Springshow 2013 Putte

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Voermanhof
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-02-13

Springshow 2013 Putte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 16:20

Voorjaarskeuring te Putte, België
op 6 april 2013 !

Ook in 2013 zal het Bestuur van Welsh Belgium geen enkele
moeite sparen om de Spring Show weer tot een spetterend
evenement te maken ! Deze show wordt bezocht door de
liefhebbers vanuit het binnen- en buitenland. We willen geen
liefhebbers mislopen en iedereen oprecht welkom heten met
hun Welsh pony(‘s) op 6 APRIL 2013 ! U heeft dit goed gelezen;
IEDEREEN is welkom; dus ook DE MERRIES, IEDERE
GEBRUIKSPONY (mannelijk of vrouwelijk) en indien er al
vroege veulens zijn, kunt U deze ook tonen. Wij maken van
deze show een VOLWAARDIGE KEURING voor iedere Welsh
pony, hoe oud of jong deze ook is, en welk geslacht deze
ook heeft. DE BELGISCHE VOORJAARSKEURING is een
aanrader voor iedereen, ook om het aanbod hengsten te
gaan bekijken die in België ter dekking staan. Het is de bedoeling
om de liefhebbers weer samen te brengen na de winter…
en dit in het prille voorjaar. We hebben goed nagedacht
over de juryleden om een zo ruim mogelijk publiek te dienen.
Iedere deelnemer zal ook weer LEKKERE paaseitjes krijgen
aangeboden !

Locatie : Stoeterij Van De Helle, Apolloniaweg 4, 2580 PUTTE.

De keuring vindt plaats in een prachtige overdekte hal (rijpiste).
Er zal eveneens gezorgd worden voor warme en koude dranken.
(soep, hot-dogs enz.)

Aanvang : stipt om 10.00 u.

De jury van de secties A en B : Mrs. Liesl Burt, Wensley stud
(sectie A en B). Voor de secties C, D en Part Breds : Mr. Carl
Robinson (Rhydaman Stud)

Prijzentafel : Iedere deelnemer ontvangt een mooie rozet. Er
zijn talrijke en prachtige bekers voorzien !

Indeling der klassen : Per sectie A, B,C,D en Part Breds :
jaarlingen, twee-jarigen en 3-jarigen (de youngstock klassen
staan open voor jonge hengsten en merries), merries van 4
jaar en ouder, veulens, 4 tot en met 7-jarige hengsten, 8-jarige
en oudere hengsten.
Kampioenschappen per sectie :
-youngstock- en reserve youngstock champion per sectie tussen
de eerste en tweede geplaatsten van de jaarlingen, 2-jarigen
en 3-jarigen

-adult champion en reserve adult champion per sectie tussen
de eerste en tweede geplaatsten van de merries, van de 4 tot
en met 7-jarige hengsten en van de rubriek van de 8-jarige en
oudere hengsten.

-Sectiekampioenschap : tussen de youngstock champion en reserve
youngstock champion en de adult champion en reserve
adult champion

Overall championships :
-overall youngstock champion & reserve : tussen elke youngstock
champion en reserve youngstock champion.

-overall adult champion and reserve : tussen elke adult champion
& reserve champion

-overall supreme championship : tussen de overall youngstock
champion & reserve en de overall adult champion & reserve.

Gebruiksklassen :

Hieraan mogen ZOWEL hengsten ALS merries deelnemen ! Iedereen
is welkom !

Bereden klassen :

Bereden klas sectie A, Bereden klas sectie B, Bereden klas secties
C & D, Bereden klas Part Breds, Leading rein, First Ridden.

Aangespannen klas :

Enkelspannen

Dubbelspan of meerspannen

Sluitingsdatum : 15 maart 2012

Inschrijvingsgeld : 12,50 euro per pony, te storten op girorek.
Nummer BE59000.0182095.26 met vermelding ‘voorjaarskeuring’.
Laattijdige inschrijvingen worden geweigerd. LET
OP ! De inschrijvingsprijs is omhoog gebracht maar de CATALOGUS
wordt GRATIS aangeboden aan de deelnemers !

