' te zien. het is ook omdat ze aan het puberen is..

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 19:07

emjam schreef:
Cyruss_ schreef:

ze is niet gemeen ofzo, maar probeert heel erg onder het werk uit te komen door dus 'spookjes' te zien. het is ook omdat ze aan het puberen is..

Als tip geef ik dan:

Blijf met je pony 'bezig', als ware continu figuurtjes rijden en heel erg afwisselen (ook in tempo). Wat misschien ook helpt, een meter naast de bakrand rijden en dan proberen zo recht mogelijk te rijden. Daar hebben ze het dan ook lekker druk mee.
En als hij spoken ziet moet jij juist niet naar die plek (of ding) kijken, daardoor ziet je pony waarschijnlijk ook minder.
Dit hielp bij mijn welshje om een beetje van haar snelheid af te komen, want zodra ik 'gewoon' een rondje reed, ging ze gelijk harder.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 19:11

ja, ik probeer ook wel veel figuren en tempowisselingen te rijden. dat is met haar wel zo, als ik haar aan het werk zet, ze er niet zo meer op let. als ik haar dan uit stap dan begint ze weer... meestal ga ik dan 1 meter van de bakrand afrijden en dan is het gelukkig niet zo heel erg.

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 19:13

heeeeeel veel oefenen dus Knipoog ik heb er ook ong. een jaar over gedaan toen ik ein-de-lijk een vordering zag. maar daarna ging het heel snel en had ik een super leuk pony eraan.

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 20:31

waarom heb je m nu niet meer dan? was je te groot ofzo?

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:44

Ik heb ook Welsh (A) pony's!
Ze hebben inderdaad een leuk, lief, maar ondeugend karakter!
Mijn donkerbruine ruintje heb ik, vanaf dat hij 4 mnd oud was, nu bijna 10 jaar. Hij is beleerd voor de wagen en onder het zadel, daarnaast kent hij ook trucjes, heel veelzijdig dus. Hij lijkt wel een beetje op Melvin de pony in jouw profiel. Knipoog
Dan heb ik een hoogdrachtige schimmel (ster) merrie, waarvan we dus ieder moment een veulen verwachten. Zij wordt 4 jaar oud en is (nog) niet beleerd.
Ook hebben we sinds kort een lichtbruine merrie erbij, om samen met mijn ruintje aangespannen te gaan rijden. Twee-span. Ze is 8 jaar oud en beleerd in enkelspan, tweespan en onder het zadel.
Ik ben super blij met mijn kleine ondeugende welshjes! Haha!

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:52

emjam schreef:
waarom heb je m nu niet meer dan? was je te groot ofzo?

te groot niet. wel te oud... ik heb er altijd mee in de sport gereden, springen en sgw. Dressuur had ik altijd de snelste tijd, niet zown succes dus.
En omdat het me beter leek dat ze in de sport bleef lopen(vooral omdat ze er echt heel veel lol in had), ben ik opzoek gegaan naar een nieuw meisje voor haar. Ik kon haar zelf namelijk niet uibrengen bij de paarden, omdat het een D pony is. Echt heel jammer.

Helaas is dat nieuwe meisje er niet mee wedstrijden gaan rijden. En doet ze heel arrogant tegen mij, dat ze beter kan rijden enz.

Lisaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 20:59

Ik had eerst een welsh Pongo maar dat ging echt niet hij was druk begon vlak voor we hem verkochten steeds vaker te bokken en weg te renne. Leuk was het niet ook was hij heel nerveus zelfs na 1,5 jaar nog Boos! niet leuk dus.
Om deze redenen hadden we hem ook verkocht er was ook totaal geen klik.
Toen hadden we hem ingeruild met een ander welshje die k nu heb vanaf december. Dat is een schatje van een welsh. Ze is ong 1.30 m en tussen de 6 en de 8 jaar. Met rijden hebben we het gevoel dat dat bij de vorige eigenaar niet goed is gegaan en in de bak gaat het ook niet zo lekker niet dat ze bokt ofzo hoor. Buiten vind ze het wel super Haha! en mijn zusje van 11 is ook helemaal gek van haar. Er zijn niet veel pony's die zij buiten houd maar Fleurtje is echt helemaal geweldig Pling

Nou haha dit was mijn verhaal dan Haha! over Fleurtje is ook een topic in YITP dus als je wilt weten hoe ze der uit ziet kun je daar ff kijken of in mijn profiel Tong uitsteken

