Waar vind ik een apart gekleurde welsh pony van ca. 1.25

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dohoef
Berichten: 59
Geregistreerd: 21-05-11

Waar vind ik een apart gekleurde welsh pony van ca. 1.25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 18:22

Ik ben al erg lang opzoek naar een leuke pony voor de mensport. Mijn voorkeur gaat uit naar een Welsh sectie A die uit de maat is gegroeid of een stevige sectie B, kwa kan ik beter in de sectie B zoeken, maar ik houdt juist erg van het robuuste en van veel bot wat je meer ziet bij de sectie A. Dan zoek ik ook nog een pony die helemaal gezond is en een apart kleurtje heeft, ik hou er van valk/ palomino of roan/ stekelharige pony's liefst ook nog met 1 blauw oog (vind ik gewoon erg mooi). Bij de Ysselvliedt stud hadden ze afgelopen zomer een erg mooie merrie, maar daarvoor was ik helaas net te laat. Heeft iemand enig idee of er in Nederland nog ergens een pony te koop staat die voldoet aan mijn omschrijving?

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:24

dohoef schreef:
Ik ben al erg lang opzoek naar een leuke pony voor de mensport. Mijn voorkeur gaat uit naar een Welsh sectie A die uit de maat is gegroeid of een stevige sectie B, kwa kan ik beter in de sectie B zoeken, maar ik houdt juist erg van het robuuste en van veel bot wat je meer ziet bij de sectie A. Dan zoek ik ook nog een pony die helemaal gezond is en een apart kleurtje heeft, ik hou er van valk/ palomino of roan/ stekelharige pony's liefst ook nog met 1 blauw oog (vind ik gewoon erg mooi). Bij de Ysselvliedt stud hadden ze afgelopen zomer een erg mooie merrie, maar daarvoor was ik helaas net te laat. Heeft iemand enig idee of er in Nederland nog ergens een pony te koop staat die voldoet aan mijn omschrijving?

moet het papier hebben en dan ook nog een merrie/of hengst zijn
ik heb een pony die je zoekt in je advertenties
Laatst bijgewerkt door keona op 06-12-12 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:27

Bij fokkers zal je niet zo veel succes hebben want meestal blijven hun fokproducten gewoon in de maat waarin ze gefokt zijn, die fokken niet of zelden een a met een b (of andersom). Vooral veel marktplaats/sporthorses zoeken denk ik.

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Re: Waar vind ik een apart gekleurde welsh pony van ca. 1.25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:31


dohoef
Berichten: 59
Geregistreerd: 21-05-11

Re: Waar vind ik een apart gekleurde welsh pony van ca. 1.25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 19:18

Ik houdt zelf dagelijks de verkoop pagina's van marktplaats, speurds, paardentekoop.net, sporthorses,etc. in de gaten, maar daarbij heb ik nog steeds niet gevonden wat ik zoek. Mijn voorkeur gaat ook echt uit naar een merrie en liefst niet 1 die helemaal in Limburg of België staat, ik woon namelijk in Overijsel.

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 19:25

dohoef schreef:
Ik houdt zelf dagelijks de verkoop pagina's van marktplaats, speurds, paardentekoop.net, sporthorses,etc. in de gaten, maar daarbij heb ik nog steeds niet gevonden wat ik zoek. Mijn voorkeur gaat ook echt uit naar een merrie en liefst niet 1 die helemaal in Limburg of België staat, ik woon namelijk in Overijsel.

Tja, dat maakt het helemaal lastig. Vooral als je een grote sectie A zoekt, want dat is al zeer lastig bij oa fokkers.
Anders eens fokkers in de buurt bellen of ze wat hebben?

Op de sites van de stamboeken staan geloof ik ook een te koop onderdeel. Daar staan vaak ook wel erg gave tussen!

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:01

dohoef schreef:
Ik houdt zelf dagelijks de verkoop pagina's van marktplaats, speurds, paardentekoop.net, sporthorses,etc. in de gaten, maar daarbij heb ik nog steeds niet gevonden wat ik zoek. Mijn voorkeur gaat ook echt uit naar een merrie en liefst niet 1 die helemaal in Limburg of België staat, ik woon namelijk in Overijsel.

ja dat is jammer want ik heb een pony staan die je beschrijft in je advertentie.brengen zou voor ons een optie zijn mits benzine kosten betaald worden.weet niet of het vervoer een probleem zou zijn.want komen kijken met de auto ben je zo hier 2,5uurtje.wij hebben onze aussie ook in overijssel gekocht

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 12:49

dohoef schreef:
Ik ben al erg lang opzoek naar een leuke pony voor de mensport. Mijn voorkeur gaat uit naar een Welsh sectie A die uit de maat is gegroeid of een stevige sectie B, kwa kan ik beter in de sectie B zoeken, maar ik houdt juist erg van het robuuste en van veel bot wat je meer ziet bij de sectie A. Dan zoek ik ook nog een pony die helemaal gezond is en een apart kleurtje heeft, ik hou er van valk/ palomino of roan/ stekelharige pony's liefst ook nog met 1 blauw oog (vind ik gewoon erg mooi). Bij de Ysselvliedt stud hadden ze afgelopen zomer een erg mooie merrie, maar daarvoor was ik helaas net te laat. Heeft iemand enig idee of er in Nederland nog ergens een pony te koop staat die voldoet aan mijn omschrijving?

Ik denk dat die aparte kleur geen probleem hoeft te zijn, wij hebben er altijd wel een aantal, maar de maat die je noemt is simpelweg een mislukking. Als a fokker heb je geen 1,25 en als B fokker liever ook niet, dus moet je er net tegen aan lopen. De grootste bij ons is denk ik 1,21m.

patrick76
Berichten: 1366
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:45

Ik heb wel een aparte sectie C merrie te koop. Circa 1,30, bruin, vier wit, een aparte bles en een maanoog

Set_Elkol
Berichten: 14861
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Waar vind ik een apart gekleurde welsh pony van ca. 1.25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:49


sumic

Berichten: 1877
Geregistreerd: 18-03-07
Woonplaats: Doornenburg

Re: Waar vind ik een apart gekleurde welsh pony van ca. 1.25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 21:49

Niet helemaal wat je zoekt,maar ik probeer het toch! Ik heb een zwarte ruin welsh b te koop.hij is 9 jaar en bereden en betuigd. 3 witte sokken en een witte vlek onder zijn buik. Fotos in mijn profiel! Oja hij is 1.26 groot.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Re: Waar vind ik een apart gekleurde welsh pony van ca. 1.25

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 18:31

Als ik jou was zou ik binnen de sectie C op zoek gaan. Ook dan zal die maat niet meevallen, maar aparte kleurtjes en massa heb je wel meer kans op.

Cemlys

Berichten: 14967
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Waar vind ik een apart gekleurde welsh pony van ca. 1.25

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:11

Idd om net en een apart kleurtje te vinden bij eentje die uit de maat gegroeid is, moet je echt veel geluk hebben.
sectie C lijkt me dan ook de beste optie.

regtur
Berichten: 888
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Noordeinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 21:02

Beetje nagedacht en ik weet er wel 1 die erg boven in de maat is en fors met veel bot, maar ik weet niet of ze te koop is en ze is al een jaar of 12. Altijd mee gefokt, maar er hebben weleens kinderen opgezeten.
Afbeelding
Vossabino met veel spikkels en grote vlek op de buik.