Inschrijven : door middel van een kopie van het stamboekbewijs
en inschrijvingsbewijs te zenden naar het secretariaat.

Secretariaat Welsh Belgium, (Anita Aerts)

Slameuterstraat 43

2580 PUTTE, BELGIE

Tel. 015/76.01.08 (na 19.30 u)

E-mail : welsh.belgium@skynet.be

De catalogus is ter plaatse beschikbaar op het secretariaat. De
inrichters behouden zich het recht voor om wijzigingen aan te
brengen.

http://www.welshbelgium.be/Nederlands/shows/voorprogramma%20springshow2013.html

Eilinora

Berichten: 11918
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Springshow 2013 Putte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-13 23:41

leuk! zal eens kijken of er hier iets tegen die tijd klaar is,pas net begonnen met klaarmaken dus pony's staan nog in sportconditie

YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Re: Springshow 2013 Putte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 11:57

Wij komen waarschijnlijk met een jonge en een volwassen cob.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Re: Springshow 2013 Putte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 17:50

Ik kom er met een of twee :)

Voermanhof
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-13 17:41

Inschrijvingen zijn aan het binnen komen.
Laat ze maar komen.Belooft mooie show te worden. *D

Stino1992
Berichten: 36
Geregistreerd: 09-04-12

Re: Springshow 2013 Putte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 18:25

Jammer, zou graag komen met de B jaarling, maar ben dan net in het buitenland.

Voermanhof
Berichten: 3
Geregistreerd: 04-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-13 09:59