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 21:26

-> WPC

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-08 18:47

PoEmTa_hvj schreef:
Ik had eerst een welsh Pongo maar dat ging echt niet hij was druk begon vlak voor we hem verkochten steeds vaker te bokken en weg te renne. Leuk was het niet ook was hij heel nerveus zelfs na 1,5 jaar nog Boos! niet leuk dus.
Om deze redenen hadden we hem ook verkocht er was ook totaal geen klik.
Toen hadden we hem ingeruild met een ander welshje die k nu heb vanaf december. Dat is een schatje van een welsh. Ze is ong 1.30 m en tussen de 6 en de 8 jaar. Met rijden hebben we het gevoel dat dat bij de vorige eigenaar niet goed is gegaan en in de bak gaat het ook niet zo lekker niet dat ze bokt ofzo hoor. Buiten vind ze het wel super Haha! en mijn zusje van 11 is ook helemaal gek van haar. Er zijn niet veel pony's die zij buiten houd maar Fleurtje is echt helemaal geweldig Pling

Nou haha dit was mijn verhaal dan Haha! over Fleurtje is ook een topic in YITP dus als je wilt weten hoe ze der uit ziet kun je daar ff kijken of in mijn profiel Tong uitsteken

das niet echt leuk van die pony pongo!! misschien is er eerder in zijn leven iets gebeurt waardoor die dat doet.. mochten jullie hem eerst niet uitproberen dan? leuk dat je nu een andere hebt!! ik heb even op je profiel gekeken en ik vind het wel een mooie pony hoor!!

Lisaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:13

Ik weet niet echt wat Pongo heeft meegemaakt. De mensen waar wij hem van kochten hadden hem een half jaar dat kind was te groot voor hem geworden. En we mochten hem niet uitproberen maar het eerste jaar was ie wel braaf hoor maar het laatste half jaar ging gewoon echt niet ik denk ook gewoon dat hij meer beweging nodig had en dat hij echt aan het werk moest worden gezxet maar ik ben meer van de rustige buitenritten dus. Hij was wel altijd al nerveus geweest en altijd al een beetje gek in de kop Tong uitsteken maar hij bokte niet enzo dat kwam later pas.

Maarja nu heb ik een pony die veel beter bij mij en mijn zusje past en we zijn echt heeeeeel blij met haar Pling

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 20:40

Ik heb ook een Welsh A. 14 april had ik hem al een jaar!
en voorderest zegt zij het hier al:
Cyruss_ schreef:

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 21:07

Ja ik heb een 4 jarige welsh merrie sectie NWR.Een hele lieve knuffel maar ze kan ook erg ondeugend zijn! Knipoog

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 09:49

ik ga mirjam nu misschien laten dekken! ik zoek nog een beetje een goeie hengst, maja het moet natuurlijk ook niet te veel kosten..

Fleurtje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 16:15

Hee
ik heb ook een welsh,
een welsh K (nwr.)
1.53 hoog, vos, 15 jaar.
en heel erg lief!!
vader=orchard d' avranches
moeder=woody welsh pony

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-08 16:18

Paulienn_ schreef:
Hee
ik heb ook een welsh,
een welsh K (nwr.)
1.53 hoog, vos, 15 jaar.
en heel erg lief!!
vader=orchard d' avranches
moeder=woody welsh pony

leuk!! die is wel best wel groot voor een welsh K of niet?? of vergis ik me?
de vader van mijn pony is pentyrch chief mark en de moeder van mijn pony is bokkumer first lady

Juul_Dwienus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 16:29

Hey!
Ik heb ook een welsh A merrie, Zonnekamp's Baldwijna(je zeg Baldwina Knipoog )
1.20m, bruin roan, 12 jaar.
Is soms wel beetje (erg) ondeugend, maar is voor de rest super lief! Haha!
vader: Cuppers Rockefeller
moeder: Rheniri's Bonnie.

Napaluna_My

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 18:05

Heey!
Ik heb ook een welsh D merrie, Napaluna.
Echt zo'n eigenwijs ding.
Ze is 10 jaar en word 27 mei 11.
Moeder: Mona
Vader: Notre Beau

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 20:44

ik heb er 2....voor mij zijn het top merrie,s

goed papier en mooi exterieur.....

winoa is 4 jaar oud en is onze sportpony...
pepper is 3 jaar oud en is de fokmerrie...(word ze dan...is net gedekt nu nog afwachtten of ze drachtig is )

foto,s staan in mijn profiel

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-08 21:04

ik heb een welsh en ze is echt een schatje Haha! zodra dat je ze kent doet ze alles voor je. en ze is echt heel aanhankelijk. als ik soms de buurmeisjes erop laat rijden en ik sta in het midden vd piste, is de kans groot dat ze zich opeens omdraait en in draf naar mij komt om eventjes te knuffelen. vandaag ook, ik ga eventjes een paar emmers halen, het buurmeisje zit erop, ik kom terug en hup, in draf naar mij en dan luistert ze totaal niet meer naar het buurmeisje.
en ze kan ook super springen!