stamboek NWPCS en/of WPCV ?!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

linda_lekuri

stamboek NWPCS en/of WPCV ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 23:01

Hallo,

Aangezien ik 'nieuw' ben in de Welsh'wereld', heb ik de volgende vraag;
Ik heb een dragende, 3 jarige stermerrie (Welsh-A) gekocht en haal haar waarschijnlijk a.s. weekend op. Go jij! Go jij!
MAAR nu moet ik haar op naam zetten/ overschrijven en dus eerst lid worden van het stamboek.
Wat zijn de verschillen tussen NWPCS en WPCV?! Van welk stamboek kan ik het beste lid worden en waarom? Verward

cuneracobs

Re: stamboek NWPCS en/of WPCV ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 00:42

het belangrijkste verschil tussen het Nwpcs en het WPCV is denk ik toch wel de gedachte gang over de welsh, het WPCV volgt strikt de regels op van het moederstamboek in wales, het Nwpcs doet dat ook wel gedeeltelijk(niet veel dingen) maar die willen aan de meeste dingen een beetje een eigen draai en een Nederlands tintje geven, en gaan daarmee meer de richting uit van het Nrps en Kwpn Bijv.

iedereen zal zo zijn of haar eigen voorkeur hebben, ik omdat ik veel waarde hecht aan de regels en de gang van zaken in het moederland zet de Wpcv boven het NWpcs ( maar daar zit meer achter ivm de Cob's)

iedereen zal zo iets anders er over denken die keuze is denk ik persoonlijk, en daarom moet je je denk ik eerst orienteeren bij bijde ( een keuring of een vergadering) om een keuze te kunnen maken. Clown

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 09:52

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 16:47

ik zou gerust eens gaan rondneuzen op de websites van de twee stamboeken. Denk dan nog eens na wat je met je (fokken, showen, sport of een combinatie) en denk dan eens na wat de beide stamboeken te bieden hebben. Verder heb ik mijn persoonlijke mening vaak genoeg gezegd.

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-07 21:38

Bedankt voor de reactie's (en de link naar het eerdere topic)! Knipoog
De verkoper van de Welsh-A merrie raadt mij het WPCV aan, zodat ik het veulen volgend jaar evt. ook in de UK kan laten registreren.

Als ik het goed heb begrepen heeft de merrie haar paspoort van het Engelse stamboek en alle nakomelingen kunnen dan ook bij het Engelse stamboek als ‘pure bred’ worden ‘OverSeas’ geregistreerd. Ze is ook bij het Nederlandse stamboek geregistreerd.
Om de pony op je naam te krijgen moet je lid worden. Als lid van het WPCS, dan kan het veulen volgend jaar ook in de UK worden ingeschreven.
Maar met het dekbewijs en de NWPCS-papieren kan het veulen ook in Nederland worden geregistreerd.

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-07 10:33

Ik geloof niet dat je lid MOET worden om het dier op je naam te schrijven hoor.
Maar het is natuurlijk wel leuk omdat je dan meer mensen binnen het ras leert kennen.