Wensley Stud info jury Putte

In 2002 is de Wensley stoeterij opgericht, nadat we Idyllic Nimrod hadden gekocht als veulen. Ik had reeds Briolen Prydferth in mijn bezit. Mijn man, die paardenliefhebber is, vond dat we een hengst zouden moeten kopen om te showen en ermee te fokken; hij vond dat het best een Idyllic hengst zou zijn omdat deze stoeterij veel wedstrijden won uit ons gebied. Nimrod was één van de eerste pony’s die ze met de prefix Idyllic hadden gefokt, maar toen wist ik nog niet veel van de Welsh en er zouden niet veel Pendock Legend pony’s meer volgen want hij stierf het jaar nadien in januari. Nimrod was een klein zwart hengstveulen (dat grijs zou worden) zonder aftekeningen maar een mooi hoofd, een mooi front en de beste beweging die ik ooit gezien had. Hij had super bloedlijnen, zijnde van Pendock Legend maar eveneens uit Taliaris Granite als moeder, die op haar beurt uit Idyllic Pavlova kwam, eveneens een Legend dochter. Nimrod was niet echt een heel opmerkelijk veulen maar hij had veel présence, hij was heel correct gebouwd en hij sprong in het oog bij mij, dus kochten we hem. Hij deed het niet echt goed want twee maanden nadat we hem thuiskregen, en hij de leeftijd van zeven maanden had, kreeg hij koliek en werd dan verzorgd in de dierenkliniek, wat een zeer dure aangelegenheid was, om hem in leven te houden. Hij herstelde maar het duurde een jaar vooraleer hij even ontwikkeld was als de andere jaarlingen maar toen hij de leeftijd van drie jaar had bereikt, zag hij er goed uit en won verschillende kampioenschappen en een WP&CS medaille. Toen Nimrod twee jaar oud was, besloten we om een andere fokmerrie bij te kopen voor hem en om Prydferth te vergezellen.
Ik was al een fan van de Twyford bloedlijnen en dat type pony, toen ik in 2002 de Twyford stoeterij bezocht had; trouwens Prydferth is geheelTwyford gefokt. De M-lijn op de Twyford stoeterij interesseerde me zeer; de persoonlijke voorkeurpony’s zijn Fouroaks Reanne en Heniarth Yum Yum, allebei heel mooie, kwaliteitsvolle en goed bewegende dochters van Gwynrhosyn Frenin, die op zijn beurt Twyford Mama als moeder heeft. Twyford Mazurka en haar dochter Twyford Magpie, waarover ik gelezen had in de boeken van Dr. Wynne, bewonderde ik echt omwille van hun type en conformatie op de foto’s. Toen ik op een veiling SYnod Marie Lou aantrof, was ik erg opgewonden omdat ze een rechtstreekse afstamming is van Twyford Mazurka, van Twyford Mallard, die een dochter is van Twyford Magpie. Ik slaagde erin om haar te kopen voor weinig geld omdat ze niet in een goede conditie was, maar kort nadien werd ze prachtig. Mary Lou werd onze stammoeder en ze klikte met onze hengst Nimrod. Ze gaf veulens, van het type waarvan ik houd; een pony met veel lengte en een goede conformatie, een mooi gevormd Welsh hoofd met bolle ogen, een lang elegant ingeplant front, goede staartinplant, goed bot en veel présence met een goede beweging. Mijn doel is om een kwaliteitsvolle pony te fokken, die het niet alleen goed doet als showpony aan de hand, maar die het ook goed kan doen onder het zadel op de shows, wat zeker en vast belangrijk is voor de ruinen !
Haar veulens kwamen in de volgende volgorde :
- 2005 : Wensley Taliesin; hengstveulen, verkocht als veulen, hij won aan de hand in de jeugdrubrieken voor hij werd gecastreerd en wordt nu ingezet in de lead rein en M&M rijklassen.
- 2006 : Wensley Mithrill, merrieveulen. Mithril was een apart veulen vanaf het moment dat ze geboren was; een mooi groot veulen met een apart front, maar wel met veel kwaliteit en presence. Ze was erg succesvol in de ring, ook al werd ze niet veel geshowd, toch won ze verschilllende kampioenschappen als veulen, werd eerste op de Royal of England als jaarling, vierde op de Royal Welsh in een klas van meer dan 100 pony’s. In 2012 hebben we haar als merrie geshowd en werd ze eerste op Three Counties show. Ze heeft ons al twee goede veulens gegeven; Wensley Mirabel (vader: SUnwillow Jubilee) en dit jaar Wensley Mirth (vader : Cosford Melic), die al dagkampioen werd als veulen.
-In 2007 werd ze niet gedekt.
-In 2008 : Wensley Matador, hengstveulen. Mathador was een groot zwaar veulen, met veel elegantie, een goede beweger met veel bot en goede voeten. Als jaarling leek hij op een sectie B; daarom werd hij gecastreerd als twee-jarige omdat hij te hoogbenig was. Achteraf gezien, vind ik dat ik hem meer tijd had moeten geven om te ontwikkelen. Als 3-jarige showde ik hem en werd hij eerste op de Internationale show, werd hij winnaar van een bronzen rozet en uiteindelijk werd hij WPCS sectie A ruinenkampioen. Hij werd aangekocht door een professioneel voorbrenger en werd geleerd onder het zadel en op dit ogenblik doet hij het al goed in de leading rein en First ridden klassen. Ik hoop dat hij het ver zal brengen in de bereden wereld; hij is een erg mooie pony met een goed temperament.
- 2009 : Wensley Minerva, merrieveulen. Ze werd verkocht als veulen en won een aantal keren als veulen en als jaarling werd ze tweede op de Internationale show in Builth Wells. Ze zal tot een mooie merrie uitgroeien en lijkt het meest op haar moeder van al haar veulens tot nu.
- 2010 : Wensley Martino, hengstveulen. Hij was een mooi en goed bewegend veulen dat graag showde in de ring, met een zacht karakter. We hielden hem maar als jaarling moesten we hem laten inslapen na een ongeluk.
- 2011 : Wensley Mimosa, merrieveulen. Ze werd verkocht op de Fayre Oaks, ze was een fantastische beweger, met veel presence en zelfhouding ! Ze groeide erg veel en is daarom elders in opfok om uit te groeien maar ik geloof erin dat ze een mooie merrie zal worden in de toekomst.
- 2012 : Wensley Mastermind, hengstveulen. Een groot, zwaar en diep hengstveulen, maar met veel kwaliteit. We gaan hem aanhouden om te zien hoe hij uitgroeit.
We denken dat Mary Lou weer drachtig is voor 2013; ze is dan 22 jaar oud en is in goede gezondheid; ze is altijd een goede moeder. We kochten nu ook een andere jonge merrie – Synod Mulberry, die gelijkaardige bloedlijnen heeft en we hopen dat ze hetzelfde type fokt als Mary stopt met fokken.
Ik heb eveneens twee mooie dochters van Briolen Prydferth – allebei van Idyllic Entrepreneur; Arian is een regelmatige winnaar sinds veulen & Arwen gaan we nog showen.
We hebben Idyllic Pirouette, die 23 jaar oud is, een zus van Idyllic Founteyn, Pavlova en Privalova, die nu gestopt is met fokken, ook al gaf ze ons een mooi valk hengstveulen, dat we verkocht hebben naar Frankrijk.
We hebben een mooi hengstveulen verkocht naar Australië in 2009 en hij heeft juist zijn eerste merries gedekt.
In 2012 heb ik een paar sectie B pony’s voor andere mensen geshowd en dat bezorgde me interesse voor de sectie B. Mijn eerste pony in de jaren ’70 moet een kleine sectie B geweest zijn met Coed Coch bloed. Ik hield altijd van pony’s met veel diepte en omvang en veel Welsh kwaliteit – zoals Cwrtycadno Cymro, Mollegaards Spartacus en Eyarth Celebration. In het begin van dit jaar was is erg gelukkig toen ik de kans kreeg om Laithehill Mercury te kopen; hij is een pony met een goed karakter en met de kwaliteit die ik prefereer in een sectie B - hij is een grote pony met goed en veel bot, een goed front en hoge staartinplant en wanneer hij zich gedraagt, kan hij nog goed bewegen ook. Hij is eerste geweest dit jaar, kampioen of reserve kampioen elke keer hij buiten kwam, behalve op zijn laatste show, op de Royal Welsh Winter Fair, waar hij tweede werd in een sterke klas. Mijn volgende job is misschien om ook voor hem een mooie merrie te vinden …
De laatste jaren zijn we erg succesvol in het showen van sectie A en B pony’s aan de hand; dit is wat ik voornamelijk doe en dus worden mijn pony’s minder geshowd en verkoop ik mijn jonge pony’s om plaats te maken voor de pony’s van mijn klanten, maar we blijven onze pony’s showen op een laag pitje om onze naam te behouden. Ik hoop dat we kunnen blijven doorgaan met het fokken van hetzelfde type als Mary Lou ons gegeven heeft, maar elke keer met nog meer kwaliteit ! De uitdaging is om de juiste hengst te vinden op de Nimrod dochters in de toekomst, ook al lijkt Mithril goede stock te geven.
Liesl Burt

cinv

Berichten: 2633
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: LANDEN (B)

Re: Springshow 2013 Putte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:52

Mijn A hengstje doet ook mee :-)

YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 23:52

Net 4 cobs ingeschreven :D

cuneracobs

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 10:56

kom alleen kijken, jammer dat hier toch altijd weer 1 bepaald type jury is.

YWC

Berichten: 1521
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Zuienkerke (Belgium)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 12:19

cuneracobs schreef:
kom alleen kijken, jammer dat hier toch altijd weer 1 bepaald type jury is.


Heb die opmerking ook al vaker gehoord (van ook andere mensen bedoel ik). Maar zelfs als er een ander type jury is, zie je de mensen, die die opmerking maken, niet.
Show in Heist-op-den-Berg september vorig jaar bvb. was Lisa Reed (Tyngwyndwn stud).
Toch wel een NEBO-type dus.

Trouwens, de 2 cob-juryleden, die dit jaar voor de WPCV de Youngstock & Premium stallion show en de Zomershow-zuid jureren hebben ook recentelijk al in België gejureerd.

darwin

Berichten: 4158
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: op een mooi plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-13 22:28

Wij komen met de C-hengst aan de hand en in de tuigrubriek :D

Comet
Berichten: 31
Geregistreerd: 18-05-10

Re: Springshow 2013 Putte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 21:57

Toch jammer dat berry weer zo een opmerking moet maken is wpcv dan zo veel beter vb thorneyside & bepaald type asgrove weer het zelfde type tireve weer het zelfde type enz iii
ywc heeft gelijk in belgie ieder keuring voor cobs een ander type

MarcAerts
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 01:27

Belooft weer mooie keuring te worden.
We zijn volop de inschrijvingen aan het verwerken en het ziet er heel heel goed uit. :)

darwin

Berichten: 4158
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: op een mooi plekje in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 12:45

Nu nog hopen op goed weer :D
Heb er helemaal zin in :j

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:59

Wij komen niet, wij hebben ons Swann ingeschreven voor de keuring eind april op Zilfia's hoeve (van WPCV). (kan haar fokker haar voorbrengen, wij hebben geen showervaring, enkel met fjorden en dat kan of durf ik niet vergelijken).
Ga mijn man echter wel aanspreken om mss eens te gaan kijken. Voorbereiding op wat ons nog zal komen. :P

moor

Berichten: 775
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Ruinen DR

Re: Springshow 2013 Putte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:45

Keandra ikheb met mijn fjord ook meegedaan aan keuringen vroeger!
Mijn ervaring van het verschil is dat ze bij de welsh veel meer temerament willen zien!
EN DAT DE JURY BIJ DE FJORDEN DOOR EEN SLECHTE VOORBRENGER HEEN KIJKEN!!
De eerste x dat mijn man liep zei de jury: Nog NOOIT zo'n slechte voorbrenger gezien!
Nou leuk hoor dan kom je op je 1e show ;(
Maar aldoende leren we het wel _/-\o_

Zoals het weerbericht het nu zegt gaat het best mooi weer worden!
We hebben er zin in!!!

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 13:14

We moeten eind april niet zelf voorbrengen he. De fokker gaat haar voorbrengen, dus dat probleem is opgelost.
En bij de fjorden tja, kan er een heel verhaal aanplakken, maar schrijf mijn fjorden nog liever in NL in om ze nog eens te kunnen voorbrengen. En BE zien ze ons niet meer hoor.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Re: Springshow 2013 Putte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:31

De jaarling staat er klaar voor, morgen lekker om 6 uur vertrekken vanuit Reuver!

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Re: Springshow 2013 Putte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:14

Cameratas staat ingepakt klaar, lunchpakketje gesmeerd, ik ben er klaar voor!

Eilinora

Berichten: 11918
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Springshow 2013 Putte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 07:42

iedereen succes en veel plezier vandaag,jammer dat ik niet kon komen..

AnnetB

Berichten: 622
Geregistreerd: 25-05-09
Woonplaats: Cothen

Re: Springshow 2013 Putte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:25

Is er iemand die foto's heeft gemaakt van de cobs??

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Re: Springshow 2013 Putte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 17:38

Ik heb Vivian Hesen gezien met haar camera dacht ik.. En een fotograaf in de ring, maar geen idee wie t was of waar je die foto's zou kunnen vinden!

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:34


abba

Berichten: 611
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: Ossenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 13:21

Weet iemand waar ik de uitslagen (compleet) kan vinden? Ik kon helaas niet gaan kijken ivm onze zeer druk kalvende koeien :D